Hallo Mensen...
Even een vraagje zijn er mensen die in Adelaide en in Melbourne zijn geweest of wonen. Ik vertrek namelijk over 4 weken naar Adelaide maar mijn twijfels die ik had tussen Vic en SA zijn sinds een paar dagen weer groter geworden.
Wat mij trok in Adelaide is het klein aantal inwoners, goedkoperen huizen en vooral de service die ze hebben voor emigranten.
Nou gaat die emigranten service voor het grootse deel niet meer door. Dit omdat ik te laat was met inschrijven (4 maanden geleden) Dus de grootste motivatie is weg.
Dan zit ik alleen nog met het klimaat. Ik heb begrepen dat de winters veel kouder zijn in VIC
De milderen winters van SA spreken mij gewoon erg aan. Ook het groenen van de Adelaide heuvels en de droge outback van SA zijn twee prachtige contrasten. Wat mij erg aantrekt!...
Wat werk betreft. Ik zat zojuist nog op een vacaturen site. Aantal vacatures voor SA staan voor mijn beroep heel vaak op maar 5-10 vacatures en dan kan ik meestal niet solliciteren omdat het gros afkomstig is van Defence Force of dat het toch niet helemaal aansluit op mijn ervaring. Vacatures voor Melbourne staan vaak tussen de 50-75....... :|
Wat mij dan weer heel erg tegen zit is het aantal inwoners van Melbourne, meer dan 4 miljoen...
Tickets zijn in ieder geval geboekt voor Adelaide en we willen zeker een keer gaan kijken in Melbourne. Dus wat dat betreft gaan we het zelf ontdekken. Maar toch ben ik erg benieuwd naar de ervaringen van anderen forum leden
Ik ben vooral benieuwd naar hun ervaring kwa klimaat en belevenis van inwoner verschil.....
Dankje gr Barry