Komt vaker voor zo te zien:
Ik heb het nou op 3 manieren geprobeerd, maar de hele VFS Global-afsprakenpagina ligt eruit (ook in Melbourne dus). Misschien hebben jullie tijd om te wachten tot ze het gerepareerd hebben? Er staan wel telefoonnummers en e-mail op, als je info nodig hebt.Thanks, maar Yes, but no. Die pagina doet het wel. Mar zodra je op Book Now klikt:
View attachment 2360
Thanks, Ik heb ze net gemaild. Wat een ballentent.....Ik heb het nou op 3 manieren geprobeerd, maar de hele VFS Global-afsprakenpagina ligt eruit (ook in Melbourne dus). Misschien hebben jullie tijd om te wachten tot ze het gerepareerd hebben? Er staan wel telefoonnummers en e-mail op, als je info nodig hebt.
Thanks, Ik heb ze net gemaild. Wat een ballentent.....
(het is een vooruitgang van naar Sydney afreizen, maar het is nu een beetje een schijnbare verbetering?)
Thanks hiervoor, heb het draadje nu gelezen en dat voorspelt weinig... ik bedoel niets goeds. De pagina werkt dus al maanden niet.Komt vaker voor zo te zien:
Ik heb wel iets anders opgepikt uit al die klaagzangen over VFS op het wereldwijde web: blijkbaar boekt VFS iedere week op vrijdag de nieuwe afspraken in. Kan zijn dat die pagina dus op vrijdag even opent voor applications tot ze volgeboekt zijn (en dat gaat blijkbaar in 2 uur of nog minder). Dus je vist al vrij snel achter het net als je niet op vrijdag om 00:01 boekt. Valt te proberen misschien? Overigens weet ik niet heel zeker of dat voor Brisbane ook op vrijdagen is, dit geldt voor zover ik begrijp in ieder geval voor Melbourne.Thanks hiervoor, heb het draadje nu gelezen en dat voorspelt weinig... ik bedoel niets goeds. De pagina werkt dus al maanden niet.
Het is me vreemdgenoeg op mijn iPhone gelukt om een account aan te maken, maar dat is dan weer het einde van de rit. Je kunt niet inloggen. Niet op mijn telefoon, noch op mijn Macbook met Safari of Chrome.
Het zal dus wel bellen worden of bezoekje Sydney.
Het issue is niet zozeer de hoeveelheid aanvragen. Maar dat je gewoon niet ingelogd komt. Je komt niet eens tot boeken.Ik heb wel iets anders opgepikt uit al die klaagzangen over VFS op het wereldwijde web: blijkbaar boekt VFS iedere week op vrijdag de nieuwe afspraken in. Kan zijn dat die pagina dus op vrijdag even opent voor applications tot ze volgeboekt zijn (en dat gaat blijkbaar in 2 uur of nog minder). Dus je vist al vrij snel achter het net als je niet op vrijdag om 00:01 boekt. Valt te proberen misschien? Overigens weet ik niet heel zeker of dat voor Brisbane ook op vrijdagen is, dit geldt voor zover ik begrijp in ieder geval voor Melbourne.
Overigens is er een enorme piek in paspoortaanvragen en die piek is nog lang niet weggewerkt, daarom zitten ze zo snel vol.
"De piek in paspoortaanvragen in het buitenland wordt veroorzaakt doordat de eerste paspoorten en identiteitskaarten die in 2014 voor het eerst tien jaar geldig werden, nu verlopen. Sinds 2014 is de geldigheidsduur van de meeste volwassen-paspoorten tien jaar, in plaats van de voorgaande vijf jaar, waardoor er tussentijds veel minder paspoorten vernieuwd hoefden te worden. Vanaf 2024 is de eerste groep van deze tienjarige reisdocumenten verlopen, wat leidt tot een stijging van het aantal aanvragen dat naar verwachting tot 2028 zal duren."
Het issue is niet zozeer de hoeveelheid aanvragen. Maar dat je gewoon niet ingelogd komt. Je komt niet eens tot boeken.
Thanks, maar Yes, but no. Die pagina doet het wel. Mar zodra je op Book Now klikt:
View attachment 2360
Dat is een goede en comprehensive uitleg, girlfriend, veel dank. VFS is en blijft een shitclub, blijkbaarBegin June dit jaar via website van VFS Global Perth een afspraak kunnen maken voor 2 July op hun kantoor in Perth (het 3de NL paspoort since AU citizenship). Mijn NL paspoort was inmiddels al 'verlopen' maar door de 10+3 regelgeving toch binnen de tijdslijn.
Ik kreeg de indruk dat VFS min of meer 'direct' verbonden zijn via de computer met/of het NL consulaat in Sydney of Buitenlandse Zaken in Den Haag; alles wat ik op papier had geschreven/getikt werd zo overgenomen/ingetikt op het comp.scherm.
Na ongeveer een klein uur was alles ingetikt en kreeg ik te horen dat ze me een txt zouden sturen (extra betalen) als het nieuwe paspoort bij hun zou zijn aangekomen, ( 4-6wkn)...tenzij...Buitenlandse Zaken (nog) meer gegevens (bewijs) nodig hadden.
Daarna was het stil....ik heb een aantal keren geprobeerd in te loggen op VFS Global (ze geven je een 'email' code om de status van je aanvraag te volgen) maar wat ik ook probeerde het lukte niet. VHS stuurde ook geen mail/text... ik heb geprobeerd te bellen maar ook dat was geen succes.
Op 'goed geluk' ben ik op 25 Aug naar VFS Perth gegaan om eens te vragen wat en hoe; bleek mijn nieuwe paspoort er al te zijn; uitgifte datum 3wkn eerder.
Overigens...bij VFS kunnen ze ook een pasfoto maken voor je paspoort (extra betalen) maar ik raad iedereen aan om dat van te voren te doen bij een 'goede' fotograaf. Mijn paspoort is nu voorzien van een photo waar een doorgewinterde crimineel nog van zou schrikken.
Overigens als je niet gaat reizen of alleen je Aussie paspoort wilt gebruiken en toch Nederlander wilt blijven, vraag dan een Verklaring van Nederlanderschap aan,stukken goedkoper en die heb je binnen 2dgn (na betaling) via email binnen; eveneens 13jr (10+3) geldig. Om aan de NL verkiezingen mee te doen heb je echter weer een geldig NL paspoort nodig en voldoet de Verklaring van Nederlanderschap niet.
Ik heb nu beiden....
Ik zie dat de 'verklaring van...' iig niet via VFS hoeft... Dit kan zomaar een optie gaan worden.Overigens als je niet gaat reizen of alleen je Aussie paspoort wilt gebruiken en toch Nederlander wilt blijven, vraag dan een Verklaring van Nederlanderschap aan,stukken goedkoper en die heb je binnen 2dgn (na betaling) via email binnen; eveneens 13jr (10+3) geldig. Om aan de NL verkiezingen mee te doen heb je echter weer een geldig NL paspoort nodig en voldoet de Verklaring van Nederlanderschap niet.
Ik heb nu beiden....
Welk OS + Browser gebruik je? Ik zie op Reddit ook mensen die soms wel, soms geen succes hebben.Ik kom er gewoon doorheen als ik op Book Now klik.
Welk OS + Browser gebruik je? Ik zie op Reddit ook mensen die soms wel, soms geen succes hebben.
Thanks Ik kan nu Book Now doen, dan log ik in, en dan blijft het hangen, of ik krijg een Unauthorized Access melding. (MacOS en Safari en Chrome)Windows 10 met Chrome and Firefox. Geen VPN.