nieuw

Bigpete

New Member
G'day, ik ben nieuw en wil me dus ff voorstellen. Ik ben net 4 weken terug uit Oz alwaar ik bijna 3jr heb gewoond. Mijn vriendin komt uit Brisbane en daar hebben we dus gewoond. Ik had het verschrikkelijk goed naar m'n zin, alleen had ik behoorlijk last van heimwee, Nu heb ik dus besloten om terug te gaan naar Nl (mijn partner nog steeds in brizzie) om uit te zoeken wat ik nu wil; of hier blijven, wat betekent dat mijn vriendin dus daar blijft omdat ze het hier niet zo goed trekt als in Oz (ze heeft hier al een jaar gewoond) of terug naar Oz en dan voorgoed. major dilemma dus. Is er iemand die zich kan vinden in mijn situatie?

alvast bedankt!
 
welkom op het forum :D . Volgens mij zit hier iemand op het forum die het zelfde probleem maar dan andersom heeft. Ik weet alleen niet hoe hij heet. Hij reageert vast zelf hierop :D
 
Welkom! Even los van je probleem (ik zou het echt niet weten, gevoelskwestie lijkt me???). Er zijn op het forum nog al wat mensen met Brisbane plannen... Waaronder mijn vriend en ik. Aangezien je er drie jaar hebt gewoond... misschien kunnen we je af en toe wat vragen?
 
Hi Bigpete

Welkom op het forum. Ik hoop dat je een keuze kan maken. Voor mij was de keuze erg makkelijk, maar ik heb geen last van heimwee. Veel succes.
 
hallo

welkom hierv op het forum.
Je zit in een lastig paket en ik hoop dat je de juiste beslissing kan nemen.
Moeilijk hoor
Ik woon net 2 maanden in aus
 
Heimwee naar mijn familie voornamelijk. Was er maar een piletje voor, want dan zat ik direct weer in Oz.
 
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, het is wel de andere kant van de wereld waar je zit. Je stapt niet ff in de auto voor een bakkie koffie. Tuurlijk zijn er goede alternatieven, zoals mail, chat (met cam) en het ouderwetse brieven schrijven, toch is het anders dan het fysieke contact.

Er bestaat natuurlijk ook de mogelijk om je familie uit te nodigen voor een vakantie in Oz, mits er geld voor is natuurlijk. Ook kun jij je eigen vakantie samen met je partner in Nederland door brengen. Zo zie je de familie toch nog 1 a 2 keer per jaar.

Denk dat het belangrijk is om goed te overwegen wat je gaat doen, kies je voor je eigen toekomst samen met je partner of kies je voor jezelf en je familie in Nederland !

Ik wens je veel succes met je keuze/beslissing. :wink:
 
da's nou juist het moeilijke :cry: In de tijd dat ik daar nu heb gezeten zag ik mijn familie zeg maar 1x per jaar. Zij het ene jaar naar mij toe en ik het andere jaar naar NL. De tijd gaat ontzettend hard dus op zich is dat wel te doen, maar het steeds weer afscheid nemen vind ik verschrikkelijk.

MIjn ouders zeggen ook; je moet voor jezelf kiezen...dan weet ik het nog steeds niet. Qua land etc woon ik liever in Oz maar hier heb ik mijn familie om me heen, maar niet mijn partner helaas. Pfff

ik had beter een jaarte naar texel kunnen gaan om te backpacken, had ik dit dilemma niet gehad :wink:
 
Dank je wel Ursula. Je hebt helemaal gelijk. Mijn ouders zeggen ook weleens; met haar kan je 80 worden en met ons niet.....

Ik moet gewoon voor mezelf even de tijd nemen om alles goed op een rijtje te zetten. Nu kan ik mijn vriendin ook niet te lang in Limbo laten natuurlijk, dus ik hoop dat ik toch redlijk snel een beslissing kan gaan maken.

Ik ben nu net 4 weken hier in Nl zonder mijn vriendin.
 
ik vind het ook al erg lang hoor zonder mijn vriendin, maar ik heb wel zoiets van; als ik idd besluit naar Oz te gaan, dan pas in januari omdat ik kerst en oud en nieuw met mijn familie wil doorbrengen aangezien ik dat de afgelopen 3 jaar niet heb gedaan. Dan kan mijn vriendin evt naar Nl komen met kerst en oud en nieuw en vliegen we samen terug.

Mijn familie raak ik idd niet kwijt. waar ik wel bang voor ben is dat er wat met ze gebeurd als ik daar zit, en dan ben je natuurlijk niet 1,2,3 weer in NL.
 
Ursula said:
Ik denk dat je de beslissing moet nemen waarvan jij weet dat je achteraf geen spijt zult krijgen.

:D Zulke beslissingen willen we alllemaal natuurlijk altijd nemen, maar als je al van te voren zou weten dat je achteraf geen spijt zou krijgen dan is er eigenlijk ook minder 'te beslissen'.

Ik wil nog één ding toevoegen en niets ten nadele van de reacties van Ursula, want ze zegt een aantal hele ware dingen.
Maar ik heb wel het gevoel dat ze je een beetje naar Australie toepraat, al is dat misschien niet eens haar bedoeling.

<knip>
Australië waar je zo verkocht aan bent (maak ik uit op je woorden), een mooi huis, beter weer en een betere toekomst
</knip>

Je kan een betere toekomst hebben in Australie, maar dat is geen vast staand feit, je kan in NL net zo'n goede toekomst hebben en ook een mooi huis etc...
Wat betreft het weer heb je wel helemaal gelijk Ursula!! :lol:

Maar uiteraard speelt je vriendin de grootste rol. Als zij de ware is, dan zul je dus misschien wel het contact met je familie daarvoor enigszins moeten opofferen. Overigens geldt hetzelfde voor je vriendin...als jij de ware bent en je kan niet in Aus. wonen dan moet zij ook overwegen of ze in NL kan wonen. Ik begrijp dat ze al een jaar hier heeft gewoond, maar ik denk niet dat een jaar echt voldoende is om zo'n besluit te kunnen nemen. Ikzelf denk dat je daar wel een paar jaar voor nodig hebt, dus misschien kan zij het nog eens hier proberen.

Lastig!
 
Hi Pete,

Ja, wat een dilemma is dit hé. Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik ben getrouwd met een Aussiegirl en hebben samen een dochtertje. 11 jaar geleden hadden we besloten om in NL verder aan de toekomst te bouwen. Mijn vrouw is aardig gewend aan NL maar als de herfst in zicht komt dan raakt ze toch in de welbekende winterdepressie en dat duurt toch zeker tot het voorjaar weer begint.

De laatste paar jaren zitten we er aan te denken om naar Oz te gaan. Ik ben daar nu 5 keer geweest en vind het een schitterend land. Voor mijn gevoel zal ik daar wel kunnen aarden. En natuurlijk weet ik dat als we de stap gaan maken het leven er heel anders en zwaarder uit ziet als je geen toerist bent.

Toch twijfelen we elke dag. Er zijn 2 dingen: werk vinden (wordt toch moeilijk als je net over de 40 bent) en mijn moeder. Na het overlijden van mijn vader is de band met mijn moeder sterker geworden. Ik heb nog 2 andere broers (1 woont in Duitsland, bij de Zwitserse grens) en een zus. En mijn moeder is ook nog eens van mening dat ik pas deze plannen mag verwezenlijken als ze niet meer op deze aarde is.

Het ziet er naar uit dat we het toch zullen gaan proberen. Het feit dat we nu al rondlopen met de gedachte “Hadden we dit maar veel eerder gedaan” is een van de redenen. We denken dat als we in NL blijven we wel elke dag zullen gaan denken: Hadden we maar…….

En Sander heeft natuurlijk gelijk. Ook in onze situatie zullen er altijd verdrietige mensen zijn: blijven we in NL dan zal mijnschoonfamilie dat zijn en gaan we naar Oz dan zal mijn familie dat zijn.

Het wordt dus kiezen geblazen en jij alleen kan dat doen. Ook ik verwacht veel heimwee te krijgen maar ik ga toch voor de uitdaging. Hoe het allemaal uit zal gaan pakken? We zullen het wel zien…..

Succes met deze moeilijke beslissing!

KC
 
pff, allereerst bedankt voor al jullie reacties.

Ik denk niet dat Ursula me naar Oz wil toepraten, want dat praat ik mezelf al aan :lol:

Je moet inderdaad een "potje" achterhouden met geld voor emergency's. Ik zeg ook weleens tegen mezelf; je kan je leven niet laten leiden door angst, want dat schiet helemaal niet op.

Een baan vinden zal voor mij niet zo moeilijk zijn (ben pas 26) en ik zou evt terug kunnen bij m'n vorige werkgever (NRMA Inusrance, part of IAG)
Mijn vriendin werkt bij een uitzenorganisatie dus zij kan me ook zo ergens plaatsen.

Ik ben toch wel bang dat als ik in NL blijf, ik altijd met de gedachte blijf rondlopen van; als....ik zal het nooit uit mijn hoofd kunnen zetten, Oz bedoel ik dan en mijn vriendin natuurlijk.

Ik denk echt dat het geen optie is voor haar naar Nl te komen. Nu de economie niet echt best is zal het voor haar helemaal lastig zijn een plek te vinden,en ze zal ongetwijfeld aan een herfts/winter depressie gaan lijden. Daar schieten we beiden niks mee op. Het zal me trouwens ook niet verbazen als ik strax zelf aan een winterdepressie lijdt, omdat ik de laatste 3 jaar al in Brisbane heb gewoont.

Ik ben heel erg geniegd morgen weer het vliegtuig te pakken en terug naar mijn vriendin en Brisbane, maar het enige wat me weerhoudt is de heimwee die ik weer zal krijgen.

Ik praat er veel over met mesnen en ook dit forum is fantastich.

De tijd zal het leren, al kan ik natuurlijk niet te lang wachten.
 
Bigpete said:
Mijn vriendin werkt bij een uitzenorganisatie dus zij kan me ook zo ergens plaatsen

Ahaaaaaaa, een kruiwagentje !!!! :wink: ff nieuwsgierig, voor welke uitzendorganisatie werkt je vriendin ? Kan ze ook boekhoudkundig personeel plaatsen? Dat beroep hebben wij nl......

KC
 
ze werkt voor kelly Services in B'ne. Of ze boekhuodkundig personeel plaatst zou ik zo niet weten KC, sorry.

Ik kan het natuurlijk wel ff navragen. Maar kijk ook eens op www.kellyservices.com.au.
 
Even een derde keuze om er over na te denken:

Mijn situatie is: Ik kom uit München en hou ontzettend van die stad.
Dus van Heimweh weet ik een hoop. En mijn vriend kan de Duitse
mentaliteit niet tegen. (Daar had ik soms ook wel last van, hoor).

Onze "oplossing" is dat we samen een land zoeken dat voor
ons allebei zo mooi is dat we daar gelukkig kunnen worden.
Hoogstwaarscheinlijk zal dit Australie woorden.

misschien is er noch een andere plek op aarde dat voor
jullie allebei zo bijzonder is dat het iets makkeliker wordt
om weg te gaan? Dus allebei samen nieuw beginnen.
(Dat heeft dan ook het voordeel dat nooit iemand gaat
denken dat hij of zij meer heeft achtergelaten voor de relatie.)

Maar het blijft toch een moeilijke. Het is een emotionele vraag.
Dus misschien moet je jezelf afvragen, in welk situatie zou ik
me zelf het meest gelukkig voelen? En dan ook wel 100%
eerlijk tegen jezelf zijn.

Ik ben wel blij dat ik mijn keuze al gemaakt heb.

Good luck!

:)
Annemarie
 
dat is een optie idd, misschien moet ik me er gewoon bij neerleggen. Ik ben absoluut van mening dat ik een beter leven zal hebben in Oz, maar dat is materialistisch denken. Ik moet voor mzelf op een punt zien te komen waar ik de knop kan omdraaien en er gewoon voor de volle 110% daar tegenaan kan.
 
Back
Top