Melbourne zomer 2008??

Klopt, bedoelde mijn oom (klinkt zo oud, terwijl het meer vriend van me voelt dan een oom, is nl pas begin 40 en zijn vrouw, mijn tante, is pas 37/38 geloof ik). Beetje doortypen soms, ben op mijn werk. Ik ben in de herfst van 2007 van baan verwisseld. Ben je tijdens al die sollicitaties over je groeimogelijkheden binnen het bedrijf aan het praten en carriereplanning etc. terwijl je denkt "als het aan mij ligt ben ik volgend jaar weg". 

Gebeurt trouwens overal in het bedrijfsleven: commitment aan het bedrijf, maar als er een betere functie/aanbieding voorbij komt is iedereen van de ene op de andere dag vertrokken. Zo werkt het nu eenmaal. Als je eenmaal weg bent dan draait het bedrijf gewoon door en in no time weten ze niet beter. Het is ook maar beter dat je werkgever/collega's geen idee krijgt/krijgen wat je plannen zijn (wat soms wel lastig is, omdat je privé er vaak openlijk over praat). Mijn idee is opzeggen met de gebruikelijke opzegtermijn, vakantiedagen opnemen en zsm weg. Dit verschilt misschien per baan, maar in het bedrijfsleven geldt vaak dat als je weggaat je maar beter zsm weg kan gaan en niet nog ergens 2/3 maanden rondwandelen. 

Nog even en dan gaan we weekend vieren...  :beach: Alvast fijn weekend!

Cheers Rog

Hey Rog!

Leuk verhaal.. :) Jullie zijn ook een jong stel, net als wij en Bregje en Owen.

Ik ben snipverkouden trouwens. En (weer) zwaar door mijn enkel gegaan. Leve volleybal. Oh, 17:10, Eurosport, vanavond halve finale Nederlandse volleybal heren :) Wel leuk om te kijken. En volgende week de dames. Nog leuker om te kijken.. als je van lange benen houdt!

Ik heb me gisteravond in de kroeg versproken.. shit! De baas van mijn vriendin stond achter ons, en ik riep: ach, we gaan volgend jaar toch emigreren. Ik weet niet of hij het gehoord heeft.. vriendin was not-amused kan ik wel zeggen..

Heb je trouwens iets van LinkedIn Rog?

Gr. Luuk

[quote author=Luuk link=topic=8177.msg107811#msg107811 date=1200131742]
Ik heb me gisteravond in de kroeg versproken.. shit! ......vriendin was not-amused kan ik wel zeggen.. [/quote]

:yellowcard: :whip:

Oei, da's niet heel handig, Luuk :eek:ops!:. Dit is precies de reden dat ik werk en prive altijd strikt gescheiden hou. Voor die momenten dat je geest toch enigszins beneveld is door wat alcoholische versnaperingen...:cheers:

Je kunt er toch niks meer aan doen. Ook je vriendin kan het niet meer in een andere context plaatsen bij haar baas, leg je er alleen maar nadruk op en dat is verdacht...Gewoon op zijn beloop laten, no worries! Het in Nederlands geen reden voor ontslag als je aangeeft dat je hier pleite wil...

Leuk al de jonge mensen, en ook allemaal dezelfde mindset (op naar Oz). We're not alone out there...

Ga ook heerlijk weekendje sport kijken vanuit de luie stoel...Veel plezier allemaal!

Cheers!!!

Ja, wij hebben binnenkort een date met Bregje en Owen.. ;) Misschien moeten wij ook eens daten Rog (en vriendin).. waar woon je?

Er is nog een overeenkomst behalve jong & Oz: Hockey! Vraag Bregje en mijn vriendin maar Rog.. :) Ik zie dat jij ook hockeyed?

Goed weekend gehad iedereen? Wij wonen in A'dam. Lijkt me look om een keer af te spreken. Hoeft die borrel niet te wachten tot in Oz 2009!

Klopt dat ik ook hockey (mijn vrouw heeft gehockeyd maar is net gestopt). Hoe weet je dat?

Was trouwens een heerlijk sportweekend. Jij ook genoten Luuk?

Succes met de maandag!

Gr. Rog

Yep,onze planning is ook om aug 2008 die kant op te gaan.
Maar hoop wel eerst in juni mijn koksdiploma te halen. :roll:
Lijkt me wel leuk om ervaringen en tips enzo uit te wisselen. :up:

Hoi

Spannend he dat het allemaal moet gaan gebeuren in 2008. Nou wij willen rond 1 oktober naar OZ vertrekken. Ons visum is op 21 nov. ingediend en het moet wel erg raar lopen om niet rond 1 oktober richting oz te kunnen vertrekken.
Ons huis staat nu te koop. Het liefst zouden we onze koffers willen pakken en gaan met die hap. Maar eerst de medicals nog, en aanvraag van goed gedrag. De verkoop van het huis, de spullen die wel of niet mee gaan (daar zijn we nu een beetje mee bezig), je hebt het gevoel dat het nu niet echt opschiet maar je je tijd een beetje uit zit.
Ik vind het een moeilijke tijd momenteel, je wilt zoveel maar er komt soms ook niets uit je handen. Het afscheid zometeen van iedereen, och, het is soms allemaal even te veel. Soms denk ik kon ik de klok al vast maar op 1 november 2008 zetten dan zatten we er al en kunnen we verder met ons leven daar. Het wachten begint nu toch wel een beetje te vervelen.
Maar goed wie heeft dit niet.

[quote author=Rog link=topic=8177.msg107960#msg107960 date=1200299876]
Goed weekend gehad iedereen? Wij wonen in A'dam. Lijkt me look om een keer af te spreken. Hoeft die borrel niet te wachten tot in Oz 2009!

Klopt dat ik ook hockey (mijn vrouw heeft gehockeyd maar is net gestopt). Hoe weet je dat?

Was trouwens een heerlijk sportweekend. Jij ook genoten Luuk?

Succes met de maandag!

Gr. Rog
[/quote]

A'dam? Nouja, als jullie het leuk vinden om eens ergens wat te drinken, stel maar wat voor! Vrijdagavonden zijn over het algemeen goed!

En Google is mijn beste vriend.. ;)

En de NL volleybal heren liggen er uit, zonde. A.s. week damesvolleybal.. ;) Ook altijd prettig om naar te kijken.

[quote author=clair link=topic=8177.msg107985#msg107985 date=1200313969]
Yep,onze planning is ook om aug 2008 die kant op te gaan.
Maar hoop wel eerst in juni mijn koksdiploma te halen. :roll:
Lijkt me wel leuk om ervaringen en tips enzo uit te wisselen. :up:
[/quote]

Ook naar Melbourne? :) En hoe oud zijn jullie?

Gr. Luuk

Misschien kunnen we wel eens pre-emigratie-naar-Melbourne-meeting houden.. :)

We lijken wel Marokkaans/Turks.. die zoeken elkaar ook continue overal op. En wij maar schelden.. :p Ondertussen doen we zelf hetzelfde. Clusteren. Ik denk alleen dat iedereen hier binnen een half jaar vloeiend Engels spreekt.. ;)

Clair, Ingrid,

Leuk dat jullie ook die kant op gaan!

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd zou ik zeggen! :up: Kunnen bijna eigen Melbourne forum oprichten...

Luuk, spreek jij nog geen vloeiend engels dan? tja, dat wordt een inburgeringscurus voor jou.

Gezellig met zijn allen in dezelfde wijk wonen, alle schotels dezelfde kant op...

Inburgeren gaat snel inderdaad, maar is natuurlijk wel lekker om af en toe even met lotgenoten in je eigen taal oud-hollands te klagen, het NL eftal analyseren etc.

PS. Natuurlijk, Google, had t kunnen weten, doe ik nl ook altijd... :smile:

Haha, nee, ik spreek geen woord engels. Ik loop op klompen, eet alleen boerenkool en luister alleen Nederlandstalige piratenhits.. :p

Inburgeren gaat nog zwaar worden.. :(

Al die ontdooide bitterballen gaan een groter probleem worden.. ;)

Maareh; waar is je vrouw/vriendin Rog? Zit die ook op Xpdite? Hoe oud is ze? Wat gaat die in Oz doen?

Gr.

Mijn vrouw is 22 (beetje jonger dan ik dus). Zij zit nog niet op Xpdite (ook iets drukkere baan dan ik). Houd haar wel op de hoogte van mijn nieuwe forumvrienden!

Zij heeft redelijk wat opties qua banen, ze heeft namelijk werkervaring in verschillende bedrijfssectoren. Hotelwereld, bank of intermediairs. Ze zal wel in een van die sectoren belanden.

BTW. kreeg trouwens vandaag bericht van mijn oom dat werkeloosheid nagenoeg nihil is daar (luie donders die niet willen werken heb je overal). Ze zitten te springen om mensen daar. Beetje dezelfde situatie als in NL dus. Zeer gunstig.

Ook doen Aussies volgens mij niet zo moeilijk als je een andersoortige baan wil. Carriere-changes komen daar wat vaker voor.

Ik leg me dus nog niet toe op een vaste sector, maar kijk wat er op mijn pad komt daar. Je weet nooit of je droombaan erbij zit.

Jij vandaag lekker druk Luuk?

Zoo zal me ook weer eens even gaan mengen in de discussie  :wink: haha...
Tja, we zijn inderdaad nogal aan het samenzweren he.. mocht toch niet meer...
Maareh... die pre-emigreren-naar-melbourne-meeting of zoiets... lijkt me leuk haha...
Lekker wijntje/biertje erbij... we zullen vrijdag wel eens na gaan denken wat we kunnen plannen he luuk en nina  :up:

Tja dat inburgeren... haha ik heb een voordeel he... mijn vriend komt al uit australië en heeft me al de nodige keren aan het lachen gemaakt met zijn prachtige accentje...

Wel echt kei leuk zeg (jaja wij komen uit brabant...) zo met al die jonge mensen!
Nou ja... de groetjes maar weer... ga donderdag trouwens een afspraak maken met de directrice om het werk op de hoogte te gaan stellen... spannend!!!

[quote author=Rog link=topic=8177.msg108004#msg108004 date=1200321487]
Mijn vrouw is 22 (beetje jonger dan ik dus). Zij zit nog niet op Xpdite (ook iets drukkere baan dan ik). Houd haar wel op de hoogte van mijn nieuwe forumvrienden!

Zij heeft redelijk wat opties qua banen, ze heeft namelijk werkervaring in verschillende bedrijfssectoren. Hotelwereld, bank of intermediairs. Ze zal wel in een van die sectoren belanden.

BTW. kreeg trouwens vandaag bericht van mijn oom dat werkeloosheid nagenoeg nihil is daar (luie donders die niet willen werken heb je overal). Ze zitten te springen om mensen daar. Beetje dezelfde situatie als in NL dus. Zeer gunstig.

Ook doen Aussies volgens mij niet zo moeilijk als je een andersoortige baan wil. Carriere-changes komen daar wat vaker voor.

Ik leg me dus nog niet toe op een vaste sector, maar kijk wat er op mijn pad komt daar. Je weet nooit of je droombaan erbij zit.

Jij vandaag lekker druk Luuk?
[/quote]

Mijn vrouw is wat ouder.. 27 :)

En als je op seek.com.au kijkt barst het van de leuke functies .. dat is wel bemoedigend! Hoop dat ik meteen een dikke baan kan scoren daar.. ;) 85k bruto/jaar lijkt me goed begin, haha.

En druk? Ik denk dat ik het topic even over het hoofd heb gezien. Ben soms wel druk, maar maak me niet druk.. ;) Beetje de student uithangen, af en toe de accountmanager uit hangen. Bevalt me prima. En met succes ;)

Ik wil als ik aankom iig niet de hele dag op kantoor zitten. Misschien ga ik wel de sales kant op in het begin.. vertegenwoordiger, accountmanager of keiharde sales.. Who knows. :)

[quote author=bregje link=topic=8177.msg108135#msg108135 date=1200427812]
Zoo zal me ook weer eens even gaan mengen in de discussie  :wink: haha...
Tja, we zijn inderdaad nogal aan het samenzweren he.. mocht toch niet meer...
Maareh... die pre-emigreren-naar-melbourne-meeting of zoiets... lijkt me leuk haha...
Lekker wijntje/biertje erbij... we zullen vrijdag wel eens na gaan denken wat we kunnen plannen he luuk en nina  :up:

Tja dat inburgeren... haha ik heb een voordeel he... mijn vriend komt al uit australië en heeft me al de nodige keren aan het lachen gemaakt met zijn prachtige accentje...

Wel echt kei leuk zeg (jaja wij komen uit brabant...) zo met al die jonge mensen!
Nou ja... de groetjes maar weer... ga donderdag trouwens een afspraak maken met de directrice om het werk op de hoogte te gaan stellen... spannend!!!
[/quote]

Ja, ik miste je al! ;) Waarom mogen we niet samenzweren? ;) Enneh, ik woon redelijk centraal, ook qua OV. Ik wil hier best een kleine meeting organiseren.

Dat accent.. dat is prachtig inderdaad.. kan ik me goed voorstellen.

Enneh; heel veel succes op je werk. Hopelijk vatten ze het een beetje goed op!

Er hebben tot nu toe 5 mensen gereageerd, die gaan.

Rog (& partner), Bregje (& partner), ik (&partner)..

Verder dan nog 2 mensen die ik heb bericht: Clair en Ingriddh. Eens kijken wat die van plan zijn.

En inderdaad Bregje; we spreken elkaar toch vrijdag! Wij hebben er iig zin in.. ;)

Back