Music from Oz

Mijn favoriete Indie bandje op dit moment is Gersey. Super  :up:. Andere aanraders: Cut Copy, Iron On, The Grates, Love of Diagrams, Screamfeeder en Magic Dirt. Vind trouwens dat Australië een sterke (alternative) muziek cultuur kent. Leuke nieuwe bandjes schieten hier constant als paddestoelen uit de grond. En door Triple J en de locale 4ZZZs (Brisbane) krijgen ze ook de nodige airplay. Als enorme muziekliefhebber in Brisbane ben ik er in ieder geval zeker niet op achteruitgegaan qua aanbod. Integendeel!

Angus Young woont inderdaad in Aalten, omdat ie 'daar gewoon nog lekker ongestoord naar de supermarkt kan'. Idioot  :? Zijn zat plekken in Australie waar je niet gestoord kan worden  :-D

[quote author=Rob link=topic=3538.msg40733#msg40733 date=1134699837]
Heb nog niet de namen Cold Chisel en the Veronicas (komen van brisbane) gezien. En het nieuwe nummer van shannon nol klinkt ook goed in de oren. goed genoeg om te downloaden  :wink:

Rob
[/quote]
Hi
Ja, Cold Chisel/Jimmy Barnes zijn toch zeker ook wel mijn favs !!
Verder: Southern Sons (bestaan die nog ?), Yothu Yindi (wanneer komen die weer eens naar NL ?), Sam Hawksley en het bandje van Dr.Karl uit Neighbours: Waiting Room ! Deze heb ik afgelopen mei nog live gezien in London, spelen deze maand weer in de UK dus mocht je in de buurt  zijn.... http://www.alanfletcher.net/waitingroom/index2.html (van 25/11 tot 15/12.)
Natuurlijk zijn AC/DC en Rose Tattoo de beste Rockbands ever ! Volgend jaar komen Angry en zijn mannen weer naar NL (Bosuil in Weert) !!!  :evil:
Verder is "The Living End" ook erg goed !!!
Te veel om op te noemen.....  :up:

--------------------------------------------------------------------------------
Thank you,
Men, ik zie namen voorbij vliegen waar ik nog nooit van heb gehoord.
Maar ik prent ze in en probeer ze allemaal te onthouden.
Zijn er misschien nog meer top 5 van jullie of music from Oz.
COME ON , I want it hear it all.
I like the history of popular music bands
from AC/DC till Midnight Oil

Outback Jack
--------------------------------------------------------------------------------------

popular niet, maar wel mijn favoriete aussie bands + favoriete cd:

Hard-ons (Sydney)  - Too Far Gone
Cosmic Psychos (Melbourne) - Slave To The Crave/Live
Godnose (Brisbane) -  Trucks Won't Go
H-Block 101 (Melbourne) - No Room For Apathy
The Meanies (Melbourne) - Come'n'See
Depression (Melbourne) - Australia Australia
Speed Demons (Melbourne) - Live At The Punters Club
Radio Birdman (Sydney) - Radios Appear
The Spazzys (Melbourne) - Aloha! Go Bananas
The Casanovas (Melbourne) - Keep It Hot (Aanrader voor wie houdt van de ACDC sound)

en de populaire bands :
Midnight Oil  - Earth And Sun And Moon
Accadacca (Bon Scott) - If You Want Blood You've Got It

Cya guys in the new year.  :smile:

Ik ken er maar drie

Men at work----Down under (rest van de cd is ook niet verkeerd)
Midnigt Oil------This is australie
Tjapukai--------Hele CD

Groeten Kees

Dit is wel een leuk topic ja!! Maar ik zie nergens mijn jongens van Evermore staan!!Ze zijn toch mega populair in Australie en Nieuw Zeeland!! bekende nummers : Its Too Late, Running, Light Surrounding You!!
Ben druk bezig om ze naar Nederland te krijgen!!
Zat eigenlijk helemaal niet zo in de rock muziek maar mijn vriendin in Sydney heeft me wel een beetje verslaafd gemaakt. Ik heb ook een hoop cd's gekocht toen ik in Sydney was en heb een hoop bands gezien!
luister graag naar: Evermore  grinspoon  thirsty merc  foo fighters  pete murray

Had er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan dat er zoveel goede bands uit Australie komen!!

voor degene die een leuk festival zoeken: HomeBake is echt super komen eigenlijk alleen australische bands en dat is begin december  je hebt het net gemist helaas! Het is wel in Sydney.

groetjes Maud

[quote author=Maud link=topic=3538.msg77869#msg77869 date=1167573136]
Dit is wel een leuk topic ja!! [/quote]

[quote author=Maud link=topic=3538.msg77869#msg77869 date=1167573136]
voor degene die een leuk festival zoeken: HomeBake is echt super komen eigenlijk alleen australische bands en dat is begin december  je hebt het net gemist helaas! Het is wel in Sydney.[/quote]

Ook AC/DC..... :wink: :p :up:

Jack :evil:

Ja ik ken er nu ook eentje!
Ben naar het concert van Robbie Williams geweest in Brisbane en in het voorprogramma zat: Sneaky Sound System.

Hele leuke muziek, beetje 80 jaren achtig. En live heel erg goed.

Think stiff beats, thick bass lines, lush melodies, haunting vocals, rolling guitar licks and urban tales of love and loss.
It is part-melancholic beauty but for the most part, it's party mayhem.
Get your copy online or offline, legally or illegally...just get it.

http://www.sneakysoundsystem.com/

Groetjes Lin

[quote author=Lin link=topic=3538.msg77896#msg77896 date=1167616061]
or illegally...just get it.[/i]
http://www.sneakysoundsystem.com/
Groetjes Lin
[/quote]

Lin toch, dat doen we nooit, wij kopenze netjes in de winkel met een bonnetje erbij......LIN foei foei foei.. :smile:

Jack :evil:

[quote author=Lin link=topic=3538.msg77896#msg77896 date=1167616061]
Ja ik ken er nu ook eentje!
Ben naar het concert van Robbie Williams geweest in Brisbane en in het voorprogramma zat: Sneaky Sound System.

Hele leuke muziek, beetje 80 jaren achtig. En live heel erg goed.

[/quote]

Wij zijn naar de Harbour Paty geweest met Carl Cox en the Sneaky Sound System...... supergoed, heb gehoord dat ze elke zondag in een cafe boven Bayswater fitness (in Kings Cross) optreden. Aangezien wij daar vlakbij wonen gaan we er zeker een keertje heen........ echt erg relaxte muziek!

Ik vind alleen de zangeres live niet "zo heel erg goed" maar gelukkig wordt dat ruimschoots door de rest gecompenseerd.

Groeten,

Martijn

Joh? Meen je dat? Wij vonden haar live juist helemaal top!

En ja,  :grin: ik ga toch echt een poging wagen om via internet hun cd te downloaden.

Pete Murray, weet iemand of het al uitverkocht is in Perth op 4 februari.

en verder geweldig Bernard Fanning

Groet Erna

[quote author=nico link=topic=3538.msg77730#msg77730 date=1167413282]
--------------------------------------------------------------------------------
Thank you,
Men, ik zie namen voorbij vliegen waar ik nog nooit van heb gehoord.
Maar ik prent ze in en probeer ze allemaal te onthouden.
Zijn er misschien nog meer top 5 van jullie of music from Oz.
COME ON , I want it hear it all.
I like the history of popular music bands
from AC/DC till Midnight Oil

Outback Jack
--------------------------------------------------------------------------------------

popular niet, maar wel mijn favoriete aussie bands + favoriete cd:

Hard-ons (Sydney)  - Too Far Gone
Cosmic Psychos (Melbourne) - Slave To The Crave/Live
Godnose (Brisbane) -  Trucks Won't Go
H-Block 101 (Melbourne) - No Room For Apathy
The Meanies (Melbourne) - Come'n'See
Depression (Melbourne) - Australia Australia
Speed Demons (Melbourne) - Live At The Punters Club
Radio Birdman (Sydney) - Radios Appear
The Spazzys (Melbourne) - Aloha! Go Bananas
The Casanovas (Melbourne) - Keep It Hot (Aanrader voor wie houdt van de ACDC sound)

en de populaire bands :
Midnight Oil  - Earth And Sun And Moon
Accadacca (Bon Scott) - If You Want Blood You've Got It

Cya guys in the new year.  :smile:

[/quote]

Ok Nico,

Gezien de lijst hierboven heb ik er nog een voor je. Ik snap eigenlijk niet gezien de inhoud van jouw lijst waarom deze band er niet bij zit:

FRONT END LOADER! (  http://www.myspace.com/frontendloader   )

Pete Kostic is de drummer en hij drumt ook in de Hard ons

Geweldige band. Naar mijn mening de meest ondergewaardeerde band in Australie.

Hey Brigitte,

Heb je al gehoord van MUSTANG? Een groep van Tasmanie.
Ik heb ze in 2004 gezien in Melbourne en ze waren fantastisch. Ik weet niet of ze cd's uit hebben.

Nico***

En dan is er Empyrean, waar de oudste van mijn man in speelt (Tim, guitar). Als je van Metal houdt (of Symphonic Death Metal, zoals zij het noemen), dan zit je bij hen goed!

[size=18pt]http://www.empyreanmetal.com[/size]​

en hier http://www.myspace.com/empyreanband kan je hen ook horen.

Irene

P.S. probeer niet zo te zingen, het kan tot schade aan de stembanden leiden... ;-)

Back