Ministerial Direction 23 september 2009

Rob Breumelhof

Active Member
Beste forumleden,


De Ministerial Direction van 23 september 2009 heeft nogal wat stof doen opwaaien en is vooral slecht nieuws voor diegenen die van DIAC al het verzoek hadden ontvangen om verdere informatie te verstrekken (in het bijzonder om de medische keuring te ondergaan en de VOG/Uittreksel uit het Strafregister aan te vragen). Deze groep waarvan het beroep niet voorkomt op de CSL, kon er vanuit gaan dat DIAC binnen enkele dagen of weken het visum toe zou kennen en dat wordt nu volgens DIAC opgeschoven naar eind 2012. Algemeen wordt dit gezien als onrechtvaardig en als onbehoorlijk bestuur.

Graag laat ik jullie weten wat Move2Australia voor haar klanten die in deze positie verkeren heeft ondernomen, waarmee ook de andere leden van het XPdite-forum weten welke akties zijn ondernomen en dat er indirect door ons dus ook iets voor hen wordt gedaan.

1. Wij hebben direct volgend op de onverwachte invoering van de Ministerial Direction, al onze klanten die er de dupe van zijn geworden op de hoogte gesteld en hierbij een uitgebreide schriftelijke uitleg gegeven over de eventuele redenen, gevolgen en verwachtingen hiervan. Voor en met enkele klanten zijn wij zelfs - in uitvoerig onderling overleg met hen - overgestapt op een ander soort visumaanvraag.
2. Wij hebben contact opgenomen met de betreffende Case Officer van iedere klant die in deze situatie verkeert, maar (begrijpelijk) dient de Case Officer zich te houden aan de Ministerial Direction van 23 september 2009.
3. Wij hebben een brief geschreven naar de Minister van Immigratie (Minister Evans) om ons ongenoegen over te brengen en hem dringend gevraagd om de visumaanvragen waarvoor DIAC om verdere informatie heeft verzocht (in het bijzonder om de medische keuring te ondergaan en de VOG/Uittreksel uit het Strafregister aan te vragen), alsnog en snel af te handelen.
4. Wij hebben een brief geschreven naar de (Liberal) schaduwminister van Immigratie (Dr. Sharman Stone) om deze situatie in het Parlement aan de orde te brengen.
5. Wij hebben een brief geschreven naar de ‘Member of Parliament’ van ons kiesdistrict met de vraag deze situatie met zijn collega (Labour) Minister Evans te bespreken en hem te bewegen om de visumaanvragen van de eerder genoemde groep alsnog binnenkort te laten afhandelen.
6. Wij hebben hierna tijdens een ontmoeting met ons ‘Member of Parliament’ deze kwestie nogmaals aan de orde gesteld.
7. Wij hebben in overleg met het Migration Institute of Australia een ‘submission’ voorbereid voor Minister Evans, met de vraag om de visumaanvragen van de eerder genoemde groep alsnog binnenkort te laten afhandelen.
8. Ik heb gesproken met de Nederlandse Ambassadeur in Australië toen hij op bezoek was in Adelaide en hij zal het probleem bespreken met de Nederlandse regering en dit tevens bespreken met zijn Europese collega ambassadeurs in Australië.
9. Ik heb gesproken met Minister Evans toen hij op bezoek was in Adelaide en hem het probleem voorgelegd. Hij liet weten dat zijn beslissing vooralsnog ongewijzigd blijft. Wat er in de nabije toekomst gaat gebeuren, daar wilde hij zich helaas niet over uitlaten.

Zoals jullie zien gooit Move2Australia “de handdoek niet in de ring”. Wij blijven niet alleen strijden voor de bovenstaande groep klanten, maar ook voor alle andere klanten die langer op hun visumtoekenning moeten wachten. Voor ons zijn onze klanten ook toekomstige mede-immigranten die net als wij destijds hun toekomstdroom willen waarmaken. Wij geven geen visumaanvraag-dossiers terug aan klanten. Wij beëindigen ook geen contracten om zo van onze klanten (en hun vele emails/werkzaamheden) af te komen. Klanten die door de invoering van de prioriteits-behandelingswijziging van 23 september jl. nog steeds even veel kans maken op een visum (want deze wetswijziging heeft geen enkele invloed op de kans op een visum!), maar helaas langer op de toekenning van hun visum moeten wachten.

Kortom, Move2Australia blijft strijden voor haar klanten (en indirect dus ook voor visumaanvragers die geen klant van ons zijn) om deze - in onze ogen onrechtvaardige - maatregel ongedaan proberen te maken.

Zodra er verdere informatie bekend wordt dan zal ik dit op dit forum bekend maken.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Aller eerst :applaus:
En daarnaa ook nog een diepe :humble:

Wat geweldig dat je niet alleen de mogelijkheid hebt om je in te zetten voor de aspirant emigranten maar duidelijk ook geen kans onbenut laat!!!

Diep respect :clap:
 
Aller eerst :applaus:
En daarnaa ook nog een diepe :humble:

Wat geweldig dat je niet alleen de mogelijkheid hebt om je in te zetten voor de aspirant emigranten maar duidelijk ook geen kans onbenut laat!!!

Diep respect :clap:

Daar sluit ik me bij aan!
Geeft je toch een beetje het gevoel dat je niet alleen lijdzaam hoeft toe te zien maar dat er iemand is die wat doen kan en dat ook doet! :up:

:thankyou:
Marika
 
Super Rob! :up:

Hopelijk kun je je invloeden daar in Adelaide gebruiken om deze groep mensen op korte termijn toch een visum te laten toekennen...

Keep us posted!

Groeten,

Leon en Chantal
 
Het lijkt me fijn voor alle visum aanvragers om te zien dat je het er niet zo maar bij laat zitten! :up:
 
echt super Rob! :applaus: :applaus:

Hen oprecht spijt dat we niet meteen bij jou terecht zijn gekomen!!!

Ik hoop daarom dat we alson bij jou terecht kunnen :unsure:
 
Heb net m´n verhaal al gedaan in de andere topic die hierover gaat.
Maar wil Rob nog even bedanken voor het fijne telefoongesprek van vandaag. :smile:

ROB FOR PRESIDENT!!! :grin:
 
hey marie en dan,

gewoon effe ter info :Hoe lang heb jij moeten wachten op antwoord? ik Rob namelijk ook gemaild, vandaar
 
Hoi Nesje,

Volgens mij hadden we in twee dagen een mail terug, en een goede week later hadden we hem aan de telefoon.
Hij heeft het wel erg druk...

Succes , Marie
 
Goede morgen Nederland en Belgie,


Terwijl jullie nog onrustig in jullie bedje lagen te draaien zijn wij bezig om het hoopgevende gerucht na te trekken dat het ASPC alsnog 3500 visumaanvragen die in "the final stages of processing" zijn af te handelen.

Wij hebben hierover contact opgenomen met het hoofdkantoor van het Migration Institute of Australia en die proberen te achterhalen of dit gerucht op waarheid berust. Als dit zo is dan betekent het dus dat alle acties tot succes hebben geleid!

Zodra wij hier meer over weten dan zijn jullie de eersten die het horen.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Dat zou echt super zijn!!

Op andere (engelse) forums had ik ook al gelezen van deze geruchten... Zoooooooo spannend!

We duimen ons gek hier.... :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Groeten,

Leon
 
Jeemig, stel je voor!
Denk je dat je er bijna bent, mag je opeens drie jaar wachten en ben je er misschien toch weer bijna.
Over rollercoaster gesproken!

Ik help iedereen duimen!
 
Dat zou echt super zijn!!

Op andere (engelse) forums had ik ook al gelezen van deze geruchten... Zoooooooo spannend!

We duimen ons gek hier.... :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Groeten,

Leon

als er een stel is waarvoor ik heel hard ga duimen dan is het wel voor jullie!!!!
:up: :smiliegoed2: :thumbs2:
 
Echt heel erg bedankt voor jullie support!!!

Duimpjes gaan er wel zeer van doen... we worden echt gek :lol: als het zo mag zijn....

Wij houden jullie uiteraard ook op de hoogte...

Groetjes

Chantal en Leon
 
Back
Top