En we zijn alweer in 2026! Ons bezoekers seizoen loopt ten einde. Nog 1 weekje bezoekers en dan sluiten we 4(?!) maanden van (bijna continu) bezoek af. Dat is best wel lang (understatement)
October vrienden uit Canberra, kort daarop gevolgd door mijn moeder, kort daarop gevolgd door vrienden uit NL. Vrienden verblijven gelukkig in de caravan een paar honderd meter verderop, moeder wel in huis. Allemaal hartstikke leuk en gezellig maar ook best veel. Moeten we toch eens over nadenken hoe dat beter te managen. Het is best een lastig topic om goed te managen; mensen vragen (of 'melden') dat ze langskomen, en het is dan best lastig om te zeggen: "
Je bent (nu) niet welkom".
Queensland is net een beetje te populair voor winter escapees uit Canberra en winter escapees uit NL
Aircon staat vandaag weer eens aan. Heb hem niet al te vaak aan, maar sommige dagen kom ik echt niet door anders. 30 graden, meer dan 90% luchtvochtigheid, dew point van ruim over de 25 graden (FYI; volgens BOM is een dew point van >24 graden "...Oppressive, uncomfortable for most, possible heat stress issues..." Canberra is veel warmer qua temp in de zomer maar bijvoorbeeld maar vaak maar een dew point van ~5-10 graden = Dry.) Het is dus een dag van rustig aan doen, binnen klusjes, xpdite update schrijven enz

Vorig jaar hadden we nog een summer escape naar Canada met temperaturen van tegen de -30 graden, dat was dan wel weer het andere uiterste, maar op dagen zoals dit denk ik er met weemoed aan terug!

Hopelijk volgend jaar weer budget voor een sneeuw trip, mis het wel echt. De bergen, de sneeuw, de koelte, het simpele ritme van - wakker worden, - ontbijt, - heel de dag snowboarden, - dinner, slapen en dan op repeat!
In ander nieuws, ben rustig aan begonnen met de banenmarkt te verkennen, 3-4 sollicitaties er uit gedaan, van geen enkele zover iets gehoord. Niet dat je het geworden bent, niet dat je het niet geworden bent.
Heb al bijna 20 jaar niet meer gesolliciteerd voor een baan en het solliciteren voelt nu wel een beetje als het gevecht van de AI's.
1. AI schrijft job advertisement.
2. Search op Seek en LinkedIN vindt job ad
3. Ik plak mijn samen met AI gemaakte CV en job ad terug in AI, krijg een Cover letter en eventuele aanpassingen op standaard CV terug.
4. Stuur dit in, wat ongetwijfeld door een AI (dezelfde?!?) gecheckt wordt.
Helaas lijkt er geen AI te zijn om netjes een berichtje naar me te sturen om te zeggen dat ik het niet geworden ben.
Vreemde wereld.
Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat lopen. Je zit werk-technisch in de Noosa Shire, bijna letterlijk, aan het einde van een doodlopende weg. Brisbane biedt iets meer (CBD is 2 uur rijden zonder file)
Voor mijn niche van (project) management is er meer kans in Canberra lijkt het (ja ja...ik herken de ironie) Of Sydney/Melbourne.
Wil best 1 week per maand in Canberra zitten (of een andere capital) Maar niet elke werkdag.
En het hele remote gebeuren lijkt een beetje dood na Covid. Wat is jullie ervaring hier in?