making it happen (hopelijk!)

Thx voor de duimen, guys.
@Fol: geen idee. We zullen toch moeten wachten tot 1 juli en hopen dat ons beroep terug op een of andere lijst verschijnt, dus maakt voor ons eigenlijk niet uit. We gaan ons nu rustig voorbereiden op de IELTS van 21 april (aiming for 8 op elk onderdeel) en ons dan eens op het solliciteren storten... We kabbelen verder, maar elke stap is er één, niet?
 
Zeker! Zo moet je het ook zien. Want het is een hele berg met werk die je nooit afkrijgt, maar als je die kleine stapjes neemt kom je er vanzelf :)
 
Pfieuw, nog een weekje doorstomen en dan zaterdag de vonk erin: IELTS! Toch wel spannend, totaal geen idee wat ik me erbij moet voorstellen. Heb de indruk dat die oefentestjes toch wel veel te makkelijk zijn, dat het zaterdag niet zo vlot kan gaan. Vandaar toch nog elke avond oefentijd ingelast, gezellig met z'n tweetjes schooltje spelen als de kids in hun nestjes liggen. Ben echt eens benieuwd...
 
Heel veel succes. Niet te zenuwachtig zijn, het is net als vroeger op school :D
 
Heel veel succes. Niet te zenuwachtig zijn, het is net als vroeger op school :D
Awel dat klopt nu eens volledig zie, ik voelde mij plots terug op examen op de middelbare school, met hyperserieuze leraars en strikte regeltjes :D Bij momenten hilarisch eigenlijk ;)
 
Thx allemaal, 't oefenen gaat heel goed. Intussen nog een fijn engelstalig blad ontdekt: the bulletin (blijkbaar bedoeld voor expats in Brussel: 's lands actualiteit in degelijk Engels). We'll keep you posted!
 
Als je de oefenboeken en cd van IELTS zelf doet dan geeft dat een goed beeld... Drie uur achter elkaar is wel lang, maar gaat ook zo weer voorbij. Het vervelende daarna is het wachten tot je het mondeling mag doen. Wij moesten drie uur wachten, maar dan is Utrecht centrum helemaal geen straf.

Belangrijkste is dat je wel meteen scherp bent bij de luistertoets in het begin. Ik was zelf in het begin even met mn hoofd ergens anders, dus moest drie vragen gokken... Hahaha...

Veel succes!
 
Miste zelf dan wel niet de eerste drie maar wel de eeste vraag bij de luistertoets. Kon gelukkig nog een beetje terug redeneren wat het geweest moest zijn (het ging over werk, de functie werd bekleed door een vrouw, de setting was kinderen, oppassen enz... Nurse?)

Maar ja, scherp vanaf seconde 1 is handiger :)
 
Herkenbaar. ik heb de focus van een muis mrt speed op. Behalve als ik daarna zelf aan de slag moet. Een uur luisteren is een drama. Drie uur schrijven geen probleem ;)

Succes Mien!
 
'k heb ontdekt dat ik me bij schrijven een beetje ga moeten inhouden om bij het gevraagde aantal woorden te blijven: 150 woorden worden er bij mij al snel 200... Inschatten hoeveel je hebt geschreven zonder alles te moeten gaan tellen vind ik niet evident. Ga me vanavond nog even concentreren op schrijven (en beetje luisteren), maar voor de rest moet dat wel lukken.
Ik heb zelf mondeling om 15u ongeveer, manlief tegen 17u... Geeft ons even tijd om de vintage vlooienmarkt onveilig te gaan maken rond 't middaguur. And practice English conversation meanwhile ;).
 
Back
Top