mee emigreren!

Status
Not open for further replies.
"bedankt voor beide reacties" Ja joh , graag gedaan !  :)

"Erg mooi dat je het voor elkaar hebt gekregen"
Ja, zoals je zelf al schrijft heb ik het met het nodige bloed, zweet en tranen voor elkaar gekregen ! Je moet echt over een flinke portie doorzettingsvermogen beschikken ! Volgens mij is het dan ook de opzet en bedoeling van de Australische regering in het emigratie beleid om op deze manier de sterksten en de echte doorzetters binnen te krijgen.. een soort schifting van 'het kaf van het koren' zeg maar !

"veel succes met je stage!" Ja dank je !

"Ik kan nu voorlopig vooruit en weet welke procedures ik moet volgen"
Mooi zo ! :up:

"Alleen de Engelse test is waar ik echt tegen op zie (ben altijd een -kunde persoon geweest op school en had zeker geen talenknobbel). Mijn oude Havo Engels oefeningen komen nu weer van pas"
Hm..tja... ik heb dus wel een talenknobbel maar met mijn Havo alleen had ik toch beslist moeite gehad. Ik bedoel niet het niveau was voor mij een hobbel, maar de techniek van de test zelf. Het feit dat je op het moment van de IELTS nog niet voortdurend in het Engels schrijft, denkt, spreekt en leest kost je tijd en dat is juist datgene waar het chronisch aan ontbreekt bij alle vier de onderdelen ! Ik vond de stress factor tijdgebrek bij de IELTS het ergste ! :|

Maarrrr.. ik had me goed voorbereid en dat heeft me er door heen geholpen ! Er is hier op het forum al het een en ander over geschreven dus ik zou zeggen.. 'zoekt en gij zult vinden ' !  :wink:

"waarom heb je voor Queensland gekozen? Mijn vrouw neigt naar Brisbane en ik meer om voor Adelaide te kiezen"
Ik heb zelf in mijn reis in Australie in oktober 2003 ondervonden dat het in NSW en Victioria daar net zo bitter koud kan zijn als in Nederland: het was tijdens een overnachting (ja het was dus in dit geval kramperen  :tent:  :freezing: ) daar maar liefst 4 graden onder nul !! Brrr...
Ik kan echt niet tegen kou dus ondanks dat het erg mooi is daar qua flora en fauna was de keus al snel gemaakt in het voordeel van Queensland.
Ik heb Brisbane niet gezien tijdens die reis maar ben hier beland door diverse toevalsfactoren. En daar heb ik geen spijt van ! Maar het blijft een persoonlijk iets, denk ik.

Misschien is hier de gulden middenweg een idee? Ik bedoel om je ergens tussen Adelaide en Brisbane te vestigen ?

Anyway.. ik ben blij dat je wat aan de info gehad hebt en als ik je nog ergens mee kan helpen weet je me te vinden - toch ?

Succes maar weer met alles !

Ingrid.
 
Goed... Ik maak hieruit op dat je dus toch kunt gaan Ingrid? Dat is dan helemaal geweldig zeg! :)
 
[quote author=Annemiek link=topic=209.msg14629#msg14629 date=1115639835]
Goed... Ik maak hieruit op dat je dus toch kunt gaan Ingrid? Dat is dan helemaal geweldig zeg! :)
[/quote]

Ik zal je sterker vertellen: ik ben sinds 2 september 2004 in Brisbane !  :-D
 
Huh? Nou ikke nie meer snap.... Hoe bedoelde je dan dat adoptie-ouders gevraagd stukje, omdat je wel met iemand kan mee-emigreren?
 
[quote author=Annemiek link=topic=209.msg14668#msg14668 date=1115707902]
Huh? Nou ikke nie meer snap.... Hoe bedoelde je dan dat adoptie-ouders gevraagd stukje, omdat je wel met iemand kan mee-emigreren?
[/quote]

Volgens mij lees jij oud nieuws ! Ik heb eerlijk gezegd niet de moeite genomen om dat op te zoeken.

Ik heb ook al een hele poos geleden alles opgeschreven in 'de laatste stand van zaken' ! Daar komt binnenkort een update bij. Dus als je geinteresseerd bent zou ik daar lezen !

greets,

Ingrid.
 
Mijn laatste updates zijn te vinden in 'de laatste stand van zaken' wat destijds bij het aanmaken van deze topic nog niet bestond !

Ik verzoek de moderators dan ook vriendelijk om deze ooit door mij aangemaakte topic af te sluiten !

Dank!

Ingrid.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top