nederlander emigreren massaal????

rob en jeanine

XPdite Sponsor
Nederlanders emigreren massaal
AMSTERDAM - Terwijl in de ons omringende landen jaarlijks nog altijd veel meer mensen zich vestigen dan er vertrekken, blijken Nederlanders juist met duizenden tegelijk hun boeltje te pakken om elders hun geluk te beproeven.

Dat blijkt uit een overzicht van statistisch bureau Eurostat, dat de migratiepatronen in de 25 EU-landen uitvoerig heeft vergeleken. Zo registreerden zich bijvoorbeeld vorig jaar in België per saldo nog 35.000 nieuwkomers en in Duitsland bijna 82.000. Ons land zag daarentegen per saldo 10.000 personen vertrekken.

Daarmee is ons land meteen ook het enige West-Europese land met een negatief migratiesaldo en doen we bovendien niet of nauwelijks onder voor nieuwe EU-landen als Polen en Roemenië, waar jaarlijks ongeveer evenveel mensen vertrekken.

Naast een langzaam doorzettende daling van het aantal asielzoekers is het vooral ook de sterk groeiende stroom emigranten die ervoor zorgt dat er meer mensen vertrekken dan er binnenkomen en de bevolkingsgroei in ons land terugloopt. Zo vertrokken vorig jaar bijna 50.000 op ons land uitgekeken Nederlanders, die zich overigens lang niet altijd in populaire emigratielanden als Canada en Australië vestigen. Vooral de buurlanden België en Duitsland worden vanwege hun goedkope huizen steeds populairder en trekken bovendien ook steeds jongere emigranten. Doordat er in Nederland de laatste jaren tegelijk ook sprake is van een kleine geboortegolf groeit het inwonertal van ons land nog wel. Door de 200.000 geboorten telde ons land daardoor begin dit jaar 16,31 miljoen inwoners.

In Cyprus en Ierland blijft de bevolking het snelst groeien en was vorig jaar sprake van groeicijfers van 2 procent of meer.
 
[quote author=rob & jeanine link=topic=2957.msg33334#msg33334 date=1130317398]
Ons land zag daarentegen per saldo 10.000 personen vertrekken. (vorig jaar)[/quote]
Zo vertrokken vorig jaar bijna 50.000 op ons land uitgekeken Nederlanders, die ...

Waar zijn die andere 40.000??? Of tel ik verkeerd???

En Waarom willen er dan zoveel weg??
Door de 200.000 geboorten telde ons land daardoor begin dit jaar 16,31 miljoen inwoners.

Wordt dus wel erg druk in dit kleine landje!!!

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=2957.msg33348#msg33348 date=1130321221]
[quote author=rob & jeanine link=topic=2957.msg33334#msg33334 date=1130317398]
Ons land zag daarentegen per saldo 10.000 personen vertrekken. (vorig jaar)[/quote]
Zo vertrokken vorig jaar bijna 50.000 op ons land uitgekeken Nederlanders, die ...

Waar zijn die andere 40.000??? Of tel ik verkeerd???
[/quote]

Er zullen 40.000 immigranten zijn.

50.000 het land uit, 40.000 het land in => per saldo 10.000 emigranten
 
He, joehoe! Nederlanders! Hierheen! Eumundi en Queensland zijn leuk!!!!!!!!!

Kunnen we een nieuwe kolonie beginnen. Gezellie bakkies doen!

En misschien de Ozzies een beetje Nederlands leren!

Joehoe!!!!!!

Marc
 
we komen er aan hoor Marc, we zijn in mei dit jaar in Eumundi geweest en dat staat nog steeds op ons lijstje.....
:happysun: :coffee: :stupid2: :cheers:
 
[quote author=sarabaes link=topic=2957.msg33646#msg33646 date=1130478624]
Enneuuuh....Nederlanders en Belgen, jullie zijn ook altijd welkom in het NT hoor!  :-D  :up:

Sara
[/quote]

[size=14pt]YEAHHH, GO FOR IT, NT!!! YEAHHH[/size]  :evil:

Alhoewel Qld ook wel mooi is.

Rene
 
[quote author=sarabaes link=topic=2957.msg33670#msg33670 date=1130481326]
(Maar sommige plekjes mooier dan andere  :evil: )
Sara
[/quote]

Ik neem aan dat je NT bedoeld? Misschien :cool:
 
Het is toch wel merkwaardig dat Nederland het enigste West-Europese land is waar er meer mensen vertrekken dan binnenkomen. En merkwaardig genoeg blijft de bevolking toch groeien.
Het is allang niet meer zo dat alleen de Randstad erg dichtbevolkt. Het wordt hier in Noord-Nederland ook steeds erger. Alles lijkt aan elkaar vast te groeien. Ze willen zelfs Groningen en Assen aan elkaar gaan koppelen. Echt totaal geschift. Er ligt zo'n mooi gebied tussen. Wordt dat straks ook helemaal volgebouwd. Ik erger me dus hier al behoorlijk. Ik wil niet eens weten hoe het in de Randstad is.....
 
oh breek me de bek niet open. Hier in Breda is er ook niks meer over. Ik herken in 6 jaar tijd de hele stad niet meer terug.... het moet allemaal maar meer, groter, bovenopelkaar en het liefst nog in elkaar..... :|
Marina
 
Ik woon nu 1,5 jaar in Almelo en als ik in Bergen op Zoom ben, herken ik het centrum echt niet meer. Een heleboel wordt gesloopt en een heleboel wordt gebouwd. Elke keer als ik er ben is er weer iets veranderd.......
 
tsja, eerlijk gezegd vinden wij het niet zo raar dat er zoveel nederlanders vertrekken met al dat
gedoe met de sociale voorzieningen hier en al dat zinloze geweld.
Dat was voor ons vooral de reden om te gaan kijken of we hier weg kunnen.
We willen voor onze kids graag een leuk leven later en niet dat ze hier als een stel gestresste figuren
moeten blijven leven!
Groetjes, Marcel en Cindy
 
ja, nu kan je helemaal nergens meer parkeren in Berruguh Annemiek

groetjes Miranda  :)
 
Duh!!Wij zijn door omstandigheden in Almere terecht gekomen....wat een VERSCHRIKKING :cold:iK  kan maar niet wennen aan die harde,asociale mentaliteit hier.
De omgeving is prachtig hoor,hier in Haven barst het van de parkjes en natuur.
Natuurlijk kun je niet heel NL over 1 kam scheren want wij hebben ook een tijd in Reeuwijk gewoont(bij Gouda) en dat beviel goed maar door een huurschuld moesten we ons huis uit.
Anyway,toen kwamen we in Swifterbant terecht;een dorpje in noord Flevoland,vriendelijke,sociale mensen,lekker rustig maar zo afgelegen in die kale polder is ook niet alles.

Maar ja,mijn man en ik zijn tropen freaks,houden van die levensstijl.Duzzz,oh :-owat zal ik blij zijn als wij uit ASO mere :pzullen vertrekken.....Clair
 
Hoi Annemiek,

Kom je uit Bergen op Zoom? Ik woon hier sinds 1,5 jaar, maar vind het wel lekker rustig hier, maar ik weet natuurlijk niet hoe het hier vroeger  was.  Ik heb hiervoor in Antwerpen gewoond, da's pas  druk....Pfff, BoZ was een verademing. Ik ben opgegroeid op de Veluwe, ook niet het drukke gedeelte van Nederland, dus  voor mij  is drukte niet de reden  om Nederland te verlaten. Ik wil vertrekken omdat ik verliefd ben geworden op Oz en vooral de levenstijl mij erg aanspreekt en omdat  het land en klimaat veel mooier is dan hier. Daarnaast worden we in Oz niet zo financieel uitgekleed als hier tegenwoordig.
 
Hoi,

nee, financieel uitgekleed word je in Oz niet echt, maar vergis je niet in de kosten van levensonderhoud, hoor. Vlees, vers fruit (uit eigen land, zoals bananen en aardbeien) en benzine zijn aanmerkelijk voordeliger dan in NL, maar zuivel is bijvoorbeeld schreeuwend veel duurder (EUR 2,60 voor een kilo yoghurt (is minder dan een liter) is hier een redelijk normale prijs). Al met al heb je iets meer koopkracht, maar de overheid hakt ook aardig met het bijltje voor allerlei belastingen enzo.

Bovendien liggen de salarissen over het algemeen wat lager (zeker hier in QLD).

Ciao,
Marc
 
Back
Top