medical examination

Ik ben zaterdag naar de medical geweest en kreeg vandaag een telefoontje dat mijn bloedtest etc in orde was en dat ze het gaan doorsturen naar Australia House in London.....nou die verdraaide police clearance nog en we kunnen ervoor gaan  :x

Vandaag de medical gedaan en alles is prima verlopen. :up:
Was wel 135 euro armer.
Xray 45
Arts 90

Groetjes Rob

[quote author=Robby link=topic=1386.msg12011#msg12011 date=1112207895]
Was wel 135 euro armer.
Xray 45
Arts 90
[/quote]

Je moet er wat voor over hebben.
Het belangrijkste is dat het goed is gegaan.

Vandaag de medical resultaten opgehaald.

Hiv test  :up:
X-ray  :up:
Keuring bij de arts  :up:
VOG is ook binnen  :up:

Dimia kan aan de slag :-D

groetjes
Rob

Dat was een koopje Rob.
Voor de X-rays en bloedtest was ik 240 euro kwijt en voor de Healthcheck 250 euro (maar goed ik had niet alleen de check voor mijzelf nodig, maar ook voor mijn dochter die mee emigreert en van mijn zoon, die niet meegaat maar toch gekeurd moest worden!!!!).

Vandaag alles rond gemaakt met de documenten dus nu aftellen tot 22 april en bidden dat we elk documentje, elk stempeltje en genoeg bewijs hebben om in aanmerking te komen voor de spouse visa :)

Rob, jij bent bij Dr. van Reedt Dortland geweest? Dat is ook mijn huisarts (samen met zijn vrouw, trouwens).

X-rays lijken me duidelijk, maar word je echt helemaal onderzocht of worden er vooral vragen gesteld (rook je/nee, drink je/nee, drugs/nog nooit, .....en wat willen ze nog meer weten? Ben benieuwd!'

Woon je ook in Breda en waar wil je naar toe in Australië?

Rob, jij bent bij Dr. van Reedt Dortland geweest? Dat is ook mijn huisarts (samen met zijn vrouw, trouwens).

X-rays lijken me duidelijk, maar word je echt helemaal onderzocht of worden er vooral vragen gesteld (rook je/nee, drink je/nee, drugs/nog nooit, .....en wat willen ze nog meer weten? Ben benieuwd!'

Woon je ook in Breda en waar wil je naar toe in Australië?

Hoi Martien,

Ik ben idd bij van Reedt Dortland geweest. Aardige vent.
Je wordt helemaal van kop tot teen onderzocht.Vragen worden ook gesteld. Rook je en hoeveel sigaretten per dag,heb je bepaalde lichaamlijke klachten,pijn op je borst enz, ogen ,oren, neus, keel heel dat zootje wordt nagekeken en dan een lijst met hele enge ziektes die ik niemand op aarde toewens. Ik moet zeggen dat alles wel meeviel.Omdat ik in aanmerking voor een permanente visum moest ik ook een hiv test doen. Vond ik niet zo leuk want ik heb een hekel aan naalden in mijn lichaam :x.Mijn vrouw zag het wel zitten :-D kon ze achter komen hoe braaf ik ben geweest.In ieder geval ik ben helemaal gezond :up:.
Wij wonen net buiten Goes in Zeeland.
Regina mijn vrouw komt uit Adelaide en daar gaan wij ook naar toe.

Grt Rob

Hoi hoi

Ik ga morgen eventjes bellen om het e.e.a te regelen voor mijn medicals. Maar bij wie moet ik nou als eerst een afspraak maken bij de doc of de GGD voor de X-ray??? en waar moet ik de bloed test doen. We hebben besloten om de keuring maar in Den Haag te doen iemand ervaring met keuring bij Dr. Willems.
Tnx
gr. Barry

Maar bij wie moet ik nou als eerst een afspraak maken bij de doc of de GGD voor de X-ray??? en waar moet ik de bloed test doen.

Hi Bear,

Maakt niet uit bij wie je eerst gaat Doc of GGD.Van de Doc krijg je een formuliertje en daarmee kan je bv in een ziekenhuis bloed prikken.Die arts weet het wel.

Suc6
Grt
Rob

Bear,

Eigenlijk is het verstandiger eerst de X-ray te laten maken en bloed te laten prikken. De uitslag van het bloedonderzoek wordt namelijk naar de keuringsarts gezonden. Van hem moet je ook het 'verwijsbriefje' voor het ziekenhuis krijgen om überhaupt bloed te kúnnen laten prikken. Het resultaat van de x-ray krijg je in een verzegelde envelop mee en kan je aan de keuringsarts overhandigen.
Wij gaan trouwens ook naar Dr. Willems voor de keuring. De foto's en het bloedprikken hebben we afgelopen maandag laten doen in het Bronovo-ziekenhuis.

Zilver

Als je de aanvraag naar de Dimia hebt opgestuurd, is het dan niet verstandig om de medicals alvast te doen zodat je deze meteen kan opsturen zodra je het verzoek van de Dimia krijgt, scheelt je toch weer een paar weken!

Effe vergeten te vragen :wall:. Weet iemand eigenlijk hoeveel tijd er gemiddelt over heen gaat voordat je visum approved word op het moment dat je het verzoek van de Dimia krijgt om je VOG en medicals op testuren?

Eigenlijk is het verstandiger eerst de X-ray te laten maken en bloed te laten prikken.
Ho Stop right there :police: :yellowcard: :redcard:
Je kan niet zomaar uit je eigen bloed gaan prikken.Weer zoiets waarbij veel mensen de fout in gaan.Dat is het laatste wat gebeuren moet.Van de keuringsarts krijg je namelijk een formulier mee welke aangeeft waarvoor je bloed moet prikken.Dat maakt de arts uit en niemend anders.Dat formuliertje is eigenlijk een soort verwijsbrief.
Ik hoop voor je Zilver dat je de juiste prikken heb gedaan anders mag je weer terug.

Suc6
Grt
Rob

Volgens het migratiebureau dat wij hebben ingeschakeld duurt het dan nog 2 à 2½ maand............

Zilver

Robbie,

Dat schreef ik toch ook: je krijgt van de keuringsarts een verwijsbriefje, anders kán je geen bloed laten prikken. Alleen....., dat verwijsbriefje kan je ook ophalen vóórdat de keuring is verricht. Scheelt weer wachttijd, want de arts moet de uitslag van het bloedonderzoek wél meenemen in zijn keuringsrapport. De wachttijd, vóórdat je bij de keuringsarts terecht kan, kan dan mooi gebruikt worden om alvast de x-ray en het bloedonderzoek te laten doen en geeft het ziekenhuis de tijd de uitslag van het onderzoek naar de keuringsarts te sturen.

Zilver

Hi Sander,

Voor mijn spouse visa heb ik begin April medics enz gedaan en op 3 mei alles naar Berlijn gestuurd.
21 mei was mijn visum goedgekeurd.

Grt
Rob

Back