Nederlanders emigreren massaal

M5

Moderator
AMSTERDAM - Het aantal mensen dat Nederland definitief de rug toekeert groeit razendsnel. De eerste negen maanden van vorig jaar waren dat er al 100.000, 12% meer dan het jaar daarvoor. Dit jaar trekken zo'n 130.000 Nederlanders de deur achter zich dicht.De beurs Emigratie 2007 afgelopen weekend trok dan ook een recordaantal bezoekers. Vertrekkers zijn over het algemeen mensen met geld, zo blijkt uit de statistieken. Bureaucratie, files, gebrek aan ruimte en verloedering van ons land zijn belangrijke redenen om weg te gaan. Afgelopen jaar vertrokken 27.000 mensen meer dan dat er binnenkwamen. De grootste groep is tussen twintig en dertig jaar oud. Heeft u het gehad met Nederland?

[size=7pt]Bron: www.telegraaf.nl[/size]

:eek:ops!:

Thanks! Ik had een beetje last van slaap gebrek geloof ik  :grin:

Cheers Sander :up:

130.000 dit jaar, volgend jaar 150.000 en ga zo maar door. Voordat je het weet daalt het inwoneraantal van 16 miljoen naar 12 miljoen. Dat zou wel positief zijn denk ik.

ach, de nederlanders die overblijven weten de gaatjes wel weer op te vullen hoor!
(ik werk op een verloskundigenpraktijk, heeeeeeel druk!)

Ik kan alleen maar zeggen:amen!!
Ondanks dat we gisteren weer eens werden afgekraakt door de vader van een vriendin van onze dochter...

Ik heb vaak het idee dat veel mensen emigreren uit ontevredenheid in Nederland. Als dat de primaire beweegreden is dan kan de emigratie heel erg tegenvallen. Emigreren moet je doen omdat dit een droom, passie of roeping is. Als er een politicus in Nederland vermoord wordt dan stijgt het aantal hits op een emigratie website aanzienlijk. Ik denk dat daar veel ontevredenheid achter schuil gaat en niet de liefde voor een ander land. Ondanks dat Nederland de laatste jaren op veel gebieden minder aantrekkelijk is geworden, vind ik Nederland nog steeds één van de beste landen om te wonen.

Ik ga emigreren omdat ik in Australië probeer te vinden wat ik in Nederland nooit zal kunnen vinden. Maar ik zal altijd een trotse Nederlander blijven.

Wat voegt mijn post toe aan deze topic? Geen idee, maar dit wilde ik even kwijt.

:beach:

Ik ben het helemaal met je eens, AJ.

Denk je dat South East Queensland hét beloofde land is, dan wil je daar snel weer gillend weg vanwege de puinhoop op het gebied van de gezondheidszorg en drinkwatervoorziening!
Maar als je dat voor lief neemt, dan komt je droom echt uit! Kan ik beamen!

KC

Er is inderdaad al eens een andere draad geweest over de "state of mind" van de emigrant. Gewoon nuchter blijven. Het is nergens ideaal  -"heaven on earth" [sup](see quote)[/sup] moet je zelf maken - maar soms wegen de voor- en nadelen op de ene plek meer tegen elkaar op dan op een andere plek.

* (graf inscriptie van Kennedy at Arlington)
.....BUT KNOWING THAT HERE ON EARTH
GOD'S WORK MUST TRULY BE OUR OWN

Een nieuwsbericht van vandaag wat aansluit bij dit topic:

Bijna helft jongeren wil emigreren

Uitgegeven: 14 maart 2007 13:11
UTRECHT - Van de Nederlandse jongeren wil 44 procent in de toekomst emigreren. Dat blijkt woensdag uit onderzoek van Interview/NSS in opdracht van Visie21, een burgerinitiatief dat werkt aan een langetermijnvisie voor Nederland. Voor het onderzoek zijn ruim zeshonderd jongeren ondervraagd.

Redenen om Nederland te verlaten zijn volgens de geënquêteerden het weer en de betere ontplooiingsmogelijkheden in het buitenland met betrekking tot studie en werk.

Ook vindt 94 procent van de jeugd dat er iets moet veranderen in Nederland. Zo moet de criminaliteit worden aangepakt (44 procent) en moet meer aandacht aan het milieu worden geschonken (43 procent).

Bron: www.nu.nl

Indezelfde krant las ik dat het klimaat in NL op termijn zo gaat veranderen dat het meer in de buurt komt van Z-Frankrijk.... Dus nog even geduld hebben, dan hoef je voor het weer niet meer te verhuizen...... :smile:

Hoewel.... ik zou er nooit voor terug gaan!

Het klimaat was voor mij persoonlijk een onbelangrijke factor. De belangrijkste redenen voor mij waren de drukte en de "haastige" mentaliteit.

Wat in al die berichtjes altijd onvermeld blijft is WAAROM mensen weggaan.

Tussen de regels door kun je het op vele van die weblogs lezen: velen willen niet in een multiculturele samenleving leven. Men is ontevreden met de politiek en het politiek-correcte klimaat. Men voelt zich als Nederlander in het eigen land als 2e rangs burger. De PvdA houdt de grenzen lekker open voor allerlei volk wat totaal niet past in onze kultuur en Christenunie en CDA staan er bij en kijken toe in ruil voor mooie baantjes. Dat, samen met het feit dat Nederland vol is, de huizen onbetaalbaar en de leefomgeving verziekt is de werkelijke reden dat mensen Nederland verlaten!

Als je dat uitspreekt wordt je in Nederland eerst sociaal dood verklaard, politiek (strafrechtelijk) vervolgd, en als je echt gevaarlijk word voor het partijenkartel word je doodgeschoten zoals Fortuyn.

Dat er ontevredenheid heerst mag duidelijk zijn. De dingen die je noemt Bobbak:

Niet in een multiculturele samenleving willen wonen
Het "grenzen open houden"
De zogenaamde "niet goed functionerende politiek"
Nederland is vol
Onbetaalbare huizen
Verziekte leefomgeving

Wat velen echter niet "willen horen" is dat je in Nederland een prima zorgstelsel hebt. Okee, je betaalt er vrij veel voor maar het is denk ik wel een van de beste ter wereld. Als je ontslagen wordt van je 70% van je laatst verdiende loon. Als je daarna maar wel gaat solliciteren dan komt het goed. Als je ziek wordt wordt je gewoon doorbetaald. Noem maar op.

Dat ze vaak allerlei van die zekerheden kwijt zijn als ze gaan emigreren, dat weten veel mensen niet en dan gaan ze misschien opeens Nederland bekijken in een heel ander daglicht. Misschien roepen ze in het buitenland dan wel "In Nederland is dat niet zo."

Maar goed, het mag duidelijk zijn dat een groot aantal mensen in Nederland ontevreden zijn met hun land. Het voordeel of misschien kan je het een nadeel noemen, dat kan iedereen voor zichzelf uitmaken van Australie is dat het geen onderdeel uitmaakt van iets anders. Daar bedoel ik mee dat Nederland onderdeel uitmaakt van Europa. Ik denk dat het "de grenzen open houden" en zoals sommigen de PVDA "de partij van de allochtonen" noemen vooral ook daarmee te maken heeft. Komen ze wel door de immigratieregeling van bijvoorbeeld Spanje heen, dan zitten ze zo in Nederland.

Ok dan....

Ik ben niet weg gegaan vanwege de politiek, slechte omstandigheden, buitenlanders, mezelf ongelukkig voelen, in nederland niet kunnen slagen..

Ik mag zeggen dat voordat ik wegging uit nederland ik het prima voor elkaar had: leuke baan, huisje, motor, groot sociaal leven. En toch heb ik gekozen om naar australie te gaan.

Waarom?

Cultuur, mentaliteit, klimaat, easy way of living, natuur en niet te vergeten bbq het hele jaar door :wink:

Enne o ja...ik ben nog steeds een hele trotse nederlander. Krijg nog steeds de kriebels als ik beelden zie van carnaval, koninginnedag, sportevenementen. De hele tribune oranje...dan denk ik dat kan maar 1 volk zijn dat zo gek is :lol:

En ja, niet verwacht, toch gebeurd, af en toe mis ik nederland zelfs. en dan met name een terrasje pakken, een avond jallen in een bruincafe met fransje bauer op de achtergrond. Niet dat ik zo'n fan ben van Frans. Maar kan ineens de nederlandse levensliedjes meer waarderen, ha ha! Dus als ik een keer heimwee heb maak ik lekker nassi met sate, of eet een pak stroopwafels, draai lekkere nederlandse muziek en ik voel me weer helemaal thuis......en wat ik enorm mis: andijvie stampot met spek...

andijvie stampot met spek...

:grin: Bluh, daarom ben ik weggegaan. Wat lust ik NIET: Andijvie, stamppot, haringen. Wat is er nog meer voor Nederlands voedsel.

Wat ben ik blij dat ik dat niet meer hoef te eten  :grin:

Nu maar lekker Kangaroosteak eten :up:

[quote author=hawk link=topic=6720.msg84365#msg84365 date=1173929939]
Nu maar lekker Kangaroosteak eten :up:
[/quote]
:shock: Serieus?
Ehm.. zijn er daar ook vegetariërs eigenlijk?

Verder: Ik kan ook niet goed tegen dat gezeur overal. Ik geloof ook dat we het echt helemaal niet slecht hebben in Nederland. Ik zou dan ook niet emigreren uit onvrede maar meer uit nieuwsgierigheid/ avontuur/ omdat ik zoveel mogelijk wil meemaken/zien. Als je inderdaad met weet ik wat voor verwachtingen naar een land gaat word je sowieso, ongeacht het land, teleurgesteld.

En ik denk dat de regering zich best wel eens achter de oren mag krabben met deze emigratie-trend. Het is niet bepaald het uitschot wat emigreert (integendeel). En het deel van die 'laag' van de bevolking dat wel in Nederland blijft krijgt ook steeds minder behoefte aan kids heb ik het idee. Teveel 'gedoe', geen tijd, waarom zou ik, enzovoorts. Terwijl allochtonen juist vaak meer dan twee kinderen nemen. Op de langere termijn betekent dit dus inderdaad een 'achteruitgang' van de bevolking, wanneer je het tenminste definieert in termen van opleidingsniveau/rijkdom. Nederland speelt nu al geen beduidende rol meer in de kenniseconomie. Maarja, hoe houd je het tegen allemaal? Niet :grin:

Er zullen best mensen uit nederland weggaan uit onvrede, maar ik denk dat er ook genoeg mensen vertrekken die wel tevreden zijn, maar hun geluk zoeken in een land met meer ruimte, natuur en een ontspannendere mentaliteit!
Ik kan me verder alleen bij Sabien aansluiten, want ik heb het momenteel ook prima naar mijn zin in Nederland, alleen kan ik ook niet wachten om naar Australie te gaan. Ik ga niet weg uit onvrede voor Nederland, maar uit tevredenheid voor Australie.

Back