Nederlands paspoort verlengen in Australië..

En nu maar hopen dat die leeuw wel op z'n eigen paspoort blijft, anders is het snel afgelopen met die roo en emu. :D

Ik geef deze Roo nog een kans: Meet Roger the Roo

Roger-the-Kangaroo.jpg

Last edited:
hahaha goed bezig jongens
die Roger is nog een lastige gozer zeg, hij kwam een tijdje geleden op tv voorbij
zat ie achter zijn eigen redder/oppasser aan.....
sorry got sidetracked, back to passports

dat geeft de (Nederlandse) burger moed. Ik zou graag 2 paspoorten hebben hoor, eentje met leeuwen en eentje met kangoeroes en emoes :)
Als jij nu Australische wordt, kan Max gebruik maken van de uitzonderingsregel en een dubbele nationaliteit aanvragen omdat hij met een Australische getrouwd is. Vervolgens kun jij dan weer de Nederlandse nationaliteit terugkrijgen omdat je met een Nederlander getrouwd bent en dan heb je twee paspoorten. Of werkt het zo niet? Wij vroegen ons dat laatst af of dit kan, omdat manlief een leuke baan bij de overheid zag. Maar dan zal hij Australiër moeten worden en wij willen onze Nederlandse niet nationaliteit opgeven.

Als jij nu Australische wordt, kan Max gebruik maken van de uitzonderingsregel en een dubbele nationaliteit aanvragen omdat hij met een Australische getrouwd is. Vervolgens kun jij dan weer de Nederlandse nationaliteit terugkrijgen omdat je met een Nederlander getrouwd bent en dan heb je twee paspoorten. Of werkt het zo niet? Wij vroegen ons dat laatst af of dit kan, omdat manlief een leuke baan bij de overheid zag. Maar dan zal hij Australiër moeten worden en wij willen onze Nederlandse niet nationaliteit opgeven.

Yep, dat is zo ongeveer de escape route. (of je gelijk weer een NL paspoort aan kan vragen weet ik even niet maar je kunt in ieder geval altijd beide weer terug naar NL indien nodig)

In dat geval zou Katja door de normale naturalisatieprocedure moeten gaan en ik weet niet of ze dan de Australische nationaliteit mag behouden van NL. De uitzonderingsregel van het getrouwd zijn geldt voor zo ver ik weet alleen voor NLers die een andere nationaliteit aannemen.

Ze kan dus geen aanspraak maken op de Nederlandse nationaliteit vanwege het feit dat ze getrouwd is met een Nederlander (met tevens een Australische nationaliteit) volgens jou? Volgens mij kun je als je als buitenlandse met een Nederlander trouwt wel twee nationaliteiten aanhouden. Maar ik weet niet hoe het zit als die Nederlander ook nog een andere nationaliteit bezit. Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Ik ga het eens uitzoeken/navragen.

Ze kan dus geen aanspraak maken op de Nederlandse nationaliteit vanwege het feit dat ze getrouwd is met een Nederlander (met tevens een Australische nationaliteit) volgens jou? Volgens mij kun je als je als buitenlandse met een Nederlander trouwt wel twee nationaliteiten aanhouden. Maar ik weet niet hoe het zit als die Nederlander ook nog een andere nationaliteit bezit. Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Ik ga het eens uitzoeken/navragen.
Ik heb aangegeven dat ik het niet weet, kan me daar dus over uitspreken. Zou dus ge-googled moeten worden.

dat geeft de (Nederlandse) burger moed. Ik zou graag 2 paspoorten hebben hoor, eentje met leeuwen en eentje met kangoeroes en emoes :)

Idem. Ik zie me niet teruggaan naar NL, maar ben er ook nog niet aan toe m'n Nederlands paspoort op te geven.

wauw, wat fijn dat jullie allemaal zo meedenken. En dat er dus iets van een loophole is :rolleyes: ergens....
Het probleem is, dat ik nog geen PR heb, dus ook nog helemaal niet in aanmerking kom voor een paspoort. Dus daarmee valt alles in duigen.....wat dit verhaal betreft dan :(

Back