Nieuw op het forum: Karma

Irene, misschien wordt het tijd dat je je avatar aanpast? Hier een idee...


imagesyl2.jpg
 
Voor nieuwe(re) bezoekers kan het handig zijn om een gekregen antwoord te 'wegen' aan het aantal karma's van iemand, net als bij Ebay. Maar anoniem is niet goed, geeft mi geen enkele waarde aan de karma's. Pas als je kunt zien waarom iemand goed of slecht is gewaardeerd (en door wie en op welk onderwerp, zie ebay) dan heb je er wat aan. Ik kijk trouwens bij ebay alleen naar negatieve ervaringen, de rest interesseert me niet.

Maar even een stapje terug: ik denk dat het op dit forum z'n doel voorbij schiet. Het is een goed idee om een nuance te geven in het aantal reacties (sommige mensen hebben tig postings maar dat zijn 95% 'leuk dat je er bent', 'ik ook' en dat soort lege reacties). Maar iemand die iets langer hier rond kijkt gaat al heel snel namen herkennen van mensen die hier vaak en inhoudelijk bezig zijn.

conclusie: wat mij betreft overbodig. En als het al moet dan zeker niet anoniem.
 
Ik begin er eerlijk gezegd al aardig tabak van te krijgen, van die anonieme stemmen. Kunnen mensen aub niet gewoon zeggen wat ze verkeerd/onbruikbaar of juist/bruikbaar aan mijn input vonden ALS ze blijkbaar toch hun mening kwijt moeten? Daar is het toch ook een forum voor; verschillende ervaringen uit te wisselen? Of moeten we het nou opeens allemaal met elkaar eens zijn? Het is ZO kinderachtig. "Ik ben het niet met Irene eens, dus geef ik haar een min". Schiet toch op. Dit soort onzin schiet me deze ochtend in het verkeerde keelsgat.

Als we echt objectief met onze punten zijn, dan betekent dat dat ik vrij recentelijk minimaal 5x (6 minus Annemiek's gratis punt) vreselijk foute info heb gegeven. Kunnen de MIN-helden me dan ook laten weten wat dat dan was, dan kan ik er zelf ook nog van leren!!! Wat schiet ik nou op met die minnen? Fouten maak je om te leren, help dan verd*mme ook!

Het enige wat dit systeem voor mij heeft gecreëerd, is de wetenschap dat er laffe zeikerds hier rondhangen die woorden tekort komen en by all means, wie de schoen past, trekke hem aan.

Het allerlulligst is; de enige manier om me aan deze anonieme keuring te onttrekken is me af te melden bij het forum. En eerlijk gezegd, als ik dan tóch zoveel bral en onzin vertel, dan is het ook heel logisch dat ik dat ga doen.


Irene.

(Irene, toepasselijk, maar ik hou het toch bij m'n oog. Zo'n streepje is me te minimalistisch :wink:).
 
Hey Eerainuh,

Wat betreft de minnetjes die je de afgelopen dagen hebt opgelopen, dat kan niet anders zijn dan mensen die de karma's willen uitproberen. Niets om je zorgen over te maken dus.

Heb je net een plusje gegeven in de hoop dat je dan (alsnog) een fijne dag hebt vandaag!  :up:
 
[quote author=michielsylvia link=topic=7091.msg90706#msg90706 date=1179798207]
Hey Eerainuh,

Wat betreft de minnetjes die je de afgelopen dagen hebt opgelopen, dat kan niet anders zijn dan mensen die de karma's willen uitproberen. Niets om je zorgen over te maken dus.

Heb je net een plusje gegeven in de hoop dat je dan (alsnog) een fijne dag hebt vandaag!  :up:
[/quote]

:) Dank je wel, dat is erg lief, maar moet eerlijk zeggen dat voor mij voor plussen net zo hard geldt als voor de minnen; dat ze om een goeie reden gegeven worden. Maar toch bedankt  :wink:

Over die minnen; het zou wel stíktoevallig zijn als ze nou nét alle 5 op mij zaten te oefenen. De enigen met minnen zijn, geloof ik, Amoz en ik, en ik vermoed dat Annemiek ze heeft gekregen omdat ze de draak met de punten steekt.

Afijn, de zon is er inmiddels weer, en ik ga andere dingen doen, weg van dit forum, want 't begint me te deprimeren hier!

Jij ook nog een fijne dag :)

Ireen
 
NEEEEE Irene!


[size=18pt]BLIJF!!!![/size]

Ik lees je altijd zo graag!!

aukje

(Of was dat niet inhoudsvol-genoeg? anders motiveer ik het wel in een PM  :wink: )
 
Helemaal mee eens Aukje. Vind het een erg raar idee om achter iemand rug om een - te geven als je het ergens niet mee eens bent stuur die gene dan een PM maar anoniem is wel de aller makkelijkste weg en de lafste, naar mijn idee

Groetjes Erna
 
Ondanks het grote succes van karma en de vele smeekbedes die ik via PM heb mogen ontvangen om het toch alsjeblieft in stand te houden, ben ik helaas genoodzaakt karma uit te zetten: Karma blijkt een te grote belasting voor de server te zijn. Of dit komt doordat het systeem zo veel gebruikt wordt of doordat iedereen zijn genoegen erover wil uitspreken weet ik niet. :wink:

Alle gekheid op een stokje, het is duidelijk dat de meeste leden er helemaal niets aan vinden. Ik had al een aanpassing gemaakt zodat alleen positieve karma gegeven kan worden maar ik denk dat het vergeefse moeite is.

Op zich wel jammer dat karma op zwart gaat, want de afgelopen paar dagen zijn ontzettend veel berichten geplaatst. Ik kon de 100.000 berichten al bijna ruiken. :grin:

Iemand nog andere ideeën om het forum wat op te leuken?
 
He jammer! Heb echt enorm veel plezier ervan gehad de laatste paar dagen!!  :up:

Wil nog wel even vastleggen hier dat ik maarliefst 16 plusjes had ([size=8pt]en 3 minnetjes ...[/size]). Iedereen bedankt!
 
Lijkt me goed dat ze weer weg zijn. Ik vind, zowel plussen of minnen anoniem aan iemand geven niet echt een goede manier. Dan geef je iemand een punt en dan weet ie nog niet hoe dankbaar je bent  :grin: En berichten wara ik niks mee kan (minberichten), daar hoef ik niks mee, dus waarom zou je die scoren?
 
Hoi Lost,

Iemand nog andere ideeën om het forum wat op te leuken?

Als je dan toch iets van een "waarderings" systeem op het forum wilt plaatsen is het misschien iets om een antwoord-rating te maken. Hiermee kun je het antwoord wat iemand geeft op een vraag waarderen (of gewoon niet reageren).

Michel
 
Ook ik ben blij dat dat "karma gedoe" weer over is.... Alleen -Lost - nog even de aankondiging van het karma onder News op de home page verwijderen...  :smile:

En ik heb het "bewaarknopje" nu aangezet maar zag geen kopie in mijn outbox. Heb je mijn PM-tje gehad, Lost?
 
Bedankt Lost.

Enne, effe tussendoor: je denkt toch niet alleen aan het aantal posts he neem ik aan?
Het aantal moet van ondergeschikt belang zijn aan de qualiteit.
Of wordt je betaald als je 100.000 berichten heb?
 
Al is het duidelijk, ik zeg het toch maar even; fijn dat het ding weer weg is, alhoewel ik er toch een nare smaak in m'n mond van over heb gehouden. Ik hoop dat mensen in de toekomst gewoon kunnen zeggen wat ze vinden.

Cheers,

Ireen
 


OFX
Back
Top