Nederlanders emigreren massaal

G'day mates,

Ja, de rust en de ruimte, de vriendelijke mensen, het aangename klimaat, daar gaan wij ook voor.
Niet op zondag zodra de zon een beetje schijnt acher elkaar aanrijdend naar het aangelegde bos en daar vervolgens tientallen mensen tegenkomen...... Wat ik ook zo komisch vindt, is dat als het warm is, iedereen tijden in de file gaat staan naar het strand, daar vervolgens hutje mutje op elkaar gaat liggen, met uitzicht op industrie, en dan weer in de file naar huis.
Hartstikke gek zijn ze hier in Nederland.
Maar ja, je wilt wat...... Australie dus.
 
Je auto (gratis) parkeren, het duintje over en je zit aan zee

Inderdaad op heel veel plaatsen is dat zo. Maar op heel veel andere plaatsen - vooral de grotere steden en vakantie gebieden is het parkeren niet (meer) gratis: Bondi Beach (Sydney) kost je toch $2 tot $ 5 per uur, afhankelijk van hoe dicht bij het strand je wilt parkeren. En zelfs in Nelson Bay hebben ze nu parkeer meters langs de "foreshore". :-(
 
Als je het probeert een beetje objectief te bekijken dan merk je dat in Nederland gewoon veel dingen niet meer kloppen. Feitelijk is West-Europa aan het failliet gaan en daar komt geheid gedonder van in de toekomst (zie voorproefje in Parijs). Ik vergelijk het altijd met een legbatterij, daar pikken de kippen ook elkaar de veren uit het lijf omdat ze te weinig ruimte hebben. Moet je eens kijken wat een agressie er in Nederland heerst. Mensen hebben niet meer de beschaving en het geduld om een ander voor te laten gaan. Het is een graai-cultuur aan het worden waar ikke ikke ikke overheerst. Die mentaliteit gaat Nederland straks zwaar opbreken. De infrastructuur kan het niet meer aan. Holland is ooit berekend op een groei naar ongeveer 14 miljoen inwoners en nu zijn er 16,5. Dat betekent gewoon 2,5 miljoen te veel en daar merk je de problemen al van. En dat wordt alleen maar erger. Dus in wezen ontvlucht iedere migrant min of meer dit soort dingen.
 
Ondanks het feit dat wij het in Nederland op zich (nog) prima naar ons zin hebben -het klimaat daargelaten-, denken wij met name aan de toekomst van onze kinderen.

Zoals SV#1 al aangeeft, het is behoorlijk vol aan het worden. En dan bedoel ik niet eens zozeer het aantal mensen en doel ik ook niet op de immigranten, maar met name het vervoer, ofwel de afnemende mogelijkheid om je op een normale wijze binnen Nederland te verplaatsen.
Enkele weken geleden werd er een overheidsrapport gepubliceerd (of het lekte uit, mag ook) dat het aantal auto's in Nederland binnen een jaar of dertig van de huidige 6,5 miljoen naar 12 miljoen zal toenemen. Ik ken de exacte inhoud van het rapport verder niet, maar utopisch gezwets wellicht? Ik geloof van niet.

Want reken maar uit, bij de logica erachter kan ik me wel iets voorstellen:
- de Nederlandse bevolking zal in die periode -neem ik aan- niet meer sterk toenemen, dus laten we aannemen van de huidige 16,5 miljoen naar 18 miljoen
- de bevolking vergrijst aanzienlijk, waarbij niet alleen tegelijkertijd de gemiddelde levensverwachting toeneemt (zeg: mannen 85, vrouwen -altijd gezonder en sterker- richting 90), maar ook de vitaliteit van ouderen verder verbetert
- van die 18 miljoen inwoners zal (schatting) dus zo'n 80% ouder zijn dan 18 jaar (0 - 85 = 100%), ofwel 14,5 miljoen personen
- uitgaande van een verdere toename van de welvaart in combinatie met de toegenomen vitaliteit heeft 80% van alle inwoners ouder dan 18 jaar een eigen auto
- Plus wat vrachtverkeer erbij en je komt op 12 miljoen auto's

Tel uit je winst.......een toename van 85%. Wat dat voor het aantal en de lengte van de files zal betekenen durf ik nog niet eens aan te denken.

En als we in dit land nou daadkrachtige beleidsbepalers hadden waarvan je het gevoel hebt dat zij de boel onder controle hebben en weten welke koers te varen......maar van het niveau kan ik nou ook niet echt vrolijk worden. Elkaar vliegen afvangen, het beleid van het voorgaande kabinet afschieten en alle successen (ook die feitelijk het resultaat vormen van het voorgaande kabinet) zelf weer opeisen, je vraagt je af en toe af voor wie ze er nou werkelijk zitten. Ik weet het, dit is een wereldwijd probleem, dus dat is zeker geen reden om te vertrekken.
Maar juist in dit land, waar de tolerantie zich als een boemerang tegen ons heeft gekeerd en inmiddels heeft geleid tot een gebrek aan onderling respect, normen en waarden, hebben we nou juist krachtige leiders nodig die het tij doen keren. Maar ja, die worden afgeschoten..... :x
 
Letsgo, vergis je niet.... Een groot aantal van de demografsiche factoren waar je het over hebt spelen evenzeer in Australie. Steeds meer auto's door een toenemende welvaart en een vergrijzende bevolking, bijv.

Nu is Australie vele malen (zo'n 220 keer dacht ik) groter dan NL. maar het bewoonbare/bewoonde gebied is veel minder groot dan 220 keer. Om te beginnen zijn de steden groter en zijn de beschikbare middelen om wat aan de infrastructuur te doen kleiner - want die moeten verdeeld worden over dat hele grote grondgebied.

De belastingopbrengst is ongeveer vergelijkbaar met NL, maar door de grote afstanden, afgelegen kernen enz. kosten dingen zoals medische verzorging relatief meer dan in NL dus worden budgets veel meer uitgesmeerd. Goed voorbeeld is de huidge discussie over "broadband and the bush".

Kortom, ieder land heeft zijn problemen en veel problemen zijn vergelijkbaar, liggen even anders, maar drukken hun stempel op de samenleving.

Het is echter het avontuur en de uitdaging om die nieuwe problemen te leren kennen en te leren er mee om te gaan wat "emigreren" zo aantrekkelijk maakt. Althans voor sommige mensen! Wie zekerheid en geborgenheid wil doet het beste eraan om in Nederland te blijven - "je weet wat je hebt en niet wat je krijgt..."
 
[quote author=-+henk+- link=topic=6720.msg93274#msg93274 date=1182333111]
Wie zekerheid en geborgenheid wil doet het beste eraan om in Nederland te blijven - "je weet wat je hebt en niet wat je krijgt..."
[/quote]
Volgens mij geldt dat laatste juist ook voor Nederland.
Ik zou hier voor de zekerheid en geborgenheid niet blijven hoor.
De afbraak is al lang begonnen en wie weet wanneer die stopt?

Bart
 
Bericht vandaag in de NL media;

UTRECHT - De regio Utrecht had het afgelopen voorjaar te kampen met de grootste toename van het aantal files. De totale 'filezwaarte' (lengte van de file maal de duur) steeg in de regio met ruim 17 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat bleek dinsdag uit cijfers van de ANWB.
Ook rond Amsterdam en Rotterdam nam de filedruk tijdens de lente toe. De landelijke filezwaarte over de hele dag nam dit voorjaar met ruim 14 procent toe, de ochtendspits met 8 procent en de avondspits met 14 procent.


Om maar weer eens aan te geven waarom....
 
Hm, als het om traffic jams gaat, dan is er hier (rond Brisbane, in mijn geval) ook genoeg ellende! Hopeloos!
 
Nog eentje erbij dan maar........

http://www.nu.nl/news/1140862/10/Sterkste_stijging_filedruk_sinds_jaren.html
 
Kijk maar eens in de Sydney Morning Herald wat voor puinhoop het vandaag in Sydney was. Vastgelopen trein (door de storm) op de Harbour Bridge en zelfs de voetgangers konden er niet meer over...... Hele stad stond vast. Daarbij komt nog dat dat US vliegdekschip (Kitty Hawk) zo nodig Sydney aan moet doen en er niemand meer rond Woolloomooloo zijn auto kan parkeren.

Dus voor een comfortable ritje met de auto hoef je niet naar Oz te komen..... :smile: :evil: :wink: :wink: :cool:
 
Helaas is het in Nederland eerder regel dan uitzondering... da's misschien een klein verschil...
 
@letsgo: De ferry service in Sydney is ook al niet meer wat het geweest is....  :-( Ze hebben van de regering vreselijk op hun donder gehad vanwege een stel forse ongelukken in het recente verleden. Er gaat nog al eens wat mis...

En wat de "regelmaat" betreft....Er is elke dag langzaam rijdend en stilstaand verkeer op de twee grote invals wegen vanuit het westen (tussen Parramatta en de City)  en zuidwesten (tussen Liverpool en de City). Vanaf Hornsby in het noorden, naar de City doe je in de spits ook drie keer zo lang als midden op de dag. En vanuit de NW suburbs gaat het wat sneller met de nieuwe Lane Cove tunnel, maar daar betaal je dan wel elke dag een paar dollar voor.....

Veel doorgaande wegen in Sydney zijn tolwegen. Een "rondje" om de stad, incl. de nieuwe M7, de M5, Eastern Distributor en de Harbour Bridge of Cross City tunnel kost je als gauw meer dan $ 10 per keer.

Al met al is Sydney - vooral de laatste jaren - ook behoorlijk aan het dichtslibben. Maar ... gelukkig nog niet zo erg als in NL.  :smile:
 
Ach dat valt allemaal wel mee dan.

Van Utrecht naar Amsterdam in de ochtendspits is ongeveer 2 uur, over een stukje van 28 KM en dan mag je zowel in A'dam als ook in Utrecht ook nog zo'n € 24,- voor parkeren neertellen (ong. A$ 40) en dan wil de Haagse Maffia ook nog 'Rekening rijden' gaan invoeren, dus mag je nogmaals extra betalen over waar je al driedubbel voor betaalt, nee dat is lekker.....
 
Zou lekker de fiets pakken :wink: :grin: :grin: :up:
Alleen Amsterdam -Utrecht is volgens mij ietsje verder dan 28 km?????????? Of is het bijna aan elkaar gegroeid??
Groetjes Erna
 
Erna, Amsterdam- Utrecht ligt zowat tegen elkaar, als je ver kan gooien.....dan.......? Het file probleem vind ik echt een discussie van lik me r..! Ik wor wakker denk niet aan de file, ik ga naar beneden broodje koffie denk nog steeds niet aan de file, spring fluitend op mijn fiets terwijl ik nog steeds niet aan de file denk, na zeven minten ben ik op me werk en als het regend fiets ik ff door duurt de hele rit 5min, en heb nog steeds niet aan de file gedacht. Waar ik nu wel aan denk en zoveel volgens mij niet, werk zoeken in de buurt of verhuizen richting je werk, kan je ook de fiets pakken. Maar dat zal natuurlijk wel weer geen optie zijn voor vele onder ons. En de hoge heren in Den Haag stumilieren deze gedacht van mij totaal niet. Laten we eerlijk zijn zolang de file's heel veel geld opleveren word er echt niks aan gedaan. De fiets is de enige mogelijkheid om de file's te ontlopen, maar ja het regend hier veel............
 
@ Paht: ik denk dat niemand voor z'n lol in de file staat... En ja, helaas is het gros van de mensen niet de gelukkige bezitter van een huis en een baan in dezelfde stad. Of het huis is te duur waar je werkt, of je werkt niet op een plek, maar door heel Nederland, of je baas reorganiseerd jouw werkplek naar een andere stad, of of of... of de NS gooit jouw station als stop eruit! Veel redenen op te noemen.

Even terug op Ned. die emigreren: als ik aan migreren denk, dan ga ik niet om de files te ontlopen of om zonder oponthoud Sydney in te kunnen racen... Ik ga voor de King Parrots die om 07:00 uur op de veranda uit m'n hand komen eten en ik daar naar kan zitten kijken met een ochtendjasje om... heeeeeerlijk! De stilte, de natuur, de ruimte.... Maar ach, zag gisteren op TV een special over het N-Brabantse land: ook ERRRUG mooi (jammer alleen van die snelweg er dwars doorheen....).

Kath
 
Ik ga ook niet naar Oz om de file's te ontlopen, want sta er nooit in gelukkig, god zei dank. Heb ook andere motivatie's om weg uit nl te gaan. Maar dat mag duidelijk zijn......
 
[quote author=letsgo link=topic=6720.msg94474#msg94474 date=1183638860]
Ben ook van plan vanaf Manly met de ferry te komen.....  :wink:
[/quote]

Good luck, mate!
[size=14pt]Passengers desert ferries[/size]
[size=8pt]Besser, Transport Reporter - Sydney Morning Herald[/size]
July 11, 2007

SYDNEY'S ferries are ailing and the Manly service is high on the sick list: the number of people using it has plummeted by more than 110,000 passenger trips in three years as commuters abandon the city's harbour icons.

The man appointed to investigate an overhaul of the Sydney Ferries Corporation, Bret Walker, SC, has revealed the dire state of the Circular Quay to Manly service, including its spiralling cost. While the corporation spent more than $40.5 million on this route alone in the past financial year, up substantially from $34.6 million in 2004-05, patronage on the Manly service has fallen substantially.

An internal draft of the corporation's Fleet Replacement Strategy shows the ferries travelling across the harbour are usually only half-full. There has been a decline in the use of both the Freshwater Class ferry and the JetCat, but it is the fast commuter service that has suffered a more marked downturn of 5.6 per cent.

Overall ferry patronage has declined by almost 1 million passengers since 2001.

The Manly ferry ran at a cost of $4.90 per passenger during 2006-07, but JetCat costs soared to $15 per passenger, making it "one of the highest cost passenger journeys provided by Sydney Ferries", Mr Walker said.

Mr Walker was appointed by the State Government to head a special commission of inquiry into Sydney's ferries after the deaths of five people in two separate ferry accidents in January and March. Separate inquiries were launched into both incidents.

Behind the scenes the service has been plagued by problems. Its ageing fleet is in need of replacement and has not been perfectly maintained, and there have been rostering problems, inadequate training and below best-practice management, a transport safety report found last year. Costs have ballooned 46 per cent in the past six years, but revenue fell 14 per cent.

In April, the availability of ferries and JetCats to service Manly - 74 per cent and 63 per cent respectively - fell to below the minimum required before services are affected. Since February, these figures have been well below the corporation's target range. In May, customer complaints were four times higher than the organisation's own target.

Mr Walker will attend a public forum in Harbord later this month to hear northern beaches locals talk about the importance of the service to them.

The Mayor of Manly, Peter Macdonald, said he suspected the inquiry was part of a campaign by the Government to privatise the loss-making ferry service. "It worries me. If it gets into private hands, it may well be there are steep increases in ticket prices, [and] when you privatise a service, an operator will discard less profitable schedules."

The state MP for Manly, Mike Baird, a Liberal, said he would support partial privatisation if service conditions were improved. "There's no doubt that Sydney Ferries needs to be reformed."

A Sydney Ferries spokesman, Kai Ianssen, said the organisation could not comment broadly on the Manly service while the inquiry was under way. He said the operating costs for the JetCats in 2006-07 were affected by periodic planned maintenance.
 
Back
Top