Melbourne zomer 2008??

Dat wordt in ieder geval een gezellige boel! We bouwen al een hele enclave zo...

Even een update van onze laatste stand van zaken:

Quirine heeft vandaag haar keuring en ik aankomende maandag. Dat betekent dat wij dan van onze kant helemaal klaar zijn met formulieren, tests, foto's, diploma's etc. Al met al zijn we dan toch al bijna twee jaar bezig, dus dat is ene hele geruststelling.
It's out of our hands. Afwachten wat die aardige meneer of mevrouw de Case Officer er van maakt.

Overigens las ik op dit forum dat ze nu bezig zijn met de aanvragen van begin mei en die van ons is van 6 juni. Hopelijk betekent dit dat wij binnen ong. 5 weken het verlossende woord horen. Worden zenuwslopende weken, waarbij elke ochtend gelijk de e-mail wordt gecheckt...

Die zenuwen.. :D Moeten ontzettend zijn.

Ik heb net alle documenten met betrekking tot visum aanvraag binnen gekregen. ;)

Het houdt je wel lekker bezig inderdaad. Ik zag trouwens op de autoresponse van het DIAC en op www.austimeline.com dat online aanvragen veel sneller worden behandeld. Doen jullie het nog op de ouderwetse manier, nl paper-based? (heel erg 2007, maar het schijnt nog te werken). Moet je vriendin eerst een skills assessment doen voordat de aanvraag wordt ingediend? Wel leuk om alles samen in te vullen...

Jep.

Maar we moeten al wel een verklaring van de werkgever van Nina inleveren. Eens kijken of daar wat uitstel voor te krijgen is..

Wij gaan vrijdag met Bregje eten. In Breda. :) Wordt gezellig. Owen, de Ozzievriend van Breg is er ook bij. We zullen dan meteen eens brainstormen over een volgende meeting.

Wordt nog druk in Melbourne met alle Dutches. Wel integreren allemaal he! ;)

Quirine is kerngezond in ieder geval! Komt net van de keuringarts vandaan. Je weet het wel, maar het is toch altijd fijn om die bevestiging te horen.

Mijn bloeduitslag en foto zijn ook goed, heeft de arts al gezegd. Maandag om 8.30 ga ik nog even puffen en puntje van mijn neus aanwijzen en dan kan alles in een grote envelop (verzegeld) en per koerier naar het LCU in Sydney. Ook de arts zei dat het beter was om per koerier te doen. Kost wat, maar het is al herhaaldelijk gebeurd dat pakketjes zijn verdwenen (ook op dit forum te lezen). Het kost wat, maar op die gehele visumaanvraag (kosten zijn toch aardig opgelopen zo de afgelopen 2 jaar), mogen die paar tientjes toch geen roet in het eten gooien, lijkt me...

Bijkomend voordeel is ook nog dat het er binnen 3 werkdagen is...

Mooi zo, gefeliciteerd.

Staat er al ergens een foto van jullie? Zitten jullie op Facebook / Hyves oid? Of op een weblog? Of hebben jullie misschien foto's op het forum staat? Bregje, Owen en wij zijn terug te vinden op Facebook.. :)

Ik zit op Facebook. Daar staan volgens mij ook wel wat foto's van ons op. Zijn ook nog een site gestart, maar die staat nog in de steigers. Kan nu niet op facebook, is geblockt om mijn werk (gelukkig forum, hotmail en vele anderen niet). Hebben beiden onze Hyves account gedelete, gek van die constante e-mails en irritante zogeheten "vrienden" die je constant spammen. 

Stuur mij maar een uitnodiging!  :up:

Done :) Je kan via mijn account Bregje en Nina (mijn freundin) ook vinden.

Ik ga even college "Data Analyse" volgen..  :?

Nou zeg... hoeven jullie niks te doen zo op een doordeweekse woensdag?

Sjonge jonge jonge...  Maar Rog, fijn dat de keuring goed is gegaan!

En Luuk, tja is moeilijk nu je inderdaad alles concreter aan gaat vragen he... ik merk dat nu ook wel, met verklaringen ofzo die ik nodig heb van mijn werkgever... Maar goed ik hoor vrijdag wel hoe het gaat...

Ben trouwens benieuwd wat de rest voor concrete plannen heeft (claire en ingrid...)!

Groetjes Bregje

Hm, ik heb altijd overal internet.. ;) Handig hoor.

Enneh Rog; je vrouw heeft geen facebook account?

Ingriddh en Claire hebben geen van beiden nog gereageerd.

Nou... ik zal ook eens op facebook gaan zoeken...
Gisteren was gezellig he!

Moeten we samen nog maar eens overdoen...
Mag gerust een eh... hoe noemde je het ook weer Luuk? Pre-emigratie-naar-melbourne-bijeenkomst?
Worden...

Groetjes Bregje

Jep, was zeker leuk. Owen en ik hebben al grootste plannen.. ;)

En inderdaad.. een pre-Melbourne-meeting? :) Klinkt goed..!

Even kijken wie waar woont.. Rogier? Amsterdam he?

Nouja.. zeg het maar! Ik woon in Schiedam, goed bereikbaar met auto en OV. En heb wel een gezellig huisje voor een hapje en een drankje.

:sunny:
Zojuist heb ik een account aangemaakt. Super leuke berichten!
Heb ook besloten dat ik een facebook profiel ga aanmaken, wel even klooien!
Luuk, heb net jouw foto's bekeken echt leuk!!!
Lijkt me sowieso gezellig om contact te houden en af en toe op dit forum te kletsen.
Jullie hebben iig al een adres in Melbourne erbij!  :tent::grin:

Tot snel.
X Kiek

Hey Kiek!

Ja, ik zag je op Facebook.. :) Leuk. Toevallig dezelfde achternaam als Rog! ;)

Ennuhm, ja. Hoop jongen mensen hier die rond de zelfde tijd naar Melbourne gaan.. leuk, leuk. Ik heb zelf ondertussen ook 3 vrienden in Melbourne wonen, wel echte Melbournians. Ook leuk.

Back