Meenemen honden

katie

New Member
Wie heeft hier ervaringen mee, ik vind het doodeng om ze te laten vliegen, ik heb over best veel nare ervaringen gelezen, 2 honden uitgedroogd overleden, 1 hond een hartstilstand...maar achterlaten is voor mij geen optie :cry: zou graag wat ervaringen horen (als geruststelling :smile:)en welke organisatie hebben jullie gebruikt om jullie honden te laten overvliegen?

Groetjes, katie
 
Hoi Katie,

Ik heb zelf nog geen ervaring met het vervoeren van mijn hond, maar ik heb contact gehad met Inge (zij zit ook regelmatig
op dit forum) en zijn heeft twee herderhonden en nog een andere hond en twee katten naar Australie laten vervoeren.
En dat is goed verlopen.
Wij laten onze bouvier met VCK (zit op schiphol) vliegen, tot nu toe goede ervaringen over hen gehoord. Anders even de zoekfunctie
gebruiken.
Succes en het zal best goed komen. Ik vind het ook niets om mijn hond te laten vliegen, maar ja om haar hier achter
te laten vinden wij ook geen optie. Ik zelf heb nog geen nare verhalen gehoord.
 
Hoi Katie

Wij hebben onze honden (bearded collie en een maltezer) ook meegenomen, en
ik moet zeggen dat dat heel erg is meegevallen.
De collie is een zeer gestreste hond maar is na aankomst hier niet veranderd.
De vlucht is denk ik niet echt leuk maar het hoort erbij.
Wij hebben de honden niet kunnen bezoeken in de quaranteine omdat deze in Sydney is en wij in Cairns wonen.
Ik denk wel dat de verzorging goed is, maar onze honden hebben wel wat geld gekost omdat de dierenarts er een aantal keren bij is geweest.
En daar twijfel ik aan of dat dat wel nodig was geweest.
De honden zijn nu 8 maanden hier en ze zijn eigenlijk niet veranderd.
Met andere woorden ik zou het zo weer doen.
Een advies, zorg dat je papier werk goed in orde is en verzeker je ervan dat of jij of de dierenarts weet waar je/hij over praat.
Bij ons was een test een week verlopen en die moest hier opnieuw gedaan worden, maar dat had gelukig geen gevolgen voor de quaranteine duur.

Succes

Groetjes Kees
 
Wij hebben onze hond ook meegenomen naar Australië. Wij hebben hem laten vervoeren door DTC/Animals to Fly. http://www.dtciat.com/ Hier hebben we zeer goede ervaringen mee. Alle vragen werden uitgebreid beantwoord en we hadden de kennel al 2 weken voor die tijd gehaald zodat de hond er al kon wennen. Toen hij uiteindelijk dan de kennel in moest die ochtend, was dit ook geen probleem. In het vliegtuig krijgen ze alleen drinken mee. Als je een hond hebt die veel drinkt, geef het gewoon aan en dan is er altijd de oplossing van een grotere fles aan de kennel. Met de tussenstop word de fles weer bijgevuld.
We hebben hem 2 dagen voor ons uit laten vliegen. Zo konden we nog even bellen of alles goed was gegaan voordat wij gingen. Toen hij aankwam was hij erg vrolijk en waren er geen problemen. Ook die quarantaine tijd is alles goed gegaan. Wij hebben hem wel regelmatig bezocht. Alles zag er netjes uit. Alleen neemt dat niet weg dat je hem natuurlijk het liefst mee zou nemen. Maar zo'n maand vliegt voorbij.
Intussen heeft hij de tijd van z'n leven. Hij is bijna de hele tijd buiten en is met moeite binnen te krijgen. Terwijl dit in Nederland echt anders was. Dus we hebben geen spijt van dat hij meegekomen is.
Begin wel op tijd met de voorbereidingen, zo'n 6 maanden van tevoren. Zo blijft de quarantaine tijd maar beperkt tot een maand. Als je nog vragen heb stuur maar even een PM.
 
Hoi Katie, achterlaten was voor ons ook geen optie en dus zijn de 3 honden en 3 katten meegegaan. Ze hebben de rit en quarantaine overleefd en zijn niet veranderd. De katten zijn zelfs aanhankelijker geworden.

Wij hebben ze ook met DTC vervoerd en ook alleen maar positief hierover.

Er zullen gerust weleens negatieve verhalen zijn maar ik heb ze hier nog nooit gelezen uit de 1e hand zeg maar.

Het stappenplan is heel belangrijk om te volgen, je kan dit downloaden op affa.gov.au

Succes. Wat voor honden hebben jullie?

groetjes Inge
 
Bedankt voor jullie antwoorden, het stelt me al een beetje gerust, ik ga offertes van beide bedrijven aanvragen, ik neem namelijk3 honden een kruising rottweiler/husky, een dwergteckel en een Jack Russel/Teckel kruising en een grote zwarte kater mee, word wel een dure zaak maar met alle liefde als alles goed geregeld word en ik straks met mijn honden op de stranden van oz loop :up:
 
Hoi! Ik heb mijn hondje (kruizing Malthezer/Shi-Zu) en 2 katten meegenomen. Natuurlijk is de reis heel lang en kan je je er eigenlijk niets bij voorstellen hoe zo een beestje dat gaat ervaren. En dan die quarantaine er nog eens achteraan! Maar weet je, het is gewoon de moeite allemaal waard en als je ze weer om je heen hebt is iedereen die ellende zo weer vergeten!!

Het is even doorbijten, even een moeilijke periode voor iedereen maar ze hebben er niets van over gehouden en zijn hier heel erg gelukkig!! ( en ik ook!) :up:
 
Hoeveel tijd mag er eigenlijk tussen de labuitslag van de rabiestest en het aanvragen van de import permit, zitten?
Met die 6 maanden geldigheid van die import permit, kom ik waarschijnlijk in de knoop als ik 'm nu al aan vraag.

Bart
 
[quote author=Tekkel link=topic=9460.msg128379#msg128379 date=1227370570]
Hoeveel tijd mag er eigenlijk tussen de labuitslag van de rabiestest en het aanvragen van de import permit, zitten?
Met die 6 maanden geldigheid van die import permit, kom ik waarschinjnlijk in de knoop als ik 'm nu al aan vraag.

Bart
[/quote]

@Bart, Op een gegeven moment is er een "stap" die zegt dat je je permit aan kan gaan vragen. Wij hebben het zelf toen nog iets later gedaan omdat ik al gehoord had dat een permit zo binnen is, duurt een dag of 3 ofzo. Dus dat moet je zelf even bekijken hoe je dan uitkomt met je tijd.

@Katie, gezellig hoor al je dieren mee  :up:
 
Hoi Katie,

wij zitten met de zelfde vragen als jij. Wij nemen ons Maltezertje mee. Wij zijn er stapelgek op en zijn dus ook op zoek naar de beste
manier om haar daar de krijgen. Heeft iemand wat info over de kwaliteit van de Quarantainestations? Welke is de beste?
Ik vind dit best eng omdat je er niet echt bij kunt zijn. :cry:

Groetjes,
Sabine
 
[quote author=uptoaustralia link=topic=9460.msg128387#msg128387 date=1227392756]
Hoi Katie,

wij zitten met de zelfde vragen als jij. Wij nemen ons Maltezertje mee. Wij zijn er stapelgek op en zijn dus ook op zoek naar de beste
manier om haar daar de krijgen. Heeft iemand wat info over de kwaliteit van de Quarantainestations? Welke is de beste?
Ik vind dit best eng omdat je er niet echt bij kunt zijn. :cry:

Groetjes,
Sabine

[/quote]

Hoi Sabine, er zijn er maar 4 geloof ik dus het lijkt me het handigste om degen te kiezen die in de staat is waar jullie heengaan anders moet je hond nog een keer vliegen. Onze dieren zaten in Spotswood (Melbourne) en prima ervaring mee.
 
Hoi Sabine,

Ook wij hebben goede ervaringen met Spotswood in Melbourne, maar inderdaad is het zoals inge al aangeeft afhankelijk van wat je bestemming is waar je je hond het beste kunt onderbrengen.
Er zijn maar 3 quarantaine stations, namelijk in Melbourne, Sydney en Perth.  zie deze link www.daff.gov.au/aqis/cat-dogs/accom voor meer informatie over deze quarantaine stations.

Groet Gerrit
 
Bedankt voor jullie reactie :rose:!!
Wij gaan naar Adelaide en dan ligt Melbourne het dichtste bij. Ik ben blij dat jullie goede ervaringen met de quarantaine station in Melbourne hebben dan hoef ik hierover niet meer in te zitten :up:.
Wij hebben gelezen dat je de quarantaine zelf moet regelen. Hoe hebben jullie dat gedaan? Hebben jullie nog wat handige tips?
Trouwens, via wie hadden jullie de transport dan geregeld?
Alweer heel veel vragen :roll:. Hoor graag van jullie :grin:.

Groetjes,
Sabine
 
Wij hebben gelezen dat je de quarantaine zelf moet regelen.
- klopt, als het tijd is op je stappenplan en via email of fax (ze willen namelijk je permit erbij hebben). Wel heb ik van te voren al gemaild wanneer het het beste zou uitkomen ivm vrije hokken enzo.

Hebben jullie nog wat handige tips?
- ? zijn niet echt tips voor volgens mij

Trouwens, via wie hadden jullie de transport dan geregeld
-DTC (en ze vlogen met Malaysian ivm de korte overstap tijd)
 
Ik ga zelf ook naar Adelaide, dus zal het idd Melbourne gaan worden. Wel vervelend dat er niet een in Adelaide zelf zit, ik heb die tijd ook n odig om een huis te zoeken, meubeltjes te kopen en weet niet echt hoe ik dit ga doen, elke week heen en weer vliegen om ze te bezoeken denk ik  :-( wanneer wil jij richting Adelaide, Sabine?
 
Hallo Katie,

wij wachten nog op de oproep voor de medicals.Als dat rond is en het huis verkocht, is de planning rond
augustus 2009 richting Adelaide te vertrekken. Heb jij al een idee in welk deel van Adelaide je gaat wonen?
Trouwens om het nogmaals over de quarantainetijd in Melbourne te hebben. Ik ga Sandy niet opzoeken omdat dit
volgens mij minder erg is als haar naar elke bezoek weer achter te moeten laten. Ik vind dit echt het moeilijkste deel
van de hele emigratie maar wat moet dat moet :cry:. Positief blijven en dan komt het wel goed.

Groetjes,
Sabine
 
Hoi Sabine,

Ik HOOP er volgend jaar augustus/september heen te gaan, dit legt echter aan hoe snel alles gaat. Ik ben echt nog in het begin stadium en ga voor 475. Ik weet ook nog niet waar in Adelaide..ik ben mijzelf nog aan het verdiepen. Weet jij al waar je wilt gaan wonen?? En ga je ook op een 475? Ben benieuwd hoe lang alles bij jou heeft geduurd.
 
Hallo Katie,

wij zijn ook bezig met een 475. Hebben al de sponsering van SA op zak en wachten nu op de medicals.
Verwachten de oproep binnenkort. Zijn nu sinds maart bezig . Eind in zicht :cheer:
Wij zijn van plan om in de buurt van het strand te gaan wonen. Is leuk voor de meiden en een goed begin.
Brighton is leuk maar echt beslissen doen we het ook pas daar.
Dus jij gaat misschien in de zelfde periode down under :cool:. Grappig.

Groetjes,
Sabine
 
[quote author=uptoaustralia link=topic=9460.msg128462#msg128462 date=1227558432]

Trouwens om het nogmaals over de quarantainetijd in Melbourne te hebben. Ik ga Sandy niet opzoeken omdat dit
volgens mij minder erg is als haar naar elke bezoek weer achter te moeten laten. Ik vind dit echt het moeilijkste deel
van de hele emigratie maar wat moet dat moet :cry:. Positief blijven en dan komt het wel goed.

Groetjes,
Sabine
[/quote]

Het is ook moeilijk maar het is niet zo rot als je nu denkt om ze weer achter te laten. Tuurlijk is het geen pretje maar je weet gewoon dat ze niet meemogen nog. Wat met honden ook fijn is is dat ze als jij op bezoek komt uit hun kennel kunnen en even rond kunnen racen in het speelveld. Als je niet op bezoek komt zitten ze dus 4 weken alleen maar in die kennel. Ook niet echt leuk tegenover een hond.
 
Nou, uptoaustralia, dat is echt niet goed hoor om je hond niet op te zoeken!! Dat kan je eigenlijk niet maken!! :x

Dat arme beest zit in een hok alleen maar te wachten op jou, even eruit, even rennen op het graslandje ( wel eerst reserveren!) je kunt wat lekkers voor hem meenemen, iets te knabbelen, iets te spelen, lekker stukje kipfilet of iets anders, het maakt het veblijf voor je hond gewoon veel dragelijker.

Als je echt zelf geen zin hebt om te gaan kan je ook even informeren naar de uitlaatservice die er is. Je moet daar naar vragen want zelf vertellen ze je niet dat die mogelijkheid er ook is. Je betaalt dan ongeveer 25 dollar per keer, je hond wordt even uitgelaten, krijgt aandacht en iets lekkers.

Maar nogmaals, dat beest zit echt op JOU te wachten en laat je gewoon regelmatig zien! Het is al erg genoeg dat ze in quarantaine moeten... :cry:
 
Back
Top