afterbang
XPdite Sponsor
hahaha, looking good!
hahaha, looking good!
Mijn hubby kreeg direct een PR bij zijn partner visa. Volgens mij was dat bij @FritsC ook het geval. Ligt er denk ik aan hoe lang je al bij elkaar bent.Vwb assessment van je kennis en ervaring, en voor verplichte registratie als overseas geschoolde verpleegkundige in Australia zijn hier de AHPRA-eisen (maakt niet uit of je citizen bent):
Australian Health Practitioner Regulation Agency - Information for international practitioners
Australian Health Practitioner Regulation Agencywww.ahpra.gov.au
Voor je partner is het belangrijk om te weten dat locale overheden vaak een PR vereisen voor een baan. Bij de federale overheid is doorgaans Australian citizenship vereist om er te werken (en je moet daarnaast al je andere nationaliteiten opgeven). Mocht partner op een bridging A of partnervisum 309 of 820 binnenkomen (pathway-to-PR visa) dan zal er waarschijnlijk geen probleem zijn om op dat visum al te starten met local werk (sprak zij uit eigen ervaring). Maar het verschilt wel per werkgever, sommige doen het wel, andere niet.
Een B&B openen in Australia vergt de nodige voorbereidingen, investeringen, verzekeringen en licenties/vergunningen, en soms constructie:
How to Start a Bed & Breakfast Business in Australia | Square
If you feel it’s time to open your home to start a Bed & Breakfast business, here’s our guide and ideas to get started with business plans and get it running.squareup.com
@afterbang Je bent hier denk ik al een tijdje .Maar de prijzen zijn uiteraard hoger de meer boxes een locatie aftikt
Ja, heel raar. De meeste mensen die ik ken kregen ongeveer 1,5 jaar na aanvraag de 309 of de 820 (partnervisum), en ongeveer 1 jaar daarna de 100 of de 801 (PR). Ikzelf kreeg de 820 en de 801 tegelijkertijd in 1 keer 2,5 jaar na aanvraag. Ik heb dus nooit officieel het losse partnervisumdeel gehad, ging in een keer rechtstreeks naar PR. Betekent dat ik ruim 2 jaar op Bridging A heb gezeten in afwachting van PR. Daarom gaf ik het aan: op Bridging A of het partnervisumdeel heb je doorgaans wel werkrechten, maar niet iedere Oz werkgever gaat daarin mee als je nog geen PR hebt.Mijn hubby kreeg direct een PR bij zijn partner visa. Volgens mij was dat bij @FritsC ook het geval. Ligt er denk ik aan hoe lang je al bij elkaar bent.
Bevalt het in de sunshine coast? En hebben jullie daar ook goed werk kunnen vinden?Wij hebben ook elke staat gezien behalve Tasmanie. Elke staat/stad heeft wel wat te bieden.
Je noemde de Sunshine Coast, daar zijn we uiteindelijk geland na 4 jaar Canberra. Erg mild klimaat, niet al te warm, nooit koud. Soms wat humid/warm. De zomer is eigenlijk de minste tijd van het jaar hahaha.
Even rondkijken. Sydney is wel echt groot/druk vind ik. Maar ook wel weer gaaf op zijn eigen manier. Langs de oost kust ligt van alles moois en het klimaar is vrijwel overal wel goed, het ligt vooral ook aan waar je werkt denkt te kunnen vinden?
Leuk!Yep mijn plannen zijn concreet en ik kijk uit naar het goedkeuren van mijn PR, dan kan ik z.s.m. weg
Elk mens is anders, ik ben meer van het gewoon doen en "zie wel" mentaliteit. Ik zou op www.seek.com.au en Linkedin kijken naar de meeste baan mogelijkheden voor jullie beiden. En wat soms handig is, even tijdelijk een granny flat huren totdat je de stad/dorp/regio beter leert kennen en daarna overstappen op een volwaardige woning.
Ja zoiezo eerst goed oriënteren wat fijn wonen is dmv huur lijkt me verstandig.Long term AirBnB huren is zeker een goed idee. Wij hebben indertijd Canberra op een eerdere trip uitgepluisd qua wijken, kosten, reistijd enz. Dat vonden we erg fijn, je land dan uiteindelijk in een wijk waar je echt happy mee bent.
Ik denk dat er regio’s zijn die voor ons NL/BE’rs lastig wennen kunnen zijn. Hoe mooi sommige regio’s ook zijn. Wonen is wel weer even wat anders. Broome en zo is heel fraai, maar best een flinke sprong van NL qua grootte, voorzieningen en hoeveel tijd het kost om naar een grotere plaats te rijden (in het geval van Broome een paar dagen naar Perth) Maar andere mensen wennen daar wellicht heel snel aan of vinden het fijn.
Ik begrijp je voorkeur voor QLD en NSW. Het is nog steeds wild genoeg om heel anders te zijn. Klimaat is in de meeste delen langs de kust van mild tot tropisch. En je kunt dichtbij fatsoenlijke steden zijn voor werk.
Het is natuurlijk wel zo dat 15 miljoen andere mensen dat ook bedacht hebben. Het is nog steeds heel ruim vergeleken met NL/BE. Maar de prijzen zijn uiteraard hoger de meer boxes een locatie aftikt. Salarissen lopen soms wel in de pas met de woonkosten. Maar niet altijd!
Verpleegkundige is een goede titel om te hebben. Maar verdiep je wel even in AHPRA. Voldoende draadjes op dit forum hierover (en frustratie)
Ja die registratie is wel jammer!Vwb assessment van je kennis en ervaring, en voor verplichte registratie als overseas geschoolde verpleegkundige in Australia zijn hier de AHPRA-eisen (maakt niet uit of je citizen bent):
Australian Health Practitioner Regulation Agency - Information for international practitioners
Australian Health Practitioner Regulation Agencywww.ahpra.gov.au
Voor je partner is het belangrijk om te weten dat locale overheden vaak een PR vereisen voor een baan. Bij de federale overheid is doorgaans Australian citizenship vereist om er te werken (en je moet daarnaast al je andere nationaliteiten opgeven). Mocht partner op een bridging A of partnervisum 309 of 820 binnenkomen (pathway-to-PR visa) dan zal er waarschijnlijk geen probleem zijn om op dat visum al te starten met local werk (sprak zij uit eigen ervaring). Maar het verschilt wel per werkgever, sommige doen het wel, andere niet.
Een B&B openen in Australia vergt de nodige voorbereidingen, investeringen, verzekeringen en licenties/vergunningen, en soms constructie:
How to Start a Bed & Breakfast Business in Australia | Square
If you feel it’s time to open your home to start a Bed & Breakfast business, here’s our guide and ideas to get started with business plans and get it running.squareup.com
WA is ook gewoon een goede plak, al betekent het bijna automatisch Perth. WA is ENORM groot, echt belachelijk groot, en het grootste deel is zeer spaarzaam bewoond.Ja zoiezo eerst goed oriënteren wat fijn wonen is dmv huur lijkt me verstandig.
Ja precies die combinatie eigenlijk. Nu zijn we nog niet in WA geweest dus misschien maak ik het "erger" in mijn hoofd, maar we houden ook wel van wat reismogelijkheden. Dus een beetje in de bewoonde wereld zodat je met auto/vliegtuig/trein in weekend bijv. een grote stad kan aandoen lijkt ons wel fijn.
Ja we zullen niet de enige zijn waarbij die regio favoriet is. Las ook nog dat werkgevers graag hebben dat je binnen half uur van werk woont - is dat ook jullie ervaring? Op zich klinkt dat ideaal, maar dan is de plek van je huurwoning wel erg bepalend voor werk..
Dank voor de tip, die ga ik opzoeken!
Oh goed om te weten. In NL kan hij als criminoloog overal en nergens aan de slag, maar geen idee nog of ze dergelijke functies in Australië ook veel hebben.
Begreep wel dat als je visa aanvraagt voor partner dat je direct een tijdelijke en definitieve tegelijk aanvraagt. Dus geen idee hoeveel tijdsverschil daar uiteindelijk in zit.
In dit draadje gaat het over een AU citizen en een NL partner.Duidelijk verhaal.
Alleen dacht ik gelezen te hebben dat bij de primaire aanvraag je als partner hierop kan meeliften door jezelf en kids toe te voegen in de visa aanvraag. Dan met een overall van 4.5 op Ielts zouden er geen kosten voor zijn.
onder de 4.5 score krijg je dan dat second installment.
Maar soms zie je door de bomen het bos niet meer
...
Over dat half uur reistijd... dat herken ik zelf niet echt, wellicht anderen wel? Denk dat dit in Sydney en Melbourne vast vaak onhaalbaar is?