Melbourne zomer 2008??

Rog

Member
Zijn er nog meer mensen die aankomende zomer 2008 richting Melbourne hopen te verkassen? Hoewel onze visumaanvraag nog loopt (alleen de medicals nog en CO toegewezen krijgen), hopen wij ergens aankomende zomer Nederland te verruilen voor Oz.  :plane:

Wissel graag ideeen/ervaringen/plannen uit met andere mensen die die kant op gaan/zijn gegaan...

Groet Rog

[quote author=bregje link=topic=8177.msg107373#msg107373 date=1199813387]
Jazeker, wij vliegen op 4 aug. 2008 naar melbourne...

Groetjes Bregje
[/quote]

Verrek.. komen jullie onverwacht langs op mijn verjaardag!  :balloons2:  Dan moet ik even extra cake halen. :cake2:
Goede vlucht toegewenst!

Groeten Sander

[quote author=r2d2 link=topic=8177.msg107397#msg107397 date=1199825716]
[quote author=bregje link=topic=8177.msg107373#msg107373 date=1199813387]
Jazeker, wij vliegen op 4 aug. 2008 naar melbourne...

Groetjes Bregje
[/quote]

Bregje, hebben jullie het visum al binnen? Gaan jullie gelijk aan de slag of hebben jullie ook eerst reisplannen. WIj zijn van plan om eerst even rond te reizen (naar het noorden, waar het dan wat warmer is).

Groet Rog

Haha sander, jazeker, sla maar wat cakejes in  :wink:...
Maareh... zo te zien moeten we daarvoor wel naar Torquai (als ik het zo goed schrijf...) komen... of niet?

Enneh... ja Rog bij ons is het een beetje een ander verhaal... als je wilt kun je het ook lezen in stand van zaken... (bregje en owen gaan naar Melbourne). Owen is Australiër en gaat dus gewoon terug naar huis zeg maar... Ik ga in eerste instantie op een WHV, dit heb ik nog niet, maar is een kwestie van een paar dagen. Op die manier kan ik eerst kijken hoe het leven daar gaat en vervolgens eventueel daar via Owen een visum voor langere tijd aanvragen.
Verder willen we ons daar meteen gaan vestigen. Op zoek naar werk, huis enz. We willen dan wel rond kerst een vakantie boeken, maar dan gewoon voor een paar weken.
Weten jullie al waar je wilt gaan wonen? En wat voor werk gaan jullie doen?
Groetjes bregje

Qua wonen zijn we ons al een beetje aan het orienteren (prijzen, ligging etc.). Ik heb een oom en tante in Heatherton wonen, dus logisch als weer eerst daar in de buurt een beetje rondkijken, al is dat absoluut geen noodzaak.

Geen idee wat voor werk we gaan doen. Zelf heb ik een juridische achtergrond, dus waarschijnlijk zal ik die kant op moeten kijken of in het bedrijfsleven. Al hoor ik van meerdere kant dat het wel even kan duren voordat je een baan hebt die voor jou geschikt is. Kiki heeft meerdere mogelijkheden, ruim cv met ervaring in horeca, hotels en als intermediair, dus die zal wat sneller werk hebben verwacht ik.

Hoewel wij ons wel gaan orienteren op de arbeidsmarkt (weet nooit of je droombaan erbij zit), is het toch de bedoeling om eerst twee maanden of zo te reizen. Als we eenmaal werk hebben zullen we waarschijnlijk niet zo snel meer allebei twee maanden vrij kunnen krijgen (ook heb je dan een huis, waardoor die kosten gewoon doorlopen, als je meteen op reis gaat niet, daarbij moeten we wachten op onze spullen tegen die tijd.)

Groetjes Rog

Hey Rog,

Mijn vriendin en ik zullen wat later in Melbourne aankomen, rond februari 2009 is de planning.

Ik zoek ook nog werk. In principe kan dat elk bedrijf zijn, ben technisch bedrijfskundig ingenieur. Welke branche ik in wil weet ik niet.. maar het moet geen duf ingeslapen kantoortje zijn.

Hoe & wat kun je verder lezen op ons weblog @ http://move2melbourne.blogspot.com

Natuurlijk hou ik graag contact.. :)

[quote author=bregje link=topic=8177.msg107472#msg107472 date=1199889580]
Haha sander, jazeker, sla maar wat cakejes in  :wink:...
Maareh... zo te zien moeten we daarvoor wel naar Torquai (als ik het zo goed schrijf...) komen... of niet?

[/quote]

:grin:

Het is inmiddels Ocean Grove (30 km. naar het oosten) geworden... misschien dat ik ze in een koeltas kan opsturen?

Veel succes met de laatste loodjes.

Groeten Sander

Vast niet vervelend daar in Ocean Grove ;)

Ik volg jullie weblog trouwens.. ;)

Hoi Rog,

Wij zijn er ruim voor de zomer want we vertrekken in maart 2008.
Wij gaan eerst tijdelijk bij familie wonen in Balwyn.
Zelf zijn we ons al een beetje aan het orienteren op de woningmarkt en heeft de oostzijde van melbourne onze voorkeur. Maar alles valt of staat natuurlijk ook met de locatie waar ik werk ga krijgen als civil engineer.

Groet Gerrit

Hey Luuk,

supermooie blog! Hopelijk kunnen wij begin 2009 de biertjes voor jullie koud zetten. Hoe ver zijn jullie in de planning en wat voor visum vragen jullie aan?

Gr. Rog

Hey Rog,

De aanvraag is in begin stadium. De eerste factuur van Move2Australia is betaald. De bal ligt nu bij hun!

En waar ik ga wonen hangt ook van mijn werk af.

Ik ben nu nog student.. en ik wil echt een leuke job, in een hippe, snelle en innovatieve omgeving. Ik wil niet in de file staan, dat haat ik. En op de fiets kunnen als ik wil. Eventueel.

Verder denk ik er ook aan nog op reis te gaan als ik een baan heb. Maar eerst een baan zoeken..

Zijn hier nog mensen die LinkedIn gebruiken? Zoja; contact me even met welke naam ik je kan vinden!

Gr. Luuk

Oh, trouwens:

Beoordeling en advies

U maakt een uitstekende kans om in aanmerking te komen voor het permanente visum
VE 175 (‘Skilled-Independent’).

Ik adviseer u de procedure voor de aanvraag van het ‘Skilled-Independent’ visum in gang
te zetten.

Hey Luuk,

Volgens mij is dat Move2Australia een prima bedrijf als ik dat zo op dit forum lees. Wij doen de aanvraag via een agent een Melbourne. Toch wel handig als je iemand inhuurt die er verstand van heeft. Ik snap wat je voelt. Geen zin in files, 9-5 op een stoffig kantoor en 6 uur piepers op tafel. Files zijn er wel, maar minder dan in NL. Met de fiets in australia is trouwens wel ambitieus, afstanden zijn aardig groot en weinig fietspaden (heb zelf in Sydney gewoon op de snelweg gefietst, het mag maar is niet echt aan te raden voor je gezondheid).

Ga je je kwalificeren voor een genomineerd beroep obv je opleiding via de Vetassess test (ervanuitgaande dat je als student nog niet de vereiste werkervaring hebt)? Volgens mijn agent is dat de grootste horde. Verder is het gewoon een hoop papierwerk en heel veel geduld.
De instanties schijnen het erg druk te hebben. (Wij hebben de aanvraag begin juni 2007 ingediend en hebben nog geen Case Officer)

Onderschat trouwens 9 maanden per jaar zon ook niet voor je humeur!

Zijn jullie al eens in Melbourne geweest?

Keep in touch!

Hoi hoi,

Ok, Rog, dus jullie gaan eerst nog even reizen... tja, tegen de tijd dat jullie aankomen mag er altijd een bakkie gedaan worden (of een biertje, zeker ook goed...), moeten we ff blijven contacten.
Wie weet kunnen we samen met Luuk en Nina nog wel bij jullie voor de koude biertjes langskomen begin 2009. Dan is het weer waarschijnlijk wel wat meer voor de koude biertjes dan aug. 2008...
Maar goed... 
Ben benieuwd hoe het jullie verder zal vergaan de komende tijd... vind het wel leuk om een beetje op de hoogte te blijven! Hebben jullie misschien een weblog ofzo?

Enneh Sander... mag altijd die koeltas haha... dan stuur ik hem wel retour met de kadootjes... lekker persoonlijk enzo he  :wink:...
Tja, verjaardag 2008 zullen we denk ik niet zo persoonlijk gaan halen... misschien 2009?

Groetjes Bregje

[quote author=Rog link=topic=8177.msg107588#msg107588 date=1199960242]
Hey Luuk,

Volgens mij is dat Move2Australia een prima bedrijf als ik dat zo op dit forum lees. Wij doen de aanvraag via een agent een Melbourne. Toch wel handig als je iemand inhuurt die er verstand van heeft. Ik snap wat je voelt. Geen zin in files, 9-5 op een stoffig kantoor en 6 uur piepers op tafel. Files zijn er wel, maar minder dan in NL. Met de fiets in australia is trouwens wel ambitieus, afstanden zijn aardig groot en weinig fietspaden (heb zelf in Sydney gewoon op de snelweg gefietst, het mag maar is niet echt aan te raden voor je gezondheid).

Ga je je kwalificeren voor een genomineerd beroep obv je opleiding via de Vetassess test (ervanuitgaande dat je als student nog niet de vereiste werkervaring hebt)? Volgens mijn agent is dat de grootste horde. Verder is het gewoon een hoop papierwerk en heel veel geduld.
De instanties schijnen het erg druk te hebben. (Wij hebben de aanvraag begin juni 2007 ingediend en hebben nog geen Case Officer)

Onderschat trouwens 9 maanden per jaar zon ook niet voor je humeur!

Zijn jullie al eens in Melbourne geweest?

Keep in touch!
[/quote]

Move2Australia heeft inderdaad prima recensies op dit forum gekregen. En dat is de enige zekerheid die we kunnen krijgen, kost wat.. maargoed. We hebben de tijd; ruim een jaar. Dat moet dus zeker lukken! En we zien wel wat we gaan doen als we aankomen. Nog wat rondreizen, lokaal lanterfanteren of misschien meteen goede echte baan. De bal ligt bij mij; ik ben degene met de goede opleiding en de ambities. Zucht.. :p

Wij krijgen ons visum op basis van het werk van mijn vriendin; die is ruim 3 jaar lerares. Dus ik hoef niets.. ;)

En 9 maanden zon is zeer goed voor mijn humeur.. ;) Dat overleef ik wel! Paar mooie linnen pakken, en ik ben helemaal blij. En met de fiets; dat is wat ambiteus. Als ik maar binnen een half uur op mijn werk ben. Met OV, auto of fiets.. I don't care..

Fietsen is inderdaad nogal risky in Oz, helaas.

Wij hebben ruim 3 maanden in Melbourne gewoond.. heerlijke stad qua cultuur, mode, eten en uitgaan..

En bier drinken? Noem een plaats/tijd en wij zijn er ;)

Wij hebben (nog) geen weblog, maar ik zal jullie zeker op de hoogte houden van ons wel en wee via dit forum (en deze string). Begint nu echt te kriebelen... Moeilijk om te blijven concentreren op het hier en nu (ook zeker qua werk...)

Ik hoor het van jullie ook graag! Altijd leuk om ideeen en ervaringen uit te wisselen!

Iemand ooit in de Belgian Beergarden in Melbourne geweest? Heb daar redelijk wat dagen doorgebracht. Uitstekende locatie om de Australische zon te combineren met de geneugten van een Hoegaarden. Dat biertje gaat er wel komen! :grin:

Hey Rog, vertel eens wat meer over jezelf! Vrouw? Kids? Age? :) Alles over ons staat op ons weblog.. :)

Hey Luuk,

mijn naam is Rogier (voor vrienden en familie steevast Rog), ik ben 27, getrouwd met Quirine, geen kinderen. Ik ben juridisch consultant (mooie benaming voor jurist die wordt uitgeleend aan bedrijven, hiervoor was ik twee jaar advocaat). Ik heb in 2004-2005 nog een masteropleiding in Sydney gedaan, daarna weer teruggekomen om te werken in Nederland, ik wilde eerst ook mijn opleiding in Nederland benutten en niet als een arme student daar blijven hangen, maar altijd het idee gehad om daar later definitief te gaan wonen. Ben kort na terugkomst in 2005 mijn vrouw (vorig jaar juni getrouwd) tegengekomen en we besloten samen richting Oz te vertrekken. Zij was er nog nooit geweest, maar dec 2006 - jan 2007 zijn we naar Oz gegaan, naar o.a. mijn ook die daar sinds ruim twee jaar woont. Nu hopen wij ergens in de (NL) zomer van 2008 ook die stap te zetten.

Ik moet zeggen dat de overgang van december naar januari een soort mentale omslag is. In december lijkt alles nog ver weg, terwijl in januari het dat jaar hopelijk gaat gebeuren. Het is wel lastig omdat je nog geen zekerheid hebt of je gaat en wanneer je gaat, terwijl je in gedachten daar al naar toe aan het werken bent. Ook lijken sommige mensen in onze omgeving ons vertrek wat minder "serieus" te nemen, omdat wij er al zo'n lange tijd mee bezig zijn. Telkens hoor je de vraag: wanneer gaan jullie nou? Lastig antwoorden als je het zelf ook niet weet. Mijn tip in deze is: hou het tijdsschema ruim. Wij roepen nu tegen mensen "ergens in Oktober 2008" terwijl de kans groot is dat we dan al lang en breed vertrokken zijn.

Verder hebben wij ook een "back-up plan" mocht het hele feest niet doorgaan. Het is niet de bedoeling dat je in een zwart gat valt als plan A in eens in duigen valt. Zou ook iedereen aanraden om zoiets te hebben.

Begin hier alweer ongevraagd advies te geven, merk ik (dat krijg je met consultants... :grin:). Al met al is het een mooie spannende tijd die voorbereidingen en leuk om samen beslissingen te nemen en te regelen, zo hebben wij het ervaren tot nu toe.

Relaxt trouwens dat jullie op de werkervaring van Nina kunnen gaan. Bij ons was het nog wat lastiger omdat ik als advocaat/jurist niet in aanmerking kwam voor het genomineerde beroep als advocaat in Oz (logisch, je bent niet gekwalificeerd). Ik heb dus een ander beroep moeten nomineren (office manager) en hoop op basis van mijn opleiding te worden toegelaten. Verwacht wel dat dit goed komt. Ben immers al door de skills assessment gekomen (de grootste horde in het begin).

Cheers! Rog

Hoi hoi,

Leuk om allemaal te lezen Rog!
Die mentale omslag heb ik inderdaad ook last van... pfff ik bedoel dít jaar gaan we al...
En ik merk ook steeds meer dat ze op mijn werk al een aantal dingen gaan "bespreken" over volgend schooljaar, en dan denk ik maar steeds... tja dan ben ik er niet meer... Is wel raar... zeker omdat ze daar nog van niks weten.
Over ons kun je al het een en ander vinden in de stand van zaken op dit forum... een weblog gaat er zeker komen, maar nu nog even niet...
Enneh... die beergarden... nooit geweest, maar goed... lekker biertje (voor mij overigens vaak ook wel een wijntje...) gaat er altijd in... :wink:

Groetjes Bregje

ps.

[quote author=Rog link=topic=8177.msg107725#msg107725 date=1200054114]
naar o.a. mijn ook die daar sinds ruim twee jaar woont. Nu hopen wij ergens in de (NL) zomer van 2008 ook die stap te zetten.

[/quote]
Neem aan dat je oom bedoelt?  :wink:

Back