Rob Breumelhof
Active Member
Beste forumleden,
De Ministerial Direction van 23 september 2009 heeft nogal wat stof doen opwaaien en is vooral slecht nieuws voor diegenen die van DIAC al het verzoek hadden ontvangen om verdere informatie te verstrekken (in het bijzonder om de medische keuring te ondergaan en de VOG/Uittreksel uit het Strafregister aan te vragen). Deze groep waarvan het beroep niet voorkomt op de CSL, kon er vanuit gaan dat DIAC binnen enkele dagen of weken het visum toe zou kennen en dat wordt nu volgens DIAC opgeschoven naar eind 2012. Algemeen wordt dit gezien als onrechtvaardig en als onbehoorlijk bestuur.
Graag laat ik jullie weten wat Move2Australia voor haar klanten die in deze positie verkeren heeft ondernomen, waarmee ook de andere leden van het XPdite-forum weten welke akties zijn ondernomen en dat er indirect door ons dus ook iets voor hen wordt gedaan.
1. Wij hebben direct volgend op de onverwachte invoering van de Ministerial Direction, al onze klanten die er de dupe van zijn geworden op de hoogte gesteld en hierbij een uitgebreide schriftelijke uitleg gegeven over de eventuele redenen, gevolgen en verwachtingen hiervan. Voor en met enkele klanten zijn wij zelfs - in uitvoerig onderling overleg met hen - overgestapt op een ander soort visumaanvraag.
2. Wij hebben contact opgenomen met de betreffende Case Officer van iedere klant die in deze situatie verkeert, maar (begrijpelijk) dient de Case Officer zich te houden aan de Ministerial Direction van 23 september 2009.
3. Wij hebben een brief geschreven naar de Minister van Immigratie (Minister Evans) om ons ongenoegen over te brengen en hem dringend gevraagd om de visumaanvragen waarvoor DIAC om verdere informatie heeft verzocht (in het bijzonder om de medische keuring te ondergaan en de VOG/Uittreksel uit het Strafregister aan te vragen), alsnog en snel af te handelen.
4. Wij hebben een brief geschreven naar de (Liberal) schaduwminister van Immigratie (Dr. Sharman Stone) om deze situatie in het Parlement aan de orde te brengen.
5. Wij hebben een brief geschreven naar de ‘Member of Parliament’ van ons kiesdistrict met de vraag deze situatie met zijn collega (Labour) Minister Evans te bespreken en hem te bewegen om de visumaanvragen van de eerder genoemde groep alsnog binnenkort te laten afhandelen.
6. Wij hebben hierna tijdens een ontmoeting met ons ‘Member of Parliament’ deze kwestie nogmaals aan de orde gesteld.
7. Wij hebben in overleg met het Migration Institute of Australia een ‘submission’ voorbereid voor Minister Evans, met de vraag om de visumaanvragen van de eerder genoemde groep alsnog binnenkort te laten afhandelen.
8. Ik heb gesproken met de Nederlandse Ambassadeur in Australië toen hij op bezoek was in Adelaide en hij zal het probleem bespreken met de Nederlandse regering en dit tevens bespreken met zijn Europese collega ambassadeurs in Australië.
9. Ik heb gesproken met Minister Evans toen hij op bezoek was in Adelaide en hem het probleem voorgelegd. Hij liet weten dat zijn beslissing vooralsnog ongewijzigd blijft. Wat er in de nabije toekomst gaat gebeuren, daar wilde hij zich helaas niet over uitlaten.
Zoals jullie zien gooit Move2Australia “de handdoek niet in de ring”. Wij blijven niet alleen strijden voor de bovenstaande groep klanten, maar ook voor alle andere klanten die langer op hun visumtoekenning moeten wachten. Voor ons zijn onze klanten ook toekomstige mede-immigranten die net als wij destijds hun toekomstdroom willen waarmaken. Wij geven geen visumaanvraag-dossiers terug aan klanten. Wij beëindigen ook geen contracten om zo van onze klanten (en hun vele emails/werkzaamheden) af te komen. Klanten die door de invoering van de prioriteits-behandelingswijziging van 23 september jl. nog steeds even veel kans maken op een visum (want deze wetswijziging heeft geen enkele invloed op de kans op een visum!), maar helaas langer op de toekenning van hun visum moeten wachten.
Kortom, Move2Australia blijft strijden voor haar klanten (en indirect dus ook voor visumaanvragers die geen klant van ons zijn) om deze - in onze ogen onrechtvaardige - maatregel ongedaan proberen te maken.
Zodra er verdere informatie bekend wordt dan zal ik dit op dit forum bekend maken.
Met vriendelijke groeten,
Rob Breumelhof
Adelaide
De Ministerial Direction van 23 september 2009 heeft nogal wat stof doen opwaaien en is vooral slecht nieuws voor diegenen die van DIAC al het verzoek hadden ontvangen om verdere informatie te verstrekken (in het bijzonder om de medische keuring te ondergaan en de VOG/Uittreksel uit het Strafregister aan te vragen). Deze groep waarvan het beroep niet voorkomt op de CSL, kon er vanuit gaan dat DIAC binnen enkele dagen of weken het visum toe zou kennen en dat wordt nu volgens DIAC opgeschoven naar eind 2012. Algemeen wordt dit gezien als onrechtvaardig en als onbehoorlijk bestuur.
Graag laat ik jullie weten wat Move2Australia voor haar klanten die in deze positie verkeren heeft ondernomen, waarmee ook de andere leden van het XPdite-forum weten welke akties zijn ondernomen en dat er indirect door ons dus ook iets voor hen wordt gedaan.
1. Wij hebben direct volgend op de onverwachte invoering van de Ministerial Direction, al onze klanten die er de dupe van zijn geworden op de hoogte gesteld en hierbij een uitgebreide schriftelijke uitleg gegeven over de eventuele redenen, gevolgen en verwachtingen hiervan. Voor en met enkele klanten zijn wij zelfs - in uitvoerig onderling overleg met hen - overgestapt op een ander soort visumaanvraag.
2. Wij hebben contact opgenomen met de betreffende Case Officer van iedere klant die in deze situatie verkeert, maar (begrijpelijk) dient de Case Officer zich te houden aan de Ministerial Direction van 23 september 2009.
3. Wij hebben een brief geschreven naar de Minister van Immigratie (Minister Evans) om ons ongenoegen over te brengen en hem dringend gevraagd om de visumaanvragen waarvoor DIAC om verdere informatie heeft verzocht (in het bijzonder om de medische keuring te ondergaan en de VOG/Uittreksel uit het Strafregister aan te vragen), alsnog en snel af te handelen.
4. Wij hebben een brief geschreven naar de (Liberal) schaduwminister van Immigratie (Dr. Sharman Stone) om deze situatie in het Parlement aan de orde te brengen.
5. Wij hebben een brief geschreven naar de ‘Member of Parliament’ van ons kiesdistrict met de vraag deze situatie met zijn collega (Labour) Minister Evans te bespreken en hem te bewegen om de visumaanvragen van de eerder genoemde groep alsnog binnenkort te laten afhandelen.
6. Wij hebben hierna tijdens een ontmoeting met ons ‘Member of Parliament’ deze kwestie nogmaals aan de orde gesteld.
7. Wij hebben in overleg met het Migration Institute of Australia een ‘submission’ voorbereid voor Minister Evans, met de vraag om de visumaanvragen van de eerder genoemde groep alsnog binnenkort te laten afhandelen.
8. Ik heb gesproken met de Nederlandse Ambassadeur in Australië toen hij op bezoek was in Adelaide en hij zal het probleem bespreken met de Nederlandse regering en dit tevens bespreken met zijn Europese collega ambassadeurs in Australië.
9. Ik heb gesproken met Minister Evans toen hij op bezoek was in Adelaide en hem het probleem voorgelegd. Hij liet weten dat zijn beslissing vooralsnog ongewijzigd blijft. Wat er in de nabije toekomst gaat gebeuren, daar wilde hij zich helaas niet over uitlaten.
Zoals jullie zien gooit Move2Australia “de handdoek niet in de ring”. Wij blijven niet alleen strijden voor de bovenstaande groep klanten, maar ook voor alle andere klanten die langer op hun visumtoekenning moeten wachten. Voor ons zijn onze klanten ook toekomstige mede-immigranten die net als wij destijds hun toekomstdroom willen waarmaken. Wij geven geen visumaanvraag-dossiers terug aan klanten. Wij beëindigen ook geen contracten om zo van onze klanten (en hun vele emails/werkzaamheden) af te komen. Klanten die door de invoering van de prioriteits-behandelingswijziging van 23 september jl. nog steeds even veel kans maken op een visum (want deze wetswijziging heeft geen enkele invloed op de kans op een visum!), maar helaas langer op de toekenning van hun visum moeten wachten.
Kortom, Move2Australia blijft strijden voor haar klanten (en indirect dus ook voor visumaanvragers die geen klant van ons zijn) om deze - in onze ogen onrechtvaardige - maatregel ongedaan proberen te maken.
Zodra er verdere informatie bekend wordt dan zal ik dit op dit forum bekend maken.
Met vriendelijke groeten,
Rob Breumelhof
Adelaide