medicals en 457 visum

Jennefer

New Member
Donderdag a.s. mogen wij naar Antwerpen voor onze medische keuringen (2 volwassenen en 2 kinderen) en röntgenfoto's. De applicatie van onze sponsor is inmiddels goedgekeurd in Sydney.

Ik ben erg benieuwd hoe lang de doorlooptijd is na ontvangst van de medische keuring en de afgifte van het visum. Ik ben nogal ongeduldig, de planning is nog steeds om rond 15 december te vertrekken!!!

Mijn 2e vraag heeft toch nog betrekking op de IELTS... wij komen via sponsoring binnen via mijn echtgenoot. Ik weet dat er het een en ander gewijzigd is sinds 1 juli, maar echt duidelijk vind ik het nog steeds niet. Moet mijn echtgenoot nog zo'n IELTS-test doen, en wat m.b.t. mij zelf???? Als dat zo is, dan is 15 december zeker niet haalbaar verwacht ik.

ik hoor het graag en alvast bedankt voor de reactie!
 
Hier is al eerder over gepost lees de volgende link eens.
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=7308.0

Groetjes Chantal
 
Hallo Jennefer,

Wij zitten in exact hetzelfde schuitje!  :wink: :up: Ook van plan om nog voor de kerst in AUS te zitten... Wij gaan naar Sydney. En jullie?

Ik heb geen IELTS-eis gezien tot nu toe en de gevraagde 'health requirements' waren X-rays voor mij, mijn vrouw en dochter (12) en alleen medical voor mijn zoon (8). Hoe was dat bij jullie?

Greets, Leon.
 
Wij hebben 2 kindjes van 17 maanden en 4,5 jaar. Zij moesten enkel de keuring, Bart en ik de keuring en de x-rays.
Ook wij gaan naar Sydney in de buurt van Macquairie University....

we staan inmiddels echt te popelen, maar kunnen nog zo weinig!

groetjes
jennefer
 
leon,
vandaag hebben wij de goedkeuring van onze visa ontvangen!!!!! JOEPIEE.
30 oktober is de medische keuring verzonden naar Sydney en vandaag zijn ze afgegeven. We hebben er nog wel achteraan gebeld met de opmerking dat Bart eigenlijk in januari op zijn nieuwe job moet beginnen en dat wij graag met spoed het visum zouden hebben en ze hebben het dus echt met spoed afgehandeld. Mooi he?

de tickets zijn geboekt voor 14 december, dit was niet gemakkelijk en het zijn vrij dure tickets geworden, maar dat wordt toch door het werk van Bart betaald. Wij zitten dus inderdaad met kerst in het zonnetje in Sydney. Zondag ons afscheidsfeestje, daar zie ik nog wel erg tegenop, maar dat hoort er ook bij.

Hopelijk verloopt het bij jullie ook zo voorspoedig en inderdaad geen spoor van IELTS.....pffffff
 
Hey Jennifer,

Ik volg met véél aandacht uw berichtjes...  Wij zijn ook belgen die naar Sydney gaan (vermoedelijk na de zomer in 2008). Binnenkort doen wij onze medicals... Hou ons op de hoogte van jullie activiteiten hé...  :wink:


Groetjes,
Brecht
 
Hoi Brecht,
leuk nog een paar Belgen, die zijn er niet zoveel.... wij zitten in onze eindspurt. Alles staat hier in dozen, maandag t-m woensdag komen de verhuizers. Woensdag nog naar de notaris voor de verkoop van het huis, mijn auto overdragen aan de kopers en dan t-m zaterdag in een bed en breakfast in ons eigen Kalmthout... Grappig nog even vakantie, maar dan gewoon 2 straten verderop. Zondag 16 december vliegen we, yessss.

Alleen het afscheid van de familie nog, daar hik ik nog flink tegenaan. Misschien kan je mij een berichtje per email sturen, dan houden we een beetje contact, dan geef ik je ook mijn weblog en kan je ons een beetje volgen, als je dat wat lijkt natuurlijk.

xpdite blijf ik in ieder geval volgen, dus op die manier kant het ook. Jullie ook nog veel succes, zijn jullie met 2 of hebben jullie ook kindjes? Waar precies zouden jullie terecht komen in Sydney?

ik ga weer snel verder want het is nog druk, maar ik lees het weerl wel,
groetjes
jennefer
 
Hey hallo

Hier nog een belgische familie die naar Sydney gaat (waarschijnlijk). We zijn nog aan het wachten op het mooie berichtje 'application granted'.
We hebben 2 weken geleden onze medicals gedaan, dus ik verwacht dat het voor elk moment is.
Er zijn hier weinig Belgen op de site dus het is toch wel fijn om contact te houden.
Wij gaan in ieder geval eerst in het centrum van Sydney wonen in een huisje van de firma en daarna op het gemak iets zoeken om te huren. Wel liefst vlak bij het strand natuurlijk (indien mogelijk en betaalbaar... hi hi).
Ik blijf nog even anoniem want we hebben ons ontslag nog niet gegeven. Ze hadden ons aangeraden om even te wachten totdat we ons visum in handen hebben. Omdat dit nogal eens kan uit de hand lopen hé.
Zeg, waar gaan jullie het visum halen? Of laten jullie het per post (aangetekend) opsturen?
Groetjes
 
[quote author=Jennefer link=topic=7799.msg103320#msg103320 date=1195846106]
leon,
vandaag hebben wij de goedkeuring van onze visa ontvangen!!!!! JOEPIEE.
30 oktober is de medische keuring verzonden naar Sydney en vandaag zijn ze afgegeven. We hebben er nog wel achteraan gebeld met de opmerking dat Bart eigenlijk in januari op zijn nieuwe job moet beginnen en dat wij graag met spoed het visum zouden hebben en ze hebben het dus echt met spoed afgehandeld. Mooi he?

de tickets zijn geboekt voor 14 december, dit was niet gemakkelijk en het zijn vrij dure tickets geworden, maar dat wordt toch door het werk van Bart betaald. Wij zitten dus inderdaad met kerst in het zonnetje in Sydney. Zondag ons afscheidsfeestje, daar zie ik nog wel erg tegenop, maar dat hoort er ook bij.

Hopelijk verloopt het bij jullie ook zo voorspoedig en inderdaad geen spoor van IELTS.....pffffff
[/quote]

Gefeliciteerd, Jennefer! Jullie zitten er al!!!  :up: :lol:

Wij hebben inmiddels ook het groene licht gehad. Dat deed me toch wel iets, toen ik het mailtje van de case officer kreeg: "... welcome to Australia!".

Wij gaan de 24ste, met een tussenstop in Singapore.

Greets, Leonidas.
 
Hoe gaat dat eigenlijk als je je visum ontvangt? Moet je die bij de ambassade in berlijn halen. Ik heb mijn aanvraag electronisch gedaan bij de immigratiedienst in australie (sydney). Krijg ik het visum dan bij aankomst in australie? En heb ik dan een touristen visum nodig om eerst in schiphol op het vliegtuig te mogen stappen?
Op dit moment zijn mijn medische gegevens goedgekeurd. En wordt het visum verder verwerkt. Hoe lang gaat dit nog duren. Als het goed is vlieg ik 4 feb en ga ik 7 feb beginnen met werken.
Ik hoop dat jullie wat vragen kunnen beantwoorden. Alvast bedankt voor de moeite.
groetjes,
Eline
 
je kan met die papieren naar australie reizen en moet dan binnen vier weken in australie
een sticker in je paspoort laten plakken .
 
Nou, ik ben er al achter hoe het werkt. Ik heb precies 1 maand na applicatie van mijn visum en ong 2 weken na versturen medical report en x-ray mijn 457 visum gekregen. En ik kan gewoon naar australie vliegen en in brisbane de sticker ophalen. Mijn visum is tot 7 feb 2011 geldig dus ik kan ff vooruit. Ik hoorde dat je na 2 jaar een permanent visum kan aanvragen. Iemand ervaring mee? Is dat duur?
groet,
Eline
 
Hallo,
Misschien een gek vraagje, maar is het altijd nodig om een medical te ondergaan voor een 457 visum. Mijn werkgever in OZ is bezig met het visum, maar als ik de medicals alvast kan doen , dan scheelt dat tijd
Dus twee vragen
1) moet je altijd een medical ondergaan voor een 457
2) waar en hoe kan ik dit regelen

Alvast bedankt
Jadiet
 
Hallo Jadiet,

Wij zijn op dit moment bezig met een 457 visum. Mijn man moest alleen een longfoto laten maken en ik moest ivm mijn Type 1 diabetes voor een medische keuring. Als je gezond bent is naar mijn weten dus een longfoto genoeg. De adressen kun je vinden op de side van de panneldokters. Dit is het adres

http://www.immi.gov.au/contacts/overseas/n/netherlands/panel-doctors.htm

Succes met alle voorbereidingen.

Magda

 
 
hallo, nu heb ik toch ook nog even een vraagje, wij zitten hier nu 3 weken in sydney en vinden het gelukkig helemaal geweldig... het zoeken naar een huis is wel vrij moeilijk er is genoeg te huur, maar bij de mooie (of vooral propere) huizen komen toch gemakkelijk een man of 20 opdagen, en is het elke keer afwachten of het je gegund wordt. Deze week is het weer wachten op zo´n berichtje van de makelaar, spannend!

nu las ik van die sticker die je moet ophalen.... maar als wij hier rondvragen is dat niet nodig? ik twijfel... we hebben natuurlijk bij de douane op het vliegveld gewoon een stempel in ons paspoort gekregen en blijkbaar is dit tezamen met het visum (per e-mail ontvangen) voldoende omdat de controle bij binnenkomst is gebeurd? hebben jullie hierover nog aanvullende informatie?

Leonidas, ben je er ook al en hoe bevalt het voor jullie? Bart is vandaag beginnen werken, dus de 1e dag alleen met de kindjes.... zonder fiets, auto of noem maar op. maar we zitten gelukkig op wandelafstand van veel dingen. Waar zitten jullie precies?

groetjes
Jennefer
 
Hoi Jennifer,

ik ken dat alleen met kinderen zonder je spullen om je heen, maar het went wij zitten
nu al 7 weken in ons huis zonder onze spullen :-(
Maar goed je moet met je paspoorten en die papieren naar de the goverment om er
een sticker in te laten plakken, normaal gesproken moet dat binnen 4 of 6 weken.
Bij ons had de werkgever een agent die dat voor ons heeft gedaan, die had ook
heeft ook het visa aangevraagd.
Sterkte met het huizen zoeken.
Tip een paar maanden ( wij hebben 3 maanden) huur vooruit betalen
toen ging het op eens heel snel en waren al die andere info's niet meer zo belangrijk. :wink:

Groetjes
Inge
 
Hallo,

Ik heb even een heel ander vraagje dan de medicals of IELTS... Moet je voor een 457 ál je diploma´s laten zien???

Groetjes, Jane
 
Ja, die te maken met je werk in australie wel. Ook referenties van je werkgevers.
 
En wordt van het hele proces de werkgever op de hoogte gehouden? dus maw: als er diploma´s niet voldoen of te laag zijn, kan een visum (457) worden afgewezen? En wordt aan de sponsor doorgegeven wat de reden is van een visumafwijzing? We zijn hier nogal onzeker over. Groetjes, Jane
 
Back
Top