Laat ik die nou net aan het zoeken zijn!
[quote author=Lost link=topic=9460.msg136614#msg136614 date=1239536509]
Op de portal kun je ook informatie vinden omtrent het meenemen van honden:
http://www.xpdite.net/emigratie/algemeen/hond-meenemen-naar-australie.html
[/quote]
Ik heb er veel gebruik van gemaakt met onze honden procedure, maar als je niet weet waar je voor komt te staan blijft het lastig, ook met stappenplan. Eenmaal hier is het: goh! wat heb ik me druk gemaakt!
Jammer dat ik het nu pas lees, we hebben ze nu een maand in huis, maar het proces zit nog vers in mijn geheugen en ik heb de papieren ook nog hier liggen dus roep maar! Ik zal dit topic volgen.
Het kan gewoon tot 4 dagen voor vertrek fout gaan als de bloedtest van de Leptispirosis (ziekte van Weil) niet goed is.
(Als eerste test niet goed is moet je hertesten en dan zit je vlak voor vertrek)
Dus lees de regels letterlijk! qua uitslag en verdunning. Je wilt overal NEGATIEF bij hebben staan en bij leptispirosis ook een titer bij die verdunning.
In Nederland wordt er voor ingeent en dat geeft een uitslag die je niet wilt op papier.
En spotswood is perfect!
Ik heb voor ik ging mailen gebeld voor meer informatie en kreeg vaak Joanne aan de lijn.
Onze 2 staffordjes zijn hier echt liefdevol verzorgd en uitgezwaaid na 47 dagen.
Te lang van te voren vooruit sturen zou ik niet doen trouwens.
Wij hadden ze ook wat eerder laten gaan om meer tijd te hebben alles te regelen maar ze zijn erg strikt.
Ze
moeten 180 dagen vanaf de dag van bloedafneme voor de titer rabies in quarantaine blijven namelijk met een minimum van 30 dagen.
VWA A'dam heeft ons niet echt goed geholpen, ze stempelen alleen heel goed.
VCK (de vervoerder) wist me beter te helpen.
Waarbij ik echt geen antwoord kon vinden heb ik gewoon een mail naar Aqis gestuurd, zonder alle bellen meteen te laten rinkelen.
Succes met alles!