[quote author=Rog link=topic=8177.msg107588#msg107588 date=1199960242]
Hey Luuk,
Volgens mij is dat Move2Australia een prima bedrijf als ik dat zo op dit forum lees. Wij doen de aanvraag via een agent een Melbourne. Toch wel handig als je iemand inhuurt die er verstand van heeft. Ik snap wat je voelt. Geen zin in files, 9-5 op een stoffig kantoor en 6 uur piepers op tafel. Files zijn er wel, maar minder dan in NL. Met de fiets in australia is trouwens wel ambitieus, afstanden zijn aardig groot en weinig fietspaden (heb zelf in Sydney gewoon op de snelweg gefietst, het mag maar is niet echt aan te raden voor je gezondheid).
Ga je je kwalificeren voor een genomineerd beroep obv je opleiding via de Vetassess test (ervanuitgaande dat je als student nog niet de vereiste werkervaring hebt)? Volgens mijn agent is dat de grootste horde. Verder is het gewoon een hoop papierwerk en heel veel geduld.
De instanties schijnen het erg druk te hebben. (Wij hebben de aanvraag begin juni 2007 ingediend en hebben nog geen Case Officer)
Onderschat trouwens 9 maanden per jaar zon ook niet voor je humeur!
Zijn jullie al eens in Melbourne geweest?
Keep in touch!
[/quote]
Move2Australia heeft inderdaad prima recensies op dit forum gekregen. En dat is de enige zekerheid die we kunnen krijgen, kost wat.. maargoed. We hebben de tijd; ruim een jaar. Dat moet dus zeker lukken! En we zien wel wat we gaan doen als we aankomen. Nog wat rondreizen, lokaal lanterfanteren of misschien meteen goede echte baan. De bal ligt bij mij; ik ben degene met de goede opleiding en de ambities. Zucht..
Wij krijgen ons visum op basis van het werk van mijn vriendin; die is ruim 3 jaar lerares. Dus ik hoef niets..
En 9 maanden zon is zeer goed voor mijn humeur..
Dat overleef ik wel! Paar mooie linnen pakken, en ik ben helemaal blij. En met de fiets; dat is wat ambiteus. Als ik maar binnen een half uur op mijn werk ben. Met OV, auto of fiets.. I don't care..
Fietsen is inderdaad nogal risky in Oz, helaas.
Wij hebben ruim 3 maanden in Melbourne gewoond.. heerlijke stad qua cultuur, mode, eten en uitgaan..
En bier drinken? Noem een plaats/tijd en wij zijn er