NAATI CCL test

Annora

Member
Hi allemaal,

Wij zijn nu ook bezig met ons visum voor Australië! En hopen dat we binnenkort genoeg punten hebben voor een 189 visum :).
Om extra punten te halen, gaan we in oktober naar Sydney om de CCL test van de NAATI te doen. Heeft iemand hier ervaring mee? En nog tips die jullie met ons kunnen delen?

Groetjes,
Annora
 
Geen info maar wel: Succes!

(en we hebben een sub-forum: Even voorstellen. Altijd leuk om daar even wat meer over jezelf te vertellen. Waarom OZ, waar zou je heen willen (en waarom, enz. Dat maakt het zo gezellig hier ;) )
 
wat is de ccl? nooit van gehoord
CCL staat voor Credentialed Community Language en is een test die door de NAATI wordt afgenomen. Als je een gesprek engels-nederlands/nederlands-engels kunt vertalen (alleen in Australie te doen...) krijg je daar 5 extra punten voor.
 
oke, is dit nieuw in visumland? Ik heb er nog nooit van gehoord moet ik eerlijk bekennen dat je zo extra punten kunt krijgen
 
oke, is dit nieuw in visumland? Ik heb er nog nooit van gehoord moet ik eerlijk bekennen dat je zo extra punten kunt krijgen

Sorry Katja, ik zie dit berichtje nu pas.
Maar dit is inderdaad nieuw. Voor een 189 visum kun je 5 punten krijgen als je kunt vertalen voor een community language (waaronder Nederlands). Om deze 5 punten te krijgen, moet je een vertaaltoets maken. Dit is de CCL.

Voorheen kon je deze 5 punten ook al halen, maar toen was het nog niet via de CCL toets.
 


OFX
Back
Top