medical examination

[quote author=Robby link=topic=1386.msg24396#msg24396 date=1124403622]
Hi Sander,

Voor mijn spouse visa heb ik begin April medics enz gedaan en op 3 mei alles naar Berlijn gestuurd.
21 mei was mijn visum goedgekeurd.

Grt
Rob

[/quote]He zo snel!
Zou dat ook voor de andere visum soorten gelden denk je :think:

Groetjes Sander

Sander,

Mijn naam is Harry en van mijn vrouw Marja.
Wij zijn al enkele maanden bezig een Retirement-visa te bemachtigen, het oude van vóór 01-07-2005 welteverstaan (#410), want de voorwaarden van het nieuwe visum (#405, van ná 1 juli 2005) zijn veel zwaarder, waarschijnlijk té zwaar. We zijn dan ook erg blij, dat we onze aanvraag ruim vóór 1 juli hebben ingediend.

Zilver

Hi Sander,

Voor mijn spouse visa heb ik begin April medics enz gedaan en op 3 mei alles naar Berlijn gestuurd.
21 mei was mijn visum goedgekeurd.

Grt
Rob

He zo snel!
Zou dat ook voor de andere visum soorten gelden denk je :think:

Zou best kunnen Sander.Was eigenlijk te snel voor mij.Ik moet nog veel regelen zoals je weet.

Nou ik ben er uit...
Eerst Dr willems gebeld die had pas 20 september tijd :x Heb toen maar Dr feenstra gebeld. Ik kan nou al 30Augustus terecht. Moet maandag gelijk naar het Bronovo om bloed te prikken duur namelijk een kleinen week voordat de uitslag bij de arts ligt??? Dus wat betreft eerst formulier mee krijgen van arts??... Hebben ze niks over gezecht.. Volgens die doc assistent moetsen we zelf opschieten met het bloed prikken anders ligt de uitslag nooit  voor 30 aug bij de doc:-o
Het zal wel goed komen.. Toen ik het Bronovo aan de telefoon had wist dat meisje mij precies te vertellen hoe alles precies in z'n werk ging.... dus ik denk persoonlijk dat ze uit ervaring al weten waarop ze bloed moeten prikken?? Ik hoef geen afspraak te maken gewoon eventjes binnen lopen en dan wordt alles geregeld ook de X-ray....
Komt allemaal goed :p :up:  :up:

Hoi,

heeft er iemand ervaring met de medical doen in groningen? En word je standaard lek geprikt en je bloed eruit gezogen?  :|

Je merkt t, ik ben geen fan van bloedprikken.

En dit soort (overbodige ) onderzoeken, daar ben ik ook geen fan van, want die dingen kosten alleen maar geld.

Stelletje bloedzuigers dat t zijn :-D

Heb nog geen medical gedaan, maar er worden sowieso een paar buisjes bloed van je afgetapt. Dat gaat heel snel en doet geen pijn. Ik ben ook enorm zenuwachtig als ik bloed moet laten prikken en vind het ook echt niet leuk, maar het doet echt geen pijn op het moment zelf. Als het klaar is kan je arm wat zeer doen bij het buigen, maar dat ligt er maar net aan. Ik heb dan de rest van de dag last van m'n arm en sommigen hebben nergens last van.

Het lijkt me alleen raar om op aids getest te worden. Kan me echt niet voorstellen dat ik het heb hoor, maar toch...

Afspraak medical is gemaakt. heb even 2 artsen gebeld om te kijken waar ik het vroegst terrecht kan. Ik ga naar Grunen. Rare is wel dat de ene arts zegt dat ik een bloedtest moet doen en de ander niet. Volgens mij moet het als je een permanent visum wil, maar voor een tijdelijk visum als studentenvisum hoeft het niet. Alleen als er een aanleiding voor is...

Ach, dat bloed prikken heb ik al eens gedaan, dat word geen probleem. Ben al eens een keertje een middag lang afgetapt door zusters. En het waren nog lelijkerds ook. tsjonge wat een pech :-D

Alleen nu vind ik t wel anders, met dat hiv testen enzo.... Inderdaad een raar idee. Ik kan me niet voorstellen dat er iets is, maar ja... niets is zeker in het leven behalve de dood. :-o

Als je zoiets hebt, dan kan je er niks meer aan doen. Simpel zat. Vraag is dan: wil je t weten? Uit voorzorg voor anderen natuurlijk wel nodig, maar voor jezelf....

anyway, ik krijg de bibbers, dus ik ga maar ff verder rondneuzen op het forum naar gezellige verhalen.

Maak je niet druk!
Ik moet volgende week voor de medicals, maar ik ga er maar van uit dat als ik wat engs onder de leden heb, ik het allang had gemerkt.
:-D
De meeste ernstige ziektes merk je wel hoor!
Groetjes Maike

Ja dat weet ik eigenlijk ook wel.......helaas
Nou maar hopen dat alles goed gaat dan volgende week bij onze medicals
:)

ja, idd. schietgebedje en al. :-D

Ben vandaag wezen bloedprikken. Uitslag over een week of zo :-o :-o :-o :-( :) :oops: :cry: :| :| :| :| :| :| :| :|

ohh, spannend
Wij moeten dinsdag voor de x-ray (ben ik niet zo bang voor gelukkig) en donderdag voor de keuring en bloed prikken.
Nou ja, als je wat hebt kun je het misschien maar  beter weten????? :-(
Dan kan je er misschien nog wat aan doen.
maar het is natuurlijk niet de bedoeling voor het visum!
Succes met wachten! :up:
Groetjes Maike

ehmm... Maike.. Ik weet niet in hoeverre je op de hoogte bent van hepatitus b en c en HIV, maar dat zijn allemal ziektes waar je niks meer tegen kunt doen. Als je t hebt, dan ben je de pineut.

De vraag is dan: wil je t weten? Ikke niet...

maar denk dat ik daar nu weinig meer keus heb. Ik zal t wel horen.

En die x-ray. t enige wat mij daarmee aan het bibberen maakt is die koude plaat waar je tegen aan moet staan.

Ik heb eind juni x-ray en rest keuring. arts wilde vast dat ik ging bloedprikken zodat ze dan die resultaten ook al had. voor permanent visum is t verplicht, maar voor studievisum alleen als er aanleiding voor is. Ik had t waarschijnlijk niet eens hoeven doen.....

Nou ja, ik zal t wel zien. Over anderhalve week zijn de resultaten er. Eens kijken of mijn leven op zijn kop gaat staan,......  Wat ik zou doen als ikiets heb?

geen idee, maar ikke word niet happy!

Wat een verhalen allemaal!
Even een volgend vraagje: als alles goed is, kan ik op Liams sponsorship (subclass 457visum) meeliften.
Ik moet ook een X-ray ondergaan. Moet ik nu wachten totdat ik info aangereikt krijg van DIMIA aangaande waar ik de x-ray moet laten doen of kun je deze bij elke willekeurige GGD laten doen? Een medical hoef ik gelukkig waarschijnlijk niet te ondergaan..
Wie weet t antwoord? :up:

Volgens mij hoef je niet op een verzoek te wachten en kan je hem alvast laten doen. Mits je wel een "kliniek" of ziekenhuis zoekt die op de lijst van paneldokters staat.

http://www.australian-embassy.de/visa/visas/doctors.html#netherlands

Groetjes Lin

[quote author=Henk J link=topic=1386.msg61433#msg61433 date=1149185352]

En die x-ray. t enige wat mij daarmee aan het bibberen maakt is die koude plaat waar je tegen aan moet staan.

Neen idee, maar ikke word niet happy!
[/quote]

Neem mij niet kwalijk, maar maar die koude plaat waar je tegen aan moet staan is bij mij NIET het enige wat mij doe bibberen.
Als je na de foto naar binnen wordt geroepen en hij blijkt toch niet goed te zijn, ben je ook echt niet happy, geloof mij maar! :oops:

Mariette

Back