mensen leren kennen

kvink

New Member
Hallo!
Vorige week zijn we aangekomen in Sydney. Nu jetlag verwerkt is en Wim aan het werk is, zou ik het leuk vinden om wat mensen te leren kennen!

We verblijven in een tijdelijk appartementje in CBD. Van daaruit op zoek naar een huisje waarschijnlijk in Chatswood, Roseville of Gordon.

Wie heeft er zin om een kop thee of koffie te drinken ergens in CBD? Helaas ben ik met twee kleine kindjes (2 en 4) en 5 maanden zwanger niet erg mobiel. We hebben natuurlijk nog geen auto.
Ons tel nr is 9283 1017. Zou leuk zijn om eens wat ervaringen te delen!

Groetjes
Katja
 
Hoi Katja,

Wij hebben een vriendinnenclubje rond Penrith en omgeving. Eens in de zoveel tijd komen we dan samen en doen dan wat leuks. We hebben al iets van 7 NL families bijeen verzameld. Heel gezellig. Als jullie een keer willen langs komen zijn jullie welkom. Wij hebben zelf ook 2 kinderen van 5 en 7 jaar. Wij wonen hier nu ruim een jaar. Bringelly heet het dorp waar we wonen. Moet je maar even googelen.

Kijk maar eens onder de topic vriendinnenclubje daar vind je vanalles.

groetjes van Marga
 
Hoi Marga,
Dank voor je reactie!
Bringelly ligt niet direct om de hoek, van waar we gaan wonen in Sydney (North shore). Om echt in zo'n vriendinnenclubje te groeien, zal je toch regelmatig elkaar moeten zien. Denk niet dat dit reeel is.

Misschien dat andere lezers van het forum in zijn voor een bakkie?
Komende maand nog in CBD, daarna bij ons thuis in Roseville !

groetjes
Katja
 
Hoi Marga,
Dank voor je reactie!
Bringelly ligt niet direct om de hoek, van waar we gaan wonen in Sydney (North shore). Om echt in zo'n vriendinnenclubje te groeien, zal je toch regelmatig elkaar moeten zien. Denk niet dat dit reeel is.

Misschien dat andere lezers van het forum in zijn voor een bakkie?
Komende maand nog in CBD, daarna bij ons thuis in Roseville !

groetjes
Katja



Niet om je af te vallen hoor, maar waarom streef je zo na om perse nederlanders te ontmoeten, er zijn zoveel leuke aussies hier!!!
En met kinderen ontmoet je er genoeg.

ik woon hier nu 4 maanden en ga al uit eten met alle vrouwen in mijn straat , een ouder koppel wat we bij de paarden hebben ontmoet hebben we contact mee en nodigdeen ons uit om te komen eten.
we komen om in de afspraken en BBQ, als je je openstelt ontmoet je hartstikke veel leuke nieuwe mensen, de kinderen maken ook genoeg afspraken om te zwemmen.

ook doe ik veel contacten op en krijg daardoor veel info over van alles en nog wat en zelfs een job opportunity.
en de straat organiseert al een BBQ voor mijn verjaardag 22 december, nou leuk toch!!
ga je toch niet moeilijk doen en verwoedde pogingen doen om nederlanders te ontmoeten en de suburb te laten matchen, vrienden ontstaan spontaan en vind je overal. Be open minded.

misschien ben je hier tijdelijk dat kan natuurlijk ook en dan zou ik misschien me ook meer op de nederlanders focussen, maar als je je hier wilt settelen is het leuk vertoeven met de aussies.

(hee nederlanders nou niet boos worden he, maar you got my point of vieuw hopefully)
 
Verschrikkelijke mensen die Nederlanders... alleen maar klagen :lol:

Zou inderdaad de kans pakken om de Aussies eens te leren kennen. Natuurlijk heb ik hier ook behoorlijk wat contact met Nederlanders, maar ken inmiddels veel meer Australiers. Gezellig koffie of thee drinken met moeders van andere kinderen wanneer de kids naar school zijn, biertje drinken met de buren, feestjes vieren met de buren, kletspraatje met de kassiere van de Coles. Praat met iedereen, leer daar enorm van, kom heel veel leuke en handige dingen te weten op die manier.

Heb altijd gezegd hier de rest van mijn leven te willen blijven wonen, maar zelfs als dat niet zou lukken, wil ik het onderste uit de kan hebben gehaald van deze ervaring waar ik nog elke dag van geniet :smile:
 
Verschrikkelijke mensen die Nederlanders... alleen maar klagen :lol:

ja wat dat betreft kom je hier niet aan je trekken!!
probeer elke keer wat te verzinnen om te klagen, maar dan zie ik die zon en dan lukt het alweer niet.

zelfs van links rijden zie ik het nut van in,

het viel me vd week ineens op (lekker snel) :| dat je dus bijna nooit met rechts voorgaand verkeer te maken hebt, alleen op een rotonde en met de weg oversteken,

maar ik kan me het gevoel wel voorstellen in het begin hadden wij ook zoiets van, zo daar staan we dan, we hebben alleen ons viertjes.

maar t gaat snel genoeg, denk ook echt dat het ook een beetje aan jezelf ligt,hoe je erin stapt.

(is aan Sacha wel toevertrouwd heb ik zo het idee)
 
Niet om je af te vallen hoor, maar waarom streef je zo na om perse nederlanders te ontmoeten, er zijn zoveel leuke aussies hier!!!
En met kinderen ontmoet je er genoeg.

ik woon hier nu 4 maanden en ga al uit eten met alle vrouwen in mijn straat , een ouder koppel wat we bij de paarden hebben ontmoet hebben we contact mee en nodigdeen ons uit om te komen eten.
we komen om in de afspraken en BBQ, als je je openstelt ontmoet je hartstikke veel leuke nieuwe mensen, de kinderen maken ook genoeg afspraken om te zwemmen.

ook doe ik veel contacten op en krijg daardoor veel info over van alles en nog wat en zelfs een job opportunity.
en de straat organiseert al een BBQ voor mijn verjaardag 22 december, nou leuk toch!!
ga je toch niet moeilijk doen en verwoedde pogingen doen om nederlanders te ontmoeten en de suburb te laten matchen, vrienden ontstaan spontaan en vind je overal. Be open minded.

misschien ben je hier tijdelijk dat kan natuurlijk ook en dan zou ik misschien me ook meer op de nederlanders focussen, maar als je je hier wilt settelen is het leuk vertoeven met de aussies.

(hee nederlanders nou niet boos worden he, maar you got my point of vieuw hopefully)

Leuk om te lezen! :)
 
Niet om je af te vallen hoor, maar waarom streef je zo na om perse nederlanders te ontmoeten, er zijn zoveel leuke aussies hier!!!

Hoi, ik begrijp je punt! We kunnen de week voor kerst in ons huis in Roseville. Dan zal alles vanzelf gaan. Sophie gaat in januari naar school en ik vind het juist leuk om met de locals te integreren.

Tot 18 dec zitten we nog 21 hoog in een appartementje in CBD. In dit complex niemand anders met kinderen; veel individualisten die hier tijdelijk voor werk zijn. Vandaar dat ik nu wel benieuwd ben of er Nederlanders zijn. Ben ook met name benieuwd naar hun emigratie-ervaringen!

Als er iemand komende maand in is voor een bakkie in CBD: tel nr 9283 1017.

Verder nog iemand een idee of/waar Sinterklaas dit jaar gevierd wordt in Syndey? hoorde viavia dat hij volgens de traditie in kano aankomt op Bondi Beach, dit jaar weer?

groetjes Katja
 
Hoi Katja,

Er is een Sinterklaas feest op de Dutch Club "Neerlandia" in Frenchs Forest (Northern Beaches) op 6 december vanaf 11 uur. Ik ben zelf nog nooit geweest want wij wonen pas sinds januari dit jaar in Sydney na 5 jaar Melbourne. Wij hebben echter besloten om weer terug te gaan naar Nederland vanwege werk ed. dus tussen mijn werk, de meiden en inpakken heb ik het erg druk. Northern Beaches is een heerlijke kant om te wonen en er is een leuke "day care" in Manly waar een hoop Nederlandse expats zitten.

Je hebt waarschijnlijk Warringah Mall al ondekt - leuk met de kinderen en lekker in de buitenlucht. Verder is er erg veel te doen in Sydney en zijn de mensen (zoals al eerder beschreven en ervaren) erg vriendelijk. Zeker als de kinderen naar school, kinder enzovoort gaan vloeit daar een goed contact uit op.

Succes met jullie start in Sydney en geniet er van!

Groetjes, Suzanne
 
Niet om je af te vallen hoor, maar waarom streef je zo na om perse nederlanders te ontmoeten, er zijn zoveel leuke aussies hier!!!

Hoi, ik begrijp je punt! We kunnen de week voor kerst in ons huis in Roseville. Dan zal alles vanzelf gaan. Sophie gaat in januari naar school en ik vind het juist leuk om met de locals te integreren.

Tot 18 dec zitten we nog 21 hoog in een appartementje in CBD. In dit complex niemand anders met kinderen; veel individualisten die hier tijdelijk voor werk zijn. Vandaar dat ik nu wel benieuwd ben of er Nederlanders zijn. Ben ook met name benieuwd naar hun emigratie-ervaringen!

Als er iemand komende maand in is voor een bakkie in CBD: tel nr 9283 1017.

Verder nog iemand een idee of/waar Sinterklaas dit jaar gevierd wordt in Syndey? hoorde viavia dat hij volgens de traditie in kano aankomt op Bondi Beach, dit jaar weer?

groetjes Katja



ja kan me voorstellen als je op die manier woont dat het niet zo een vaart loopt, maar je zult zien als je eenmaal setteld waar de kids gaan spelen en naar school gaan dat je een heleboel leuke mensen ontmoet.

lekker dat je in je huis kunt voor kerst!!

geniet ervan.
 
Niet om je af te vallen hoor, maar waarom streef je zo na om perse nederlanders te ontmoeten, er zijn zoveel leuke aussies hier!!!
En met kinderen ontmoet je er genoeg.

ik woon hier nu 4 maanden en ga al uit eten met alle vrouwen in mijn straat , een ouder koppel wat we bij de paarden hebben ontmoet hebben we contact mee en nodigdeen ons uit om te komen eten.
we komen om in de afspraken en BBQ, als je je openstelt ontmoet je hartstikke veel leuke nieuwe mensen, de kinderen maken ook genoeg afspraken om te zwemmen.

ook doe ik veel contacten op en krijg daardoor veel info over van alles en nog wat en zelfs een job opportunity.
en de straat organiseert al een BBQ voor mijn verjaardag 22 december, nou leuk toch!!
ga je toch niet moeilijk doen en verwoedde pogingen doen om nederlanders te ontmoeten en de suburb te laten matchen, vrienden ontstaan spontaan en vind je overal. Be open minded.

misschien ben je hier tijdelijk dat kan natuurlijk ook en dan zou ik misschien me ook meer op de nederlanders focussen, maar als je je hier wilt settelen is het leuk vertoeven met de aussies.

(hee nederlanders nou niet boos worden he, maar you got my point of vieuw hopefully)


Hey Lizzy, jij hebt toch ook een goede vriendin gemaakt via xpdite, begrijp ik uit je andere posts? En suburbs matchen - misschien heeft die vriendschap een rol gespeelt bij het kiezen van de Sutherland Shire als je woonplaats. Hartstikke leuk voor je dat je een Nederlandse vriendin hebt gevonden - niets mis mee met andere mensen die dat ook willen, toch?



nee , maar je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel geloof ik, das niet erg hoor, maar die vriendschap is ook spontaan ontstaan doordat zij naar nederland kwam en ik haar toen op de koffie vroeg, nu ik hier ben , ben ik niet echt per definitie op zoek naar Nederlanders,
Er zijn zoveel leuke aussies, zo bedoel ik het!!

ja ik ben hier in sutherland shire terecht gekomen doordat zij mij erop wees en daar heb ik zeker geen spijt van.
ik heb net een contact opgedaan om eventueel bij een creche te gaan werken hier in Menai,

waar woon jij in Sutherland Shire??



De topic starter komt vast via meerdere wegen in contact met leuke mensen die potentiele vrienden kunnen zijn - via werk, buurt, playgroups, kindy, school, etc. Maar wel een goed idee van haar op ook op het Nederlandse forum te kijken of er misschien bij haar in de buurt Nederlanders wonen met kleine kinderen! Daar is dit forum mede voor. En die andere contacten gaat haar vast ook lukken, maar daarvoor hoeft ze niet op dit forum te zijn.


dat is toch precies wat ik bedoel!!

(Zelf heb ik ook een zoontje van 20 maanden, en ik ben 6 maanden zwanger. Zou me hartstikke leuk lijken om met andere Nederlandse moeders met kleine kinderen iets af te spreken. Gewoon om gezellig te kletsen, en het is ook goed voor mijn zoontje om meer Nederlands te horen, z'n vader is namelijk Australisch. Ik ben erover aan het denken om te kijken of ik een Nederlandse talige playgroup kan starten in mijn regio. Ik woon echter in de Sutherland Shire en heb niet de puf om met kind en zwangere buik naar het CBD of North Shore te reizen. En ik kan me goed voorstellen iemand met twee kleine kinderen (en eentje 'in the oven') dat al helemaal niet heeft.

Kvink - Er is een Nederlandse talige playgroup in Manly, heb ik gehoord.
Zie ook de ref hierin http://www.willoughby.nsw.gov.au/IgnitionSuite/uploads/docs/Directory%20of%20Childcare%20English%281%29%282%29%283%29%284%29%285%29%286%29%287%29%288%29%289%29%2810%29.pdf
Verder is playgroup NSW ook een leuke manier op leuk met je kinderen bezig te zijn en andere moeders en kinderen te ontmoeten.
http://www.playgroupnsw.com.au/
 
Hoi CJ,
dank voor je reactie. Je omschrijft precies wat ik bedoel. Jammer dat we te ver van elkaar wonen. Ik zal naar die links gaan kijken!

Ben zelf uitgerekend eind Feb. Jij ook rond die tijd zo te horen. Veel succes en plezier!

Katja
 
Volgens mij zeiden wij hetzelfde, alleen door de verkeerde interpretatie van een ander valt het verkeerd, jammer dat mensen altijd je woorden negatiever willen uitleggen dan bedoeld.

Zal we het verschil in hormonen zijn van het moment, grapje.

Ik bedoelde te zeggen dat je niet perse als een bezetene naar Nederlanders op zoek hoeft te gaan omdat je zoveel leuke aussies ontmoeten zult, die aussies vertellen je ook weer heel veel waardoor je in notime ingeburgerd raakt , wat heel leuk is.,

als er toevallig een nederlander op je pad komt is dat hartstikke leuk voor de herkenning van bepaalde gevoelens over wat je meegemaakt hebt met emigreren en wat je hier allemaal aantreft, maar het is niet zo dat je ze nodig hebt om hier goed te aarden.

maar goed.
als je het anders wilt uitleggen, dan is het ook goed, ben zo makkelijk.
 
Hoi Katja, ik ben ook 'due' eind Feb. Ja jammer dat je aan de andere kant van Sydney zit. Lijkt me wel pittig hoor, pas net aangekomen, binnenkort alweer verhuizen, met twee kleine kinderen, zwanger, en zonder je oude vetrouwde familie en vrienden! Petje af :up: !

Hoi Lizzy, ik snap best wat je bedoelt hoor, ik heb zelf alleen maar Australische vrienden (ook van andere nationaliteiten) maar geen Nederlanders in mijn kringetje. En dat is hartstikke gezellig hoor, die Australiers. (Sterker nog, ik ben zelf ook sinds kort Australier :wink: .) Maar ik zou het echt heel leuk vinden als er nu een leuke Nederlandse moeder met kleine kinderen bij mij om de hoek kwam wonen! Via dit forum kan je geen Australische mensen leren kennen maar wel Nederlanders en het is prima dat Katja van die mogelijkheid gebruik maakt, toch?! En nou hou ik er over op anders blijven we maar ons standpunt herhalen.


ja natuuuuuuuurlijk!!!

Wat leuk dat jij al een aussie bent zeg, !!!
En zwangeren mett die hitte, pas goed op jezelf, ik had met Louise een hittegolf in nederland toen ik op t laatst liep, pffffffffff, bloeddruk!!!!

waar woon jij dan in Sutherland ??

wij huren nu in menai en rijden af en toe rond waar we ooit zouden kunnen kopen dan alleen in menai.

zou nest wel hier willen blijven wonen hoor, prima fijne omgeving met kinderen.

was gister shoppen in bankstown, tralalalalala, niks voor mij daar, wel om te shoppen natuurlijk.
 
Hoi Katja,

Hier nog een nederlander.. Aussies zijn leuk, maar alle leuke nederlanders verhuizen naar hier,dus blijft leuk met nederlanders af te spreken hoor, haha... Best zin om eens een bakkie te doen. Woon in Hills Shire, Chatswood is niet zo ver uit onze richting. Heb zelf drie kleine kids (5, 2 en 1 jaar) en woon hier nu ruim twee jaar permanent.

Laat maar weten of je wat af wilt spreken.

Groetjes,
Panky
 
Hoi Panky,
Leuke reactie. Hills Shire is inderdaad niet ver. Ik heb je een persoonlijke message gestuurd met ons nieuwe tel nr.

Moet zeggen dat ons huisje in Roseville erg bevalt. Leuke suburb en we hebben met de meeste buurtjes in korte tijd al een fijn contact. Maar eens lekker Nederlands kletsen, bakkie koffie en wat ervaringen uitdelen op z'n tijd is wel zo prettig!

groetjes Katja

PS @ alle forumleden: HAPPY 2010!
 
Hoi Panky,
Leuke reactie. Hills Shire is inderdaad niet ver. Ik heb je een persoonlijke message gestuurd met ons nieuwe tel nr.

Moet zeggen dat ons huisje in Roseville erg bevalt. Leuke suburb en we hebben met de meeste buurtjes in korte tijd al een fijn contact. Maar eens lekker Nederlands kletsen, bakkie koffie en wat ervaringen uitdelen op z'n tijd is wel zo prettig!

groetjes Katja

PS @ alle forumleden: HAPPY 2010!


zie je nouweeeeeeeeeeeeeel!! :wink:
Leuk joh dat je je plek hebt gevonden!
En het wordt steeds leuker naarmate de tijd verstrekt, je komt er steeds meer in en je gaat steeds meer verkennen in de omgeving,

na een half jaar weet je niet beter.

Maar idd, tuurlijk is het leuk nederlands te kletsen zo op zijn tijd.
We waren verleden week weer even in Smithfield in The Dutch Shop en je ziet dat nederlanders het heel leuk vinden ff de taal te horen, vooral als je al een tijdje hier bent.

Deze keer kwamen we echter maar 1 koppel tegen , het zat vol met Chinezen!! :|

maar goed, we hadden de oliebollenmix te pakken!
 
Dit topic is al een tijdje in rust... eigenlijk jammer want het is heel leuk om Nederlanders te leren kennen als je zo ver weg bent gaan wonen! :vak001:
Wij gaan met mensen om die we via dit forum hebben leren kennen en we hebben het echt heel erg gezellig met elkaar!
Natuurlijk kom je ook hele aardige Australiers tegen en daar spreken we ook mee af, maar het is toch anders.
Ben best benieuwd hoe dat allemaal verder is gegaan met CJ, Kvink en Panky.

Misschien leuk om dit topic weer wat nieuw leven in te blazen ?
 
Back
Top