Nederland verlaten omdat het slecht is, haha, nee, omdat Australie een nieuwe uitdaging biedt en daarnaast dat ik daar samen met mijn vriendin een toekomst wil gaan bouwen. Niet alleen omdat de slechte klimaat en lucht kwaliteit je longen af en toe een schop geeft maar omdat Australie een land is wat ik Thuis kan noemen.
De wereld is meer dan nederland en je thuisland hoeft niet perse je geboorteland te zijn. Een land neem je aan met zijn voordelen en nadelen niet alleen omdat het gras aan de andere kant groener lijkt, dat komt alleen door de lichtval. In nederland heb je meer zekerheid dan de meeste andere landen in de wereld, je wordt ook als je een beetje geld heb, volledig uitgekleed. Het systeem heeft dus zo zijn voordelen en nadelen.
Voor de zelfstandige zal Australie alleen maar een uitdaging zijn, voor de afhankelijke zal nederland zijn of haar thuisbasis blijven. Ik vind dat je de politiek in nederland niet moet bekritiseren omdat het in Australie, okay, dan wat iets minder corrupt is, maar op dezelfde principes is gebouwd. Het is een keuze die je afweegt.
Ik heb nu sinds ander half jaar een nichtje. Ik hou zielsveel van die kleine dondersteen in nederland is het niet slechter maar Australie biedt mijn een beter alternatief. Rustigere omgevingen, meer natuur, maar land voor je huis, rustiger verkeer, het is een wonder als je in een file komt te staan (buiten perth) en dat is dan wereld nieuws (in WA dan). BBQ's heel het jaar door, goed weer, goede wijn (heb de mzzl dat vrienden een wijngaard hebben) en hele goede mentaliteit.
In australie is het werken of je visa wordt gecancelled, ik vind dat een zeer goede instelling. Werken of opzouten, je bent te gast en zo behoor je je ook te gedragen. Ik zal bij aankomst in Australie meteen een baan zoeken, indien nodig cursussen volgen en hopelijk kan ik verder leren.
Deze mogelijkheden zijn er ook voor mij in nederland. Die emigratiecijfers zijn net een achtbaan in mijn mening, dan gaan ze hard omhoog en daarna weer hard omlaag. Maar dat 44% wil emigreren is niet zo gek, jongeren hebben de wereld aan hun voeten, wie houdt ze tegen omdat avontuur aan te gaan. En wie gaan er werkelijk van die 44% emigreren, misschien 10%, dat wordt dan weer niet onderzocht. Maar jah, ik ben prima tevreden over Nederland maar tevredener over Australie =)