Na 11 maanden in Adelaide met zijn tweetjes......... nu met zijn drietjes!!!

Hi,

Leuk hoor om te lezen hoe het jullie de eerste tijd is vergaan na aankomst.
Heel veel geluk met alles.
groetjes,
Moon
The Roosters

wat een verhalen....te gek om te lezen, jullie hebben wel veel geluk op allerlei gebieden....

SUCCES VERDER!!!

GEERJAP

Hoi Eutrice, wat een avonturen beleven jullie...vooral in dat zeewier...dat leest als een thriller!  :grin:
Leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben in Adelaide hoor, en aangezien dat ook onze geplande bestemming is voor volgend jaar extra leuk!

Heel vele plezier verder!

groeten,
Tampet 

Hoi Eutrice en Richard,

Leuk om jullie verhaal te lezen en volgens mij zijn jullie al aardig ingeburgerd in SA.

Erna

Hoi Eutrice en Richard,

Wat een leuk verhaal, ik heb het met aandacht zitten lezen.
Hebben jullie nog niet een eigen weblog? Jullie kunnen zo leuk vertellen.
Kijk al uit naar nieuwe updates.
Wij vertrekken over een week naar Adelaide, om ons visum te valideren. Om er dan volgend jaar voorgoed naar te vetrekken.
Ben dus erg benieuwd naar jullie belevenissen.

Groetjes Jovo

Last edited:
wow.... wat een belevenissen... daar voel ik me toch heel simpel bij....
maar geweldig dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
groetjes van Pauline

Weet je wat zo erg is Pauline? Dat alles went.... Doodzonde, kei-jammer, maar het gebeurt - al is het per onderwerp in verschillende mate. Ik vind het écht jammer dat ik sommige dingen niet meer zie zoals ik ze in het begin deed. Op den duur wordt het gewoon een deel van je leven. Maar ik hou wel m'n ogen en mind wel open hoor :)!!

ik kan me dat wel een beetje voorstellen. in het begin is alles nieuw en mooi. maar zoals alles het went. er komen denk ik momenten voorbij waarvan je denkt van jeetje.

maar blijf vooral van dat soort momenten genieten.

groetjes lisette

Oja, alles went inderdaad! Maar every now and then als ik dan weer over de heuvels rijd en mnt dandenong weer zie liggen, of heel specifiek, als ik naar Chirnside rijd en de heuvels erachter zie liggen vanaf Manchesterroad.... dan ben ik zo blij en zo dankbaar dat ik hier ben.... maar dat zijn kleine dingen... waar ik dan ook enorm van geniet!!! ik wil nooooooit meer terug naar dat platte nederlandje.... (alleen op visite en dan gauw terug... :lol:)

liefs Pauline

p.s. ik laat je gauw zien wat ik bedoel, Lisette!!! Tot gauw!!

ik heb het zelf nog nooit gezien, alleen op plaatjes en dat is al prachtig. kan je nagaan in het echt.

je hebt echt geen spijt dat je die beslissing hebt genomen he. de kriebels beginnen nu wel bij mijn van wat doe ik, nu het zo dichtbij komt. hoe kan ik iedereen zomaar achterlaten voor iets wat ik niet ken. maar als het daar echt niet gaat, komen we toch weer terug. kan tenministe nooit zeggen van had ik maar.

ja laat mij al die mooie plekken maar zien. tot gauw.

Die gevoelens kan ik ook.
Zelfs in Oz had ik soms nog een wee gevoel, of ik er wel goed aan had gedaan.
Maar m'n ouders zijn hier een maand geweest, en ze geven ons groot gelijk dat we hierheen zijn geëmigreerd.
Wij wisten het wel, maar het is toch een bevestiging en het geeft mij meer zekerheid  :up:

En net wat je zegt, als je het niet doet krijg je later spijt.
Terug kan altijd nog, al kan ik me dat niet voorstellen, geweldig hier  :up:

Cheers,
Jolanda

Hi Eutrice en Richard,

Geweldig dat het zo lekker gaat, jullie hebben al aardig wat ondernomen en geregeld als ik het zo lees.
Ben benieuwd naar het vervolg. laat maar snel weer wat horen.
(Hoor mij, mag zelf ook wel eens wat gaan posten hier op het forum)
Ja, en de bouw is hier wel wat anders dan in Nederland he, dat is tenminste wel onze ervaring.

Veel geluk en plezier hier in Oz.

Mariette

[quote author=kallie link=topic=2063.msg102969#msg102969 date=1195470646]

Ja, en de bouw is hier wel wat anders dan in Nederland he, dat is tenminste wel onze ervaring.

Mariette[/quote]

Dat kun je welzeggen.
Zelfd hier in NT met de orkaan wetten is het.....wel wat anders, zal ik het maar zo zeggen.

Jack :evil:

Hoiii,

Daar was ik weer :lol:

Dank jullie wel voor alle reacties!!!
Inderdaad we hebben al veel mensen ontmoet he, de eerste tijd en we zijn hier nog maar 8/9 weken. Ze zijn hier ook echt heel relaxed (niet allemaal hoor, maar wel bijna allemaal  :lol: )
Ingeburgerd?? ja en nee Alles is nog zo nieuw dat dat nog wel even gaat duren, denk ik. We zijn nog steeds op ontdekkingsreis hoor hahahaha. Maar we hebben wel allebei een heel 'welkom' gevoel hier en voelen ons daardoor wel thuis!! En ondanks dat ik (Richard heeft dat wat minder) bepaalde mensen echt wel mis voel ik mij hier wel op mijn plek. Voor zover ik dat dan kan zeggen, ik vind zelf dat ik hier te kort ben om te kunnen bepalen of ik 'zeker'weet dat ik wil blijven, maar mijn gevoel zegt van wel hahahahahha  :lol:  lekker duidelijk he, hier heb je dus niets an hihihih. Is voor iedereen denk ik ook verschillend.
De bouw is hier inderdaad anders we zijn nog steeds aan het uitvogelen hoe het nou precies zit met die license van Rich voor de bouw. Omdat hij als Soletrader werkt moet hij een license hebben. We hebben al wel van verschillende mensen, waar Rich voor gewerkt heeft, een referentie gekregen dus we hopen dat dat genoeg is. Anders moet hij in Februari een cursus gaan doen bij de Tafe. We zien het wel voorlopig kan hij voor het bedrijf waar hij nu werkt blijven werken dus dat scheelt. Er zij zo veeeeel regeltjes, pfffff en we moeten alles nog leren  :p

Dit was afgelopen week.........

Maandag 12 november tot zondag 18 november,

Deze week een paar keer s'avonds op het strand geweest......en het is zoooo mooi die zonsondergang. 

Verder ben ik druk bezig geweest met het schoonmaken van de veranda en de garage. Binnenkort kunnen we dus onze hangmat eindelijk eens goed uittesten. Richard is donderdagavond met een collega (Christoff) nog en biertje wezen drinken en hij had Rich meteen uitgenodigd om zondag samen met mij langs te komen voor een bbq.

Zaterdag heeft Richard bij Mercedes thuis een deur afgehangen en het was erg warm dus s'avonds was hij erg moe. Ze heeft hem wel meteen een referentie meegegeven voor de license, mooi he!!
Zondag heb ik s'ochtends lekker een baiserkuchen gebakken en daarna zijn we naar het huis van Christoff gereden. Hij woont samen met zijn vrouw Christiaane in Aldgate. Een prachtig dorp in de bergen/bossen. Ze wonen dus ook prachtig daar. We hebben weer een gezellige dag gehad samen met Christoff en Christiaane en haar ouders. Ze komen allemaal uit Duitsland, maar wonen hier al meer dan 10 jaar. Haar ouders wonen in de grannyflat (een extra 'huis' aan het huis vast) en zijn in de zomer bij hun, en in de winter bij hun andere kind in Darwin, goed geregeld toch hahaha.

Dat was het weer voor deze week, een rustig weekje toch!!

Liefs Eutrice en Richard

O ja wij komen de 30ste ook naar Hahndorf voor de barbie....daar houden wij wel van hahahaha
Er komen ondertussen al 30 mensen hoorde ik, dat word dus super gezellig!!! Denk dat ik maar alvast een plekje in de tuin ga reserveren voor onze tent hahahahahah  :wink: :lol: :lol:

tot snel..........

OT: Irene: Gewoon een keertje op vakantie naar NL, dan denk je dat je weer een tijdje in 'waardeer' modus komt ;-)

Oh (OT), wij zijn allang niet meer zo kien op trips naar Europa, omdat we het hier zo goed hebben, dus ik heb nog wel benul van wat ik hier heb :). Ik ben wel iemand die altijd haar ogen openhoudt, maar ik moet toch wel 's tegen mezelf zeggen; kijk 's naar het uitzicht wanneer je van de berg rijdt (i.p.v. alleen naar de weg). En dan voel ik me toch wel weer rijk hoor. 't Grappige is dat we, doordat we zoveel in NZ zitten, vanzelf meer bezig zijn met wat we nou eigenlijk wel en niet hebben. En ik klaag niet. Wij hebben het GOED. Nou de politiek nog, en de rest van de wereldproblemen...

(OT): Ha, ha, Ireen, we denken zo hier en dan nog wel hetzelfde geloof ik ;-). Wij zijn nu 1,5 jaar hier, en als ze ons vragen wanneer we eens terug naar NL gaan, dan roepen we nog altijd dat dat over een jaartje of 4 pas zal zijn (bijzondere omstandigheden daargelaten).

Hmmm. Als het niet was geweest om Steve z'n werk, dan was ik misschien in die 9 jaar één keer teruggeweest, hooguit twee. Maar ik moet wel zeggen dat ik er best naar uit kijk om t.z.t. weer 's wat oude Franse dorpjes te zien of zo. Oude gebouwen enzo, toch ook heel gaaf. Maar; t.z.t. Er is nog zoveel te zien! :)

Wil best wel 's in het noorden van QLD gaan kijken, maar zou ook graag 's terug gaan naar Vanuatu, van die dingen. Ahhh, de dagen zijn te kort en de jaren ook!

Back