Music from Oz

graag gedaan,

Ik hoop dat je hem leuk vind , dit is duidelik de goeie :up:
probeer hem te huren bij de videotheek(mmstore), heb ik ook gedaan .

Ik vond hem in ieder geval geweldig, (ik heb me rot gelachen)

Groetjes Johan

For your information... Pete Murray begint inmiddels in Nederland ook door te breken met z'n twee jaar oude single 'So Beautiful'  welke veelvuldig te horen is op 3FM... en voor de geintereseerden hij is dit jaar ook te zien op Pink Pop...

Wolfmother is hier van BAND gehalte!! Uitverkochte zalen whereever they go. Kennelijk hele goede life act. Ik ga ze zien op Splendour in the Grass (www.splendourinthegrass.com.au)!

Ziet er wel uit als een relaxed festivalletje :) Wat zijn er, naast deze en big day out, nog meer voor festivals in Ozzy? Ook iets van het kaliber lowlands, roskilde?

Uh  :?, Splendour is wel degelijk van Lowlands gehalte, maar dan zonder de modder  :wink:

Mijn hele Top 5 bestaat in dit geval uit AC/DC

:lol:

AC/DC - Touch too much
AC/DC - There's gonna be some rockin'
AC/DC - TNT
AC/DC - Mistress for christmas
AC/DC - Thunderstruck

:up:

Welkom Nick,

Muziek van AC/DC ........"Rock your heart out"..?????
Zo te zien aan de keuze die je geeft een grote Fan van Bon Scott.

Cheers,

Jack :evil:

http://www.youtube.com/watch?v=LjxEhJJh3RU - 79k -

maar hopen dat de link goed is???? :-D :evil: :up:

[quote author=Jack link=topic=3538.msg74261#msg74261 date=1162305445]

http://www.youtube.com/watch?v=LjxEhJJh3RU - 79k -

maar hopen dat de link goed is???? :-D :evil: :up:

[/quote]

aw yeah! das de echte AC/DC sound  :evil:

Pete murr...eeuuh oke

:? :-( :|

Aaahh Pete Murray....OOOhhhhhhh die :? :-( ofcourse.......

82876892329.jpg

[quote author=rob en jolanda link=topic=3538.msg74362#msg74362 date=1162412664]
Ja Jack, niet echt me smaak, maar hij komt wel uit Oz [/quote]

Een kangaroo ook :-o :-D :up:

He Jack, ik las vandaag ergens op internet dat de oud gitarist van ACDC in Nederland woont en in de Quote 500 staat :lol:, heb jij nu zo veel cd van hem gekocht dat ie daar in kwam??????

[quote author=lsn link=topic=3538.msg74433#msg74433 date=1162500572]
heb jij nu zo veel cd van hem gekocht dat ie daar in kwam??????[/quote]

Euuuhhh....nee. Ik heb er wel enkele , maar het zal niet aan mij liggen.
Van mij worden ze niet rijk :-D

[quote author=lsn link=topic=3538.msg74433#msg74433 date=1162500572]
He Jack, ik las vandaag ergens op internet dat de oud gitarist van ACDC in Nederland woont en in de Quote 500 staat [/quote]

Oud gitarist....???? :-D

Je bedoeld Angus Young.
Zo oud is hij niet , alleen jong begonnen..
Ook wel genoemd door zijn fans ....The Guitargod ..

Woont in de Achterhoek ...heb ik vernomen , ergens bij de jongens van Normaal (de muziekband Normaal.

Man I love the sound of AC/DC Rock On :evil: :evil: :up:

Volgens mij woont ie in Aalten samen met zijn vrouw Ellen.

Ik begrijp dat je nog niet op bezoek bent geweest bij ze!!!

Ik zal morgen de film nog maar weer eens bekijken :p

Wie kent The Audreys uit Melbourne? Geweldig goede band. Blues-achtige muziek. (ARIA Winners Best Blues & Roots Album.) Luisteren!!!

Valt me op dat kylie Minouque nog niet genoemd is. Ik ga 24 November naar haar concert. Ok, het is geen rock, maar ze heeft best lekkere nummers.

Verder vind ik Wolfmother goed en alle andere bekende Australische bands hebben ook ok nummers, maar die zijn allemaal al zo'n beetje genoemd.

Wie kijkt er wel eens Australian Idol? Bobby mag van mij ook wel een cd uitbrengen en Damian ook.

Wat vinden jullie van de Veronica's? Vind er geen H#L aan. Maar zijn wel erg populair momenteel.

Hahaha, nu lijk ik zo'n top 40 trutje, maar ik houd eigenlijk het meest van Latin, Afrikaanse en Cubaanse muziek. Niet echt Aussie muziek dus.

Leuke topic, maar lees wel veel over Midnight Oil, ACDC, J.F en andere bands/zangers uit de bekende doos. Iemand nog leuke nieuwe bands/zangers/zangeressen uit Australie?

Groetjes Nynke

Ik luister sinds 8 maanden alleen nog maar naar radio FBI, hier in Sydney:

http://www.fbiradio.org.au

Ze zenden alleen in Sydney uit, maar streamen ook online. Dit is geen commercieele zender, maar word gerund door vrijwilligers, en krijgt zijn geld van donateurs/'supporters'. Ik ben zelf een 'passionate supporter', wat me 110 dollar per jaar kost. Deze zender draait 50% muziek van australische bodem, waarvan de helft van Sydney. Ze hebben een programma genaamd 'The Bridge' wat tussen 8 en 9 uur 's avonds alleen muziek uit Sydney draait.
Sinds ik deze zender luister is er een wereld voor me open gegaan. Ze hebben amper reclame, en draaien gewoon veel heerlijke muziek. Niet de standaard top 40 troep dus, die eindeloos herhaald word. Sinds ik naar ze luister heb ik al een tiental cd's gekocht, cd's waar ik anders nooit van gehoord zou hebben. Ze draaien ook regelmatig demo's van locale bandjes, die hun cd'tje bij het station ingeleverd hebben. En mocht een nummer een commercieele hit worden, grote kans dat je het op FBI al lang eerder hebt gehoord.

En al luisterend ontdek je nieuwe bandjes als: Bridezilla
http://www.myspace.com/bridezillaa
16-jarigen die een fantastische sound hebben.

Mocht je zelf naar FBI willen luisteren: ze zijn op het moment bezig met een 'supporter drive', ledenwerven, dus tussen de platen in roepen te continu op lid te worden. Dit duurt een dag of 10 geloof ik, en doen ze 2x per jaar. Wat minder interessant dus voor iemand die nog niet bekend is met deze zender.

Back