Na 11 maanden in Adelaide met zijn tweetjes......... nu met zijn drietjes!!!

Hoiiii,

:oops: :oops: jeetje wat gaat de tijd hier snel.Ik heb de afgelopen tijd geen tijd gehad om te posten. Iedere keer dacht ik wel............en morgen ga ik ff op xp-dite kijken, maar dan komt het er gewoon niet van, maar goed daar was ik weer en ik zal alles weer es vertellen.........................hou je vast......................................................................hihihihihi even kijken waar was ik.......... :lol:

Maandag 19 November tot zondag 24 november.

Afgelopen maandag had Richard op het werk een nogal angstig moment. Ze hebben op het werk een soort 'dixie' (bouwtoilet) staan. Richard zat rustig zijn behoefte te doen tot er ineens een gast bij hem op visite kwam...........hij had acht poten en was ongeveer 15 cm in doorsnede en had een lijf ter grootte van een walnoot..........ahhhhhhh een dikke vette spin liep recht op zijn voeten af. Ze schrokken nogal van elkaar dus de spin liep snel weg en Richard wist niet hoe snel hij moest afknijpen om ook de benen te nemen. Hhahhahaha wat je nogal niet meemaakt hier! We heben in de eerste week dat we hier in huis zaten een huntsman in de garage gezien. Die vonden we allebei best lief, deze zijn nl. niet giftig. Verder hebben we hier nog geen andere 'enge' beestjes gezien. Maar ja, Richard werkt midden in het bos, dus dan kun je zo nu en dan wel eens een 'beestje' tegenkomen hihihi (Ik denk dat ik gillend die pot had afgerend). Ik heb vandaag een stukje Baiserkuchen bij Arthur en Jill gebracht. Jill kwam s'avonds nog even langs om te vertellen dat ze het allebei heerlijk vonden, lief he. Dinsdag was ik druk bezig met de administratie en werd ik gebeld door een of andere verkoper. Hij vroeg mij wat voor computer aansluiting ik had en na een ellenlang verhaal van hem, vertelde ik hem dat ik niet geintresseerd was in zijn aanbieding. Vervolgens vroeg hij mij of mijn man thuis was??? Ik vroeg 'waarom hij dat wilde weten, want ik vond het nogal een vreemde vraag'. Hij zei dat hij vanavond wel even terug zou bellen als mijn man thuis was. Dus ik zeg hem dat hij dat niet hoeft te doen en dat ik prima beslissingen kan maken en dat ik hem erg a-sociaal vind. Hij zegt 'blijkbaar kun je geen beslissingen maken, anders had je mijn aanbieding wel geaccepteerd!!???' Ik ondertusen flink pissig zeg hem 'dat als hij op deze beledigende manier met mensen praat bij mij nooit iets voor elkaar krijgt! En ik hang de telefoon op met een Nederlandse Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag ^%$#$@@! Wat een figuur zeg!

Woensdag ben ik op de fiets (jaa heel sportief) naar de slager gefietst. Was maar een paar straten verderop dus was makkelijk te doen, toch! Uiteindelijk was ik er na drie kwartier, maar het was de moeite waard. Het is een Duitse slager en ze hebben echt goed en lekker vlees&waren. Naturlijk ook lekkere bratwursten gehaald, niet te vergeten. Op de terugweg nog een bijna ongeluk verorzaakt, weet niet zeker of het door mij kwam hoor, maar goed. Er was een wegopbreking en nadat ik daar voorbij was kwam er een jongen in een auto mij tegemoet. Hij zat de hele tijd naar me te kijken,loeren, en blijkbaar ook nog in zijn achteruitkijk spiegel, want vlak daarna hoorde ik hem vol op zijn remmen trappen en met piepende, rokende banden stoppen, vlak voor de wegopbreking. Toen ik achteromkeek moesten alle auto's achter hem ook vol in de ankers (dus allemaal piepende banden op het warme asfalt)en dat was dus bijna raak. Ik moest wel een beetje lachen hoor, hihihi en ik fietste maar snel weer verder.  Donderdag ben ik weer bezig geweest om een prive health verzekering te zoeken. Pfff, echt heel lastig want ze zijn op het oog wel hetzelfde, maar uiteindelijk toch vrij verschillend. Wij moeten er iniedergeval een hebben die ook Richard zijn 'voet' dekt dus dat was wel even zoeken. Maar uiteindelijk hebben ze allemaal een minimale wachttijd van een jaar voor dit soort dingen dus wat dat betreft maakt het dan weer niet uit. Ik moet er alleen en hebben die ook dezelfde prothese in het 'pakket' heeft. Ik krijg alles volgende week met de post binnen dus dan kan ik dat verder uitzoeken. S'avonds was de stroom weer eens uitgevallen hier in de wijk (3de keer) en kregen we na een paar uur weer een generator, vooraan de straat. Die dingen maken nogal een herrie dus Rich heeft slecht geslapen vannacht. Zaterdag zijn we naar Mercedes geweest en heeft Rich de rest van de deur afgemaakt. Nadat we boodschappen hadden gedaan kwam John langs. We hebben samen een referentie voor Rich gemaakt (voor de license die we straks moeten aanvragen) en daarna zijn we gaan uiteten bij Beau thai hmmm lekker!!. Zondag hebben we door de bergen gereden en wilden we een bepaalde plek opzoeken, maar we hadden ook nog een picknick s'middags dus uiteindelijk hebben we alleen maar een beetje door de bergen gereden (wat absoluut geen straf is hihihi). Daarna zijn we naar een picknick gereden. Dit was midden in de stad in een prachtig park. Het was er superdruk en echt heel gezellig. Er was een dj lekkere muziek aan het draaien en er waren overal mensen die hun partytent en stoelen en van alles en nog wat hadden meegenomen om lekker te relaxen. Echt heerlijk!! We zaten lekker onder de schaduw van een boom een wijntje te drinken toen we Matthew zagen lopen en we zijn met hem meegegaan. Hij zat met een hele groep op een berg onder een boom vlakbij de dj. Een hele goede plek, want het was nogal warm en het waaide daarboven een beetje, heerlijk dus. We hebben samen een wijntje gedronken en wij kregen nog lekker fruit. John kwam ook nog langs en ik heb samen met John en 100 anderen, nog lekker staan dansen in het park. Wat een relaxte middag weer. 's avonds heeft Rich nog lekker spaghetti voor ons tweetjes gemaakt, hmmm lekker hoor.

Maandag 26  November tot Zondag 2 December,

Maandag weer druk bezig geweest met het ontwerpen van businesskaartjes voor Rich . Ze zijn hier nogal dol op die dingen en iedereen deelt ze dan ook uit bij de fleet. Maar goed we hebben Windows Publisher van Pa gehad dus ik ben druk bezig om een paar kaartjes te ontwerpen, zodat Rich kan kiezen. Woensdag heb ik de business kaartjes uitgedraaid en al zeg k het zelf….ze zien er erg professioneel. Ik heb ook  lekkere roti gemaakt en omdat het nogal veel was heb ik s’middags de buren, Jill en Arthur, uitgenodigd om mee te eten vanavond. Daarna ben ik op de fiets nog even naar Seaton gereden om wat terug te brengen bij Lorraine en Patrick. Ze waren alleen niet thuis dus heb ik het maar voor de deur neer gezet. Daarna ben ik doorgefietst naar Westlakes shopping center om nog en paar roti-pannekoeken te halen. Het is warm vandaag 29 graden dus ik was nogal dorstig toen ik thuis kwam. Rich was ook al snel thuis en nadat hij gedoucht had kwamen Arthur en Jill langs. Ze hadden een fles wijn meegenomen voor bij het eten. Ze vonden de roti heerlijk en de hele pan is opgegaan. We hebben en hele gezellige avond gehad. Arthur en Jill zaten te vertellen over hun 4-wheel drive avonturen hier in Australie, prachtige verhalen over rivieren en kamperen e.d.      Vrijdag al vroeg op om een grote baiserkuchen te maken voor de bbq vanavond. We gaan voor het eerst naar een ‘xp dite uitje’ (forum waar geemigreerden en emigrerende mensen ervaringen uitwisselen) in Hahndorf.  Er komen 30 mensen dus moet wel een beetje een flinke taart hebben. Nadat ik de taart klaar heb regel ik de private health care, vanaf vandaag heben we dus een privé verzekering, mooi ook weer een zorg minder. Als Rich thuis is rijden we samen naar Priscilla en Mark in Hahndorf, wat is het toch mooi in de hills! Als we er aankomen zijn er al aardig wat mensen en het is erg leuk om na al die jaren schrijven nu eens wat gezichten bij al die namen te leren kennen!  Het eten is heerlijk ze hebben er veel werk van gemaakt en het ziet er niet alleen goed uit het smaakt ook heerlijk. Het is een erg gezellige avond en we hebben leuke gesprekken met iedereen.  Aan het eind van de avond bedenk ik me nog dat we de taart nog even moeten opeten met zijn allen. En gelukkig vind iedereen hem lekker en is ie bijna helemaal opgegaan. Sommigen vinden hem zelfs zo lekker dat ze het recept wel willen hebben hahahah leuk hoor!                                                   
Zaterdag moeten we voor Rich een paar nieuwe werkschoenen halen en een hoedje, hij had zich namelijk eergister een beetje verbrand op het werk. Daarna hebben we nog een kleine frasemachine gehaald zodat Rich wat makkelijker kleine ingen kan frasen op het werk. Nadat we boodschappen gedaan hadden belde John of we meegingen naar zijn shack om te krabvissen? Ja tuurlijk! We hebben hem daarna opgehaald en hij had zijn grote eski al klaar staan met drinken en vlees voor de bbq vanavond. Wij hadden zelf ook wat vlees mee en ik had een lekker sausje gemaakt voor bij het vlees. We zijn naar port Parham gereden ongeveer 50 min rijden van Adelaide. En inderdaad John heeft daar een ‘shack’ een vakantiehuisje, al 30 jaar in de familie met slaapkamers en keuken douche, toilet  alles erop en eraan. Niet super-de-luxe of zo maar je hebt er alles echt gaaf. Hij heeft buiten een schuur met een bootje, eentje waar ook een zonnescherm op zit dus ik kan er met mijn bleke huidje mooi onder als we gaan vissen hahaha. Omdat het zo laat is gaan we dat vandaag niet meer doen, dat doen we een andere keer wel als we er en weekend voor uittrekken zegt John. Maar dan het allerleukste (vind ik) we gaan rijden op de giraffe??!! Haahahah het is een veredelde hoge tractor waar ze normaal de trailer van de boot achter hangen om hem in de zee te rijden. Vandaag gaan we gewoon met dat ding de zee in om te zwemmen en om krabben te vangen.  Echt geweldig vinden we het en we rijden met dat ding al hobbelend naar het water. Eenmaal rijdend in het water hebben rich en ik de grootste lol, fantastisch zeg, op een giraffe door het water. Als John de giraffe uitzet en vervolgens weer aan wil doen ‘doet ie het niet meer’ hahahaha. Hebben wij weer hihihi. Nadat we een stukje door het water hebben gewandeld komt er en andere giraffe aan en hun helpen ons uit het water. Tenminste halverwege, want dan houdt die giraffe ermee op, hahahah. De versnellingsbak trekt het niet is te heet. Nadat we met flesjes zeewater de bak afkoelen doet ie het weer en trekt hij ons helemaal uit de zee. Wij lopen terug nar de shack en halen de auto op. Eenmaal weer bij de giraffe krijgen we het ding met startkabels weer aan de praat.  Mooi dan kunnen we toch weer de zee op, hihihi. Nadat we een stuk het water in gaan laat John de giraffe draaien en gaan we lekker een stukje zwemmen. Het water is heerlijk en heel helder. Als Rich ziet dat we het zo lkker vinden in het water besluit hij ook maar even te zwemmen. Als hij al in het water is bedenkt hij dat hij zijn portemonnee nog in zijn zak heeft………………oeps zegt ie heel hard ben net op tijd hahahahaen hij legt hem snel in de giraffe om vervolgens lekker te komen zwemmen. Als we er genoeg van hebben gaan we terug. Ondertussen is het vloed aan het worden en vanaf de giraffe zien we ineens overal krabben. John besluit ze te gaan vangen……………..met zijn sokken hahahahah. We moesten echt lachen. Met zijn sokken aan zijn handen heeft ie er toch heel wat gevangen en dan rijden we met de giraffe weer terug naar de shack om te gaan bbqen. We stoken samen een vurtje van het hout wat er ligt en John kookt de verse krabbetjes………………..hmmmmm wat zijn die lekker zeg. Dat hadden we niet verwacht, dat wat wij van krab ooit hadden gegeten zijn surimi sticks blegghhh dat vonden we vies, maar dit was echt lekker. Na de krabbetjes gaan we bbqen en  we hebben natuurlijk veel te veel. John had heerlijke salade en aardappeltjes/uien mix gemaakt voor op de barb echt lekker. Wij hadden vanmorgen een steak gehaald bij de duitse slager hmmm was zoooo mals echt super!! Daar gaan we dus vaker heen, hihihi! We konden het niet alemaal op en op het moment dat we vol zaten kwam net John zijn neefje met drie vrienden van hem langs. Perfect ze hadden honger dus alles is opgegaan. We zijn daarna nog gaan nacht vissen op de krabben. Wij dus met zeven man op de giraffe naar de zee, echt lachen, allemaal al een biertje/wijntje op, en dat ding hobbelt als een gek. Op zee gingen de jongens met John krabben vangen en Rich en ik hebben naar de sterren staan staren WAUW wat zijn ze hier mooi zeg in het pikkedonker!!. We zagen nog een mooi vallende ster en deden natuurlijk meteen een wens, hahaha. Nadat de jongens terug kwamen met hun vangst zijn we met de giraffe weer terug gereden en hebben we samen de krabben nog opgegeten. Daarna zijn we naar huis gereden en nadat we John hebben afgezet lagen we om 2.15 uur in bed.                                                                                                                                                    Zondagochtend om 9.30 uur hadden we een kerstontbijt met alle buren in het park………..we waren nogal brak hahahaha. Maar goed we hebben een hele gezellige ochtend gehad met de buren. Het zijn allemaal al wat oudere mensen, maar echt heel lief. We hebben dus s’ochtend’s  bacon, egg’s en worstjes gegeten hahahah. Gek genoeg kwamen we er allebei weer van bij, terwijl ik eerst zoiets had van pfffff neeeee niet nu, hhahahaha. Jill wilde me ook al meteen champagne geven, maar dat heb ik geweigerd hihihihi  dat kreeg ik niet weg hoor!! Maar was weer erg gezellig en de rest van de dag heben we lekker gerelaxed op de bank.

Wat een weekend hahahah!!!

Maandag 3 December tot Zondag  10 December
Vandaag maar even achter een nieuwe telefoon aan. Ik heb op internet al wat gezien en ik bel  de maatschappij ‘Optus’, maar even op om het te regelen. Na een uur aan de telefoon te hebben gehangen komt die knul aan de andere kant van de lijn erachter dat ik het niet kan aanvragen, want Richard zijn naam is wel bekend (doordat we internet en telefoon bij Optus hebben) maar die van mij niet. Hij zegt dat ik naar een Optus shop moet gaan dan kan ik het wel regelen. Okee, ik ben vervolgens naar de shoppingmall gegaan en bij de Optus shop eerst een half uur staan wachten voor ik geholpen werd. Na nog en uur komt deze pipo erachter dat ik hier geen financieel verleden heb dus dat ik geen abonnement kan krijgen. Richard zal het moeten anvragen en dan kan het op mijn naam gezet worden………..grrrrr. Maar goed doe je niets aan. Vanmiddag maar even alle kerstkaartjes opgestuurd. Dinsdag bezig geweest om me door de superannuation (oude dag voorziening) heen te worstelen, maar is nog best lastig. S’avonds bij Mercedes langsgeweest om de check op te halen, maar ze zegt dat ze har chequeboekje niet heft en dat ze liever ook geen zaken meer doet vanuit haar huis?? Rich heeft toch hier in huis de deur gemaakt??  De volgende dag ga ik met de bus naar haar winkel om de cheque op te halen en ze schrijft het wel uit, maar ze laat me ook weten dat ze Rich te duur vind. Ik zei meteen dat ze dit al wist en dat Rich zelfs goedkoper voor haar heeft gewerkt dan wat ie nu verdient.  Ze zei dat ze nu iemand anders had die het nog goedkoper kon doen. En ik zei prima dat moet je zeker doen!!  Verder  hebben we nog wat gedronken bij de pub op de hoek en daarna ben ik weer met de bus naar huis gegaan. Daarna met Rich nog ff vlees gehaald en zijn we lekker gaan bbqen s’avonds.  Vrijdag  het een en ander uitgezocht voor Rich zijn License. Het blijkt dat hij ook niet onder de license van Ht constructions mag werken. Dus tot hij zelf een license heeft werkt hij nu als werknemer voor Ht constructions. Dan ga ik met de bus naar de stad, want om 13.00 uur hebben we een afpraak met de Australian business  Association. Na 50 min ben ik eindelijk in de stad en ik dacht nog wel even door de botanische tuin te kunnen wandelen voordat ik naar die afspraak zou gaan. Het was een heel stuk lopen, maar het is echt een prachtige tuin. Uiteindelijk was ik dus verdwaald en om 11.45 uur dacht ik ‘nu moet ik toch echt opschieten’. Na 20 min was ik eindelijk de tuin uit en na nog eens 10 min lopen wist ik weer ongeveer waar ik was hahahah. Ik ben daarna met de tram naar south terras gereden en ik kwam na nog een heel stuk door het park wandelen( met super hete voetjes) bij Rich aan. Hij stond al een half uur voor de deur te wachten.  Na het gesprek met de man van het ABA zijn we weer een heel stuk wijzer. Rich kan in Februari bij hun de cursus doen en i.p.v. 16 weken kan hij de cursus die hij nodig heeft voor zijn license in twee weekenden bij hun halen. Dat kost wel iets meer natuurlijk maar goed dan kan RIch wel drie maanden eerder voor zichzelf beginnen. Daarna zijn we naar het ziekenhuis gereden. Rich moest vandaag namelijk een endoscopie (rich heeft al heel lang last van zijn maag) laten doen, dachten we, maar uiteindelijk was vandaag het gesprek en is in januari pas het onderzoek. Daarna zijn we wat gaan eten en s’avonds kwamen Koos en Jacinta langs.We hebben hun ontmoet op de ‘xp-dite barbie’ Ze zijn hier op ‘vakantie’ en volgend jaar komen ze hier ook wonen. We hebben na een strandwandeling even lekker een bakkie thee/koffie gedronken bij een restaurant aan het strand en daarna hebben we thuis nog even lekker zitten kletsen met zijn vieren. En na weer een gezellige avond gaan we lekker slapen. Zaterdag gaan we  onze autoband even laten maken hij loopt namelijk heel zachtjes leeg. Er bleek een stuk ijzer in te zitten, maar hij is na 20 min alweer klaar. Daarna halen we John weer op om naar Port Parham te rijden. We gaan vandaag met het bootje erop uit om te vissen en om krabben te vangen. We hebben natuurlijk ook weer allerlei lekkers bij ons voor bij de bbq.  Na de lunch (ook op de bbq) gaan we met het bootje de zee op. Het is heerlijk weer en de zee is vrij kalm, heel relaxed dus. Ik vang de eerste vis een ‘snappertje’ jeuhhhh dat word lekker eten vanavond. En verder vangen we nog een paar visjes. Rich vangt ook nog een paar koffervisjes echt grappig zodra hij ze van de haak af haalt om ze terug te gooien blazen ze zich helemaal op. Verder vangen we nog een stuk of tien grote blauwe krabben.  Dan komt Mick samen met Glenn ons ophalen van het strand en rijden we met de giraffe weer terug. We hebben een heerlijke avond met bbq,  en muziek . En de vis en krab is weer heerlijk.
Dan rij ik terug naar huis (ben de BOB) en gaan we lekker pitten.  Zondag hebben we weer lekker gerelaxed.

Maandag 10 december tot Zondag 17 december,

Deze week een rustig weekje ik heb de tweede slaapkamer eens helemaal opgeruimd en is nu bijna leeg (alle dozen staan in de kast hihih) .  Richard is een beetje ziek deze week, hij is snotverkouden en alles zit dicht. Slapen gaat ook lastig hierdoor (en hij heeft al chronisch slaaptekort) waardoor hij na een paar dagen helemaal brak is en hij moet nog twee dagen werken, arme schat. Ik ben ook druk bezig om mijn diploma te laten vertalen zodat ik het daarna kan laten ‘goedkeuren’ door de staat van Australië . Ik wil graag werken maar overal heb je een auto voor nodig, omdat alles zover uit elkaar ligt hier. Ik heb al wel gesolliciteerd, maar dit is niets geworden (mede omdat ik geen vervoer heb). We hebben dan ook afgesproken dat we in januari nog een autootje erbij kopen.
Ik ben nog even bij de buurvrouw Dominique op visite geweest (ik wilde alleen even vragen of ik een ladder kon lenen om een boom in de tuin te snoeien en dan blijf je meteen 1 ½ uur hangen hihihih) was weer erg gezellig. In het weekend zijn we samen gaan kijken voor hout. Arthur de buurman heeft Richard gevraagd een schuttingdeur te maken dus wij waren op zoek gegaan naar hout. Het bedrijf die dit had was helaas al dicht. Volgend weekend maar weer verder zoeken dan. De rest van de zaterdag hebben we in wijken rondgereden waar we eventueel in de toekomst willen gaan wonen. S’avonds kwamen Koos en Jacinta langs en samen met hun zijn we lekker uit eten geweest. Het was weer heerlijk en heel gezellig aan tafel. Het gekke is dat als je met Nederlanders aan het kletsen bent je dan ook regelmatig tegen anderen Nederlands gaat kletsen, hahahaha .  Ze zaten ons soms raar aan te kijken van de bediening.  Daarna hebben we thuis nog even lekker zitten ‘uitbuiken’ samen.  Zondag zijn we weer gaan zoeken naar welke wijk we wel leuk vinden om te gaan wonen en we komen toch steeds uit bij de hills, alleen is dit gedeelte erg duur. We gaan gewoon goed zoeken de aankomende tijd we vinden wel wat!  S’avonds hebben  we de verjaardag van Mark gevierd en zijn we (hoe kan het ook anders hahaha) uit eten geweest in de stad. Het was erg gezellig en Matthew en Andrew waren er ook bij. We hebben bij ‘lime en lemon’ gegeten en het was super lekker!

Liefs Eutrice en Richard

Het heeft even geduurd maar hier zijn onze nieuwe avonturen weer, hihihi!!!
Maandag 17 december tot  Zondag 23 December

Maandag ben ik druk op internet aan het zoeken gegaan naar een mooi huisje voor ons of een stukje grond. Het is erg lastig juist waar wij willen wonen is het meestal te duur. Maar goed gewoon goed zoeken.  Dinsdag moest ik met de bus ergens naar toe en de buurvrouw Dominique was zo aardig om me er even heen te brengen. Ik zou met de bus dan wel weer terug gaan. PFFFF na drie uur met de bus was ik dan eindelijk weer thuis. Wat een gedoe zeg. Ik heb bijna een uur op de eerste bus gewacht, die bracht me vervolgens naar de andere kant (port Adelaide) en vanuit daar kon ik dan weer een bus naar West Lakes pakken, lekker hoor. Dan bel ik Ht constructions even om te vragen hoe het nu zit met Rich zijn loon das nog niet binnen. Ze zegt hoe het zit en  dat ze ermee bezig zijn om het te storten, gelukkig. Dan bel ik die verzekering die we voor rich hadden afgesloten en ik kan dit zonder problemen (tijdelijk) even opzeggen. Dat is wel makkelijk want anders moeten we een paar maanden voor niets betalen en dat hoeft nu niet. Donderdag ben ik even naar het centrum gegaan en heb voor mezelf een paar leuke shirts gekocht. Richard had een bbq op het werk, omdat het zijn laatste werkdag was. Morgen heeft ie op het kantoor een ‘kerstfeest’.  S’avonds nodigt John ons uit of we met hem naar hondenrennen willen gaan? Ja, tuurlijk, lachen hebben we nog nooit gedaan. Blijkt later dat het ook voor John de eerste keer is hahahah. Het is een hazewindhondrace en we kunnen wedden wie er gaat winnen.  We wedden op tien wedstrijden en aan het eind van de avond hebben we ietsje meer dan onze inzet terugverdiend. Het was erg leuk je leeft toch helemaal mee met ‘jouw’ hond hahahahaha. Verder schijnen Australische mensen op ‘werkelijk alles’ te wedden. John zegt ‘Australians would bet on two flies fucking’ hahahahaha. Dat blijkt ook wel want  binnen in het restaurant hangen allemaal tv schermen. Hierop kun je verschillende wedstrijden (van paardenraces, hondenraces enz.) vanuit heel Australie zien en je kunt er ter plekke op wedden. Maf hoor, maar het is wel gezellig. Er zijn natuurlijk ook mensen die hier iets teveel wedden, maar goed. Vandaag is Rich vrij en we hadden met Fred afgesproken dat  we een kerstontbijt bij hem in de Pub zouden komen eten. Zo gezegd zo gedaan. Het is vandaag heel erg regenachtig (komt met bakken uit de hemel) en het is dus niet al te druk bij Fred. Hij vind het erg leuk dat we er zijn en schuift bij ons aan tafel aan. Wij hebben  zo vroeg in de morgen nog niet zo heel veel trek, maar goed we doen ons best om wat naar binnen te krijgen. Hahahaha daar heeft Fred geen last van, Bacon, eggs, sausage, witte bonen in tomatensaus, brood, spaghetti, Fred zijn bord zit Nokvol hahahhaa. Fred zijn oom komt ook aan tafel zitten. De man is al in de 90 en heeft prachtige verhalen. Lang nadat Fred al klaar is en weer achter d bar stat luisteren wij nog naar de verhalen van zijn oom, gezellig. Dan gaan we weer want rich heeft zo zijn kerstfeest en ik moet nog taart bakken voor vanavond. We hebben een kerstborrel met de buren en iedereen neemt een hapje of drankje mee.  Het regent nog steeds erg hard en als Richard naar het kantoor rijd ligt het water tot over stoep op sommige plekken. Maar na een uurtje of twee stopt het dan met regenen.                                                                                      Richard zijn kerstfeest blijkt een heel apart feessie. Als hij op het werk komt zijn er nog niet zoveel mensen en hij helpt de anderen dan ook met het klaarzetten van allerlei dingen voor de bbq. De baas ‘Michael’ heeft de achterkant van een ‘ute’ (open laadbak van een werkauto) met zeil bekleed en dit word helemaal vol gegooid met drank en ijsblokjes. Er is zoveel drank dat er zelfs een grote kop op de drankberg zit hahahaha. Als iedereen binnen is komen er twee bedienden iedereen serveren. De aandacht van de mannen valt al snel op de twee dames. Ze serveren namelijk topless, hahahaha wat een feest. Na een uurtje komt er nog een vrouw binnen………….en die begint voor de heren te strippen. En wie moet er het podium op………………………tuurlijk al die bouwvakkers roepen allemaal ‘take the dutchie’ take the dutchie’ en Rich is de L*L. Maar goed hij ‘slaat’ zich erdoorheen, hahahaha. En de anderen hebben natuurlijk de grootste lol, maar goed. Na een uurtje en enkele heren later  is ook zei weer weg. Wat een ‘kerstfeest’ hahahaha.                                                                Ik ben ondertussen al bij de buren gaan zitten en Arthur de buurman vind mijn aardbeienrol zo lekker dat ie er gewoon vier stukken van opeet, hahaha. Cool hoor, alle buren hebben lekkere dingen meegenomen en het is erg gezellig. Als Rich thuis komt en daarna in geuren en kleuren zitten te vertellen wat hem is overkomen vandaag moeten we  allemaal lachen. Dit schijnt niet echt normaal te zijn voor een bedrijfsfeestje in Australie, Rich weer hoor, die treft dat weer, hahaha. We zitten nog tot laat met de buren te kletsen, gezellie.  Zondag gaan we naar Harbour town om te shoppen voor de kerst (dit is een soort Batavia stad). We hebben namelijk kerstgeld van mijn moeder gehad, lief he, en daar gaan we een cadeautje van halen. We komen met tassenvol weer thuis. John vraagt of we naar de stad komen om te eten. Tuurlijk, gezelig. We gaan naar een visrestaurant, maar dit valt toch een beetje tegen. Het is niet vies of zo maar Rich krijgt zoo weinig. Hij verwachtte een vismoot en krijgt een stukkie vis ter grootte van een visstick, hahahaha. Als we er wat van zeggen dan zegt de kok (kock) dat de vis die Rich heeft er gewoon niet groter is??? Ja ja!!     

Maandag  24 december tot  Zondag 30 december

Vandaag spulletjes gehaald voor de aardappelsalade voor morgen. We halen Nederlandse Mayonaise bij de dutchshop………pfff dat doen we ook niet meer hoor $ 6.50 dollar voor een potje hahahaha !! Maar goed John heb ik later aan de telefoon en die heeft gewoon 8 dollar betaalt voor een potje crème fraise. Dat moet wel hele lekkere aardappelsalade worden hahahaha. Rich en ik brengen de ladder nog terug (die rich al twee maanden in gebruik heeft en die nu al stuk is) en die nemen ze zonder problemen terug en we krijgen ons geld terug. Dan kan Rich volgende week een nieuwe ladder halen. John komt s’avonds langs en samen maken we de aardappelsalade voor morgen bij zijn zus. Daarna heb ik nog kniepertjes gebakken voor morgen. Dinsdag is het eerste kerstdag en gaan we na een ontbijtje en een filmpje naar de Barossa valley naar John zijn zus.          Het is erg gezellig John zijn ouders zijn er ook en zijn neefjes Sean en Brad samen met John zijn zus Debbie en man Kerry. We hebben heerlijk gegeten en ‘smiddags zijn we nog even bij een stel buren langsgeweest even gedag zeggen. S’avonds is John met ons weer mee naar huis gereden.            Woensdag hebben we samen ontbeten en daarna moesten we nog een paar boodschappen doen want morgen willen we vertrekken voor een weekje vakantie. Als we naar buiten gaan vraagt Dominique of we een brood mee kunnen nemen voor haar. De enige winkels die open zijn is een supermarkt op Henley Beach. We kunnen er gelukkig een aantal dingen krijgen. S’middags gaan we even naar John want we kunnen bij hem een luchtbed halen om te lenen en omdat we er toch zijn kunnen we meteen de coolbox ook te leen mee krijgen, harstikke mooi. Bij Ray’s outdoor nog wat campingspulletjes gehaald.  Als we thuis zijn is het alweer tijd om te eten en we hebben en lekkere gevulde kip voor vandaag voor aan het spit in de oven…………en die is me lekker hmmmmm we hebben allebei nog nooit zo een lekker kippetje gegeten hahahaha. Na het eten pakken we de auto in voor morgen. Donderdag vertrekken we s’morgens vroeg en rijden we richting Mount Gambier. Onderweg hebben we nog lekker langs de weg zitten picknicken en de rest van ons kippetje opgegeten. Nadat Rich ongeveer twee uur heeft gereden neem ik het stur over………..na nog geen 5 min. Politie met sirene en zwaailichten achter me. Ik zeg oh……………..volgens mij wil ie er langs of zo……………..dus ik geef hem de ruimte, maar hij blijft achter me zitten. Rich zegt nee man jij moet stoppen. Ik zeg huhuh maar ik doe niets verkeerd hoor na ja ik stop wel. Als de politie uitstapt en naar mij toe loopt kijkt ie niet al te vrolijk en vraagt om mijn papieren en of ik even wil uitstappen?? Uhh okee, maar ik deed toch niets verkeerd, vraag ik?? Jawel zegt ie je reed 10 km. Te hard binnen de bebouwde kom! Oh jee maar je mag hier toch 70?? Ja hier wel maar voor het bord niet! Dat gaat je $ 200 dollar kosten!! Echt waar ooh ‘sorry meneer had het echt niet in de gaten…..blah blah blah sorry!! Nadat ie het papiertje bijna helemaal had ingevuld zegt ie oke ik zal je waarschuwen, nu kost het je 200 volgende keer kost het je $300 dollar! Oh okee dank je zeg ik nog en ik loop beetje beduusd naar de auto. Ik begreep niet helemaal wat ie zei en tegen rich zei ik dat  ik de boete te pakken had, sh(******T mijn eerste boete. Rich boos nou lekker dan *&&^%%$%$#####  rijd ook net 5 min! Maar na een uur komen we erachter dat het bedrag niet is ingevuld en dat ik dus met een waarschuwing ervan af ben gekomen hihihihih, wat een mazzel zeg!! Ik had natuurlijk wel meteen de pest in met rijden, maar dat was na een uurtje alweer wat minder hihihi. Onderweg hebben we hele grote wijnvelden gezien en prachtige vergezichten heel mooi. Als we in Mount Gambier aankomen gaan we naar de bleu lake een prachtig blauw meer dat om de paar maanden van kleur verandert heel maf maar heel mooi. We kamperen op een camping naast de lake. Nadat we tent heben opgezet onder een super mooie boom gaan we bbqen. Vrijdagochtend hebben we detent ingepakt en zijn we naar Victoria gereden richting Portland. Het word wel steeds groener hier in Victoria. Daarna zijn we richting Port Fairy gereden een heel lief dorpje aan de kust. Onderweg ernaartoe zat een koala midden op de weg. Wij meteen onze foto camera gepakt natuurlijk en een prachtige foto van het beestje gemaakt. We hebben hem daarna maar weggejaagd anders zou hij zeker worden aangereden zo midden op de weg.  Er sprong ook al rijdend een kangeroo over de weg, best gevaarlijk de auto voor ons kon het beessie nog maar net ontwijken. Nu weten we waarom we tot nu toe alleen nog maar dode kangeroos langs de weg hebben zien liggen. Die gekke beestenspringen gewoon voor de auto’s.  We hadden in Port Fairy een stukkie bacon en een worstje bij de slager gehaald om ergens bij een openbare bbq te gaan bakken. Toen we daar aankwamen bij zo een openbare bbq was er niet aan de hand. Ze worden namelijk altijd erg schoon achtergelaten. Nee nadat we het eten er al op hadden liggen……………….het leek wel een invasie inene honderden vliegen om ons heen………..ahhhhhhhhhhhhhhhhhh we werden gek. We hebben het eten dan ook in de auto op zitten eten hahahaha . Lekker he is het mooi weer kun je er nog niet van genieten. Na het eten komen we door Warranambool, ook een leuke stad en rijden we door naar Port Cambell op de great ocean road. Het is nu al prachtig hier. Als we op de camping daar aankomen kunnen we het laatste plekje krijgen, wat een mazzel weer!! Na het eten halen we lekker een ijsje verderop in het dorpje en dan gaan we de zonsondergang bekijken op de pier, zoo mooi!!                                  Zaterdagnacht  heeft Rich nogal slecht geslapen dus we rijden vroeg al weer weg. We rijden langs de arches en gaan naar een hoop foto’s weer verder richting de otway national park. We gaan een treetop walk maken. Het is echt prachtig je loopt  op allerlei stellage’s langzaam richting de toppen van de bomen en de bomen zijn prachtig. Het is eigenlij een stukj jungle waar we doorheen lopen en de varens onder ons zijn gigantisch. Prachtig hoor ! We zien een boom ertussen staan echt giga groot. Hij is zooo lang en breed. Het schijnt dat  de omtrek in centimeters het jaartal ongeveer aangeeft……………pfff dan is ie wel  800 jaar oud of zo echt mooi!!                                                      Daarna rijd Rich weer verder en ik kom erachter dat we op de great ocean road de twelve apostels voorbij zijn gereden hahahahaha hebben wij weer. De grootste toeristische trekpleister van de great ocean road en wij rijden er voorbij (tja als je links kijkt zie je rechts niets, hahahaha). We zijn natuurlijk ff teruggereden en hebben alsnog dit prachtige natuurwonder kunnen zien hihihihi, met busladingen toeristen ach jaaaa!! Hadden we vanmorgen niet gezien toen was er nog niemand hihihi. Daarna zijn we weer verder gereden richting Apollo bay, maar geen camping te krijgen het is stampens druk overal vanwege de kerstvakantie. Onderweg bij elk dorpje gestopt en een camping opgezocht maar tegen 17.00 uur hadden we nog geen camping alles zat vol. Onderweg was het trouwens wel prachtig hoor, het bos pal langs de turkoois blauwe zee,  super mooi!!  Dan moeten we tanken en het volgende tankstation is 30 km. Verderop. Ohhh dat halen we wel, gelukkig. Onderweg langs Lorne is het superdruk er is een festival aan de gang en als we Lorne uitrijden staat er en file aan de andere kant van de weg van wel 10 km. We zijn blij dat we deze kant op rijden. Als we in Anglesea aankomen hebben we allebei honger, die koekies waren wel lekker maar ze vulden niet. We hopen dat ze op deze camping dan eindelijk een plekkie hebben. Zo niet dan gaan we eerst wat eten voor we verder rijden. Als ik na wat ‘gesmeek’ dan toch een plekkie weet te bemachtigen zijn we allebei erg blij. Voordat we de tent opzetten gaan we dan ook eerst naar de campingkeuken om wat eten te maken. We ontmoeten een Afrikaans gezin en na wat geklets komen we erachter dat ze vlakbij ons wonen in Adelaide. Ze vertellen dat ze morgen weer naar huis gaan, Richard is de batterij aan het opladen in de keuken maar als we weg willen gaan is ie nog niet vol. De vrouw van het gezin ‘Arlette’ zegt dat ze hem wel meeneemt naar hun tent, hun hebben namelijk stroom. Oke te gek!  Nadat we de tent hebben opgezet willen we gaan douchen het is nl. alweer bijna 22.00 uur en we zijn best moe. Eerst gaan we nog even bij Arlette langs en nadat we een uur hebben zitten kletsen vertelt ze ons dat ze betaalt heeft tot morgenavond maar morgen weggaat dus dat wij hun plek wel mogen hebben!!Of we dat willen? Ja tuurlijk! We kunnen dan nog mooi  even de great ocean road op ons gemak bekijken. We bedanken ze en gaan douchen en naar bed.                          De volgende morgen ruimen we de tent op en als Arlette haar adres komt langs brengen zodat we ze een keer kunnen bellen om te bbqen zijn we net klaar. En we rijden achter haar aan. Haar man Andries en kinderen Andrew en Yanka zijn druk om alles op te ruimen en iedereen gedag te zeggen. Als ze weg zijn zetten wij de tent weer op en gaan lekker ontbijten. Daarna rijden we de Great ocean road weer op en gaan naar een waterval. We moeten en stukje wandelen om er te komen maar het is er prachtig. En we maken er mooie foto’s. We halen daarna een paar boodschappen voor een lekker broodje en dan gaan we picknicken op het strand, prachtig. Daarna gaat Rich even vissen op een strand en ik ga lekker zwemmen het is er heerlijk. Dan rijden we weer terug om een paar boodschappen te doen en na het eten maken we na de kangeroo’s op het golfterrein te hebben gespot een strandwandeling.   

Maandag 31 december tot Zondag 6 Januari 2008
Vandaag rijden we richting Melbourne en onderweg boek ik alvast een camping in Melbourne. Dan rijden we naar Torquay een surfdorp. Je hebt hier ook outlets van de bekende merken Billabong, quicksilver, roxy enz. Dat zou hier een stuk goedkoper zijn, maar ik vind het helemaal niet goedkoper. Na een paar winkels rijden we weer verder. In Geelong zijn we naar het centrum geweest en hebben we wat gegeten en voor Rich nog een paar leuke t-shirts gehaald. Het is vandaag echt heel heet 43 graden en als we aankomen op de camping in Melbourne zijn we aardig verhit. Nadat we de tent hebben opgezet gaan we dan ook meteen even het zwembad in…….ahhhhhhhhhh das lekker zeg.  Even afkoelen heerlijk. Na het zwemmen gaan we in de camping keuken aan de slag en na een heerlijk bordje spaghetti gaan we voor de tent nog even relaxen. Tegen 22.00 uur rijden we Melbourne in en aan de rand van het centrum parkeren we de auto. We gaan met de tram verder de stad in. Al het openbaar vervoer is namelijk gratis vanavond dus dat is wel zo makkelijk. Het is echt super druk in de stad, het is hier net zo druk als in Amsterdam op de dam met konninginnedag. En het is nog steeds warm, ongeveer 27 graden, met al die mensen maakt het het er niet koeler op. Er hangt wel een hele gezellige sfeer iedereen leeft naar het moment van ‘het nieuwe jaar’ toe. Wij lopen richting federation square er speelt een live band op het podium en er staan duizenden mensen omheen te dansen of zitten gewoon lekker te luisteren. Wij gaan er ook ergens tussen zitten. Dan wod er omgeroepen dat het nog 15 min duurt en ik kijk op mijn horloge………huh?? Zeg ik tegen Rich het duurt nog 45 minuten hoor? Richard meteen’ nee de tijd loopt hier toch voor??!’ Oh ja hahaha dat is ook zo ja! In Victoria loopt de tijd voor op Zuid Australie daar had ik dus echt niet aan gedacht. Om twaalf uur precies begon het vuurwerk en het was prachtig. Nadat we elkaar een Gelukkig Nieuwjaar hadden gewenst wilde ik iedereen een berichtje sturen, maar alle telefoonlijnen lagen plat, helaas. Morgen dan maar!  We hebben nog even naar de muziek geluisterd en zijn daarna weer richting de tram gewandeld. Tegen 2 uur waren we weer op de camping. Het was nog steeds erg warm, maar gelukkig stond er een briesje en we hebben met de tent open toch nog wat kunnen slapen.                                                                                                            Dinsdag morgen werden we rond 7.30 uur weer wakker en het was al erg warm. We hebben snel ontbeten en de tent opgeruimd zijn daarna nog even gaan douchen en zijn weer weg gereden.  We zijn richting Ballarat gereden onderweg werden we gebeld. Het was Esther, in Nederland was het nu 24.00 uur. Hahahah grappig hoor hier was het 10.00 uur s’ochtends.  Nadat we elkaar gelukkig Nieuwjaar hadden gewenst hebben we onze ouders nog even gebeld om ze een gelukkig Nieuwjaar te wensen. En ik wilde iedereen weer een berichtje sturen is mijn geld (pre-paid) op, grrrrr. Altijd op het verkeerde moment he dat soort dingen! In Ballarat rijden we langs souvereign Hill een park wat is nagebouwd als een mijnstadje uit 18…. lang geleden. Mensen lopen er in klederdracht en er lopen paard en wagens. Kinderen kunnen er echt goud zoeken. Heel grappig. Dan rijden we ver richting Halls gap in de Grampians national park. Het is er prachtig en onderweg maken we mooie foto’s. Tegen vijf uur rijden we naar een camping. Op de camping voeren ze om een bepaalde tijd wilde kangeroo’s en we gaan natuurlijk even kijken.  Het zijn er niet zo veel en wij wandelen weer verder. We zien verderop veel meer kangeroo’s samen met allemaal kaketoe’s op een groot open veld staan/vliegen. Prachtig met een ondergaande zon is het een mooi plaatje. Daarna willen we wat gaan eten en we steken een bbq aan. Even later worden we gewaarschuwd door iemand dat dat niet mag. Er is een ‘total fire ban’ vandaag ……..ooohhkee. We hebben het vuur weer snel uitgemaakt en zijn op de gasbbq verder gegaan. Na een stormachtig nachtje (het waaide nogal hard s’nachts) gaan we de volgende woensdagmorgen naar een waterval. De ‘mckenzie waterfall’ en hij is prachtig het is een hele klim, maar het is het waard. Wat en plaatje!!! Darna rijden we verder naar Mildurra.  Onderweg ernaartoe is het land zo uitgestrekt dat  geeft ons echt het gevoel dat je je hier wel eens heel eenzaam kunt voelen als je hier woont. Wij vinden het dan ook knap dat er mensen zijn die dit kunnen. Eenmaal in Mildurra zitten we weer in de ‘bewoonde’ wereld. Nadat we een camping hebben opgezocht naast de Murray River en de tent hebben opgezet gaan we at eten. En daarna weer even lekker afkoelen in het zwembad, heerlijk!                Donderdag hebben we de tent weer opgeruimd en zijn we naar huis gereden Rond 14.00 uur waren we thuis en na het een en ander opruimen moesten we nog een paar boodschapjes doen. De rest van de dag hebben we lekker gerelaxed. Vrijdag hebben we heel rustig aan gedaan we hebben voor Rich nog wel een nieuwe ladder gehaald voor het werk. S’avonds belde John of we wat kwamen drinken in de stad. We hebben de hele avond op het terras gezeten. Samen met John, Sean en Julie  hebben we een hele gezellige avond gehad.  Zaterdag was het erg warm dus we hebben niet al teveel gedaan . Richard was druk met downloaden en hij brand vandaag voor het eerst een dvd ‘I am legend’ hihihi dat riep ie dan ook. Zondag  zijn we s’morgens naar het strand gegaan. Ik heb lekker gezwommen en Richard heeft een stuk gewandeld. S’middags zijn we naar Glenelg gereden en hebben daar op de boulevard gewandeld. Het was een gezellige drukte daar.                                                                   

Maandag  7 Januari tot Zondag 13 Januari
Maandag had Rich zijn eerste werkdag weer.  Ik ben meteen aan de slag gegaan met de administratie voor december. Darna ben ik vol goede moed begonnen met het lezen van e-record voor de belasting, pfff wat een hoop info zeg. Ik heb Danny (de accountant) nog gebeld. We wilden namelijk weten of we over de winst wat we hebben van het huis nog belasting moeten betalen hier, maar dat is niet het geval, mooi!!  Als Rich thuis is ie erg moe van zijnb eerste daggje en hij heeft nogal last van zijn voet. We moeten nog een paar boodschapjes doen en we willen dan wat eten halen, maar beau thai is dicht en we hebben eigenlijk geen zin in iets anders. Dus toch maar thuis weer wat maken.  Daarna ga ik nog ‘even’ bij Maya (de buurvrouw) langs. Ze had met kerst een paar deurknoppen aan de deur gehangen. Er missen een paar van de keuken en deze mochten we van haar hebben. We hadden haar alleen nog niet gezien sindsdien dus ik wilde haar nog even bedanken. Ze vond het erg leuk dat ik even langskwam. Haar zus uit Sydney was er ook ‘of ik even gedag wilde zeggen?’ Ja tuurlijk. Anderhalf uur later was ik weer thuis hihihi.  We hebben daarna nog een filmpje gekeken en zijn gaan slapen. Dinsdag kregen we eindelijk het eerste pakket binnen die pa had verstuurd in OKTOBER hahahaha. Dus ik ben meteen gaan wassen want de kleding stonk behoorlijk. Na ja wat wil je na drie maanden in een doos! De rest van de dag met het huishouden en het weblog bezig geweest. S’avonds nog even met pa en ma  gekletst. Mams is jarig vandaag gefeliciteerd!! Net als Linda, ook gefeliciteerd! Pa was druk bezig om voor ons een paar dingen van het huis af te handelen en we moesten nog even een mailtje sturen voor de laatste afhandeling. 
Woensdag heb ik een afspraak gemaakt voor het assessen van mijn diploma’s, over twee weken kan ik terecht. Ook nog gebeld met Rich zijn werk (hij had nog zijn geld niet) maar er was wat verwarring over de hoeveelheid vakantie dagen die uitbetalt moeten worden. Het word zo snel mogelijk gestort. Verder heb ik het weblog afgemaakt en nog een boodschapje gedaan. Donderdag  druk met zoeken naar een auto voor mij en verder nog een berg was weggestreken. S’middags nog iets heel leuks gedaan, maar dit vertel ik hier binnenkort wel.  Zaterdag weer boodschappen gedaan en we hebben natuurlijk wat lege dvd’s gehaald voor rich om te branden. Verder zijn we nog wat gereedschap gaan halen bij Bunnings voor Rich.  De rest van de dag hebben we lekker gerelaxed. Zondag  zijn we op zoek gegaan naar een huizen op internet. Dat wat ons wel leuk leek hebben we opgeschreven en daarna zijn we ze in het echt gaan bekijken. Maar helaas ze waren bijna allemaal al verkocht en dat wat niet verkocht was zag er niet uit. Ach ja, we blijven zoeken. We hopen dat we toch binnenkort al wat leuks tegenkomen. De huizenprijzen hier blijven stijgen en de afgelopen twee maanden is alles met zo een 10% omhoog gegaan. Ze verwachten dat het de aankomende maanden nog meer gaat stijgen. En niet alleen de huizenprijzen stijgen ook de rente is al 8%. Dat soort dingen verkleint onze kans op een leuk huisje op een goede locatie wel, maar goed ik zoek gewoon goed verder op internet en dan komt er echt wel wat op ons pad!

Maandag 14 Januari tot Zondag 20 Januari

Vandaag weer druk op internet gezocht naar huizen. Het is lastig, maar ik heb er wel een paar gevonden.  Rich heeft vanavond de hangmat opgehangen en het ligt fantastisch hahahaha. Dinsdag ben ik weer verder gegaan met mijn schilderij en het word al wat. Als ie af is maak ik er wel een foto van en plaatst ik hem hier. Verder weer gekeken naar de koers vandaag, maar volgens  Rich moeten we toch nog een paar dagen wachten met geld overmaken. Het is erg lastig te zeggen wanneer we het nou moeten doen. De koers wisselt erg sterk de laatste tijd, maar we wachten het juiste moment af, komt goed!  Woensdag heb ik s’morgens alvast de komkommer op zuur klaargemaakt en de kip gemarineerd om te grillen vanavond voor bij de bami hmmmm zo lekker Ik ben zoo blij dat ik een Surinaams kookboek heb hihihih ! Verder ben ik weer druk met het weblog en lig ik heerlijk in de hangmat te genieten van het mooie weer. Ik lig in de hangmat mijn verhaal voor het weblog te schrijven hahahahah. Lekker hoor, met een muziekje op de achtergrond, genieten!! Verder ben ik druk aan het zoeken naar een auto,werk en een huis hahahahah ,tja moet toch wat doen!! 
Donderdag ben ik een stuk gaan fietsen in de buurt. En sommige huizen zijn echt prachtig. Het ligt alleen allemaal erg dicht bij het strand dus de huizen zijn hier heel erg duur, helaas. Anders had ik hier wel willen wonen het is een mooie omgeving. Verder hang ik weer lekker in de hangmat en lees ik een boek in de schaduw van de veranda. Na het eten komt John langs en samen gaan we nog een strandwandeling maken. John geeft ons advies over het kopen van een huis en of Rich nu wel of niet voor zichzelf moet werken. Hij wil graag dat we goed advies inwinnen voor we wat doen, lief  toch!
We willen zelf ook eerst alles goed weten voor we wat doen, maar het is een nieuw land en alles werkt toch net even anders als in Nederland en er gaat wel even en tijdje overheen voor we enig idee hebben hoe alles ongeveer werkt. Vrijdag had Richard zijn endoscopie onderzoek. Hij mocht niets eten of drinken dus toen we om 9.30 uur in het ziekenhuis waren en Rich pas om 11.00 uur naar binnen werd geroepen wij hij nogal flauw. In tegenstelling tot Nederland, waar hij al eerder een endoscopie heeft gehad,  gaat het onderzoek nogal anders hier in Australië.  In tegenstelling tot Nederland krijgt hij hier een verdoving en dat is een hele verbetering in dit onderzoek. Als Rich na twee uur weer terugkomt vertelt hij dat hij van het hele onderzoek niets heeft meegekregen. De dokter is nadat hij bijkwam nog bij hem geweest om het een en ander uit te leggen en zelfs wat de dokter gezegd had wist hij niet meer, hahahahahaha. De zuster vertelde hem dat ze een stukje weefsel uit zijn maag hebben gehaald en dat ze dit op kweek zouden zetten om te kijken of er een bacterie in zit. We hopen dat ze wat vinden, Rich heeft al zo lang last van maagzuur en het word steeds erger. Na het onderzoek rij ik naar huis en nadat Richard wat heft gegeten valt hij lekker in slaap op de bank. S’avonds heben we een pizza bestelt en verder gerelaxed. Zaterdag heben we bodschappen gedaan en zijn we naar de central market in Adelaide geweest. We heben weer allemaal lekkere dingen gehaald en ik heb wat kruiden gehaald in de toko in chinatown.  Daarna hebben zijn we naar huis gereden en hebben we een heerlijke focaccia met kalkoen gemaakt, zooo lekker.  Zondag hebben we  een strandwandeling gemaakt en lekker gerelaxed.

Maandag 21 januari tot Zondag 27 Januari
Vanmorgen vroeg op en naar de trein in Grange gefietst. Ik had een afspraak met het assesment bureau van Tafe. Nadat ik eerst wat in de stad had gegeten en gedronken op een terrasje had ik om 13.00 uur de afspraak met een aardige mevrouw van Tafe.  Ze wilde eerst van alles weten en na drie kwartier zei ze al dat ze niet veel voor mij kan doen. Wat blijkt mijn diploma is te ingewikkeld!!! Het diploma van SPW is te breed en totaal anders als wat ze hier in Australië gewend zijn . Daar komt nog bij dat de vertaling die ze hier in de computer hebben staan niet overeenkomt met wat er op het diploma staat???!!!!!  Het word dus kort gezegd niet erkend. Nou, dat is wel even een domper. Ze helpt me nog met het een en ander aan informatie en de dingen die ik nu kan gaan ondernemen om alsnog mijn diploma hier ‘geasessed’ te krijgen.  Het moet op zich geen probleem zijn zegt ze want je hebt de kwalificaties, het word alleen anders beschreven. Maar goed dat gaat natuurlijk weer geld kosten om het bij die andere organisatie te laten doen. Na anderhalf uur sta ik dan weer buiten, zonder papieren. Wel balen hoor, maar goed het gaat niet allemaal van en leien dakje. Ik ga voorlopig wel wat anders doen tot ik de juiste papieren wel heb. Daarna loop ik nog even door de stad en  onderweg naar de trein haal ik nog even een broodje.  Rich is net na mij thuis en samen maken we het eten klaar. Dinsdag ben ik allerlei dingen aan het regelen  en  als ik de rekeningen betaal zie ik dat ons geld er op staat. Ze vragen nog best veel voor het overschrijven van Nederland naar hier, maar goed we zijn blij dat het  er is. Richard belt nog op om  te vertellen dat Sean hem netgeeld heft om te vragen of wij nog een half jaar hier in huis willen blijven? Hij vind ons fijne huurders en wil ons graag nog een half jaar hierin houden. Ja tuurlijk, graag. Hij nodigde ons ook meteen uit voor een bbq binnenkort bij hem thuis. Hij heft namelijk nog een stel Nederlandse vrienden en hij wil dat we elkaar ontmoeten, leuk he!  Woensdag  heb ik op Internet gezocht naar een auto en ik had en paar leuke gevonden. Verder nog even naar de winkels geweest en een andere onderdeken gehaald (voor over het matras). Degene die we hadden was van polyester en dat lag nogal warm, hopelijk ligt deze wat koeler. Donderdag , belde Rich mij op om te vragen of Master builders  wilde bellen met de vraag of Rich de cursus die hij daar wil volgen om de builders license te halen alsnog via Ht constructions kan. Richard heeft zichzelf namelijk eerst lid moeten maken van de master builders voordat hij daar de cursus kan gaan volgen. Nu blijkt dat Ht Construction al lid is en dat Rich de cursus via hun kan doen. Ik dus gebeld en de man vond het niet zo leuk geloof ik (kost hem weer geld), maar het was wel mogelijk. Alleen dan kon RIch pas een maand later met de cursus meedoen??!! Nou Prima, dat met dan maar. RIch heft nu een haast meer, hij werkt nu voor de baas en ondertussen leert hij een hoop bij daar.  Vrijdag  ben ik samen met Rich weer naar de dokter geweest. De pillen die Rich nu slikt tegen zijn maagzuur, krijgt hij bijwerkingen van. Hij heeft steeds enorme hoofdpijn van deze pillen dus we gaan kijken of er andere zijn. Gelukkig heeft de dokter andere. Rich zijn bloeddruk blijkt alleen niet helemaal goed dus hij wil ook meteen een bloedonderzoek laten doen om alles te checken.  Zaterdag is het Australia day en dit is een dag dat Australiërs  vieren dat ze Australiër zijn. Er zijn gratis festivals en meestal vier je deze dag met familie en vrienden rond de bbq. Wij gaan s’ochtends boodschappen doen, Richard moet nog een paar gereedschapen heben dus we rijden naar Pooraka om het een en ander te bestellen. Onderweg worden we gebeld door John of we Matthew willen bellen. Matthew nodigt ons uit om samen met hem, Andrew en een heel stel vrienden van hem  Australia day te vieren bij hem thuis. Ja tuurlijk, dus s’middags rijden we naar Seaford. Het is een gezellige drukte en als we wat gedronken hebben gaan we met zijn allen naar het strand. We maken een strand wandeling en daarna gaan we lekker bbqen en kletsen we met Peter.  Peter is de leraar schilderen waar ik een paar maanden geleden een proefles (samen met Matthew) had gehad. Peter is Nederlander en is hier met zijn ouders naartoe gekomen  en  heeft daarna zelf nog 20 jaar terug tien jaar in Amsterdam gewoond. Erg leuk om met hem te kletsen.  Na een hele gezellige avond en weer nieuwe uitnodigingen voor barbie’s  en drankjes bij anderen rijden we weer naar huis.  Zondag slapen we uit en daarna gaan we samen naar een paar auto’s kijken en gaan we op zoek naar een crosstrainer. Er zitten een aantal fitness winkels in de buurt dus daar gaan we even kijken. We proberen alle apparaten in de winkel uit en komen tot de ontdekking dat degene die het beste voelt (natuurlijk) ook de duurste is, maar het is voor een goed doel. Rich moet echt zijn voet goed trainen en dat kan met zo een apparaat het beste. We besluiten om de aankomende tijd goed te zoeken na zo een apparaat. John belt nog of we even langskomen om wat te drinken . Als we er zijn dan vraagt hij advies aan Rich over de beste oplossing voor een aantal ‘klus problemen’ bij hem in huis en samen met mij bekijkt hij een aantal auto’s op i-net. Hij ziet dat ik al het een en ander heb uigezocht en de auto in Aldinga beach (hoewel hij het ver vindt)  ziet er wel het meest aantrekkelijk uit qua prijs, kwaliteit verhouding. En omdat John altijd monteur is geweest (hij is nu truckchauffeur) wil hij graag met ons mee om de auto te bekijken. Als we in Aldinga beach aankomen en bij het goede huis zijn, zie ik de auto al staan. Het is precies dezelfde kleur als onze oude Mazda hihihi. Hij is alleen erg smerig. Als ik het tuinhek van de eigenaar opendoe, dan besef ik dat  de auto volgens hun standaard waarschijnlijk ‘schoon’ moet zijn. Bleghhhh wat een zooitje zeg, overal ligt wat. De man zelf is erg aardig hoor , maar wat een bende hahahaha net de Flodder’s . Als John en Rich de auto ‘geïnspecteerd’ hebben en we allemaal een stuk in de auto hebben gereden, vinden we het mechanisch wel een goede auto (Wat Rich en ik er dan van weten, ‘klinkt’ ie goed, John heeft er iets meer kijk op, gelukig.) Nadat we samen overlegd hebben (op het strand) besluiten Rich en ik de auto wel te willen kopen.  Nadat we onderhandeld hebben met de man spreken we af hem volgende week zaterdag op te halen. Oh ja en het is dus een blauwe, Nissan Pulsar uit ’99. De vrouw van de man is de eerste eigenaresse en heeft hem altijd gebruikt om mee naar haar werk te rijden. Het is een 5 deurs en hij heeft 130000km. gelopen. 

Maandag  28 Januari tot Zondag 3 Februari
Maandag was Rich nog vrij, vanwege de Australia day weekend. Hij heeft vanmorgen weer een stuk gewandeld op het strand. Daarna hebben we samen ontbeten. We hebben de Jackeroo gewassen en zijn daarna thuis even een filmpje gaan kijken. S’middags belde John of we zin hadden om naar Glenelg te komen? Ja hoor! Hij had vrijdag Scott ontmoet in de kroeg.  Scott is een aardige man en heeft allerlei banen gehad in het verleden nu is hij ‘spraypainter’ (autospuiter), maar hij heeft ook gewerkt als timmerman, lensmaker, antiekrestaureerder , automonteur en nog een aantal dingen.  We gaan samen na wat te hebben gedronken bij een bar naar een chinees restaurant verderop en het is weer eens een hele gezellige avond. We beloven elkaar snel weer eens wat af te spreken. Dinsdagmorgen komt er een pakketje binnen. Het blijkt een heel leuk boek van Desiree, zoo lief. Verder heb ik vandaag weer wat mails beantwoord en aan het weblog gewerkt. Dan belt John mij op, blijkt dat Andrew gister een hartaanval heeft gehad, pfffff jeetje hij is pas 41 jaar. Gelukkig is alles goed afgelopen (Andrew is zelf een ‘nurse’) Andrew wist namelijk precies wat hij moest doen.  Hij schijnt meteen geopereerd te zijn en twee uur na de operatie voelde hij zich alweer heel goed.  Hij moet vijf dagen in het ziekenhuis blijven.                                                                                              Woensdagavond heeft Mick (een vriend van John en tevens automonteur) bij onze 4wd de oliefilters vervangen en allerlei andere dingen nagekeken, dus de auto kan er weer even tegenaan. Hij vroeg of we zondag ook meekwamen naar de shack, want ze zouden gaan motorkapsurfen hahahaha, jaa echt wel, dat willen we zien. Donderdag ben ik druk bezig geweest met alle papieren regelen voor mijn assesment (diploma) ,maar nu moet ik eerst weer gecertificeerde kopieen hebben van mijn paspoort en cijferlijsten. Pffffff. Na ja, notarissen gebeld en dat kost weer geld natuurlijk. Volgende week maar even langs dan. Daarna nog naar het centrum geweest en verder rustige avond gehad saampjes op de bank. Vrijdag heb ik voor John en Mark wat leuks gehaald (wijnflesje met 2 glazen en nog wat bonbons) ze zijn morgen vijf jaar samen. S’avonds hebben Rich en ik nog boodschappen gedaan en daarna wilden we naar de dokter, maar de wachttijd was meer dan twee uur dus zijn we maar naar huis gegaan. Zaterdagmorgen zijn we eerst naar de slager geweest en daarna zijn we naar Aldingabeach gereden om mijn auto’tje op te halen.  Op de terugweg nog bijna iemand achterop de auto gekregen (die zat niet op te letten en kwam met piepende banden op mij af, ahhh), maar gelukkig  was het een ‘net nietje’ hahaha. Daarna hebben we snel wat gegeten en zijn we naar Sean gegaan. Hij had ons uitgenodigd voor een bbq om zijn andere Nederlandse vrienden te ontmoeten. Het was al gezellig druk en Scott en John waren er ook. We hebben weer heerlijk gegeten, allemaal lekkere salade’s en natuurlijk vlees van de bbq. Het Nederlandse stel woonden samen met hun drie dochtertjes in Gawler (ongeveer een uurtje van de stad) en ze woonden hier nu een jaar. Hele leuke mensen ook en als we een keer in de buurt komen daar dan gaan we even bij ze langs op de koffie.  We hebben ook Michael ontmoet (de vader van Sean) hij is de eigenaar van ons huurhuisje in West Lakes. Het is een lieve man maar hij is dementerend en herkende b.v zijn kleindochter niet. Was best zielig, maar hij heeft wel weer veel plezier gehad vandaag. Zat Rich en mij te vertellen over zijn scheepvaarttijd vroeger en hoe hij elke week ook in Nederland aanmeerde.  Ik heb John nog het cadeautje gegeven voor hem en Mark en hij moest bijna huilen , hij vond het zoo lief hihihihi schatje. Het was weer een hele gezellige middag vandaag.                                                                                          De volgende dag zijn we om 8.00 uur naar de dokter gegaan en het was nu al stampens druk. We hebben 2 uur gewacht voor we aan de beurt waren. De uitslag van Richard zijn onderzoek was op zich wel goed, maar zijn suikerspiegel is iets te hoog en zijn cholesterol ook. Hij moet de aankomende zes weken gaan opschrijven wat hij eet en proberen om minder zoet te eten en minder verzadigde vetzuren eten. Komt goed.  Daarna zijn we na een gezond broodje naar John gereden.  We gaan samen met hem en Scott naar de shack we gaan vandaag ‘ motorkapsurfen’ hahahaha lol!
Als we bij de shack komen zijn er al heel wat mensen. Over het algemeen allemaal jongelui, maar heel gezellig.  Mick is druk bezig om de ‘giraf’ weer aan de praat te krijgen en om een flink touw aan de motorkap vast te maken. Er zijn ongeveer 20 man dus het is erg gezellig. Na een uurtje gaan we met zijn allen naar het strand. Het water is heel ver weg vandaag en het strand is helemaal leeg, perfect!  John gaat als eerst…………………..wat een lol zeg Mick rijdt in een oude auto ervoor en John gaat er zittend op een motorkap achteraan hahahahah superleuk. Er zijn stukken strand waar nog een laagje water op ligt en als je daar doorheen gaat, dan ga je extra hard, geweldig.  In de bochten gaj e soms bijna voorbij de auto hahahah., De rest van de ploeg gaat natuurlijk ook de meiden zijn niet zo gewillig, maar als er dan twee tegelijk gaan, gillen ze het uit. Vanwege Rich zijn voet doet Mick bij hem wat voorzichtiger, maar wat een lol hahaha. Ook bij mij gaan ze wat minder hard hihihi ik heb de grootste lol! En bijna de hele ploeg gaat ‘bonnetsurfen’ wat een idee. Je kunt het alleen niet zo lang doen, want op een gegeven moment is de motorkap te dun door het shuren over het zand.  Daarna gaan we met zijn allen bbqen (voor Rich heeft John kip meegenomen hahaha omdat dat mager is, lief he!  ) Onder het bbqen horen we dat Mick nog wil gaan racen met de oude auto en met zijn allen tegen elkaar. Wij doen natuurlijk ook mee, hahaha. Het zijn twee rondes over een dirttrack (een rondje op een open vlakte) en het tweede rondje word iedereen getimed. Echt supertof  is het en regelmatig dreigde er iemand alle kanten op te gaan vanwege het zachte zand, maar het was geweldig en we hebben heel wat afgelachen samen. Ondanks dat het voor mij de eerste keer was ging het heel erg goed.  Wat een dag echt super, super  leuk!! Nadat we daarna bij de shack nog even hebben nagekletst zijn we samen met John en Scott naar huis gereden. Was weer een druk maar superleuk weekend!!!

Maandag 4 februari tot Zondag  10 februari

Vanmorgen de auto verzekerd en een nieuwe stofzuiger gehaald (eindelijk degene die we al hadden is echt bagger). Nog een paar boodschapjes gedaan en de auto schoongemaakt. Bleghhh wat is dat ding vies zeg, maar gelukkig krijg ik hem van binnen en buiten goed schoon dus hij ziet er weer beter uit dan ooit. Dan wil ik daarna naar een motortrader (soort Brezan) rijden om wat spullen te halen zodat Scott de auto morgen kan doen. Maar doordat ik verkeerd rij (tja de tomtom niet mee hihihi) en daardoor bijna 15 min. Verlies is de winkel net voor mijn neus dicht s**&&&^T. Na ja dan maar morgenochtend weer langs. Een voordeel, ik weet nu waar het is, hahaha!  Dinsdag dus vroeg op om de spullen te halen. Ik vraag aan die jongen achter de balie of ie alles wel even willen dubbel checken (bedoel ben toch een vrouw en die komen nogal eens met de verkeerde auto onderdelen thuis, zeg maar.) en hij zegt dat alles klopt, mooi. Als ik thuiskom is Scott er al vrij snel en begint meteen aan de auto. Na de oliefilters, en het luchtfilter wil ie de …..riem (kom ff niet op het woord in het engels is het Timingbelt, hahaha) doen. Hij komt alleen tot de ontdekking dat er geen riem maar een ketting inzit??? Oke en de waterpomp is ook prima. Oke…………dan heb ik dus toch het verkeerde meegekregen!!! Na ja, scheelt weer 100 dollar. Dan haalt ie het oude koelvloeistof  eruit en doe er nieuwe in en dan komt ie tot de ontdekking dat er ‘iets’ niet klopt.  Hij blijft namelijk bubbelen (ik heb geen idee wat het inhoudt??) de radiator. Hij zegt dat er dan een scheurtje in een van de koppen zitten…………..okeee ik heb dus een kl***te auto gekocht?? Maar hij heeft wel een idee, er bestaat een goedje dat je erin kunt gooien en waarmee je dat ‘scheurtje’ kan dichten. Okee ik moet toch weer naar motortraders om spullen terug te brengen dan kan ik meten weer wat halen. Zo gezegd zo gedaan, s’avonds blijft Scott eten. Ik heb lekkere masala kip en roti gemaakt en we zitten met zijn drieën weer te smullen. Scott vind het heerlijk, hij zegt dat ie in geen jaren zo lekker heeft gegeten hahahaha. John komt ook nog langs en het is weer een gezellige avond.          Woensdagmorgen komt eindelijk het pakketje binnen die in oktober ook verstuurd is door pa en ma, pffff dat heft wel even geduurd. Het pakket schijnt door quarantaine gegaan te zijn, vandaar dat het iets langer duurde, hahahaa gewoon 5 maanden onderweg geweest, belachelijk!  Scott komt het ‘spul’ in de radiator gooien  en moeten we er een stukje mee rijden zodat dat ‘spul’ zijn werk kan doen. Ik heb meteen kaarten gehaald voor de clipsal 500 voor over drie weken. Dat is een gigantisch spektakel met allemaal races met v8 superauto’s, porche’s en nog veel meer  en shows e.d supergaaf.  De auto is weer goed ‘geen bubbels meer’ gelukkig.  S’middags ben ik nog bezig gegaan met de administratie en als Rich thuis is ga ik bami maken. Scott komt weer eten en het is weer een gezellige avond.      Donderdag belt John om te vragen hoe alles met de auto is gegaan en daarna doe ik het huishouden en allerlei andere dingen. Daarna bel ik de notaris weer en als ik vanmiddag lang kom rond vier uur dan kan hij de ‘certified copies’ gratis voor mij doen. Ha dat laat deze Hollander zich geen twee keer zeggen, hihihi. Normaal kost een 15 min. van een notaris hier 125 dollar. Dus om vier uur (dit keer had ik de tomtom hihih) was ik er en heeft hij mijn kopieën voorzien van een stempel. Mooi nu kan ik alles opsturen om mijn diploma te laten assessen.                    Vrijdag  komt Scott langs om de accu in de auto te zetten en daarna wil hij de koelvloeistof weer vervangen, maar omdat ik boodschappen wil doen komt hij vanmiddag wel weer terug zegt ie. Nadat ik boodschappen heb gedaan en hel dom mijn boodschappenkrat op de electrische kookplaat zet om mijn spullen in te ruimen. Kom ik er na 5 min. achter dat de onderkant van de boter wel heel erg heet is???? Hoe kan dat nou?? Heb ik schijnbaar met het krat op de kookplaat zetten een knop aangeraakt waardoor het krat dus half is weggesmolten. Ik dus als de wiedeweerga geprobeerd om al het plastic van de kookplaat af te schrapen, duurde even maar goed het is gelukt. Heb ik weer hoor!! Richard lag helemaal in een deuk toen ik het hem vertelde aan de telefoon, hihih. Scott wilde de rest van de auto gaan doen, maar omdat ik vrij snel weer weg moest ging dat dus niet. Ik had een afspraak bij de WCH om 15.20 en de auto was nog niet genoeg afgekoeld om de koelvloeistof eruit te halen. Scott vond het niet erg en zei dat ie me dan maar daar naartoe zou brengen. Prima!! Rich was er ook, gelukkig op tijd. Maar omdat we geen parkeerplek konden vinden waren we alsnog te laat. Was gelukkig niet erg, want we moesten toch nog wachten. Uiteindelijk hebben we er tot vijf uur gezeten. Daarna hebben we samen maar een pizza gehaald en hebben we die thuis opgegeten. Na het eten zijn we nog naar de pub in the Barton gereden en John, Sean en Matthew waren er ook. We hebben samen weer gedronken en gelachen en zijn daarna nog meegereden naar Sean’s huis om daar nog wat te kletsen en te eten. Zaterdag heeft Rich bij John en Mark en deurpost gemaakt en een deur erin afgehangen het zag er weer prachtig uit. Daarna hebben we thuis wat gegeten en zijn we naar de stad gereden. Er was een wijnproeverij/ festival in een van de parken met live salsa muziek. Heel gezellig !! Bijna alle wijntjes geproefd en ze waren allemaal heerlijk. De ene nog beter dan de andere!  John en Scott kwamen later ook nog en ik heb nog heerlijk gedanst op de salsa muziek. Het was een goede band en morgen staan ze in Henley beach om daar op te treden. We gaan na het wijnfestival nog naar een kroeg. Het is erg druk overal vanwege het ‘fringe festival’ dit is een cutureel festival van drie weken waarbij er overal in de stad allerlei voorstellingen zijn op cultureel gebied erg leuk!! Zondag ochtend slapen we uit en kijken we een filmpje. Scott kan dan eindelijk om 12.00 uur de koelvloeistof verwisselen en s’middags rijden we nar Henley beach om nog een keer van de Salsa band te genieten.Ze spelen pal aan het strand en het is erg druk. Scott woont in deze buurt dus we gaan ook nog naar een paar barren waar hij wel eens komt. Overal is er live muziek vandaag, erg gezellig!! We eten wat in een bar en daarna komt Sean,John en de vader van Sean, Michael nog even langs. Sean heeft de oude mercedes van zijn vader gekocht, ziet er heeel erg goed uit. Daarna gaan we naar huis.

Dat was het weer even.............. :lol: :lol: :lol:
Ik schrijf er binnenkort wel weer een 'stukje' bij.

Iedereen die ondertussen een visum heeft gekregen :congrats: en iedereen die er druk mee mee bezig is.........heel veel succes, hopelijk krijgen jullie hem allemaal,  zodat iedereen kan gaan genieten van dit mooie land!!!  :p

Liefs Eutrice en Richard

Hoiiii,

Daar was ik weer even........Ik heb het namelijk erg druk de laatste paar maanden en ik kom er gewoon niet aan toe om even wat te schrijven op xp-dite  :oops: tussen het werk zoeken door de afgelopen weken en allerlei andere dingen heb ik gewoon nergens geen tijd voor. Op zich heel goed naturlijk want ik verveel me niet hier.

En dan ben ik naturlijk ook heeeel druk met ............... :lol: :lol: :lol: :lol: ZWANGER ZIJN :wink:

en omdat ik hier toch alles van mijn weblog opzet hier het adres www.eutenrichdownunder.web-log.nl
Er staan ook foto's bij en dat is vaak toch net even leuker lezen. Het meeste hebben jullie al gelezen hoor alleen nu kunnen jullie er de foto's bij zien  :cool: Ik was half februari ergens blijven hangen hier..........

Het gaat verder heel erg goed ook met Richard, hij is nog steeds druk aan het werk en ik heb sinds deze week ook werk :up: :up: :up: jeuhhhh.
Ik hou het web-log veel beter bij dus dan kunnen jullie daar zo nu en dan meelezen voor als je het leuk vind natuurlijk........zo een web-log is meestal vrij persoonlijk.

Liefs Eutrice

Van harte gefeliciteerd met het zwanger zijn.  :up:

Heel veel geluk en voorpret en geniet er maar lekker van.

Mariette

En natuurlijk gefeliciteerd met de baan  :up:

Wat leuk!! Een nieuwe Ozzie-wonder in the making!! Gefeliciteerd!!!

ik ga lekker sneupen op jullie website!

groetjes van Pauline

Gefeliciteerd met je zwangerschap en met de baan!  :up: Geniet van alles!
Ik heb je weblog meteen ook eens bekeken. Mooi gedaan! En Mt barker is mooi he, zijn we zelf met de paasvakantie ook geweest. Toen was t in Victoria paasvakantie bij jullie is dat geloof ik later. Binnenkort komen we definitief ook die kant uit.
Nogmaals felicitaties!!!! :happysun: :baby: :happysun:
Francine

Hallllo...........waren we weer es.

En nu zijn we met zijn drietjes!! :grin:!

Onze prachtige dochter is geboren :dance: :cheer:  En ze heet SARAH SUMMER

Ze is alweer 2 weken oud (gaat echt snel) en helemal gezond!! En het is zo een poepie, ze ligt nu in mijn armen te slapen :lol:

Als je een foto van ons moppie wil zien kijk dan op www.eutenrichdownunder.web-log.nl 

Pauline en mikaela nog bedankt voor jullie berichtjes op de site :smile:

Liefs Eutrice Richard en Sarah XXX

Back