Merry-go-round to & in OZ

Me nooit zo in QLD verdiept en merk dat m'n topografie in dat opzicht te wensen overlaat. Op de een of andere manier plaats ik Brisbane landinwaarts en dacht ik dat jullie veel verder naar het noorden zouden gaan. Leerzaam, landkaartjes.

Ziet er in ieder geval prima uit! En papegaaien die zo uit de hand eten....
 
Me nooit zo in QLD verdiept en merk dat m'n topografie in dat opzicht te wensen overlaat. Op de een of andere manier plaats ik Brisbane landinwaarts en dacht ik dat jullie veel verder naar het noorden zouden gaan. Leerzaam, landkaartjes.

Ziet er in ieder geval prima uit! En papegaaien die zo uit de hand eten....
Gefeliciteerd @Beebmeep, je hebt dit draadje op pagina honderd gebracht! We zijn nu lid van de...

100-Club-Logo-Header.png
 
Foto van het ad-hoc XPdite uitje on Noosa. Aangezien @Zwerver een soort van ‘down the Highway’ woont was het snel en makkelijk afspreken. Leuk om even bij te praten nadat we elkaar zo’n jaar of 5-10 niet gezien hebben 😃

F28A2354-0A91-4014-9355-266834BFB712.jpeg

How is het verder in het achterland? Net iets drukker met werk dan gehoopt. Dus iets minder tijd dan gewild om hier echt meters te maken. Maar ach, de centjes zijn ook welkom!

De eerste slangen avonturen zijn achter de rug. We weten nu dat onze tijdelijke katten-ren niet snake proof is. Een carpet Python had uitgevonden hoe een meter steil omhoog te klimmen over het snake mesh heen.
Slang 1 - Afterbang 0.
Volgende ronde is een uit wedstrijd voor de slang dus hopelijk trekken we de stand dan gelijk.

De avond daarna kwam er een Brown tree snake uit het dak naar beneden. weakly venomous. (Pythons zijn niet giftig maar gevaarlijker voor de katten aangezien ze flinke beesten wurgen en dan opeten.)
Welcome to the Jungle zong Axl Rose jaren terug al.

In de afdeling schattige dieren hebben we nog steeds George and Barbara Bush (Turkey). Een hoopje pademelon’s aan de hoeveelheid poep te zien elke ochtend en een familie kookaburras.

Maandag terug naar Canberra, dan gaan we aan de long road home beginnen met de Unimog. Wish me luck!
 
Foto van het ad-hoc XPdite uitje on Noosa. Aangezien @Zwerver een soort van ‘down the Highway’ woont was het snel en makkelijk afspreken. Leuk om even bij te praten nadat we elkaar zo’n jaar of 5-10 niet gezien hebben 😃

View attachment 1359

How is het verder in het achterland? Net iets drukker met werk dan gehoopt. Dus iets minder tijd dan gewild om hier echt meters te maken. Maar ach, de centjes zijn ook welkom!

De eerste slangen avonturen zijn achter de rug. We weten nu dat onze tijdelijke katten-ren niet snake proof is. Een carpet Python had uitgevonden hoe een meter steil omhoog te klimmen over het snake mesh heen.
Slang 1 - Afterbang 0.
Volgende ronde is een uit wedstrijd voor de slang dus hopelijk trekken we de stand dan gelijk.

De avond daarna kwam er een Brown tree snake uit het dak naar beneden. weakly venomous. (Pythons zijn niet giftig maar gevaarlijker voor de katten aangezien ze flinke beesten wurgen en dan opeten.)
Welcome to the Jungle zong Axl Rose jaren terug al.

In de afdeling schattige dieren hebben we nog steeds George and Barbara Bush (Turkey). Een hoopje pademelon’s aan de hoeveelheid poep te zien elke ochtend en een familie kookaburras.

Maandag terug naar Canberra, dan gaan we aan de long road home beginnen met de Unimog. Wish me luck!
Was gezellig :)
 
Home!

Gisteren aangekomen in het zonnige en regenachtige (tegelijkertijd :) ) QLD.
Geen issues onderweg behalve een paar kleine dingetjes.
- kilometerteller stopte er op dag 1 al mee. Bekend probleem van Unimogs. GPS op de telefoon was een quick fix.
- ruitensproeier vloeistof reservoir lekt een beetje lijkt het. Maar nog niet echt naar gekeken, in het kader van niet schokkend.
- naast de normale claxon heeft de vorige eigenaar er een `aftermarket' luchthoorn op gezet. Op het moment dat ik een tank station binnen rij en naast een dame parkeer gaat de hoorn uit zich zelf af (om nooit meer te stoppen) Na wat ingrepen was dat ook weer opgelost (geen lucht hoorn meer) maar een beetje gênant was het wel 😁

IMG_0502.jpg
 
Vroeg @FOL laatst niet om filmpjes. Nu hier is er ééntje ;)
Met de Unimog een stukje rijden naar ons huisje/schuur.


Mooi filmpje en lekker accentje 😬😘 genoeg ruimte voor extra schuurtjes voor meer auto’s.

Een vraag uit interesse, zijn er voldoende fire brakes op jullie property? niet negatief bedoelt maar zou persoonlijk niet staan te springen om in de Bush te gaan wonen met alle bosbranden tegenwoordig? Het is meer rainforest maar weet uit ervaring dat dat ook flink fikt.
 
Mooi filmpje en lekker accentje 😬😘 genoeg ruimte voor extra schuurtjes voor meer auto’s.

Een vraag uit interesse, zijn er voldoende fire brakes op jullie property? niet negatief bedoelt maar zou persoonlijk niet staan te springen om in de Bush te gaan wonen met alle bosbranden tegenwoordig? Het is meer rainforest maar weet uit ervaring dat dat ook flink fikt.
Not really. It is what it is. Als het gaat branden dan moeten we vertrekken en hope for the best. Dat is een keuze.
 
Gaaf! Dit vraagt niet alleen voor een architect 😋 maar voor een masterplanner.

You are volunteering? 😂

Maar je hebt gelijk hoor. Naast het opknappen en redesign van het huis, wat we tussen ons al eens besproken hebben, is het zeker bekijken welke stukken Bush je aanpakt, welke niet. Waar je schuur of schuren zet, waar ruimte voor kamperende vrienden enzovoort. En naast de geografie heb je dan ook te maken met budget 😉
 
You are volunteering? 😂

Maar je hebt gelijk hoor. Naast het opknappen en redesign van het huis, wat we tussen ons al eens besproken hebben, is het zeker bekijken welke stukken Bush je aanpakt, welke niet. Waar je schuur of schuren zet, waar ruimte voor kamperende vrienden enzovoort. En naast de geografie heb je dan ook te maken met budget 😉
Van product design (unimog was ik nog vergeten) tot masterplan. Het is eigenlijk allemaal min of meer hetzelfde: goed plannen voor wat kan, ruimte voor anticiperen als het anders loopt en liefst dat ietsje extra (wat je niet eerst dacht). En hier waarschijnlijk behouden en laten groeien (letterlijk; en no problem in a rainforest)
 
It is is an adventure. Some adjusting is needed :eek: (snakes anyone?!)
Queensland, bush en slangen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik komt er zeker vier a vijf keer per jaar wel een tegen, in alle soorten en maken, naast de andere indrukwekkende reptielen die ik in de afgelopen jaren heb gezien (waaronder een enorme lace monitor). Ik zou je aanraden je een beetje in slangen te verdiepen, om ze te herkennen en te weten hoe ze reageren als je er een ziet. De Sunshine Coast Snakecatchers plaatst vaak leuke en informatieve filmpjes van hun vangsten op hun Facebook pagina.
Ik ben het helemaal met @Katjavdl eens, living in the bush is amazing!
 
Last edited:
4 of 5 keer per jaar? Wat denk je van 4 of 5 per week 😂

De carpet python heb ik 4x gespot in de afgelopen week. 1x is het hem gelukt de tijdelijke katten-ren binnen te dringen. Dus een kleine stand-off tussen hem en mij, uiteindelijk gewonnen door mij. De avonden er na heeft tie geprobeerd het fly screen van het keuken raam in te drukken (gedeeltelijk geslaagd)

Tussen de carpet python bezoekjes kwam er ook een eastern brown tree snake uit ons dak naar buiten kruipen.

Ik klaag niet, ik geef wel aan dat het even omschakelen is. Ik denk dat iedereen uit NL even moet schakelen in zo’n omgeving. Soort Expeditie Robinson 😂
Terwijl ik dit type komt Barbara Bush Turkey aansloffen en scharrelt door de tuin voor mijn kantoor. Barbara komt wat vaker dan George Bush Turkey de laatste dagen.

Je raakt snel gewend aan al het bijzondere om je heen. Groot fan van Black Cockatoos. In Canberra vlogen die af en toe over, mijn hart maakte dan een sprongetje. Hier vliegen er elke dag ik weet niet hoeveel. En meestal landen er een paar stelletjes aan het eind van de dag in de hoge river gums naast de schuur.

In Canberra hoorden we nooit Kookaburra’s. Hier gebruik ik ze echt als signaal dat het tijd is om wakker te gaan worden, of tijd is om af te gaan bouwen en gereed te maken voor bed. Met een stuk of 5 rond het huis is het 2x per dag een drukte van jewelste.

Als we ‘s avond in het donker om het huis scharrelen hoor je de pademelons het en der weg schieten, het struikgewas weer in.

En als je even een stukje met de auto rijdt sta je in No-time op één van de bekendste stranden van Australia, Noosa Main Beach. Of parkeer je je auto op het strand zelf, op Noosa North Shore.

Nee het is niet gek hier. Maar met elke verhuizing is het toch even wennen en weer ‘grounded’ met je omgeving worden. Normaal process!

Ja die pages zijn handig. Die snake catcher page heeft een duidelijk identificatie lijst van wat is wat. Ben ook lid van de Sunshine Coast What snake is that FB page. En het is grappig om een soort van spelletje te doen, of je de slang herkend. De carpet python is makkelijk. Groot en duidelijke tekening. Tree snakes. Lange en dun, met meestal een gekleurde onderkaak of buik. Red belly black is a total giveaway plus de slang die ik het meest tegenkwam in de omgeving van Canberra. Alles wat redelijk stevig is en Brown-ish zien we dan maar als een Nope-Rope.

Een nog ingewikkelder leerschool is planten. Wat zijn weeds en wat niet. Zelfs de kenners heb ik al eens mis zien gaan op ons terrein. Dus ik maak me nog geen illusies. Lantana... dat herken ik goed ;)

Gaat helemaal goedkomen hier. De druk die er op dit moment op mijn werk project staat maakt dat het wat langer duurt voor ik op de toko hier kan focussen. Dat is aan de ene kant jammer. Maar aan de andere kant, meer centjes om aan opknappen te spenderen 😉
 


OFX
Back
Top