Meenemen honden

O.k., dat is dan goed geregeld. Ben blij dat de dieren op een goede manier meekunnen, is echt een zorg minder. Nu eerst maar afwachten hoe onze kansbeoordeling uitvalt :roll:....
 
Die van onze zoon moeten ook naar Melbourne. Zelf gaan ze in Adalaide wonen. Maar ze hoeven toch maar een maand in quarantaine? Toen wij naar Engeland verhuisden hadden we 3 honden toen ook nog in quarantaine. Die konden we ook niet elke week bezoeken. Maar 2 hebben er niet onder geleden. 1 had erna een poos verlatingsangst. Zij was altijd heel aanhankelijk. De 2 andere maakte het allemaal niets uit waar ze waren.
Margo.
 
Hoi Margo,

als je de link volgt die Inge en ik in een andere posting al in een bericht hadden gezet dan kom je op de AQIS site uit waar alle info is te vinden. Quarantaine duur vanuit Nederland (cat 4 land) hangt af van wanneer je de RNATT doet. Daar tel je 180 dagen bij op en je weet de quarantaine tijd.

Dus als je bijvoorbeeld de RNATT op 1 januari doet en je hond komt op 1 februari aan dan moet je hond 149 dagen in quarantaine, etc.
De minimale quarantaine periode is 30 dagen.

Dus ga naar de website download het stappenplan en een applicatie formulier voor een import permit. het stappenplan verteld je hoe e.e.a. moet en wanneer.

Als je niet deze regels volgt komt je hond / kat, etc. Australie beslist niet in of volgt de maximum quarantaine periode.

Kijk dus even op http://www.daffa.gov.au/aqis/cat-dogs/application
Download de checklist http://www.daffa.gov.au/__data/assets/pdf_file/0004/112846/checklist-for-cats-and-dogs.pdf
Download het stappenplan: http://www.daff.gov.au/__data/assets/pdf_file/0007/709207/category-2-information-package.pdf

Let er goed op dat je niet alles door je eigen dierenarts kan laten doen, deze moet door het VWA goedgekeurd zijn om dit soort dingen te (mogen) doen.

Let er ook op dat je aan de eisen voldoet:
Ik zag dat je veel op en neer reist met je beesten, daarover staat het volgende:
Residency: Cats and dogs must have been continuously living in the country of export for a minimum of six (6) months immediately prior to export, or since direct importation from Australia, or since birth.

Neem eventueel contact op met Aqis als je twijfel hebt.

Groeten en succes ermee !
Johan
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9460.msg135199#msg135199 date=1237976047]
Hoi Margo,

als je de link volgt die Inge en ik in een andere posting al in een bericht hadden gezet dan kom je op de AQIS site uit waar alle info is te vinden. Quarantaine duur vanuit Nederland (cat 4 land) hangt af van wanneer je de RNATT doet. Daar tel je 180 dagen bij op en je weet de quarantaine tijd.

Dus als je bijvoorbeeld de RNATT op 1 januari doet en je hond komt op 1 februari aan dan moet je hond 149 dagen in quarantaine, etc.
De minimale quarantaine periode is 30 dagen.

Dus ga naar de website download het stappenplan en een applicatie formulier voor een import permit. het stappenplan verteld je hoe e.e.a. moet en wanneer.

Als je niet deze regels volgt komt je hond / kat, etc. Australie beslist niet in of volgt de maximum quarantaine periode.

Kijk dus even op http://www.daffa.gov.au/aqis/cat-dogs/application
Download de checklist http://www.daffa.gov.au/__data/assets/pdf_file/0004/112846/checklist-for-cats-and-dogs.pdf
Download het stappenplan: http://www.daff.gov.au/__data/assets/pdf_file/0007/709207/category-2-information-package.pdf

Let er goed op dat je niet alles door je eigen dierenarts kan laten doen, deze moet door het VWA goedgekeurd zijn om dit soort dingen te (mogen) doen.

Let er ook op dat je aan de eisen voldoet:
Ik zag dat je veel op en neer reist met je beesten, daarover staat het volgende:
Residency: Cats and dogs must have been continuously living in the country of export for a minimum of six (6) months immediately prior to export, or since direct importation from Australia, or since birth.

Neem eventueel contact op met Aqis als je twijfel hebt.

Groeten en succes ermee !
Johan

[/quote]

We hebben al het één en ander uitgevogeld. Als de honden via Nl gaan i.p.v Schotland dan moeten we naar Zutphen voor de legalisatie. Is geen probleem vanuit Lelystad. Nu nog even uitvogelen wanneer de rabiës en de bloedtest te doen. We denken aan Feb / Mrt. Dan na 4 weken de titerbepaling, en dan na 4 mnd op transport. Alles moet binnen een jaar gebeuren heb ik begrepen. Dan reizen ze voor hun uit zodat ze de minimale quarantaine tijd hoeven te doen. Olav heeft prijsopgave in Engeland / Schotland opgevraagd en kwam daar uit op tussen de 2.500.00 en de 3000.00 pond uit. Als ik zo op dit forum alle goeie ervaringen lees, lijkt van hieruit verzenden wel een goeie optie. De honden van onze zoon leven permanent in schotland, dus reizen niet veel op en neer. Ze zijn door ons gefokt. Wij gaan wel veel op en neer met de honden. Kun je eerst bij het VWA informeren of je Da daar geregistreerd staat voor je de procedure start? En we zullen zeker ruim van te voren contact opnemen met Aqis bij ook maar enige twijfel.
Bedankt voor alle informatie.
 
Op de portal kun je ook informatie vinden omtrent het meenemen van honden:
http://www.xpdite.net/emigratie/algemeen/hond-meenemen-naar-australie.html
 
Laat ik die nou net aan het zoeken zijn!  :up:
[quote author=Lost link=topic=9460.msg136614#msg136614 date=1239536509]
Op de portal kun je ook informatie vinden omtrent het meenemen van honden:
http://www.xpdite.net/emigratie/algemeen/hond-meenemen-naar-australie.html
[/quote]
Ik heb er veel gebruik van gemaakt met onze honden procedure, maar als je niet weet waar je voor komt te staan blijft het lastig, ook met stappenplan. Eenmaal hier is het: goh! wat heb ik me druk gemaakt!

Jammer dat ik het nu pas lees, we hebben ze nu een maand in huis, maar het proces zit nog vers in mijn geheugen en ik heb de papieren ook nog hier liggen dus roep maar! Ik zal dit topic volgen.

Het kan gewoon tot 4 dagen voor vertrek fout gaan als de bloedtest van de Leptispirosis (ziekte van Weil) niet goed is.
(Als eerste test niet goed is moet je hertesten en dan zit je vlak voor vertrek)
Dus lees de regels letterlijk! qua uitslag en verdunning. Je wilt overal NEGATIEF bij hebben staan en bij leptispirosis ook een titer bij die verdunning.
In Nederland wordt er voor ingeent en dat geeft een uitslag die je niet wilt op papier.

En spotswood is perfect!  :up:
Ik heb voor ik ging mailen gebeld voor meer informatie en kreeg vaak Joanne aan de lijn.
Onze 2 staffordjes zijn hier echt liefdevol verzorgd en uitgezwaaid na 47 dagen.

Te lang van te voren vooruit sturen zou ik niet doen trouwens.
Wij hadden ze ook wat eerder laten gaan om meer tijd te hebben alles te regelen maar ze zijn erg strikt.
Ze moeten 180 dagen vanaf de dag van bloedafneme voor de titer rabies in quarantaine blijven namelijk met een minimum van 30 dagen.
VWA A'dam heeft ons niet echt goed geholpen, ze stempelen alleen heel goed.
VCK (de vervoerder) wist me beter te helpen.
Waarbij ik echt geen antwoord kon vinden heb ik gewoon een mail naar Aqis gestuurd, zonder alle bellen meteen te laten rinkelen.


Succes met alles!
 
Ondanks dat dit topic Hond meenemen heeft, vroeg ik me af of mensen ook hun kat zijn wezen opzoeken en of deze, als je op bezoek komt, ook even het hok uitmag. Daasnaast vroeg ik me af in hoeverre andere katten erg dichtbij of zichtbaar zijn. Ik twijfel nog of ik Mouse, mijn poes, mee zal nemen of hier een baasje zal zoeken. Neem haar zelf graag mee. Echter is zij erg bang voor andere katten en honden...
 
[quote author=Catkin link=topic=9460.msg136618#msg136618 date=1239540678]
Ondanks dat dit topic Hond meenemen heeft, vroeg ik me af of mensen ook hun kat zijn wezen opzoeken en of deze, als je op bezoek komt, ook even het hok uitmag. Daasnaast vroeg ik me af in hoeverre andere katten erg dichtbij of zichtbaar zijn. Ik twijfel nog of ik Mouse, mijn poes, mee zal nemen of hier een baasje zal zoeken. Neem haar zelf graag mee. Echter is zij erg bang voor andere katten en honden...
[/quote]

Wij hebben onze twee katten meegenomen en ook opgezocht (in Spotswood). Ze mochten tijdens ons bezoek het hok niet uit, wij mochten er wel in. Andere katten zaten in aangrenzende hokken, gescheiden met een of ander gaas. Als ik het met goed herinner was de scheiding onderaan (eerste meter of zo) dicht; geen gaas maar iets van planken of soortgelijk materiaal.

Nu weet ik ook dat ze in Spotswood meer dan genoeg kattenhokken hadden. Toen wij er waren zelfs nog een hoop lege in een ander gebouw. Dus heel misschien dat je in overleg met ze iets kunt regelen tav de plaatsing? Daarvoor zou je contact met ze op moeten nemen, gaat uitstekend via e-mail.
 
Hallo,

We zijn bezig met het aanvragen van de "Permit to import" voor onze hond.  Nu komen we al direct niet uit de eerste vraag op het formulier: Wat moet je invullen bij de importer details??  :think:Ik neem aan dat wij (we gaan ongeveer gelijktijdig met de hond vertrekken) de exporter zijn?
Weet iemand hier een antwoord op?

Marc
 
Yep, zelfde als exporter maar dan met een ozzie adres.
Al is het een hotel adres wat je later kan veranderen in het adres waar je zelf woont.
 
[quote author=Catkin link=topic=9460.msg136618#msg136618 date=1239540678]
Ondanks dat dit topic Hond meenemen heeft, vroeg ik me af of mensen ook hun kat zijn wezen opzoeken en of deze, als je op bezoek komt, ook even het hok uitmag. Daasnaast vroeg ik me af in hoeverre andere katten erg dichtbij of zichtbaar zijn. Ik twijfel nog of ik Mouse, mijn poes, mee zal nemen of hier een baasje zal zoeken. Neem haar zelf graag mee. Echter is zij erg bang voor andere katten en honden...
[/quote]

De ren waar de kat inzit is vrij groot hoor, daar kun je makkelijk zelf bij in gaan zitten om te knuffen enzo. Er zit een apart nachthokje nog weer aanvast met een klein hokje erin waar een handdoek of kleedje inligt. Zoals Benneman zegt, de onderkant is dicht dus ze hoeven elkaar niet te zien.
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9460.msg135199#msg135199 date=1237976047]
Download het stappenplan: http://www.daff.gov.au/__data/assets/pdf_file/0007/709207/category-2-information-package.pdf
[/quote]

Moeten mensen uit Nederland niet het Category 4 information package hebben ipv 2 ?
 
Even een reactie op George Franciska.

Slecht idee om te gaan sjoemelen met valse adresgegevens. Ze zijn hier bij Aqis gelukkig niet stom en bij ontdekking van falsificatie wordt je huisdier gewoon teruggestuurd naar Nederland of je krijgt een fikse boete. Deze mentaliteit is trouwens niet echt Australisch te noemen. Slechte start zo vóór vertrek naar je nieuwe land.




Piet en Madeleine
 
[quote author=Piet/Madeleine link=topic=9460.msg141677#msg141677 date=1246194324]
Even een reactie op George Franciska.

Slecht idee om te gaan sjoemelen met valse adresgegevens. Ze zijn hier bij Aqis gelukkig niet stom en bij ontdekking van falsificatie wordt je huisdier gewoon teruggestuurd naar Nederland of je krijgt een fikse boete. Deze mentaliteit is trouwens niet echt Australisch te noemen. Slechte start zo vóór vertrek naar je nieuwe land.

Piet en Madeleine
[/quote]
Sjoemelen met valse adresgegevens??
Als je de eerste tijd in een hotel verblijft is daar toch niets vals aan?
En als je voordat je dier uit quarantine komt ergens anders woont, kan je dat toch gewoon doorgeven?
Wij zijn ook exporter uit Nederland en importer in OZ geweest.
Niets mis mee.

Bart
 
[quote author=Tekkel link=topic=9460.msg141678#msg141678 date=1246195381]
[quote author=Piet/Madeleine link=topic=9460.msg141677#msg141677 date=1246194324]
Even een reactie op George Franciska.

Slecht idee om te gaan sjoemelen met valse adresgegevens. Ze zijn hier bij Aqis gelukkig niet stom en bij ontdekking van falsificatie wordt je huisdier gewoon teruggestuurd naar Nederland of je krijgt een fikse boete. Deze mentaliteit is trouwens niet echt Australisch te noemen. Slechte start zo vóór vertrek naar je nieuwe land.

Piet en Madeleine
[/quote]
Sjoemelen met valse adresgegevens??
Als je de eerste tijd in een hotel verblijft is daar toch niets vals aan?
En als je voordat je dier uit quarantine komt ergens anders woont, kan je dat toch gewoon doorgeven?
Wij zijn ook exporter uit Nederland en importer in OZ geweest.
Niets mis mee.

Bart

[/quote]

Lijkt mij ook niet. Onze zoon geeft waarschijnlijk eerst het adres van z'n schoonouders op, en als ze daar zijn hun eigen adres. Het huis waar ze gaan wonen staat nu leeg. Lijkt mij toch echt geen sjoemelen. En anders graag uitleg wat daar dan "vals" aan is.
Margo.
 
[quote author=robijntje link=topic=9460.msg128561#msg128561 date=1227779481]
Nou, uptoaustralia, dat is echt niet goed hoor om je hond niet op te zoeken!! Dat kan je eigenlijk niet maken!! :x

Dat arme beest zit in een hok alleen maar te wachten op jou, even eruit, even rennen op het graslandje ( wel eerst reserveren!) je kunt wat lekkers voor hem meenemen, iets te knabbelen, iets te spelen, lekker stukje kipfilet of iets anders, het maakt het veblijf voor je hond gewoon veel dragelijker.

Als je echt zelf geen zin hebt om te gaan kan je ook even informeren naar de uitlaatservice die er is. Je moet daar naar vragen want zelf vertellen ze je niet dat die mogelijkheid er ook is. Je betaalt dan ongeveer 25 dollar per keer, je hond wordt even uitgelaten, krijgt aandacht en iets lekkers.

Maar nogmaals, dat beest zit echt op JOU te wachten en laat je gewoon regelmatig zien! Het is al erg genoeg dat ze in quarantaine moeten... :cry:

[/quote]
 
[quote author=Piet/Madeleine link=topic=9460.msg141677#msg141677 date=1246194324]
Even een reactie op George Franciska.

Slecht idee om te gaan sjoemelen met valse adresgegevens. Ze zijn hier bij Aqis gelukkig niet stom en bij ontdekking van falsificatie wordt je huisdier gewoon teruggestuurd naar Nederland of je krijgt een fikse boete. Deze mentaliteit is trouwens niet echt Australisch te noemen. Slechte start zo vóór vertrek naar je nieuwe land.




Piet en Madeleine


[/quote]

Wil je het antwoord van Aqis zelf zien? Ze hebben me dat zelf aangegeven!  :grin:
You can use your current address for the exporter details.  AQIS requires an Australian physical street address and Australian phone number for the importer's details.  I would suggest using the Australian address and Australian phone number of where you will be staying when you first arrive.  When your Australian address and phone number change please contact AQIS so we can update our files.
Als je ze maar op de hoogte houdt van waar je bent, dan is er niets aan de hand.

Wie gaat er eerst een boel investeren en moeite doen en dan vervolgens iets vervalsen met risico's? ...  :think:
Beetje kort door de bocht je reactie maar ik geloof dat ik niet de enige ben die dat vind.


Groeten,
Franciska
 
Back
Top