Meenemen honden

Tuurlijk is het niet leuk om je hond achter te moeten laten in de kennel. Maar een paar bezoekjes in die vier
weken kunnen er toch wel vanaf. Hij heeft ook al een vliegreis achter de rug die niet leuk geweest zal zijn en
hij of zij zal alleen maar blij zijn om even zijn baasjes weer te zien. Het lijkt me voor jezelf ook alleen maar fijn
om even te kijken hoe het met je hond gaat.  :up:.
Ook wij moeten er eerdaags aan gaan geloven met onze lieve bouvier :cry:, maar ik weet zeker dat onze boef het
gaat redden en zich zal aanpassen aan de situatie. En we zullen haar zeker op zoeken in het quarantaine station
dat heeft ze wel verdiend. En als de tijd voorbij is zal ze zeker verwend worden.
 
Ingriddh, dat doe je goed!! :up:  Heel veel sterkte, het is een rotperiode maar voor je het weet zit het er op en heb je je hond weer lekker bij je!
Ze zitten echt heel erg uit te kijken naar hun "bezoek" en als ze dan al die mensen zien maar hun baasje komt maar niet.... echt zielig is dat. Toen wij Zara steeds opzochten zat er een grote hond naast haar in de kennel en die kreeg nooit bezoek.
Dat beest was zo blij als wij er waren...we konden hem niet eens aanraken maar ik zat dan wel tegen hem te kletsen en zelfs dat vond hij al geweldig. Echt, mensen die denken dat het steeds weer afscheid van je hond nemen erger is dan helemaal niet gaan, geloof me, dat is gewoon niet waar.

Ze weten gewoon dat je komt en ze weten dat je weer weg gaat maar dat je daarna weer komt...en daar vertrouwen ze gewoon op!!
 
[quote author=robijntje link=topic=9460.msg128561#msg128561 date=1227779481]
Nou, uptoaustralia, dat is echt niet goed hoor om je hond niet op te zoeken!! Dat kan je eigenlijk niet maken!! :x

Dat arme beest zit in een hok alleen maar te wachten op jou, even eruit, even rennen op het graslandje ( wel eerst reserveren!) je kunt wat lekkers voor hem meenemen, iets te knabbelen, iets te spelen, lekker stukje kipfilet of iets anders, het maakt het veblijf voor je hond gewoon veel dragelijker.

Als je echt zelf geen zin hebt om te gaan kan je ook even informeren naar de uitlaatservice die er is. Je moet daar naar vragen want zelf vertellen ze je niet dat die mogelijkheid er ook is. Je betaalt dan ongeveer 25 dollar per keer, je hond wordt even uitgelaten, krijgt aandacht en iets lekkers.

Maar nogmaals, dat beest zit echt op JOU te wachten en laat je gewoon regelmatig zien! Het is al erg genoeg dat ze in quarantaine moeten... :cry:

[/quote]

Hallo Robijntje,
Als je van buiten de staat komt, en je kan niet op bezoek komen dan komt je hond op de uitlaatlijst en wordt er dus 2x in de week met hem gewandeld/uitgelaten. Net zo vaak dus als wanneer je zelf komt. En het kost je niks (in Spotswood in ieder geval)
Wij hebben onze hond  bezocht in die 30 dagen, na het 1e bezoek hebben we besloten dat het voor de hond beter was om niet vaker te komen.
Hij was nadat wij weg gingen helemaal door het lint gegaan, heeft z'n beestjes gesloopt,en is uit zijn hok ontsnapt (gelukkig zit er nog een hok extra om, niks aan de hand dus)
Een andere hond waarvan zijn baasjes vaak kwamen wilde niet meer in z'n hok, ging op de grond liggen en moest z'n hok in gedragen worden. Zo leuk vind je hond het.....

Of je wil bezoeken hangt van je zelf en van je hond af. Vaak bezoeken is misschien net zo vervelend voor de hond als niet komen.
Niemand kan je vertellen wat je moet doen, je kent zelf je hond het best.
Die van ons is na 1 week weer de oude gelukkig:

Tijdens de quarantaine op het veldje en nu op het strand, de moeite waard vind ik.

3084587300_8a46acaa26_m.jpg
             
3083729659_b812c21e5e_m.jpg
   

ps. het grasveldje hoef je niet te reserveren, er zijn er genoeg

Groetjes
Ineke

ps2:
Ivar is met VCK (met Malaysian Airlines)gegaan, en is echt een aanrader.
De enige vervoerder die de goede kennelmaat adviseerde, toch wel belangrijk lijkt me.
Bedankt Monique, voor de goede zorgen!
 
Hallo allemaal,

Vandaag naar de dierenarts (waar de VCK zaken mee doet) geweest in Hoofddorp voor nog een Rabies inenting en om de papieren even met de dierenarts door te bespreken, alles klopt nu. Hij belt volgende week even voor een datum van de bloedtest waarschijnlijk krijgt Kyra ergens rond 16e dec. haar bloedtest.
En dan zal ze rond de 12e januari vliegen naar Sydney. We gaan iets eerder weg. Ze zit nog even een paar dagen bij mijn ouders, als wij
al weg zijn. En we gaan haar zeker bezoeken in het Sydney. We zitten de 1e tijd bij familie van mijn moeder in huis en die wonen ongeveer
een half uur rijden van het quarantiane station af. Dus even tussen de bedrijven door onze boef op zoeken.
En ook wij hebben al goede ervaringen met Monique van de VCK, dus dat gaat wel goed komen. Zij komen haar ook bij mijn ouders ophalen en brengen haar naar Schiphol, mijn ouders wonen 15 minuten van Schiphol af.
Gr Ingrid
 
Dat is ook wel zo hoor Ineke, elke hond is natuurlijk anders. Bij ons reageerden ze er gelukkig heel goed op. Prachtige hond is Ivar trouwens  :up:

Ik denk dat Spotswood anders is dan het station in Sydney. Die veldjes in Spotswood kun je inderdaad zo binnen wandelen als ze niet bezet zijn en ook het snuffen aan andere honden is geen probleem, ze moeten dan niet langer blijven ofzo.

Maar goed, Ivar is ook weer lekker thuis, fijn dan he?
 
Hallo Sabine,
Graag gedaan hoor! Het is ook heel wat om je knuffel in een vliegtuig te doen en dan nog een maand in een hok.
Wij maakten ons vooraf erge zorgen om Ivar (hij is al 10 en kan niet tegen alleen zijn) maar het viel ons erg mee.
Toen we hoorden dat hij ontsnapt was, moesten we erg lachten want dat is typisch Ivar (deed ie vroeger ook al regelmatig als we hem in een bench deden) dus voelden we dat het wel goed kwam.

De staf heeft hem na een tijdje ook van kennel verplaatst omdat hij slecht at en onrustig was. Nadat hij vlak naast het kantoor zat werd hij rustiger omdat hij iedereen aan kon zien komen en at ook beter.
Je ziet dat ze er alles aan doen om het voor je hond zo prettig mogelijk te maken, je kan ook altijd bellen om te vragen hoe het gaat.
Ik belde elke week, soms vaker en ze wisten altijd gelijk wie je bedoelde en waren erg open en vriendelijk.

Op de portal staat ook een stappenplan, met uitleg en richtprijzen.

Alles komt goed, als je nog vragen hebt kan je me altijd een pm sturen.
Wij wonen 45 km onder Adelaide (in Aldinga Beach) en ook geen problemen gehad met het vinden van een huurhuis (duurde 1 dag!!)

Groetjes
Ineke
 
Hoi Bono, het quarantaine station in Sydney is heel anders dan wat jij schrijft. In Sydney worden de honden helemaal niet uitgelaten als de baas niet komt en moet je een reservering maken voor de veldjes en zelfs dan heb je nog kans dat het niet kan omdat het al volgeboekt zit.

Als je hond in Sydney uitbreekt en in contact komt met een andere hond moet hij 4 - 6 maanden blijven!

Ze houden de hokken schoon en brengen eten maar dat is het ook, verder moet je alles zelf in de gaten houden. Mijn kat at niets, een week lang niet, ze deden er niets mee, bleven hem hetzelfde eten geven wat hij dus absoluut niet moest. Toen wij kwamen gaf ik ander eten wat ik had meegebracht en het probleem was opgelost...

De honden gaan iedere dag in een ander hok, ze verhuizen steeds van links naar rechts zeg maar, nu was er 1 hok waar de waterbak, als mijn hond ging drinken, water in zijn snoet spoot omdat dat ding stuk was. Mijn hond dronk daar dus niets, het was dat ik het opmerkte en toen zette ze een bak water neer. Weer zoiets...en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen waarom ik denk dat je beter WEL je hond ( of kat) kan opzoeken.
 
Hee Robijntje,
Wat jammer dat je zo'n slechte ervaring in Sydney had.
Gelukkig ging onze hond dus naar Spotswood.
Horen de regels niet hetzelfde te zijn?, het is allemaal van de AQIS. Of ze moeten zelf de regels buigen per station.

Uitbreken en in kontakt met een andere hond komen zal niet zo snel gebeuren omdat er overal dubbele hekken omzitten.
Ik heb in Spotswood ook iemand met z'n hond los zien lopen, lekker snuffelen aan een andere hond enzo. Werd niks van gezegd (als ze het gezien hebben tenminste)

Hopelijk hebben andere Sydney gangers een betere ervaring dan jij, maar ik vind nog steeds dat iedereen zelf moet bepalen of ze hun hond/kat bezoeken, tenslotte kennen ze zelf hun dier het best.

Groetjes
Ineke
 
Hi Bono,

super dat het goed gaat met Ivar, had graag met Ivar en Hummer langs het strand gewandeld. Helaas het is anders gelopen.
Hummer heeft het wel goed naar zijn zin, maar missen doe ik hem ontzettend. :cry: Toch denken we dat we goed gehandeld hebben, we zijn er voor ons gevoel ook nog steeds niet uit hoor, bedoel hoe zou die hebben gereageerd wanneer ze hem uit de bench haalde en wij er niet waren?? het blijft een grote jongen met enorme sterke kaken....
mocht ik het bericht krijgen dat Hummer het niet goed heeft of ze kunnen niet voor hem zorgen, ga ik hem alsnog halen/laten komen. de papieren zijn tenslotte in orde maar goed hopelijk hoeft het niet.
Naar het schijnt wordt je hond ook niet uitgelaten in het station in Perth... maar ja dat weet ik niet zeker en zou voor mij ook niet relevant zijn want ik zou er toch naar toe gaan of zorgen dat ik in de buurt logeerde de eerste tijd.

groeten en een knuffel voor Ivar

Monja
 
Hoi Bono, nou, ik heb geen slechte ervaring met Sydney, ik zeg alleen dat dat het belangrijk is om je hond regelmatig te bezoeken omdat je dan zelf kan zien of alles goed gaat en je maakt het verblijf voor je hond veel prettiger!!

Met mijn dieren is het gelukkig allemaal prima gegaan al is het een heel gedoe allemaal!! maar het is de moeite waard. Nu heb ik ze lekker weer bij me en ze hebben het heerlijk naar hun zin hier! :up:
 
Even iets anders. Naast het reizen voor onze hond, maken we ons toch ook wel enige zorgen om hoe hij met name slangen zal reageren. Ik ben bang dat die een slang erg interessant zal vinden en er mee zal willen spelen. Of zijn ze instinctief bang voor slangen?? Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Hi , die zelfde gedachte is ook door mijn hoofd gegaan.
Wij hebben een schnauzer en die snuffelt overal aan. Molshopen vindt ie onweerstaanbaar.
Af en toe lees je iets dat een hond is gebeten in Australia en meestal met slechte afloop. Uiteraard ligt het aan het gebied, maar ik ben ook van plan met hem de bossen en de outback in te gaan.
Mijn idee was om hem voorlopig aan een lange lijn uit te laten, dat doe ik hier ook, behalve op het strand, maar in Australia moet je op het strand weer uitkijken voor de tentakels van de boxjellyfish (een giftige kwal), een hond overleeft dat niet.
Aan de andere kant, de meeste van m'n familie leden in Oz hebben zelf ook een hond, verschillende rassen en daar is ook nooit wat mee gebeurd zover ik weet.

groetjes  Johan
 
Hallo allemaal, heb met interesse alles gelezen over het meenemen van honden. Weet iemand of je meerdere honden in 1 (groot) hok mag houden tijdens de quarantaine of worden ze gescheiden? Als het zover komt dat wij gaan, wil ik onze 3 zwitserse witte herders zeker meenemen. Het zou leuk zijn als ze samen, of naast elkaar, gehouden worden. Tja, wel of niet bezoeken, moeilijk!! Die van mij gaan denk ik ook door het lint als ze ons zien (net als Ivar, ook een witte) maar zelf wil ik ook wel alles in de gaten houden...... :|
 
Hoi Donatella,

Ik heb kort geleden een berichtje geschreven over Uitlaatservice voor honden in Quarantine Station - Eastern Creek kijk daar even staat ook onder emigreren - nieuws en tips -.
Kan je in ieder geval hoe onze hond het vond in quarantine station, er zit link naar een fotoboek bij van haar.
Het kost wel wat drie honden meenemen maar dan heb je ook wat.
En drie honden via een uitlaatservice uitlaten zal duurder zijn dan een, maar je zal vast korting krijgen als je er drie hebt.
Succes :up:
Gr. Inrgrid
 
[quote author=Donatella link=topic=9460.msg134313#msg134313 date=1236877376]
Hallo allemaal, heb met interesse alles gelezen over het meenemen van honden. Weet iemand of je meerdere honden in 1 (groot) hok mag houden tijdens de quarantaine of worden ze gescheiden? Als het zover komt dat wij gaan, wil ik onze 3 zwitserse witte herders zeker meenemen. Het zou leuk zijn als ze samen, of naast elkaar, gehouden worden. Tja, wel of niet bezoeken, moeilijk!! Die van mij gaan denk ik ook door het lint als ze ons zien (net als Ivar, ook een witte) maar zelf wil ik ook wel alles in de gaten houden...... :|
[/quote]
Hoi

ze kunnen in een hok
onze bearded en maltezer zaten ook in een hok

Kees
 
Hoi Ingrid en Kees, bedankt voor de tips, ik ga het lezen! En een geruststelling dat ze samen in een hok mogen bivakkeren, weer een zorg minder!
:dog: :dog: :dog: Gr. Daniella
 
[quote author=Donatella link=topic=9460.msg134379#msg134379 date=1236951569]
Hoi Ingrid en Kees, bedankt voor de tips, ik ga het lezen! En een geruststelling dat ze samen in een hok mogen bivakkeren, weer een zorg minder!
:dog: :dog: :dog: Gr. Daniella
[/quote]

Hoi Daniella,

wij hebben ook onze 3 honden meegenomen naar Melbourne en daar is het max. 2 honden in 1 kennel. 1 zat er dus alleen maar met de bezoekjes zagen ze elkaar dan weer :)

Prachtige honden heb je trouwens  :up:
 
Hoi Inge,
Dankje! Ben ook superblij met ze. Jij had ook je katten meegenomen, zitten die ook in aparte hokken of bijelkaar? Verblijven die in hetzelfde quarantine-station als de honden? In ieder geval mogen er 2 honden samen, dat scheelt want 1 hond is erg aanhankelijk die mag dan met haar kleine zusje! :happysun:
 
[quote author=Donatella link=topic=9460.msg134672#msg134672 date=1237314384]
Hoi Inge,
Dankje! Ben ook superblij met ze. Jij had ook je katten meegenomen, zitten die ook in aparte hokken of bijelkaar? Verblijven die in hetzelfde quarantine-station als de honden? In ieder geval mogen er 2 honden samen, dat scheelt want 1 hond is erg aanhankelijk die mag dan met haar kleine zusje! :happysun:
[/quote]

De katten mogen ook met zijn 2en bij elkaar dus ook daar zat er 1 van alleen bij ons :) maar die is toch graag op haar zelf dus dat kwam prima uit. Ze zitten gewoon in hetzelfde quarantaine station hoor.
 
Back
Top