Nieuwe 7 wereldwonderen

[quote author=bono link=topic=5026.msg64120#msg64120 date=1151490254]
Klopt niet helemaal, dit zijn de bestaande werldwonderen:


Piramide van Cheops
Kolossus van Rhodos
Hangende tuinen van Babylon
Mausoleum van Halicarnassus in Klein-Azië
Pharos van Alexandrië
Beeld van Zeus te Olympia
Tempel van Artemis te Efeze in Klein-Azië
Op de Piramide van Cheops na zijn alle klassieke wereldwonderen verdwenen.

Deze zeven bewondering en soms ontzag oproepende bouw- of kunstwerken uit de klassieke oudheid werden aangewezen door verschillende schrijvers, zoals Philo van Byzantium uit de 3e eeuw v. Chr. De Grieken kenden aan het getal zeven een magische betekenis toe: er waren in die tijd zeven planeten bekend, zeven kleuren, zeven weekdagen, zeven wetenschappen, enz. Alle zeven wereldwonderen bevinden zich binnen de veroverde grenzen van het rijk van Alexander de Grote, hoewel twee ervan, de hangende tuinen van Babylon en de Piramide van Cheops, niet door Grieken zijn gebouwd.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeven_wereldwonderen


[/quote]

Dit zijn ook wel de klassieke wereldwonderen waarvan er nog maar 1 bestaat. Daarom is er nog een lijst met nog bestaande wereldwonderen. Geleedern zijn het er niet allemaal over eens welke bouwwerken op die lijst zouden moeten staan en er zijn al vele discussies over gevoerd, maar de lijst die ik doorgaf zijn de 7 wereldwonderen die nog bestaan. Maar goed. eigenlijk zijn er dus 22 wereldwonderen, want de American Society of Civil Engineers heeft ook een lijstje met 7 wereldwonderen...
 
[quote author=Henk J link=topic=5026.msg64122#msg64122 date=1151490500]
En nee, er staat niets uit NL bij[/quote]

En de efteling dan..... :-(

[quote author=FOL link=topic=5026.msg64139#msg64139 date=1151498223]
En waar ik niks over gehoord heb, maar waar ik zelf over verbaasd ben is hoe ze de hoogste steentjes op hun plek kregen :)[/quote]

Jawel FOL,
Hierover is een duidelijke documentaire geweest op National Geographic , en het komt letterlijk op neer , "vele handen maken het werk licht".

Jack :evil:
 
Jack: ah oke, vind ik toch apart, tis nogal hoog :p Maar daar had ik dus niks over vernomen, nu dus wel  :up:
 
Mijn 7 wereldwonderen:

- Angkor
- Christ Redeemer
- The Taj Mahal
- Sydney Opera House
- Kremlin / St. Basil
- Machu Picchu
- Pyramids of Giza

Bacchus.
 
Back
Top