Some are, some are not. We moeten er maar op vertrouwen dat de immigratiedienst een goede screening doet. Daarom zitten ze maanden op Xmas Island.
Ik begrijp ze wel. Ze hebben er alles voor over, inclusief hun leven, om een betere toekomst voor hun gezin te zoeken. Of het wel of niet terecht is (vluchteling vs goudzoeker) is even een andere discussie, maar ik heb meer waardering voor deze mensen dan voor lamzakken (inclusief hollanders en australiers) die helemaal niets doen voor hun gezin.
Oh, even voor de duidelijkheid: als ik terug naar Nederland zou willen gaan met mijn niet-Europese vrouw dan moet ik van de IND dus mijn vrouw (en kinderen als ik ze had) achterlaten om eerst in Nederland te settlen (huis, jaarcontract etc) alvorens ik haar zou kunnen laten overkomen. Dat is iets wat ik niet begrijp. Dat is beleid gevormd door de mensen die de zelfde dingen roepen als jij, dus jij bent daar indirect verantwoordelijk voor. Misschien dat je daar eens over na kan denken voordat je zulke ondoordachte opmerkingen plaatst.
Volgens de nummers worden er nog behoorlijk wat mensen teruggestuurd. Dus ik weet niet waar je jouw coute la coute vandaan haalt. En hoe wil je jouw borderplan implementeren? Muur in de oceaan bouwen? Mijnen leggen? Ah, en wist je al dat 90% van de illegale immigranten comfortabel per vliegtuig komt? En velen daarvan afkomstig zijn uit Engeland, Ierland en de VS? Wat is je plan voor die categorie?
Je kunt je mening hebben over deze groep van mensen en hun gedrag, maar dat geeft je nog geen recht om racistisch te zijn: niet tegen diegene die zich slecht gedragen en helemaal niet tegen de aboriginals die wel proberen een plaats in de blanke maatschappij te bemachtigen.
Dus volgens jou zijn de immigranten die niet voor de skilled visa gaan per definitie ongeschoold? Oh, en de logica die je hier toont geeft aan dat ze ook allemaal geen werk hebben. <_<
En persoonlijk leef ik zelf liever wat verder weg in een ruim huis met tuin dan in een klein huis in die oude binnenwijken waar die "ongeschoolden" zich "concentreren".
Sorry, maar ik vind dit een hoop populistisch en soms beledigend geschreeuw zonder enige diepgang. Als je het immigratiebeleid van Australie niet bevalt, gaan dan toch lekker terug Nederland: love it or leave it!