Multi Culti

http://www.theaustralian.com.au/news/opinion/whos-afraid-of-4500-boatpeople/story-e6frg6zo-1225849056560
http://www.immi.gov.au/media/fact-sheets/87illegal.htm#c

Bart

slatsr deed een paar specifieke uitspraken: "90% van de illegale immigranten comfortabel per vliegtuig komt" en "velen daarvan afkomstig zijn uit Engeland, Ierland en de VS".

De tweede link had ik ook gevonden, daar staat niets in wat de specifiek uitspraken van slatsr bevestigt. Dus aan die link had ik niet veel, of ik moet er overheen gelezen hebben?

De eerste link komt al meer in de buurt. Ik zou met een beetje goede wil wel aan die 90% kunnen komen, maar er staat niet genoeg informatie in het artikel om dat helemaal te verantwoorden. En Ierland wordt helemaal niet genoemd, China wel;
"And let's not forget that right now Australia houses about 50,000 visa overstayers, mostly from the US, Britain and China."
Dat had ik inderdaad wel een beetje verwacht (US niet overigens).
 
Some are, some are not. We moeten er maar op vertrouwen dat de immigratiedienst een goede screening doet. Daarom zitten ze maanden op Xmas Island.


Ik begrijp ze wel. Ze hebben er alles voor over, inclusief hun leven, om een betere toekomst voor hun gezin te zoeken. Of het wel of niet terecht is (vluchteling vs goudzoeker) is even een andere discussie, maar ik heb meer waardering voor deze mensen dan voor lamzakken (inclusief hollanders en australiers) die helemaal niets doen voor hun gezin.

Oh, even voor de duidelijkheid: als ik terug naar Nederland zou willen gaan met mijn niet-Europese vrouw dan moet ik van de IND dus mijn vrouw (en kinderen als ik ze had) achterlaten om eerst in Nederland te settlen (huis, jaarcontract etc) alvorens ik haar zou kunnen laten overkomen. Dat is iets wat ik niet begrijp. Dat is beleid gevormd door de mensen die de zelfde dingen roepen als jij, dus jij bent daar indirect verantwoordelijk voor. Misschien dat je daar eens over na kan denken voordat je zulke ondoordachte opmerkingen plaatst.


Volgens de nummers worden er nog behoorlijk wat mensen teruggestuurd. Dus ik weet niet waar je jouw coute la coute vandaan haalt. En hoe wil je jouw borderplan implementeren? Muur in de oceaan bouwen? Mijnen leggen? Ah, en wist je al dat 90% van de illegale immigranten comfortabel per vliegtuig komt? En velen daarvan afkomstig zijn uit Engeland, Ierland en de VS? Wat is je plan voor die categorie?


Je kunt je mening hebben over deze groep van mensen en hun gedrag, maar dat geeft je nog geen recht om racistisch te zijn: niet tegen diegene die zich slecht gedragen en helemaal niet tegen de aboriginals die wel proberen een plaats in de blanke maatschappij te bemachtigen.


Dus volgens jou zijn de immigranten die niet voor de skilled visa gaan per definitie ongeschoold? Oh, en de logica die je hier toont geeft aan dat ze ook allemaal geen werk hebben. <_<
En persoonlijk leef ik zelf liever wat verder weg in een ruim huis met tuin dan in een klein huis in die oude binnenwijken waar die "ongeschoolden" zich "concentreren".

Sorry, maar ik vind dit een hoop populistisch en soms beledigend geschreeuw zonder enige diepgang. Als je het immigratiebeleid van Australie niet bevalt, gaan dan toch lekker terug Nederland: love it or leave it!

nou nou, over schreeuwen gesproken, je moet niet tegen iemand schreeuwen die alle kanten van emigratie heeft gezien hoor, mijn man is Bulgaar en wij hebben die moeilijke gang in Nederland ook moeten doormaken ,maar altijd via de normale regels, dus als iemand mag meepraten dat ben ik het wel, was niet in je opgekomen he.

Het emigratie beleid bevalt me juist prima ,als het gaat zoals het moet gaan en niet met een boot ,capice.


Racisme is me vreemd,ga me nou geen woorden in de mond leggen, wij zijn een familie vol verschillende nationaliteiten, losers daar heb ik wel een hekel aan ja en van hoogdravende types als jij daar ben ik ook niet zo van gecharmeerd, je moet natuurlijk wel beleefd blijven tegen iemand ook als je het niet eens bent met elkaar en altijd na blijven denken ,wat iemand er misschien toebrengt zo streng te zijn, het moge duidelijk zijn hopelijk nu.
 
Als je niet je hart laat spreken probeer dan in iedergeval je hersens te gebruiken...

Het is me al vaker opgevallen dat Nederlanders op de persoon gaan posten als ze hun gelijk willen onderstrepen, zwakte aanbod dit en bovendien heel erg onbeleefd.
En heel erg dom.
Soms moet je rationeel zijn, dat is heel iets anders.
 
Succes met de discussie verder, de toon bevalt me voor geen meter,dus ik hou het voor gezien.
 
nou nou, over schreeuwen gesproken, je moet niet tegen iemand schreeuwen die alle kanten van emigratie heeft gezien hoor, mijn man is Bulgaar en wij hebben die moeilijke gang in Nederland ook moeten doormaken ,maar altijd via de normale regels, dus als iemand mag meepraten dat ben ik het wel, was niet in je opgekomen he.
Allereerst, ik moet helemaal niets. Dan, maakt het hebben van een buitenlandse partner je nu een autoriteit op dit gebied? Laat me niet lachen. Straks gaat de heer Wilders ook roepen dat zijn huwelijk met zijn importbruid hem het ultieme recht geeft om af te geven op buitenlanders.

Het emigratie beleid bevalt me juist prima ,als het gaat zoals het moet gaan en niet met een boot ,capice.
Bootvluchtelingen zijn ook onderdeel van het beleid.

Racisme is me vreemd,ga me nou geen woorden in de mond leggen,
In jouw eigen post leg je de relatie tussen racisme tegen abo's en hun gedrag. Daarbij geef je naar mijn mening duidelijk te kennen wel begrip te hebben voor het racisme tegen de aboriginals. Mensen die racisme van anderen goedkeuren zijn ook racisten. Het gebruik van de term "die abo's" wint ook geen schoonheidsprijs.

en van hoogdravende types als jij daar ben ik ook niet zo van gecharmeerd, je moet natuurlijk wel beleefd blijven tegen iemand ook als je het niet eens bent met elkaar en altijd na blijven denken
In welk opzicht ben ik hoogdravend of onbeleefd geweest? En je bent zelf niet bepaald beleefd naar de vluchtelingen, de abo's de ongeschoolden etc. Een sterke mening krijgt een sterke respons. Ik heb niets over jou gezegt wat je niet zelf hebt aangegeven en geen woorden gebruikt die je niet zelf hebt gebruikt. Ik begrijp het wel, het klinkt ineens anders als die zelfde woorden aan jou gericht zijn, maar dat is nu juist het punt dat ik duidelijk wilde maken.

,wat iemand er misschien toebrengt zo streng te zijn, het moge duidelijk zijn hopelijk nu.
Anders dan dat je het niet eerlijk vindt dat mensen met de boot proberen te komen en dat ongeschoolden dichter bij het centrum wonen heb je ons (of mij in ieder geval) nog helemaal niets duidelijk gemaakt. Je zou natuurlijk eens kunnen beginnen met het rationeel beantwoorden van de vragen die ik jou heb gesteld.
 
Als je niet je hart laat spreken probeer dan in iedergeval je hersens te gebruiken...

Het is me al vaker opgevallen dat Nederlanders op de persoon gaan posten als ze hun gelijk willen onderstrepen, zwakte aanbod dit en bovendien heel erg onbeleefd.
En heel erg dom.
Soms moet je rationeel zijn, dat is heel iets anders.

Hi allen,

Wil jullie graag aan boord houden in deze post en niemand persoonlijk aanvallen en de boel wat algemener gemaakt! Heb natuurlijk wel een eigen mening die ietwat haaks staat op die van anderen maar dat is juist het mooie van een open discussie. Er is namelijk geen panklare oplossing. (enne sorry, ik ben een aussi...)


Wat is Multi Culti en wanneer kun je zeggen dat het werkt? Ik vind het moeilijk. Als je naar Australia als geheel kijkt voelen de meeste mensen zich denk ik redelijk prettig als ze in een omgeving van allerlei culturen wonen en verrijken de stromen elkaar. Zodra wijken uit 1 cultuurstroom bestaan begint meestal het gesodemieter dus dat moet je proberen te voorkomen is mijn mening. Het mengen van sociale klassen werkt ook in het voordeel van de samenleving als geheel. Kansen en ruimte natuurlijk ook. Australia heeft al dit nog volop al is door de verstedelijking en mining areas wel 2 speed economy ontstaan.

Bij ons in Kempsey, NSW hadden we gisteren nog een vergadering over alle problemen die een jongerengroep 8-24 jaar (blanken & aboriginals) veroorzaakt met 40 inbraken in de laatste week en 200 dit jaar in deze relatief kleine gemeenschap. Ze slopen en stelen alles en doden waakhonden met tasers. Er zijn hier door de economische crisis heel weinig kansen voor die jongeren en dan krijg je bovengenoemde ellende van kwaad tot erger.

The Gang is in iedergeval wel Multi Culti wat de meeste hier dan weer niet willen zien. Je ziet alle wrijvingen toenemen als de welvaart daalt. Dat is natuurlijk ook al zo oud als de weg naar Rome maar de moderne tijd geeft steeds meer extra problemen in die cycles lijkt wel.

Ik hoop dat bijv. het NBN kansen hiernaartoe brengt waardoor de haat niet overloopt en het bijna onleefbaar wordt. Kempsey zou halverwege Brisbane en Sydney een ideale plek zijn voor internet bestellingen omdat beide steden in 1 dag bediend kunnen worden en de grond hier nog goedkoop is.

Om weer terug te komen op Multi Culti proberen wij onze kinderen in iedergeval te leren dat het wel KAN werken en ook 'ZOU MOETEN' werken voor een Happy :smile: Australia.

Steef
 
Nou nou er is niet gescholden of wat dan ook, het is meer de emotie die meespeelt. In een mondelinge discussie reageer je toch ook op iemands gezegde of antwoord. Helaas in zo'n forum discussie moet je dus een naam erbij zetten om te laten zien op welk stukje je wilt reageren. Vind het jammer dat je je aangevallen voelt wat dat is in ieder geval niet mijn bedoeling en ik denk ook niet van anderen die een andere mening dan de jouwe erop na houden.
Maar ik denk wel dat als iemand over de aboriginals een mening vormt dat die eerst goed in hun geschiedenis moet gaan verdiepen wat er allemaal heeft afgespeeld. Want de Engelsen zijn geen lieverdjes geweest (bijna de hele Aboriginal bevolking op Tasmanië uitgemoord, gezinnen ontwricht, pas heel laat stemrecht krijgen, enz) en dit alles heeft allemaal nog niet zolang geleden afgespeeld en dat die scheve verhoudingen terecht zijn recht gezet. Dan zul je begrijpen dat deze problemen die er nu zijn niet zomaar binnen een paar maanden of wat dan ook opgelost zijn. Ik ben bang dat het zeker wel nog 2 generaties gaat duren voor er echt iets veranderd.

Als iemand zegt ik heb nooit met racisme te maken gehad dan liegt die. Iedereen heeft wel op de een of andere manier met racisme te maken gehad. En dan bedoel ik niet dat jijzelf racistisch of discriminerend bent maar het kan zijn dat een collega opmerkingen maakt en anders hoor je wel iets op straat, op de markt, in de buurt of waar dan ook. Of je er op reageert dat is een andere zaak. Ik weet niet misschien ben ik te nieuwsgierig of te geïnteresseerd over wat andere mensen te vertellen hebben of hoe ze over andere culturen of wat dan ook denken en dat ik daardoor meer zie en hoor en dan het geheel van alle kanten probeer te bekijken voor ik mijn mening geef. Een verhaal heeft vaak 2 kanten. En ik zal mijn straatje ook niet schoonvegen want ook ik heb wel eens gezegd die vuile kut neger en dat komt heel racistisch over maar ik bedoel dan eigenlijk alleen die ene persoon mee en niet de hele bevolkingsgroep. En ik weet ook dat dat niet netjes van mij is maar ja heel af en toe floept het er gewoon uit mijn mond. Want ik kan ook zeggen die nare kerel of vrouw maar dat klinkt niet zo lekker als je kwaad bent.

Jeetje ongeschoolden vind je overal en in sommige wijken wonen er meer dan in andere wijken. Maar men moet oppassen met iemand als ongeschoold te bestempelen want soms lijkt iemand ongeschoold doordat die de taal niet machtig is, maar als men dan verder vraagt blijkt zo'n iemand een universitaire opleiding e hebben gehad. Is mij dus van de week overkomen. Ik sprak met een chinees vrouwtje die zocht naar schoonmaakwerk of keukenwerk in een bejaardentehuis die nog geopend moest worden ik was daar ook voor een andere positie en toen had ze een vraag over de kwalificaties wat ze daar in moest vullen. Er werd dus gevraagd naar de opleidingen en toen vertelde ze dus even dat ze engineer was en een bachelor diploma had in science. ik schaamde me dus best even van mijn vooroordeel en was blij dat niemand mijn gedachte kon lezen want ik dacht dus deze mevrouw heeft geen hoge opleiding, ik pas de volgende keer wel op met iemand te bestempelen als ongeschoold. Deze mevrouw heeft wel degelijk hersens maar helaas spreekt ze de taal niet goed om de baan te krijgen waarvoor ze geleerd heeft en zo zijn er nog veel meer. En deze groep mensen zullen dus vaak genoodzaakt zijn in een wijk te wonen waar de huren laag zijn als ze niet een redelijk betaalde baan kunnen vinden.
Ik hou ook niet van loosers maar soms kan iemand er echt niets aan doen dat ie is afgegleden naar de goot.

Lizzy nogmaals dit is niet een aanval op jou of wie dan ook, maar wees niet al te hard en te snel met je oordelen want ook iemand die alles goed voor elkaar heeft en hard aan zijn carriere heeft gewerkt kan heel hard neervallen door onvoorziene omstandigheden. Ik spreek uit ervaring.

Monica
 
Ik hou er niet zo van als mensen mijn woorden anders interpreteren en dat gebeurt hier.

Racisme is een te vaak gebruiktte term om mensen monddood te maken als ze kritiek hebben, dat gebeurt nu ook in deze discussie en dat vind ik schandalig.
Het is een ver van mijn bed show en mensen moeten daar niet mee smijten met die termen.

Iedereen heeft dezelfde rechten ,maar iedereen moet aan hetzelfde critirium voldoen en dat gebeurt dus niet en daar ben ik het niet mee eens.
voor de rest, laat maar, no worries.
En dan nog, wie neemt zijn schoonmoe in huis uit naastenliefde, ik!
Dus zo een leeg hart zal ik wel niet hebben he, mensen moeten eens ophouden als ze het niet eens zijn iemand af te serveren en zelfbevredigende conclusies te trekken.
Ik ken meer mensen die het woord ASSUME hanteren, that stands for ASS for U and Me, not good, brengt altijd ellende,
de toon is nu gezet en die is niet fijn, dat is het laatste wat ik erover zeg.
 
Een oproep aan alle deelnemers in dit draadje: hou het netjes a.u.b.! Het is nergens voor nodig om het op de man te spelen.

Als de toon niet veranderd gaat er een slotje op of wordt het draadje verwijderd.
 
Maar ik denk wel dat als iemand over de aboriginals een mening vormt dat die eerst goed in hun geschiedenis moet gaan verdiepen wat er allemaal heeft afgespeeld. Want de Engelsen zijn geen lieverdjes geweest (bijna de hele Aboriginal bevolking op Tasmanië uitgemoord, gezinnen ontwricht, pas heel laat stemrecht krijgen, enz) en dit alles heeft allemaal nog niet zolang geleden afgespeeld en dat die scheve verhoudingen terecht zijn recht gezet. Dan zul je begrijpen dat deze problemen die er nu zijn niet zomaar binnen een paar maanden of wat dan ook opgelost zijn. Ik ben bang dat het zeker wel nog 2 generaties gaat duren voor er echt iets veranderd.
Ik vind dat je een mening over iedereen mag vormen, ongeacht ras, religie etc, op basis van het gedrag van het individu. Ik ben het met je eens dat bij het vormen van die mening het belangrijk is om te weten wat de achtergrond van die persoon is en of dat heeft bijgedragen aan dat gedrag. Tegelijkertijd vind ik dat dat individu zich niet moet gaan verschuilen achter wat er met zijn of haar ras/geloof/etc in het verleden of met voorgaande generaties heeft plaatsgevonden. Je bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag en kunt daar op aangesproken worden.

En ik zal mijn straatje ook niet schoonvegen want ook ik heb wel eens gezegd die vuile kut neger en dat komt heel racistisch over maar ik bedoel dan eigenlijk alleen die ene persoon mee en niet de hele bevolkingsgroep. En ik weet ook dat dat niet netjes van mij is maar ja heel af en toe floept het er gewoon uit mijn mond. Want ik kan ook zeggen die nare kerel of vrouw maar dat klinkt niet zo lekker als je kwaad bent.
Soortgelijke gedachten schieten ook wel eens door mijn hoofd. Zal wel iets menselijks zijn om by default een afkeer te hebben van alles wat anders is. Maar je kunt het verschil maken door hoe je met die gedachten omgaat. Ook hier geldt verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag.
 
Ben ik helemaal mee eens dat men zich niet moet verschuilen achter verleden en zelf zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen, maar ik vind ik ook wel dat de andere partij zo iemand een eerlijke kans moet geven, en dat gebeurd niet altijd, want door 1 nare ervaring van een werkgever (Nederland/ Australie maakt niet) gebeurd het te vaak dat iemand van een bepaalde groep bij zo'n bedrijf is vaak een klein bedrijf niet aan de slag komt terwijl degene wel de kwalificaties heeft en welwillend is en dat is jammer.
En ik weet ook dat er mensen zijn die te pas en te onpas schreeuwen ik wordt gediscrimineerd terwijl je ze probeert te helpen, heb ik vaak genoeg meegemaakt toen ik werkzaam was aan de balie op een postkantoor. Dat zijn helaas de zielige gevallen die hulp en discriminatie niet kunnen onderscheiden :| .

groetjes
Moon
 
Tja, mmmm... Wat een felle discussie zeg!

Ik snap alleen even iets niet en dat is... De vraag ging toch over een MultiCulturalCommunity en nu gaat het over wat voor scholing iemand heeft gehad? Ik heb geen opleiding gevolgd! Niet omdat ik dat niet zou aankunnen maar omdat ik daarvoor gekozen heb! Ik persoonlijk vindt dat je opleiding of je beroep niet maakt wie jij als persoon bent! Dat vindt ik trouwens zo heerlijk aan Ozzie's en Kiwi's. Het gaat niet om wat je doet maar om wie je bent! ... tenminste dat vinden wij! :smile:

Een multi cultural society... ik ga ervoor! Als we dan ook nog eens met zn alle een permaculture bestaan op na gaan houden! Wow, wat een heerlijk leventje we dan zullen hebben!!!! :smile: Ok... daar ga ik weer.. off topic! Ga nu maar eens mn pakje in orde maken tis morgen Carnaval das wok belangrijk! Alaaaf allemaal! :smile:
 
Las het artikel en moest gelijk aan dit draadje denken.

http://www.perthnow.com.au/news/national/were-a-land-of-racists-survey-shows/story-e6frg15u-1226010436251

En voor de zekerheid ook even de link uit het artikel: http://www.uws.edu.au/social_sciences/soss/research/challenging_racism/findings_by_region Voor als het artikel is verlopen.
Interessant artikel.

Maar ik zet wel een paar vraagtekens bij deze survey. Allereerst de titel: Australia a land of racists: Survey finds many anti-Muslim and anti-Semitic. Moslims en Joden worden gediscrimineerd op basis van hun geloof, niet hun ras. Een geloof heeft op zichzelf niets met ras te maken, dus ik zie de relatie met racisme niet. Dan de conclusie: 86% vindt dat er wat gedaan moet worden aan het racisme (op zichzelf positief). Dat overlapt dus het aantal mensen dat zelf negatieve gevoelens zeggen te hebben naar andere rassen. Wat gaan die mensen daar dan zelf aan doen?

De volgende artikelen van vandaag en gisteren geven nog eens duidelijk weer dat we nog ver af zijn van een harmonieuze multi-culti.

http://www.news.com.au/national/racism-boils-over-in-school-attacks/story-e6frfkvr-1226015710127

http://www.couriermail.com.au/ipad/claws-out-online-for-model-tots/story-fn6ck45n-1226014965375
 
Tja, mmmm... Wat een felle discussie zeg!

Ik snap alleen even iets niet en dat is... De vraag ging toch over een MultiCulturalCommunity en nu gaat het over wat voor scholing iemand heeft gehad? Ik heb geen opleiding gevolgd! Niet omdat ik dat niet zou aankunnen maar omdat ik daarvoor gekozen heb! Ik persoonlijk vindt dat je opleiding of je beroep niet maakt wie jij als persoon bent! Dat vindt ik trouwens zo heerlijk aan Ozzie's en Kiwi's. Het gaat niet om wat je doet maar om wie je bent! ... tenminste dat vinden wij! :smile:

Daar ben ik het helemaal mee eens! Niet te geloven met wat voor toon hier aan zo'n discussie wordt deelgenomen en weet je wat het is? Mensen die hard roepen dat anderen ongeschoold zijn, zijn zelf vaak ongeschoold en zitten de hele dag thuis op hun luie gat en hebben blijkbaar tijd genoeg om zonder enige diepgang en kennis op zo'n forum te reageren...
 
Ik zie ook wel aboriginal racisme, tegen die abo's die niks anders doen dan zuipen en vechten, dat verdient ook geen schoonheidsprijs,ze kunnen ook de hand aanpakken die hen aangereikt wordt.De keuze is er.

Graag kom ik nog even terug op de bovenstaande, respectloze en domme uitspraak met betrekking op de aborignals, waar ik ter plekke de koude rillingen van krijg. Deze mensen hebben zulke verschrikkingen meegemaakt, dat als je je verstand enigzins zou gebruiken, je zou moeten weten dat deze mensen alleen respect en hulp verdienen.
 
En dan nog, wie neemt zijn schoonmoe in huis uit naastenliefde, ik!
Dus zo een leeg hart zal ik wel niet hebben he, mensen moeten eens ophouden als ze het niet eens zijn iemand af te serveren en zelfbevredigende conclusies te trekken.

Ik vraag me af wat het nemen van je schoonmoeder in huis te maken heeft met dit topic?!! Het klinkt inderdaad als een blijk van naastenliefde, maar helaas kan het ook uit eigen belang zijn.
Het doel van een forum is dat mensen met elkaar onderwerpen kunnen bespreken en het daarbij niet altijd eens hoeven te zijn.
Misschien zelf eens wat minder (vaak) en fel reageren???
 
Grappig, ik zat vandaag nog iets te lezen in een boekje over "topics and issues to avoid when moving down under".
1) Racism is not a good subject
2) Taking things personal in a conversation is not a wise thing to do.
3) Getting personal in a heavy discussion won't make you popular.

Toch mooi om te zien dat alle drie die adviezen goed naar voren komen in dit topic :grin:
En terwijl jullie oververhit achter het computertje zitten, neem ik een lekker glaasje drinken, cheers!
 
Back
Top