mee emigreren!

Status
Not open for further replies.

Aussielover

XPdite Sponsor
Hallo allemaal!

Nou ik heb echt heeeel slecht nieuws gekregen: ik kan echt niet met mijn diploma als A-verpleegkundige gaan werken noch een gesponsorde visa krijgen noch een stage doen of een bridging course ! :(
Dus adoptie ouders gevraagd! Ik kan nl wel met iemand mee-emigreren aldus de tip van vandaag! :?
 
Hallo Aussilover,

Dat is inderdaad wel heel erg slecht nieuws... Ik leef met je mee hoor.

Mijn man en ik zijn aan het orienteren en hopen ook echt de puntjes bij elkaar te krijgen...

Sterkte,

Groetjes Neeltje
 
hoi,
ik snap er werkelijk niks van. Hoe kan het dat jij met je inservice A het niet kan en ik met mijn inservice B wel?
Wat voor reden geven ze op?
Ben hier heel erg benieuwd naar.
groetjes en sterkte.
 
Niet opgeven Aussielover. Er is altijd een manier om het voor elkaar te krijgen. Veel succes.
 
Ik heb de optie gekregen om een studie te gaan doen die per Februari start: Bachelor of Nursing en na die studie ben ik een Registered Nurse en kan ik mijn permanent residency aanvragen ! Maaarrrr...

Als ik die studie ga doen heeft dat verregaande consequenties voor mij!
1)Ik heb dan geen tijd meer om aan kinderwens te voldoen wan t ben nu 35 jaar en studie duurt 3 jaar!
2) studie duurt 3 jaar en ben al 35 jaar aan het leren en word het eigenlijk kotsbeu om te studeren,scripties te schrijven e.d. !
3)die studie kost me al mijn spaargeld uit mijn eigen huis en auto en ik heb dan dus niks meer over om een eigen bestaan op te bouwen na de studie!

Ik zoek dus naar alternatieven om toch Aussie binnen te komen en aan de slag te gaan, lukt me dat niet dan moet ik die consequenties aanvaarden en toch met Bachelor of Nursing gaan starten in februari ! :(
 
dat is echt verschrikkelijk balen zeg! misschien dat een agent je kan helpen een een of andere weg te vinden? er moeten toch wel mazen in het net te vinden zijn?
 
Nee, helaas, Amulya, ik had juist een agente maar voelde me niet echt geholpen nadat ik meegedeeld had gekregen dat het skilled migration tot mislukken gedoemd zou zijn. Na haar advies die studie te gaan doen werd het stil aan de overkant! Er valt deze keer geen geld te halen bij mij en dus is het enthousiasme weg ??? Ik voelde me aan mijn lot overgelaten door haar en zoek nu naar alle tips en hulp die ik maar kan krijgen om alsnog die mazen van de wet te vinden !
 
Je kunt de Registered Nurse opleiding ook Part Time doen. Zo te lezen hebben je al ervaring als verpleegkundige dan kun je in de meeste gevallen ook vrijstellingen krijgen voor bepaalde vakken.

Toen ik in Sydney werkte, werkte ik met een Nurse Aid die haar RN ging doen. Om van Nurse Aid naar RN te gaan moest ze een 4 jarige opleiding volgen (Part Time).

De 3 jarige RN opleiding gaat in halfjarige semesters. Je kunt altijd een half jaar vrij nemen (dan kun je toch je kinder wens in vervulling laten gaan). Ik geloof dat je de studie in maximaal 4 jaar moet afronden.
 
Hoi,

Is het echt zo dat een diplom A verpleegkundige niet gehonoreerd wordt? Of moet je meer werkervaring hebben?
Ik ben en verpleegkundige A en operatie assistente en ben nu bezig een baan te vinden in Oz en dan de rest. Ik wilde eerst op goed geluk en gewoon mijn diploma's laten vertalen maar ben intussen van gedachte veranderd omdat ik wel verzekerd wil zijn van een inkomen zodat we in ieder geval een redelijk fatsoenlijk bestaan op kunnenbouwen.

Ik dacht namelijk altijd dat wij Nederlanders zo'n goede opleiding hadden dat we geoon in de rest van de wereld konden werken op vertoon van diploma, behalve inAmerika.

gr Jolanda
 
Jolanda said:
Hoi,

Is het echt zo dat een diplom A verpleegkundige niet gehonoreerd wordt? Of moet je meer werkervaring hebben?
Ik ben en verpleegkundige A en operatie assistente en ben nu bezig een baan te vinden in Oz en dan de rest. Ik wilde eerst op goed geluk en gewoon mijn diploma's laten vertalen maar ben intussen van gedachte veranderd omdat ik wel verzekerd wil zijn van een inkomen zodat we in ieder geval een redelijk fatsoenlijk bestaan op kunnenbouwen.

Ik dacht namelijk altijd dat wij Nederlanders zo'n goede opleiding hadden dat we geoon in de rest van de wereld konden werken op vertoon van diploma, behalve inAmerika.

gr Jolanda

Het gaat om het kunnen aantonen van:
1) recente werkervaring dus van de laatste 18 maanden moet je er 12 maanden als verpleegkundige werkzaam zijn geweest !
2) dat je HBO-V opgeleid bent...

ik ben zelf inservice opgeleid en werk weliswaar al jaren op HBO nivo d.w.z. zelfstandig en dat je coördinatie en continuiteit van zorg kunt waarborgen, heb ook 9 jaar werkervaring maar ben dus sinds october 1999 uit de verpleging gestapt !

Operatie assistente staat volgens mijn niet op de MODL en het zal moeilijk worden om hierop te emigreren. :?:

Laat eventueel je diploma, opleiding en werkervaring uitgebreid uitspitten en in het Engels beschrijven door de OVDB :

http://www.ovdb.nl/diplomawaardering.php

klik op "kwalificatie informatie " vul in en betaal eenmalig en ze printen het resultaat voor dat bedrag zo veel en zo vaak je wilt uit !!

Als het goed is heb ik de Queensland Nursing Council hier ook mee kunnen overtuigen !! (ze beslissen op 20 augustus over mijn registratie !!) :?

Succes met alles !!

Ingrid
 
Hoi Ingrid,

Ik volg nu de opleiding voor operatie assistent en dacht eigenlijk dat je wel een grote kans maakte om een visum te krijgen met dit diploma. :cry: Maar nu zei je dat deze waarschijnlijk niet in de MODL staat, wat is dit precies? Het is toch een HBO-opleiding en als je genoeg werkervaring hebt zou het toch geen probleem moeten zijn?? :( Ik heb als vooropleiding apothersassistente gedaan. Geeft dit misschien een extra kans? Waarschijnlijk weet jij ook niet overal antwoord op, maar alle beetjes helpen :wink:
Alvast bedankt voor een reactie.

Groetjes Laura
 
Laura said:
Hoi Ingrid,
Ik volg nu de opleiding voor operatie assistent en dacht eigenlijk dat je wel een grote kans maakte om een visum te krijgen met dit diploma. :cry: Maar nu zei je dat deze waarschijnlijk niet in de MODL staat, wat is dit precies? Het is toch een HBO-opleiding en als je genoeg werkervaring hebt zou het toch geen probleem moeten zijn?? :( Ik heb als vooropleiding apothersassistente gedaan. Geeft dit misschien een extra kans? Waarschijnlijk weet jij ook niet overal antwoord op, maar alle beetjes helpen :wink:
Alvast bedankt voor een reactie.

Groetjes Laura

Hoi Laura !

Het beroep van operatie assistente word in Australie vaak uitgeoefend nurses die vanuit hun professie dit beroep in zijn gerold. Er is op dit forum al meer over geschreven en daar word het precies uitgelegd. Ik zoek het nog wel voor je op waar het staat.

MODL Most On Demand List http://www.immi.gov.au/migration/skilled/modl.htm

Als je beroep op deze lijst staat kun je proberen voor een Skilled Migration Visa in aanmerking te komen en krijg je in elk geval extra points.

Ik zie op de MODL wel 'Hospital Pharmacist' en 'Retail Pharmacist' staan, maar of ze ook Apothekers assistente als MODL aanmerken .... :?:

En dan moet je apothekersopleiding idd op HBO niveau zijn gedaan, geloof ik. :?

Deze vraag kun je het beste aan een Australische migration agent (bijv George Lombard) stellen.

Succes !

Ingrid.
 
Hoi Aussielover,

mijn vrouw en ik willen met het gezin emigreren naar Oz. We zijn beide verpleegkundige (HBO-V). Mijn vrouw werkt op een chirurgische afdeling en ik op de ICU. We willen het liefst naar SA. Weet jij welke visa voor ons het gunstigste is? Je hebt de Skilled Independant, Skilled Migration en STNI (alleen voor enkele staten, waaronder SA), het duizeld bij ons met al die visa's. Verder het laten registreren, moet dat bij de Australian Nursing Council of bij de betreffende staat waar je wilt gaan werken? Weet jij welke bureaus er allemaal zijn die je kunnen helpen bij je emigratie (dan bedoel ik die specifiek gericht zijn voor verpleegkundige, zoals Healthstaff recruitment).
Een ex-collega van mij is ongeveer 6 jaar geleden met zijn gezin geëmigreerd naar Oz, en wat ik mij kan herinneren waren ze beide A-verpleegkundige (hij met IC-aantekening). Ik ben nu hard op zoek naar zijn e-mail adres onder collega's (zij er meer dan 60), mocht ik dat krijgen dan zal ik zeker vragen hoe hij het voor elkaar heeft gekregen.

Groetjes Martijn
 
Hoi Martijn,
Aangezien verpleegkundigen zeer gevraagd zijn in Australie betekend dat dat je 60 pnt krijgt voor je skill assessment en nog eens 15 extra omdat het ook op de MODL lijst staat, dwz dat je waarschijnlijk zondermeer in aanmerking komt voor een skilled independent visum.
Dit zou ik dan ook aanraden omdat je dan een permanent visum hebt en vrij bent te doen en laten wat je wilt. De andere visa die je noemde hebben hun beperkingen!
Zie voor volledige informatie de officiele site van de Australische immigratiedienst, http://www.immi.gov.au of lees even verder op dit forum, daar is ook veel informatie te vinden. Je beroepserkenning(skill assessment)  doe je in jou geval bij de ANC(zoek via google ook even hun website)
Veel succes met uitzoeken!
 
Hoi Mart !

Ik ben net terug van korte vakantie en heb je vragen gelezen !

Ik heb in "even voorstellen" al het een en ander geschreven :
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1601.0

"Weet jij welke visa voor ons het gunstigste is?"
Ik zou idd zeggen de "Skilled Independant!

"STNI" Deze zou ik doen als je punten tekort komt voor een "Skilled Independant"!

"Verder het laten registreren, moet dat bij de Australian Nursing Council of bij de betreffende staat waar je wilt gaan werken?"
Jaaaa ! Dat is de grote verrassing die ik heb ontdekt! Je kunt kiezen tussen een van beiden!

Ik werd maanden achter elkaar door een migratieagente gevraagd van alles en nog wat aan paperassen te verzamelen, in te vullen, te vertalen.. noem het maar op.. en toen ik aan al die voorwaarden had voldaan kwam ze op het 'heldere' idee om de ANC te bellen en kwam ze met het bericht dat ik niet eens de aanvraag voor assessment in hoefde te sturen want ANC dacht 'dat ik zonder meer niet in aanmerking kwam'!  :x

Ik ga dus vanaf 6 juni a.s. ter voltooiing van een korte bijscholingscursus een stage lopen van 4 weken waarna ik mijn registratie in Queensland krijg.  :-D

En nu komt de grote grap : Zodra je in welke staat in Australie dan ook je registratie verkrijgt word deze registratie in elke staat erkend !

Dus ofwel je verkrijgt registratie via de ANC ofwel via een staat ergens in Australie !


Oh ja.. de ANC heet tegenwoordig de Australian Nursing and Midwifery Council oftewel de ANMC:
http://www.anmc.org.au/

Okee. Ik geloof dat dat alles is wat je wilde weten ?!

Hope this helps!

Succes met alles!

Ingrid.
 
Hoi Ingrid,

bedankt voor beide reacties. Erg mooi dat je het voor elkaar hebt gekregen, veel succes met je stage!
Ik kan nu voorlopig vooruit en weet welke procedures ik moet volgen. Als ik het zo snel bekijk, dan wordt het doorzetten met bloed, zweet en tranen. Alleen de Engelse test is waar ik echt tegen op zie (ben altijd een -kunde persoon geweest op school en had zeker geen talenknobbel). Mijn oude Havo Engels oefeningen komen nu weer van pas.

Gr. Martijn

p.s. waarom heb je voor Queensland gekozen? Mijn vrouw neigt naar Brisbane en ik meer om voor Adelaide te kiezen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top