Meenemen honden

katie

New Member
Wie heeft hier ervaringen mee, ik vind het doodeng om ze te laten vliegen, ik heb over best veel nare ervaringen gelezen, 2 honden uitgedroogd overleden, 1 hond een hartstilstand...maar achterlaten is voor mij geen optie :cry: zou graag wat ervaringen horen (als geruststelling :smile:)en welke organisatie hebben jullie gebruikt om jullie honden te laten overvliegen?

Groetjes, katie
 
Hoi Katie,

Ik heb zelf nog geen ervaring met het vervoeren van mijn hond, maar ik heb contact gehad met Inge (zij zit ook regelmatig
op dit forum) en zijn heeft twee herderhonden en nog een andere hond en twee katten naar Australie laten vervoeren.
En dat is goed verlopen.
Wij laten onze bouvier met VCK (zit op schiphol) vliegen, tot nu toe goede ervaringen over hen gehoord. Anders even de zoekfunctie
gebruiken.
Succes en het zal best goed komen. Ik vind het ook niets om mijn hond te laten vliegen, maar ja om haar hier achter
te laten vinden wij ook geen optie. Ik zelf heb nog geen nare verhalen gehoord.
 
Hoi Katie

Wij hebben onze honden (bearded collie en een maltezer) ook meegenomen, en
ik moet zeggen dat dat heel erg is meegevallen.
De collie is een zeer gestreste hond maar is na aankomst hier niet veranderd.
De vlucht is denk ik niet echt leuk maar het hoort erbij.
Wij hebben de honden niet kunnen bezoeken in de quaranteine omdat deze in Sydney is en wij in Cairns wonen.
Ik denk wel dat de verzorging goed is, maar onze honden hebben wel wat geld gekost omdat de dierenarts er een aantal keren bij is geweest.
En daar twijfel ik aan of dat dat wel nodig was geweest.
De honden zijn nu 8 maanden hier en ze zijn eigenlijk niet veranderd.
Met andere woorden ik zou het zo weer doen.
Een advies, zorg dat je papier werk goed in orde is en verzeker je ervan dat of jij of de dierenarts weet waar je/hij over praat.
Bij ons was een test een week verlopen en die moest hier opnieuw gedaan worden, maar dat had gelukig geen gevolgen voor de quaranteine duur.