Met (I)Pabo diploma ook pre-primary school teacher?

Blackbird

New Member
Weet iemand/heeft iemand ervaring met het verkrijgen van een work asessment voor pre-primary school teacher? Welk Nederlands diploma is hiervoor bruikbaar? Ik heb mijn Pabo diploma en ben dus opgeleid om kinderen van 4-12 te onderwijzen. Nu valt onder pre-primary kinderen 'from birth' tot 8 jaar. Voldoet mijn Pabo diploma dan of niet? WA heeft primary school teacher op de SOL lijst staan (stond, de lijst is nu under construction...) maar pre primary school teacher wordt door heel Australie gevraagd wat misschien een grotere kans op slagen geeft en de vrijheid waarheen. (al heeft WA absoluut onze voorkeur)
 
Hi Blackbird,

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij (evenals @Sjasje ). Ik heb de Pabo gedaan en ga proberen om een skilled 189 op early childhood teacher te krijgen. Wat ze voor het assessment bij AITSL graag willen zien is dat je tijdens de opleiding tenminste 45 dagen onder begeleiding stage hebt gelopen in de leeftijdscategorie van early childhood (0-8yrs). Daarnaast zullen ze kijken naar je werkervaring, of dat een beetje in de buurt komt van de juiste leeftijden. Maar daar zijn geen vaste criteria aan verbonden voor zover ik weet. Maar ik neem aan dat hoe meer werkervaring in de juiste leeftijdsgroep, des te groter je kans is op een positieve assessment.
En verder zul je een band 8 voor spreken en luisteren moeten halen op de academic IELTS en een 7 voor schrijven en lezen.
Ik zou zeker voor de early childhood gaan als je ervoor in aanmerking komt (en dat kom je al vrij snel), want het geeft je gewoon de kans om overal te wonen en werken!

Succes!
 
Back
Top