brumby
Active Member
We hebben nog geen visum en weten zelfs nog niet of we wel willen emigreren (eerst nog een tripje naar Perth), maar ik heb toch al enkele vragen ivm onze zoon, die dan meerderjarig zal zijn. Hij zal hier zijn diploma middelbaar halen en in Australie verder studeren. Waarschijnlijk zal hij een IELTS test moeten doen omdat hij meerderjarig is. Ik heb ook gelezen dat sommige scholen naar de punten voor Engels kijken die hier het laatste jaar behaald zijn en er geen IELTS afgelegd moet worden. Is zijn rapport en diploma laten vertalen genoeg? Moet hij op voorhand in een universiteit ingeschreven zijn? Hij zou eventueel nog enkele maanden kunnen gaan werken omdat we in juli zouden verhuizen en uni pas start in maart. Verder vind ik de universiteiten erg duur! Ik kan me voorstellen dat er bij aankomst niet te veel budget meer voorhanden is. Zijn er ook 'goedkopere universiteiten'? Hij zou graag een bachelor behalen. Ik vroeg me ook nog af of het mogelijk is om midden in het schooljaar nog aan te sluiten om de taal te leren. Bvb dat mijn dochter nog enkele maanden in hetzelfde niveau school loopt dat ze hier behaald heeft en dan meegaat naar een hogere klas. Ik kan me voorstellen dat het niet zo makkelijk is voor een kind van 10 jaar om de taal te leren: te jong om een basis te hebben en te oud om met de nieuwe taal op te groeien.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!