Mark, Antira & Kids: Brisbane!

leena

Member
Begin dit jaar kregen we een afwijzing van de TRA, sindsdien waren we op zoek naar een andere mogelijkheid om een visum te krijgen. Mark ging in juli op familiebezoek in Brisbane en is toen ook bij een bedrijf langsgegaan dat iets soortgelijks doet als het bedrijf waar hij nu voor werkt. Hij had een getuigschrift bij zich en een c.v., en het bedrijf denkt hem goed te kunnen gebruiken! Ze kwamen zelf met het sponsor idee, ziedaar de andere mogelijkheid: Employer Sponsored Visa! :lol:

We hebben een immigration lawyer ingeschakeld (Adam Welch, Brisbane) en hebben een checklist ontvangen van wat hij van ons nodig heeft. De toekomstige werkgever van Mark heeft ook zoiets gekregen, dus nu verzamelen we alles en sturen het straks allemaal op.

VOG, huwelijksakte, geboorteaktes, medische keuringen, vertaalde diploma's, getuigschriften en c.v.
Ook hebben we verschillende verhuisbedrijven laten komen om een offerte te doen, en makelaars om in te schatten voor hoeveel we het huis kunnen gaan verkopen.

De VOG's zijn aangevraagd, de geboorteaktes van de kids hebben we al, die zijn in deze gemeente geboren, die van mij (Antira) is digitaal aangevraagd in Vlaardingen en Mark heeft z'n originele geboorteakte nog die levenslang geldig is. (Is een Grote Brit :wink: )
De diploma's hadden we vorig jaar al laten vertalen, c.v. is ook klaar, alleen nog een paar getuigschriften erbij van collega's van Mark met een "impressive title", dan hoeft de directeur er nog niets van te weten.

:arrow: Morgen gaan we een afspraak maken om ons te laten keuren..
 
:arrow: We hebben nog steeds geen afspraak gemaakt voor de medische keuring, omdat we nog zitten te wachten op Form 160 en 26. Deze zijn onderweg vanuit Australië, van onze immigration lawyer :(

:arrow: Vandaag onze huwelijksakte opnieuw laten uitprinten, ze hadden vergeten de plaats van huwelijk te vermelden. Kijk alles dus goed na!!!

:arrow: Mijn geboorteakte hebben we nog niet ontvangen (na 1,5 week!) dus maar weer gebeld: het was druk geweest in Vlaardingen en ik was waarschijnlijk op een stapeltje terecht gekomen. Maar vandaag zou het worden opgestuurd :shock:

:arrow: VOG's zijn nog niet binnen, maar dat was ook te verwachten na 1,5 week. Het duurt tussen de 2 en 4 weken na aanvraag.

:arrow: Morgen gaat ons huis officieel in de verkoop, met dien verstande dat het hele feest niet doorgaat als wij geen visa krijgen. (Kost het ons ook geen cent! :wink: )

:arrow: Op het gemeentehuis konden we geen gewaarmerkte kopieën in het engels krijgen, alleen maar in het nederlands. Ik ga maar eens uitzoeken hoe ik aan hun verstand gepeuterd krijg dat ze het best kunnen, als ze maar willen...! :roll:
 
:D De Medical Forms zijn eindelijk binnen!!! Gelijk gebeld om een afspraak te maken..... maar de praktijk is op woensdagmiddag gesloten.

:D Mijn geboorteakte is ook binnen. Eerst was het nog verkeerd gegaan, ik kreeg gewoon een kopie van de originele geboorteakte in het Nederlands dus. Na een belletje kreeg ik de goeie...

:D De paspoorten heb ik door een notaris laten kopiëren en waarmerken, kostte geen cent.
 
:D Afspraak röntgenfoto's, medische keuringen en bloedtesten: woensdagmiddag 20 oktober!

:D Eerste bezichtiging huis: zaterdagochtend 16 oktober!
 
Nou, dat gaat bij jullie ook lekker voorspoedig! Ik kon helaas geen afspraak maken op dezelfde dag voor de medicals, ja, in december maar dat was wel erg ver weg in de tijd!

Hopelijk gaat de verkoop van jullie huis probleemloos! Duimpjes draaien :wink:

Succes!

KC
 
Bedankt K.C.!

Ik vond het ook zeeeer voorspoedig verlopen, aardige meiden die zelf op het :idea: kwamen om de boel te coördineren. 't Was voor de verandering een leuke gewaarwording dat er ook mensen zijn die meedenken! :p
 
:lol: Vandaag was de dag: longfoto's, medische keuringen en bloedtesten! Alles ging zeer goed, nog even de uitslag afwachten van de bloedtesten. Die zijn waarschijnlijk maandag binnen bij de dokter, gaan we het dinsdag allemaal ophalen.

Ben er helemaal hyper van, want in de tussentijd belde de makelaar een paar keer met een bod van kopers, wij weer een tegenbod en die is geaccepteerd!!! Huis dus verkocht voor 2000 onder de vraagprijs, is het niet geweldig???! De kopers vinden de ontbindende voorwaarde niet erg (als het visum niet doorgaat gaat de koop niet door) en de aanvaarding gaat in overleg, is ook geen probleem. Hoeveel geluk kan je hebben?? :D

Nu is het wachten nog op 1 VOG, 2 zijn er al binnen van de 3.

Hopelijk veranderen er geen rare dingen met de nieuwe regels..... Maar dat hoop ik voor iedereen! :wink:
 
Gefeliciteerd met de verkoop van het huis! Met een wel heel goed resultaat! Zie je wel dat m'n duimpjes geluk brengen :wink: :wink: Wauw, en ook al de medicals achter de rug! Dat gaat snel allemaal! Volgens mij kunnen jullie de koffers alvast gaan pakken! :lol:

KC
 
:cry: Een (hopelijk kleine) kink in de kabel: de dokter van de GGD belde om te vertellen dat ze naar aanleiding van Michaels longfoto wilde adviseren om hem na te laten kijken door een cardioloog.... een verwijd bloedvat boven z'n hart en een kleine aortaknop??!!! Nou ja, wat dat verder kon betekenen kon of wilde ze niet zeggen, dus de volgende dag een afspraak bij de huisarts. Zij schreef een verwijzing voor de cardioloog en maandag a.s. gaan we voor röntgenfoto's in het ziekenhuis waar de cardioloog naar gaat kijken. Woensdagmiddag moeten we dan onze huisarts bellen die beloofd heeft voor die tijd met de cardioloog te hebben overlegd.

We moeten al de documenten (inmiddels is de VOG van Mark ook gearriveerd) die we hebben maandag opsturen naar onze imm. lawyer, die de aanvraag samen met de stukken van de toekomstige werkgever van Mark gaat indienen in Berlijn. De medische documenten en VOG's kunnen we nasturen, rechtstreeks naar Berlijn zodra we een nummer (zijn) hebben.
 
leena said:
Woensdagmiddag moeten we dan onze huisarts bellen die beloofd heeft voor die tijd met de cardioloog te hebben overlegd.

... :D Er is niks aan de hand, de kink is kleiner dan we hadden verwacht! De koerier zal morgen de spulletjes wel afleveren in Brisbane, dus dan horen we zeer binnenkort wanneer de aanvraag is ingediend...
 
Bedankt allemaal! :D

Het is toch nog ingewikkeld om een brief van de cardioloog te krijgen. Ik dacht ik bel haar op en dan krijg ik een brief in het engels waarin staat dat het allemaal goed is. Maar ik kwam niet verder dan haar secretaresse, die zei dat dat schriftelijk moest worden aangevraagd. Niet door mij, maar door de dokter. Ik naar de dokter. Die zei dat zij het zelf wel zou doen, aardig maar nu kreeg ik een email van de imm.lawyer dat het toch echt een brief van de cardioloog moet zijn. Vandaag ga ik dus weer naar de dokter met deze email (waarin ook nog staat wat er per se in de brief zou moeten staan) en hopelijk zal ze een fax/email sturen naar de cardioloog.. We zijn er nog niet! :?
 
Heel veel succes bij de dokter en hopen dat ze het snel voor je kunnen regelen.

Toch wel weer de typische Nederlandse afschuif mentaliteit of lijkt dat zo ?
 
:x Hier word ik nou doodmoe van, vanmorgen naar de dokter die in eerste instantie vond dat ze voor dit soort onzin niet had gestudeerd... Ik ben aardig gebleven en de assistente wilde nog wel een poging wagen om de cardioloog zo ver te krijgen. Toevallig moest ik 's middags in het ziekenhuis wezen... (om de röntgenfoto's op te halen) en ben ik ook maar even langs de cardioloog gegaan. De secretaresse (bodyguard) van de cardioloog had vanmorgen inderdaad een telefoontje gehad van de assistente van onze huisarts, maar als ze het verzoek niet schriftelijk van het consulaat ontvangt (en een verklaring met toestemming van ons!), gaat de dr. echt niet zomaar een brief zitten schrijven.... :twisted:

De röntgenfoto's heb ik op een cd rom meegekregen, met een paar regeltjes tekst (in het NL) wat de bevindingen zijn. Mijn plan is om dit nu maar naar de imm.lawyer te sturen, kan hij het laten vertalen en zien of hij er wat aan heeft.
 
Ahh, lekker verhaal zeg. Een lekker staaltje Nedelandse bureaucratie.
Daar zit je begrijpelijk niet op te wachten.

Ik hoop dat je plan lukt. Success :?
 
Bedankt, Mark heeft het altijd al gezegd over die hollanders (hij is brits) maar hij blijkt toch wel gelijk te krijgen al had hij het liever niet gehad!

Morgen gaan we de koopakte tekenen van ons huis, krijgen we zo'n leuke plakker over het TE KOOP: VERKOCHT! :D
 
leena said:
Bedankt, Mark heeft het altijd al gezegd over die hollanders (hij is brits) maar hij blijkt toch wel gelijk te krijgen al had hij het liever niet gehad!

Morgen gaan we de koopakte tekenen van ons huis, krijgen we zo'n leuke plakker over het TE KOOP: VERKOCHT! :D

Jeetje, Mark en Antira, wat irritant die arrogante en bureaucratische houding van die cardioloog ! :evil:

Ik moet echter zeggen dat ze er hier in Australie bij de Queensland Nursing Council ook wat van kunnen, zo heb ik al verschillende keren ervaren !

Ik begrijp dus heel goed wat jullie voelen en doormaken ! Probeer toch vol te houden en de moed erin te houden, okee?!! :wink:

Jullie hebben in elk geval wel jullie huis kunnen verkopen, dat is toch een lichtpuntje !

Succes maar weer !

Ingrid.
 
Back
Top