Nederlandse emigranten blijven Sinterklaas trouw

Wij vieren nog maar een heel klein beetje Sinterklaas... Zaterdagavond mogen ze de schoen zetten. Zondag naar de Dutch Club in Brisbane. Ik moet werken  :evil: en volgende week dinsdag komt de goedheiligman ook nog een keertje bij mij op het werk. Dus voor de kinderen geen gebrek aan Sinterklaas.

En het snoepgedeelte... Die traditie houden we natuurlijk in ere!!

Vanaf volgend jaar laat ik iedereen trouw pepernoten sturen enzo. Nu vier ik het niet (snoep het alleen op mn werk, maar daar hebben we genoeg).
Is wel leuk als het dan wordt opgestuurd, dan is het specialer.

Wij vieren dit jaar geen Sinterklaas hier.....meer omdat we het leuker vinden cadeautjes onder de kerstboom te leggen. Als we met Sinterklaas ook al cadeautjes uit gaan delen vind ik het een beetje te full-on worden. Natuurlijk zijn de pepernoten per post nog wel welkom, maar meer omdat ze verdomde lekker zijn.....

Ik denk wel dat het onvermijdelijk is dat de kids met Sint geconfronteerd worden,want volgend jaar gaat de oudste naar de Nederlandse school en daar wordt het groots gevierd.......
Vinden de kids vast ook niet erg.

SantaClaus en Sinterklaas vind ik trouwens wel verwarrend voor ze. Die van mij zijn nog te jong om het allemaal te snappen...die denkt dat we kerstliedjes zingen als het grote NL-liedjes boek voorbij komt....
"ah, mam, nog een liedje over de kerstman" mama " Sinterklaas goed heilig man, trekt zijn beste tabbert an!" Laat ze maar denken!  :-D

Hé Lin  :),

In de van Dale staat: soft brown sugar, maar ik ben
benieuwd of er in Australië ook een ander woord
voor is.

groetjes Miran  :)

Ja, Brown Sugar. Staat bij Safeway / Woolies bij de bakproducten.

Succes met de pepernootjes.

Erna

Basterd suiker heet hier (geloof ik) castor sugar. En is gewoon heel fijne suiker!

Heb eigenlijk wel trek in pepernoten nu.....dat wel  :-D maar de Sint slaan we gezellig over :up:

Groetjes
Syl

yep Syl, je hebt gelijk, caster sugar heet dat hier. Gewoon bij de suikers in de supermarkt.

Nope, caster sugar is poedersuiker dames! Basterdsuiker is juist grof, en de lichtbruine versie is hier makkelijk te verkrijgen (is dat ook niet hetzelfde als 'raw sugar'). Maar hoe zit het met de donkerbruine basterdsuiker??

Want hoe maak je anders ZwartePietenKoekjes??? :-D :-D

Hoi

Ik gebruik voor poedersuiker altijd icing sugar and voor witte bastardsuiker castor sugar.  Brown sugar heeft de texture van bastardsuiker, light en dark version.  Maar dat kan je niet gebruiken als er witte bastardsuiker in je recept staat dan gebruik ik castor sugar.

Sidonia

Hey Ireen!

Poeder suiker = Icing Sugar, Caster Sugar heeft toch een andere texture.  :wink:

Ik ben niet gek, ik ben een zwembadje. Oh nee, daar kom ik net uit....

Meneer van Dale vindt dat Caster/Castor Sugar èn Icing Sugar 'poedersuiker' is.

Nou, als Meneer van Dale het zegt.... waar staan wij dan nog? Wat kunnen wij dan nog? Onze houvast, onze 'brick'...?

P.S. zou het dan een Australisch detail zijn? Ik hou wel van details!

En dat allemaal omdat wij dames toch wel
graag een pepernootjes lusten. Het was/is
ook weer (g)een goede tijd  :lol: om mijn
kilootjes in de hand te houden.  :shocking: :shocking:

MHHH pepernoten met een chocoladelaage,
chocolade letters, banketstaaf, kerstbrood
met véél spijs. AAAARRRRGGHHHHHH HELP ME!!

Groetjes Miran  :cold:

hahaha Tum......"had u dat met poeder suiker of basterd suiker gehad willen hebben???"

:grin: Ireen, how about poederige suiker?

Anyhow, hij ging ons huisje toch stilletjes voorbij, thank goodness....en nu is het wachten geblazen op Santa! The one and only. :cool:

:grin: Waar zouden we zijn zonder zoetigheid!!

Syl, alvast een hele fijne vakantie! Ben je er al uit over Santa de kiddies gaat verwennen in NZ?

Groetjes Lin

Thank you, thank you :up: :smile: 

Nou ik denk dat Santa even een bliksembezoek aan NZ brengt (als er nog wat in de koffer(s) past) en met een beetje mazzel staat er dan ook nog iets als we thuis komen. Het grote aftellen is begonnen....

Groetjes
Syl

[quote author=Lin link=topic=4070.msg76223#msg76223 date=1164950825]
Hey Linda bedankt!

Wat is basterdsuiker hier? Is dat te krijgen?
[/quote]

??????????????????????????????
:grin: :lol: :applaus: :loldevil: :loldevil: :rotflmao: :lol1: :lol1: :rotflmao: :loldevil: :applaus: :applaus:
?????????????????????????????????????????????

Back