Niet om je af te vallen hoor, maar waarom streef je zo na om perse nederlanders te ontmoeten, er zijn zoveel leuke aussies hier!!!
En met kinderen ontmoet je er genoeg.
ik woon hier nu 4 maanden en ga al uit eten met alle vrouwen in mijn straat , een ouder koppel wat we bij de paarden hebben ontmoet hebben we contact mee en nodigdeen ons uit om te komen eten.
we komen om in de afspraken en BBQ, als je je openstelt ontmoet je hartstikke veel leuke nieuwe mensen, de kinderen maken ook genoeg afspraken om te zwemmen.
ook doe ik veel contacten op en krijg daardoor veel info over van alles en nog wat en zelfs een job opportunity.
en de straat organiseert al een BBQ voor mijn verjaardag 22 december, nou leuk toch!!
ga je toch niet moeilijk doen en verwoedde pogingen doen om nederlanders te ontmoeten en de suburb te laten matchen, vrienden ontstaan spontaan en vind je overal. Be open minded.
misschien ben je hier tijdelijk dat kan natuurlijk ook en dan zou ik misschien me ook meer op de nederlanders focussen, maar als je je hier wilt settelen is het leuk vertoeven met de aussies.
(hee nederlanders nou niet boos worden he, maar you got my point of vieuw hopefully)
Hey Lizzy, jij hebt toch ook een goede vriendin gemaakt via xpdite, begrijp ik uit je andere posts? En suburbs matchen - misschien heeft die vriendschap een rol gespeelt bij het kiezen van de Sutherland Shire als je woonplaats. Hartstikke leuk voor je dat je een Nederlandse vriendin hebt gevonden - niets mis mee met andere mensen die dat ook willen, toch?
nee , maar je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel geloof ik, das niet erg hoor, maar die vriendschap is ook spontaan ontstaan doordat zij naar nederland kwam en ik haar toen op de koffie vroeg, nu ik hier ben , ben ik niet echt per definitie op zoek naar Nederlanders,
Er zijn zoveel leuke aussies, zo bedoel ik het!!
ja ik ben hier in sutherland shire terecht gekomen doordat zij mij erop wees en daar heb ik zeker geen spijt van.
ik heb net een contact opgedaan om eventueel bij een creche te gaan werken hier in Menai,
waar woon jij in Sutherland Shire??
De topic starter komt vast via meerdere wegen in contact met leuke mensen die potentiele vrienden kunnen zijn - via werk, buurt, playgroups, kindy, school, etc. Maar wel een goed idee van haar op ook op het Nederlandse forum te kijken of er misschien bij haar in de buurt Nederlanders wonen met kleine kinderen! Daar is dit forum mede voor.
En die andere contacten gaat haar vast ook lukken, maar daarvoor hoeft ze niet op dit forum te zijn.
dat is toch precies wat ik bedoel!!
(Zelf heb ik ook een zoontje van 20 maanden, en ik ben 6 maanden zwanger. Zou me hartstikke leuk lijken om met andere Nederlandse moeders met kleine kinderen iets af te spreken. Gewoon om gezellig te kletsen, en het is ook goed voor mijn zoontje om meer Nederlands te horen, z'n vader is namelijk Australisch. Ik ben erover aan het denken om te kijken of ik een Nederlandse talige playgroup kan starten in mijn regio. Ik woon echter in de Sutherland Shire en heb niet de puf om met kind en zwangere buik naar het CBD of North Shore te reizen. En ik kan me goed voorstellen iemand met twee kleine kinderen (en eentje 'in the oven') dat al helemaal niet heeft.
Kvink - Er is een Nederlandse talige playgroup in Manly, heb ik gehoord.
Zie ook de ref hierin http://www.willoughby.nsw.gov.au/IgnitionSuite/uploads/docs/Directory%20of%20Childcare%20English%281%29%282%29%283%29%284%29%285%29%286%29%287%29%288%29%289%29%2810%29.pdf
Verder is playgroup NSW ook een leuke manier op leuk met je kinderen bezig te zijn en andere moeders en kinderen te ontmoeten.
http://www.playgroupnsw.com.au/