Mark, Antira & Kids: Brisbane!

Bedankt Ingrid, we houden vol hoor, we zijn er nou bijna! Grote kans dat we in Forest Lake beginnen trouwens, in een huurhuis! 8)
 
Mark is inmiddels al in Brisbane omdat z'n vader heel erg ziek is en we niet weten of hij het lang zal volhouden... Hij is op een toeristenvisum gegaan. Ons huis was in principe verkocht, maar helaas, de mensen die het wilden kopen kregen de financiering toch niet rond, waardoor de koop dus niet doorging.
Onze zoon Michael (18, bijna 19 jr) heeft inmiddels besloten niet met ons mee te willen gaan...
 
Morgen krijgt Michael de sleutel van z'n (snel!) gevonden kamer, ook is het huis toch weer verkocht...! De aanvraag is al een poosje in Berlijn en we kunnen nu alleen maar afwachten. Het gaat trouwens best wel weer goed met de vader van Mark dus dat is even een zorg minder! :)
 
Hi Leena

Wat een gedoe allemaal zeg, vooral met het huis! Gelukkig is dat een zorg minder nu. Voor wat betreft je zoon is die inmiddels alweer van mening veranderd? Want het zal jullie best moeilijk vallen om hem in Nederland te laten??

Groetjes
Syl
(Brisbane - Gold Coast)
 
Zoals wij het zien moet hij zelf zijn eigen beslissingen nemen, hij werkt en heeft z'n (grote!) vriendenkring hier dus ik snap het wel. Hij kan altijd nog beslissen om naar ons toe te komen en we houden natuuuuuurlijk contact via msn, met webcam enzo.... gelukkig leven we nu en niet 40 jaar geleden!!!  :)
 
laatste nieuws: Op 4 januari a.s.  vertrekken mijn dochter en ik ook naar Brisbane, Mark zit daar dan al bijna 2 maanden! Michael trekt morgen in z'n nieuwe kamer...  :lol:

Het visum is er nog niet dus als het toegekend is zullen we het op gaan halen in Nieuw Zeeland; de overdracht van het huis vindt pas plaats op de 14e jan. maar we hoeven hier niet per se bij te zijn omdat we een volmacht hebben ondertekend.  :cool: De scholen beginnen de 24e jan. dus dan is Jane ruim op tijd om te acclimatiseren.

Dus.... over 1 week zitten wij in Forest Lake, Brisbane!!! :mrgreen:
 
WAUW  :mrgreen:  :mrgreen: Great news! Wat gaat dat ineens in een sneltreinvaart! Goede reis, en wie weet... see ya in Brisbane!

KC
 
Gefeliciteerd!

Hou ons op de hoogte hoe het jullie gaat in Forest Lake...wij willen daar ook gaan wonen!

Christiaan
 
:lol:Bedankt allemaal!! We zijn inmiddels gearriveerd, het was de eerste dagen ontzettend heet en vochtig, maar nu is het heerlijk met een briesje! Forest Lake is geweldig, we gaan het hier vast naar ons zin hebben!!!
 
Jeetje, zouden haast jaloers worden!  :wink:

Waar wonen jullie precies in Forest Lake? Ik heb daar een tijdje bij familie gewoond, dus ik ken het redelijk goed!
Enne, als je wat digitale foto's van de wijken, het meer en omgeving hebt.....dan houden we ons aanbevolen!
Misschien kunnen we daarmee onze familie laten zien waarom we zo graag daar willen wonen!

Suc6! Hou ons op de hoogte in het forum! Ik denk dat iedereen erg benieuwd is hoe het jullie vergaat!

Groeten,

Christiaan & Jolanda
 
Hi welkom in Brisbane!

Leuke website, heb net even een kijkje genomen...mooi huis ook!

Groetjes
Syl (net terug van een weekje Currumbin (Gold Coast) - absolute aanrader!)
 
Bedankt Syl!  :up:

Ik kom maar weinig op de computer, m'n spullen zijn nog niet gearriveerd en we zijn druk doende met nog steeds HET VISUM... Het bleek dat ik toch een IELTS test moest doen, ik had dat al maaaanden geleden gevraagd aan onze imm. lawyer (Adam Welch, niet naar toe gaan!!) die zei dat het niet nodig zou zijn. Anders had ik het afgelopen oktober al kunnen doen. We hebben besloten de 'fee' te betalen ipv. de test te doen, de eerstvolgende beschikbare datum is 5 feb., dan nog het resultaat afwachten en opsturen naar Berlijn, dan zou het eind feb. op z'n vroegst zijn voordat ons visum kan worden toegekend! Dan nog naar Nieuw Zeeland om het op te halen...  :-o Dus betaald en het bewijs gefaxt naar onze case officer in Berlijn.
Nog wat: er moest ook nog een röntgenfoto worden gemaakt van onze dochter, ik had begrepen (en ik weet echt niet meer waar ik het gelezen heb!!) dat je die moest laten maken vanaf 12 jaar, blijkt dat het vanaf 11 jaar is en ze is 11 dus... Nou ja, alles is nu weer gepiept en ik heb een paar keer met onze case officer gesproken, hij zou toegang hebben tot het systeem in australië als ze het erin hadden gezet. Dit bleken ze hier weer niet goed te hebben gedaan en dat heeft ons weer een paar dagen gekost!  :x Na een paar belletjes is dit hopelijk ook geregeld, en in Berlijn zouden ze elke dag checken, dit is echt het laatste wat nodig was zei hij, de rest was allemaal goed!! Fingers crossed maar weer...!! :)
 
[quote author=leena link=topic=615.msg7058#msg7058 date=1105254034]
:lol:Bedankt allemaal!! We zijn inmiddels gearriveerd, het was de eerste dagen ontzettend heet en vochtig, maar nu is het heerlijk met een briesje! Forest Lake is geweldig, we gaan het hier vast naar ons zin hebben!!!
[/quote]

Leena,

Geweldig dat het jullie gelukt is.
Wij wonen sinds september in Pelican Waters (Caloundra) niet zover van jullie vandaan dus.
Als je in de buurt bent ben je van harte welkom voor een bakkie.
Hoe oud zijn je kinderen?
Die van ons zijn 5 en 7.

Groetjes,
Gabriëlle
 
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Gisteren hebben wij officieel het visum toegekend gekregen!!! We moesten eerst het land (OZ) uit zijn dus zodra we in Nieuw Zeeland waren heeft Berlijn het beslist...!!!! We gaan het morgen ophalen op de ambassade in Auckland en gaan zaterdag a.s. terug naar Brisbane...... TO STAY!!! Jane begint maandag op haar nieuwe school en Mark gaat ook maandag op z'n nieuwe werk beginnen. Ik ga maandag......  :beach: of....  :surfer: of.....  :dance: !!!!!! :up:
 
Wij wonen sinds september in Pelican Waters (Caloundra) niet zover van jullie vandaan dus.
Als je in de buurt bent ben je van harte welkom voor een bakkie.
Hoe oud zijn je kinderen?
Die van ons zijn 5 en 7.

Groetjes,
Gabriëlle

Bedankt voor de uitnodiging!!! Mijn kinderen zijn 19 en 12, alleen m'n dochter (van 12) is hier bij ons, m'n zoon wilde in Nederland blijven! We moeten gauw eens afspreken, binnenkort krijg ik 2 neefjes op bezoek van 6 en 8 jaar!
 
Back
Top