nederlander emigreren massaal????

Tja Nederlanders zijn gewoon bezig om langzaam heel de wereld te koloniseren. Waren de Nederlanders ooit is de schrik van de 7 zeeën. Dat zijn we strak weer. We nemen de wereld over en die arme stakkers van de EU en wereld top hebben het niet eens door :cool: Terwijl het zich allemaal direct onder hun neuzen afspeelt :evil:
:lol: :lol: :lol1: 

Even zonder dolle. Ik zie het om heen steeds vaker gebeuren. Het lijkt alsof ik iedereen aan steek :evil: Mijn oom is sinds vorige maand ook begonnen met de procedure. Hij heeft al 4jaar in Sydney gewoond. Maar is dus nu helemaal overstag. Daarnaast begon mijn broertje van 23 ineens over een ‘” work and holiday’”  visa?? En als klap op de vuurpijl worden me ouders steeds enthousiaster. Vragen om steeds meer info etc.

Persoonlijk denk ik dat het even een rage is. Over 5 jaar hoor je er niks meer over. Ze zeggen dat geschiedenis zich om de zoveel jaar herhaalt. Nu dus ook. Wanneer was dat de jaren 50?? Toen was er ook ineens zo’n uit gaande stroom en werd dat niet gelijk opgevolgd door een grote stroom gast arbeiders?? Lekker voruitzicht voor de thuis blijvers. Als dat zich weer helemaal gaat herhalen. Denk ik dat het voor de thuisblijver nu dus verplicht Pools leren wordt :evil:   ok!. ok!... , ik schiet weer door. Ik kap al hoor :p
gr. Barry :up:
 
was het niet ook nog eens een keer zo dat in bepaalde steden (Rotjeknor bijvoorbeeld) meer dan 50% van de inwoners allochtoon is?? Of is dat een indianenverhaal......?

Marc
 
Ben ik even blij dat ik tussen de jong en hoogopgeleiden val met mijn vmbo diploma haha!
(wel directiesecretaresse nu hoor...  :nana:)
 
[quote author=SiMaKy link=topic=2957.msg34015#msg34015 date=1130723574]
of is dat een indianenverhaal......?
[/quote]
Ja en nee,... het enigste wat ik heb kunnen vinden is dat het percentage van niet westerse allochtone in bepaalde steden rond de 35% ligt. Ik weet wel dat in bepaalde buurten het percentage 70% is. Maar om even heel correct te zijn. Dit is natuurlijk geen rede om te emigreren. Ik heb tot nu toe zelf voor het grootste deel van me leven in buurten geleefd waar 70% of voor me gevoel zelfs 99% medelanders wonen. Ik moet zeggen dat het heel gezellig was (proest, kuch kuch...) nou moet ik wel zeggen dat ik weinig problemen heb gehad omdat ik zelf een niet westers uitlijk heb. Dat heeft echt regelmatig veel problemen voorkomen :roll:

klik voor bron
 
Een van de hoofdredenen waarom wij weg willen:

In Nederland
Personen auto's per 1000 inwoners 425
Bevolking per 1-1-2004 16.258.032
Aantal personen auto's   6.908.473

Dat is bijna 1 auto op de 2 personen (baby's en ouderen incluis)!!!

Het wordt mij te druk hier!!

Rene
 
Morgu Rene
Heb je dat stukje gelezen van Bits best interessant. Vooral tabel 2. Ongeloofelijk. Ik wis dat het erg was maar zo'n groot verschil :-o
tabel.JPG
 
[quote author=Bear link=topic=2957.msg34076#msg34076 date=1130751178]
Heb je dat stukje gelezen van Bits best interessant. Vooral tabel 2.
[/quote]

Hi Barry,

Ik ben even op zoek geweest naar dat stukje (?link?). Kon het zo niet vinden.

De link; http://www.nidi.knaw.nl/en/output/demos/2005/demos-21-04-terbekke.pdf/demos-21-04-terbekke.pdf wou bij mij niet werken. Kreeg een laad fout. Normaal gaat het zonder problemen.

Maar idd als je Oz vergelijkt met Ned.!!! Echt ongelofelijk!! En wij maar zeggen; "Nederland is nog niet volgebouwd!!" Rare jongens, die Nederlanders.

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=2957.msg34079#msg34079 date=1130751728]

Rare jongens, die Nederlanders.

Rene
[/quote]

Dat zeg ik, als Belg, nu al jaaaaaren!  :lol1:  :loldevil:

Sara
 
@ Sara,

[quote author=sarabaes link=topic=2957.msg34084#msg34084 date=1130751871]
[quote author=Rene-L link=topic=2957.msg34079#msg34079 date=1130751728]

Rare jongens, die Nederlanders.

Rene
[/quote]

Dat zeg ik, als Belg, nu al jaaaaaren!  :lol1:  :loldevil:

Sara
[/quote]
Ik was van plan om daar op te reageren, maar zie er toch maar van af.

:rotflmao:

R.
 
[quote author=Rene-L link=topic=2957.msg34079#msg34079 date=1130751728]
De link; http://www.nidi.knaw.nl/en/output/demos/2005/demos-21-04-terbekke.pdf/demos-21-04-terbekke.pdf wou bij mij niet werken. Kreeg een laad fout. Normaal gaat het zonder problemen.
[/quote]

Link gaat naar een PDF file. Daar heb je acrobat reader voor nodig. Wil ook wel eens niet werken als je een oudere versie heb. Je kan dan eventueel onder help en dan op updates klikken voor de nieuwste versie 7.0.3
 
Las vanochtend in de Volkskrant dat het in NL bijna nergens meer s'nachts echt donker wordt. Verschrikkelijk toch. Alhoewel ik denk dat Frits (Philips) daar wel blij mee is.

De redenen om terug te gaan naar OZ stapelen zich op alleen ben ik erg bang om heimwee te krijgen naar familie en vrienden in NL.
 
@ Barry

[quote author=Bear link=topic=2957.msg34088#msg34088 date=1130752297]
Link gaat naar een PDF file. Daar heb je acrobat reader voor nodig. Wil ook wel eens niet werken als je een oudere versie heb. Je kan dan eventueel onder help en dan op updates klikken voor de nieuwste versie 7.0.3
[/quote]

Ik werk nog met Reader 4.0. Mijn computer werkt nog met Windows 98. De nieuwere versies werken daar niet onder. (My "cheapskate boss" wil mij (nog) geen nieuwere windows geven!!)
Wellicht ligt het daaraan. (Thuis maar even proberen).

Gr. Rene
 
Back
Top