Mental nurse

Marcnardia

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben psychiatrisch verpleekundige.
Wat zijn mijn kansen. Alle info is welkom


groeten Marc :|



Bacchus: Ik heb de Poll verwijderd, deze paste niet bij het draadje
 
Er schijnt wel aardig wat vraag te zijn naar medisch personeel in het algemeen, dus ik denk redelijk goed.

vage poll trouwens :p

Nurse - Registered Mental Health Nurse [Psychiatric Nurse] 60 punten
 
"redelijk goed" is echt een understatement.
2325-11 (Registered Mental Health Nurse) geeft niet alleen 60 punten, maar staat ook op de MODL, dus dat zijn weer 15 extra punten (en met een job offer komt daar nog 5 punten bij).

Dus ................. geen enkel probleem !

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Doet me goed om te horen. had wel gelezen dat je veel punten kon scoren maar altijd lekker om van iemand te horen.
Ik heb vernomen dat je geen punten systeem nodig hebt als je voor je aanvraag van een visa al een baan hebt klopt dit????

groeten Marc


ps vage poll voldoet dit niet aan jou eisen Singa
 
Je kunt inderdaad buiten het punten systeem om (Skilled visa) ook een visum krijgen als je al een baan hebt, maar dan ben je voorlopig wel aan die werkgever gebonden en het is niet eenvoudig om dan meteen een permanent visum te krijgen. Gisteren is de wetgeving op dat gebied gewijzigd, waardoor het nog moeilijker wordt om via een werkgever meteen een permanent visum te krijgen. 

Daarom biedt een Skilled Independent visum de beste mogelijkheden. Het is een permanent visum en je hebt alle vrijheid te gaan en staan waar je wilt.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hoi Rob,

Mag ik vragen wat er gisteren veranderd is op het gebied van een visa krijgen via een employer ?  :?

Groetjes Nora
 
Het is niet zo eenvoudig om als mental health nurse (Z)werk te vinden in vergelijking met een A verpleegkundige. In Australie is mental health nurse een 'extra' opleiding na je universitaire verpleegkundige opleiding. Sponsoring als mental health nurse is zeer moeilijk/vrijwel onmogelijk tenzij je zowel de A als Z hebt. Ik adviseer je contact op te nemen met de Nurses Board voor verdere informatie. In elk geval zul je je eerst moeten laten registreren (dit gaat per staat) als verpleegkundige voordat je uberhaupt aan de slag kunt gaan. Overigens is het daarna appeltje-eitje om een visum te bemachtigen.
 
[quote author=Paul link=topic=1450.msg12179#msg12179 date=1112522813]
Het is niet zo eenvoudig om als mental health nurse (Z)werk te vinden in vergelijking met een A verpleegkundige. In Australie is mental health nurse een 'extra' opleiding na je universitaire verpleegkundige opleiding. Sponsoring als mental health nurse is zeer moeilijk/vrijwel onmogelijk tenzij je zowel de A als Z hebt. Ik adviseer je contact op te nemen met de Nurses Board voor verdere informatie. In elk geval zul je je eerst moeten laten registreren (dit gaat per staat) als verpleegkundige voordat je uberhaupt aan de slag kunt gaan. Overigens is het daarna appeltje-eitje om een visum te bemachtigen.
[/quote]

Ik wil hier even op reageren:

Ik spreek uit eigen ervaring. Ik had ook eerst in de planning om een skilled independent visum te bemachtigen maar had de volgende zaken tegen die dit visum toch onhaalbaar voor mij maakten:
1) mijn leeftijd want hoe ouder je bent  des te minder punten je krijgt (ik was ten tijde van die 1ste poging 34 jaar !)
2) mijn ervaring, want ik heb weliswaar 9 jaar werkervaring als geregistreerd
A -verpleegkundige maar heb niet meer in die hoedanigheid gewerkt sinds oktober 1999 !
3) niet de gevraagde HBO opleiding alhoewel ik wel op dat nivo werk en overal in Nederland inzetbaar was en ben, vroeg men een HBO opleiding en ik ben inservice opgeleid !

Het feit dat mijn beroep op de MODL staat was en is dus geen garantie voor een 'skilled visum'. Je moet aan een hele waslijst aan voorwaarden voldoen en punten verkrijgen wil je dit visum kunnen krijgen.

Ik sluit me bij Paul aan dat het laten ASSESSEN van je beroep door de daarvoor bestemde instantie/nursing board stap 1 moet zijn.

Zowel als je je wilt laten sponsoren en op je beroep een visum wilt bemachtigen als dat je een van de skilled visa wilt bemachtigen !

Ik wens je veel suc6 met het uitdokteren van alles ! :wink:

Groetsels,

Ingrid.
 
Hallo Nora,

Met ingang van 2 april is er een zogenoemde ENSOL (Employer Nomination Scheme Occupation List) bijgekomen.
Zie: http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf (het is een extra kolom op de SOL).
Alleen beroepen die op deze lijst voorkomen komen in aanmerking voor een ENS visum.

Verder geldt er ook nog een minimum salaris.
Zie: http://www.comlaw.gov.au/ComLaw/Legislation/LegislativeInstrument1.nsf/0/7A097348198628DDCA256FD5001B3180/$file/050217+-+Whole+Notice+_incl+schedule_+5.19_2__h_,+5.19_2.pdf

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
M.b.t. dat laatste document....

Dat betekent dat ik als ik daar wederom de automatisering inga, ik zelfs een minimum-salaris krijg die toch behoorlijk wat meer is, als wat ik op dit moment als salaris ontvang.... Dat maakt me dus erg blij :)

:lol: :lol: :lol:
 
Hoi Maluka,

Ik heb zelf eens even gekeken naar maar als ik het salaris van mijn beroep omreken (biochemist) kom ik op een minimum van 21721,02 euro. Dat komt wel overeen met het minimum in Nederland hoor!!! Voor beroepen in de "Computing professional" wordt wel over een hoger minumum gesproken (28206,77 euro). Mogelijk is dit een voordeel voor jou. Maar als ik het globaal bekijk komt het allemaal wel overeen met Nederland alleen is de belasting daar gunstiger :-D
 
Chantal,

Ik heb het dus omgerekend via de site: http://www.xe.com/ucc
Het minimum-salaris voor het beroep waar ik in afgestudeerd ben is: $ 50.775 en omgerekend was dat EUR 30.257,- (op donderdag 7 april, want de site houdt rekening met de dagelijkse koersen)....En dat is toch echt wel een aantal 1000 euro's meer op jaarbasis dan wat ik hier in NL heb...(nou heb ik al mijn vraagtekens bij mijn huidige salaris, maar de baas vindt het eigenlijk maar asociaal als je om salarisverhoging praat...en hij bepaalt zelf wel of hij mensen wel of niet meer salaris doet)....
Ik kan dan wel van baan gaan switchen, maar voor die laatste paar maanden brengt dat alleen maar meer sores met zich mee....
 
Maluka,

Oke die link die jij gaf geeft ook in mijn geval een iets gunstiger bedrag weer (nl 23.365,-). Maar in mijn geval in dat zo'n 7000 euro lager dan dat ik momenteel verdien...en ik maar denken dat de overheid slecht betaald :-(
Maar ach je moet er wat voor over hebben!
 
Zowel mijn vader als Annemiek werken beiden bij de overheid en ik zal de laatste zijn die zegt dat het slecht betaald bij de overheid....
(
 
Dat is waarschijnlijk wel afhankelijk wat je precies doet. Ik ben werkzaam als Bio-Medisch analist in een ziekenhuis.  Vergelijkbaar met bijvoorbeeld  een leraar lagere school start je als analist al met een salaris dat ruim 400 euro per maand lager is... Oke aan het eind is het salaris wel ongeveer gelijk (ik kan nameliijk wat langer in mijn functie doorgroeien). Maar daar  heb je als jonge starter natuurlijk geen bal aan.
 
[quote author=Paul link=topic=1450.msg12179#msg12179 date=1112522813]
Het is niet zo eenvoudig om als mental health nurse (Z)werk te vinden in vergelijking met een A verpleegkundige. In Australie is mental health nurse een 'extra' opleiding na je universitaire verpleegkundige opleiding. Sponsoring als mental health nurse is zeer moeilijk/vrijwel onmogelijk tenzij je zowel de A als Z hebt. Ik adviseer je contact op te nemen met de Nurses Board voor verdere informatie. In elk geval zul je je eerst moeten laten registreren (dit gaat per staat) als verpleegkundige voordat je uberhaupt aan de slag kunt gaan. Overigens is het daarna appeltje-eitje om een visum te bemachtigen.
[/quote]

Hoi Paul

dit draadje is al een tijdje geleden, maar misschien ben je nog actief op het forum, of kan iemand anders antwoord geven. Jullie hebben het hier over en paychiatrisch verpleegkundige, maar je noemen vervolgens de Z, bij mijn weten moet het de B zijn. Ik heb beide opleidingen gedaan, ben nu bezig met me te laten registreren, ben toch zeer benieuwd hoe ze mij dan noemen. En waar ik kan werken.
 
Ik heb me laten registreren als verpleegkundige in victoria.
Nu is het geval dat je als B verpleegkundige niet meer mag registreren. Ze registreren je dan als division 1 of iet gelijks. Nog steeds hoogste nurse in Australie.

gr marc
 
Hoi Mary en andere mental health nurse

Toen wij vorige maand in Victoria waren zag ik een advertentie staan dat ze mental health nursen zochten in WA. Geloof dat jij er overgedacht hebt om naar WA te gaan. Als je uit een andere staat komt kreeg je 10.000 dolaar voor verhuiskosten en vanuit een ander land 20.000 dollar en 5 weken accomodatie. Er zullen wel voorwaarde aan verbonden zijn. Maar dacht meld dit toch even.
Is via health recruitment.
Heb je trouwens al je IELTS gedaan
 
[quote author=Marcnardia link=topic=1450.msg99357#msg99357 date=1189733834]
Ik heb me laten registreren als verpleegkundige in victoria.
Nu is het geval dat je als B verpleegkundige niet meer mag registreren. Ze registreren je dan als division 1 of iet gelijks. Nog steeds hoogste nurse in Australie.

gr marc
[/quote]

Division 1 of Level 1 Registered Nurse (RN) kun je zijn in alle velden van Nursing, Mental health, General Nursing, etc.
Een RN level 1 of division 1 is het laagste niveau RN, zowel in uitoefening van het beroep
als in management niveau.

RN, 2e Level is een verpleegkundige die is aangesteld om bv. het kennis niveau van collega's bij te spijkeren en om level 3
te vervangen tijdens vakanties, etc. Level 2 verdient dan ook meer dan een level 1.
3e level is de Nurse manager van een ward oftewel de hoofdverpleegkundige (oude term, geloof ik)
5e level is Director Clinical Nursing

Je hebt gelijk als je zegt dat de RN het hoogste niveau is ten opzichten van de Enrolled Nurses (ziekenverzorgende zouden wij zeggen) en de Endorsed Enrolled Nurses (hebben een cursus gedaan en mogen medicatie aan patienten geven zolang het niet IV is).
Verder hebben we dan nog de AINs = Assistents in Nursing. Zij geven de basisverzorging aan patienten.

Ik werk als RN veel met de EENs, ENs en AINs en ben dan in die bepaalde dienst eindverantwoordelijk voor de uitvoering van de Care Plans van alle patienten.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

groet

Annelies
 
Back
Top