Nieuw op het forum: Karma

Hmmm, ik ben er nog niet helemaal uit. Als het bekeken wordt als een 'ik vind je aardig' of niet, dan is het niet zo nuttig. Wordt het echter gebruikt zoals beoordelingen op Ebay (waarmee in feite de betrouwbaarheid van de verkoper wordt aangeduidt) dan zou ik het wel zien zitten. M.a.w. heeft iemand een tip geplaatst waar je wat aan hebt, dan geef je een plusje. Heeft iemand een tip / opmerking geplaatst die niet (blijkt te kloppen), dan geef je een minnetje. Dat zou toch moeten kunnen helpen om de kwaliteit van de informatie hier te kunnen verbeteren??

Pete, zolang er geen uitleg bij staat; wat heb je aan een + of een - als je niet weet waar ze naar refereren?

Hee Wilsil, ik heb m'n min maal min al... LOL...

hmm ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik met de karmapunten aanmoet. Het is leuk om iemand te waarderen, maar via een puntensysteem??
Zeker met het uitdelen van negatieve punten....wat kan je daar nou mee? Gaan we ons dan minder kritisch uitlaten?

@ Lost: Een tussenoplossing: Alleen de mogelijkheid om positieve punten uit te delen?

Nee Joep, laat maar, ik kan het wel hebben.... LOL... :-D

Ik noem mezelf gewoon Minirene, weten we meteen waar we aan toe zijn!  :p

Ik denk dat de oplossing van Joep misschien wel een goede is: alleen positieve punten uitdelen. Zo zou iemand die veel goede tips/ideeen/steun/info geeft, daar 'sterretjes' voor kunnen krijgen. Een soort van waardering, en het geeft ook een soort betrouwbaarheids- of bruikbaarheids- waardering aan andere posts van die persoon.

De 'minnetjes' vind ik minder :roll:, zeker omdat het anoniem is, en sommigen zullen het persoonlijk opvatten en wegblijven van het forum.

My two cents worth..

[quote author=Inacar link=topic=7091.msg90567#msg90567 date=1179730202]
Zo zou iemand die veel goede tips/ideeen/steun/info geeft, daar 'sterretjes' voor kunnen krijgen. Een soort van waardering, en het geeft ook een soort betrouwbaarheids- of bruikbaarheids- waardering aan andere posts van die persoon.

De 'minnetjes' vind ik minder :roll:, zeker omdat het anoniem is, en sommigen zullen het persoonlijk opvatten en wegblijven van het forum.

[/quote]

Hoi Ineke,

Ik begrijp je eerste suggestie wel, maar mensen die hier al lang rondhangen, houden op een gegeven moment ook op met hun suggesties en ideeën te herhalen, toch? Daarbij is het ook nog 's zo dat iemand die veel post meer kans op plussen heeft dan iemand die tussendoor 's post maar wel met briljante dingen op de proppen komt.

Over die minnen, dat ben ik met je eens, er zullen mensen zijn die denken 'ja zeg, ik doe m'n best, krijg ik een min, en alleen maar omdat iemand er toevallig niets aan had!'.

Annemiek, dat de aanhouder gaat winnen staat vast :-D Ik vind je dolkomisch... LOL...

[quote author=Eerainuh link=topic=7091.msg90564#msg90564 date=1179728069]

Ik noem mezelf gewoon Minirene, [/quote]

ROTFLMAO  :grin: :grin:

Karma, heb het eens gelezen en er over nagedacht.
Vind het helemaal niet bij dit forum passen en vooral het minnetje vind ik niet op zijn plaats.
Heb dus voor mezelf besloten geen + / - uit te delen.

Jojo.

Ja Joep, lach maar, maar ondertussen zit ik met een oneven aantal minnen. En min maal min maal min = minus. Potdorie. Kan er iemand nog een min tegenaan gooien aub? Ik wil alleen maar een even hoeveelheid minnen graag, dank u  :humble:

Ik vind 't prachtig hoor, we hebben een discussie over wel of geen Karma-punten, en ondertussen vliegen de plussen en minnen over het forum (nou ja, die minnen meer naar mij, maar ik vind het allang geweldig dat mensen mij toch de moeite waard vinden om me te laten weten hoezeer ze me níet waarderen! En al bent u anoniem; dank dank driewerf dank  :thankyou: :thankyou: :thankyou:).

Oh dear oh dear oh dear... :yawn:

Irene

Er zit hier ergens een saboteur!! Jouw vierde min is nu ingehaald door een AM (Anonieme Min)!

Maar ik geef nix weg Annemiek... ik geef alleen m'n goede wil en wensen aan goede mensen, en zal nooit aan plussen en minnen doen. Toch heel erg bedankt voor jouw min hoor! Hier, heb je een zoen en een bloem :flowers:

Ik vind ook dat de anonimiteit eraf moet; dan kan het werken.

Mensen die anderen anoniem minnen geven vind ik helemaal niet kunnen maar dat moeten de dappere gevers zelf weten...

IK DOE NIET MEE, Ik gebruik deze site voor informatie, om het te halen en te geven en ben niet bezig mijn medemensen en lotgenoten te gaan beoordelen. Daar zijn andere methodieken voor beschikbaar.

[quote author=mammavark link=topic=7091.msg90627#msg90627 date=1179751565]
Ireen, wat kan ik doen om je op te beuren??
10+ van mij, als het kon.
aukje
[/quote]

Ach Aukje, lieverd, als ik al opgebeurd zou moeten worden, dan had jouw post dat nou gedaan :)

Ik zeg altijd maar 'what goes around, comes around'.  :wink:

Back