mag dit?

liz-lizzy

New Member
Hoi hoi  :)
Ik ben hier op een working holiday visum en nu willen mijn moeder, oma en opa heel graag dat ik even terug kom naar nederland voor mijn oma en opas 50 jarige jubileum.
Ik ben van plan terug te gaan op het ticket dat ik al had maar ik wil na 4-5 weken (dat is rond begin- midden september) weer terug naar australie om zoveel mogelijk gebruik te maken van mijn working holiday visum.

Mijn moeder kwam op het idee vanuit nederland een enkeltje naar australie te boeken en als ik in januari weer terug ga in australie dan een enkeltje naar huis te boeken.
Mag je met een working holiday visum wel een enkele reis boeken?Want misschien hebben ze het idee dat ik hier wil blijven( wat ook zo is haha want aan het einde van dit jaar gaan mijn australische vriend en ik voor een spouse visum maar dat zeg ik natuurlijk niet).Ik heb genoeg geld om te laten zien dat ik weer een reis terug naar nederland kan boeken als dat de voorwaarden zijn.

Liefs,
Lizzy
 
Geen probleem volgens mij zolang je inderdaad maar kunt aantonen over genoeg geld te beschikken voor een ticket terug naar NL.
 
Maarre...moet je dan niet aankunnen tonen wat je plannen zijn en voor hoelang.
Als ze je terugsturen omdat ze het niet vertrouwen dan kom je er twee jaar niet in.

Met een enkel tripje maak je ze wel wakker daarmee.
 
Bedankt voor de informatie.
Ik denk dat ik eigenlijk gelijk maar een retourtje neem.
Is allemaal handiger  :up:
 
Ik zat net te denken. Als je in Jan dan weer naar Nederland wilt dan ben je toch beter af met een retourtje.................. :lol:

Ik dacht al dat ik in de bonen was.....
 
Ja klopt Henriette   :up:
Mijn moeder was voor mij gaan informeren voor een vlucht terug in september en toen zeiden ze dat een enkeltje waarschijnlijk goedkoper is. (dus wou het even dubbelcheckken maar dat klopt dus niet)
 
wij zitten indezelfde situatie, wij gaan in Australie ook een spouse visum aanvragen. Wij hebben een enkeltje gekocht, was goedkoper. Waarom zou je daar niet kunnen vertellen dat je een spouse visum aan gaat vragen.
Er lopen al veel lijntjes over, zolang je kunt aantonen dat je geld hebt voor de terugreis,  moet een enkeltje geen probleem zijn.
 
Hoi,
ik zet het ook maar in dit draadje, want ik heb dit even nagevraagd bij eVisa WHM Helpdesk en dit is het lange antwoord dat zij mij vandaag toezonden;   :)

SUFFICIENT FUNDS:

Applicants for an electronic working holiday visa are required to declare in their application sufficient funds for a return or onward fare to their intended overseas destination on leaving Australia.  Applicants are also required to declare sufficient funds for personal support for the purposes of a working holiday.  This would normally be around A$5000, which is in addition to funds for a return airfare.  For local currency requirements, please contact your nearest financial institution for current exchange rates.

The visa requirement for an applicant to satisfy sufficient funds for an onward fare to their intended overseas destination on leaving Australia and for the initial stage of their working holiday is assessed by a client declaration for applications lodged via the Department's website.  Therefore, applicants applying over the Internet for an electronic working holiday visa are not required to submit any additional documents, including evidence of sufficient funds, as part of their application or on arrival in Australia.  Applicants are also not required to purchase an onward fare to their intended overseas destination.     

If a client intentionally or unintentionally provides incorrect information as part of their application, there may be grounds for cancellation of the applicant's visa.   

We hope you enjoy your stay in Australia.
Kind regards
Department of Immigration and Multicultural Affairs
 
Hoi,

Ik heb Singapore gebeld. Met een WHV en een enkeltje mag je gewoon instappen op schipol.
Een retourticket is wel aanbevolen, maar als je dat niet hebt: geen probleem.  :up:

Groetjes van Lenka  :)
 
Back
Top