[quote author=Marcnardia link=topic=1450.msg99357#msg99357 date=1189733834]
Ik heb me laten registreren als verpleegkundige in victoria.
Nu is het geval dat je als B verpleegkundige niet meer mag registreren. Ze registreren je dan als division 1 of iet gelijks. Nog steeds hoogste nurse in Australie.
gr marc
[/quote]
Division 1 of Level 1 Registered Nurse (RN) kun je zijn in alle velden van Nursing, Mental health, General Nursing, etc.
Een RN level 1 of division 1 is het laagste niveau RN, zowel in uitoefening van het beroep
als in management niveau.
RN, 2e Level is een verpleegkundige die is aangesteld om bv. het kennis niveau van collega's bij te spijkeren en om level 3
te vervangen tijdens vakanties, etc. Level 2 verdient dan ook meer dan een level 1.
3e level is de Nurse manager van een ward oftewel de hoofdverpleegkundige (oude term, geloof ik)
5e level is Director Clinical Nursing
Je hebt gelijk als je zegt dat de RN het hoogste niveau is ten opzichten van de Enrolled Nurses (ziekenverzorgende zouden wij zeggen) en de Endorsed Enrolled Nurses (hebben een cursus gedaan en mogen medicatie aan patienten geven zolang het niet IV is).
Verder hebben we dan nog de AINs = Assistents in Nursing. Zij geven de basisverzorging aan patienten.
Ik werk als RN veel met de EENs, ENs en AINs en ben dan in die bepaalde dienst eindverantwoordelijk voor de uitvoering van de Care Plans van alle patienten.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
groet
Annelies