Meerderjarige zoon

Wimmel, als ik het goed begrijp hen jij eerst je diploma gehaald en dan pas vertrokken? Dus geen ervaring met je kinderen in de Lage Landen te laten studeren?
 
Wat bedoel je met de lage landen?

Ik heb eerst 12 jaar full time gewerkt en part time gestudeerd voordak vertrok. Zodra mijn degree binnen was heb ik het vliegtuig genomen en de rest staat in mijn handtekening.
 
Ze vertellen alleen niet bij hoeveel uur je draait! Totaal verkeerde studie en cijfers die ze hier naar buiten brengen.

$72K onsite dan word hij goed genaaid en $120K voor 4 on 1 week of is zeer slecht. Je moet daarvoor 12 uur per dag, 7 dagen per week werken en je krijgt dan in je week off niet betaald.

Die $120k onsite in een afgelegen gebied komt uit tussen de 20 en 25 dollar per uur, terwijl je met een degree op kantoor elke dag thuis makkelijk $35-$50 per uur kunt krijgen en onsite met een degree $55-$150 per uur.

Dus werken met stalen neuzen is dubbelen uren en werken in barre omstandig heden. Doe mij maar lekker op kantoor met aircon en elke dag thuis en lekker genieten van het leven.
Zelf werk ik aantal maanden per jaar onsite en dan heb ik $5500 per week, maar om dit permanent te doen is niet het leven waarvoor ik naar Australië ben gekomen.
Voor 38 uurtje op kantoor heb ik nog steeds $3000 per fortnight :) en dat is niet eens goed betaald voor wat ik doe....
De 120k per jaar bruto voor een basic labourer on site en de 4 weken op, 1 week af, zijn vrij normaal voor de mijnbouw en oil & gas industrie. En meestal is het 10 uur per dag, 6.5 dag per week. Inclusief alle bonussen en allowances komt het startsalaris op ongeveer 140k per jaar plus je behoudt je recht op je normale vakantiedagen plus vaak nog extra dagen vrij (betaald!)
 
De 120k per jaar bruto voor een basic labourer on site en de 4 weken op, 1 week af, zijn vrij normaal voor de mijnbouw en oil & gas industrie. En meestal is het 10 uur per dag, 6.5 dag per week. Inclusief alle bonussen en allowances komt het startsalaris op ongeveer 140k per jaar plus je behoudt je recht op je normale vakantiedagen plus vaak nog extra dagen vrij (betaald!)

Natuurlijk is het ook allemaal afhankelijk welke tickets je hebt. T/A, Crane Driver, Boilermaker, Fitters, supervisors, superintendent en project managers hebben bij ons allemaal andere tarieven variërend van $3000 tot $8000 per week.

Ik heb natuurlijk nog niet super veel ervaring maar bij ons werkt iedereen 12 uur per dag en 15 dagen aan een stuk. Onsite werkte ik zelfs 14 uur per dag en 20 dagen aan een stuk. Natuurlijk staat daar een leuke beloning tegenover. Uiteraard heeft elke mijn natuurlijk zun eigen regels en vooral op lange rooster verwacht ik minder uren per dag en per week dan op korte roosters.

Als ik onsite werk krijg ik inderdaad automatisch meer sickies, super en anual leave.

Maat van me is SMP supervisor in WA en hij maakt 16 uren per dag voor de komende 10 maanden.
 
Back
Top