Nieuwe 'Critical Skills List' (CSL)

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,

De nieuwe CSL die per 16 maart 2009 ingaat is te vinden op: www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/pdf/critical-skills-list.pdf.

Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

Oh wat balen voor velen......

Maar oh, wat hebben wij een geluk, tegelzetters staan als een van de weinige Tradie's nog op de lijst!!
Ze willen ons in echt in Oz hebben  :shock:  :smile:

[quote author=skippie link=topic=9859.msg134577#msg134577 date=1237198381]
Oh wat balen voor velen......

Maar oh, wat hebben wij een geluk, tegelzetters staan als een van de weinige Tradie's nog op de lijst!!
Ze willen ons in echt in Oz hebben  :shock:  :smile:
[/quote]
Nu alleen nog even de hele week alleen maar Engels praten tegen Rambo.
Dan komt het helemaal goed  :up:

Bart

hmm. Gelukkig sta ik ook nog op de lijst (computing professional), maar hij is wel flink korter geworden zeg :s

Op Channel 9 News (Qld) was hier vandaag een item over. Minister for Immigration Chris Evans had het erover dat 14% minder visa dit jaar uitgedeeld zouden worden. Dat zou van 133.500 naar 115.000 gaan. Hij gaf er wel bij aan dat er nog steeds een tekort is aan bijv. medisch en IT-personeel (maar die zullen dan ongetwijfeld ook nog op de CSL lijst staan). En als de economische recessie (volgens Lawrence Springborg is er helemaal geen recessie) achter de rug is dan zal het aantal visa die uitgegeven gaan worden wel weer omhoog gaan.

Zie ik net dat Rob Breumelhof in een ander draadje ong. hetzelfde verteld. Zal het wel wereldnieuws zijn geweest hier in Australië. Keer wat anders dan een football player die (met) zijn minderjarig buurmeisje aan het "ontdekken" is geweest....

Hoi Rob,

Hoe vaak veranderd die lijst want als we nu gaan beginnen met een aanvraag die een bepaalde tijd gaat duren
kan de lijst dus tussendoor weer worden aangepast en dan??? stel dat je er dan niet meer
op staat?
En heb jij tips voor ons. We hebben het besluit genomen, hij staat op de lijst en moeten dus nu
beginnen met de visum aanvraag maar nog geen idee hoe en waar.

groetjes
sandy

Beste Sandy,

Hoe vaak deze lijst zal wijzigen is niet bekend. Omdat de Minister geen rekening hoeft te houden met andere departementen (wat hij bij de MODL wel moet doen want die wordt feitelijk beheerd door het Ministerie van Arbeid) kan hij heel snel reageren op de wijzigende omstandigheden op de arbeidsmarkt.

Mijn indruk (en die van anderen hier) is wel dat deze laatste wijziging er een is om de bonden tevreden te houden.

Ik verwacht dat de volgende wijziging niet snel zal plaatsvinden en als hij wijzigt dat er dan eerder beroepen aan de lijst zullen worden toegevoegd dan verwijderd.

Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

[quote author=Frankp link=topic=9859.msg134590#msg134590 date=1237206004]
Hoi Rob,

En heb jij tips voor ons. We hebben het besluit genomen, hij staat op de lijst en moeten dus nu
beginnen met de visum aanvraag maar nog geen idee hoe en waar.

groetjes
sandy
[/quote]
Ik heb wel een tip voor je;
Rob Breumelhof is de man van HET ALLERBESTE emigratieburo.
Ik zou de site eens doorlezen en daarna persoonlijk contact opnemen met Rob.

Bart

(ik was al aan het typen hoor, dus ik laat 'm lekker staan :p )

[quote author=Tekkel link=topic=9859.msg134594#msg134594 date=1237208612]

Ik heb wel een tip voor je;
Rob Breumelhof is de man van HET ALLERBESTE emigratieburo.
Ik zou de site eens doorlezen en daarna persoonlijk contact opnemen met Rob.

Bart

(ik was al aan het typen hoor, dus ik laat 'm lekker staan :p )

[/quote]

Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door... :lol:

Jee, tijdens het laden van de pagina stond mijn hart even stil, maar we staan er gelukkig nog steeds op. Hopelijk blijft deze lijst nu even staan...

Groetjes,
T

Mijn hart stond ook stil, ik had er geen goed gevoel bij

Airconditioning and Refrigeration mechanic staat er niet meer op. Ik weet het nu echt niet meer..
De IELTS was ons struikelblok maar nu weet ik 't niet meer, doorgaan?
We kunnen, volgens mij, nog wel gaan voor een state sponsorship (Queensland) als dat ook niet veranderd wordt. Ik geloof er niet meer in en zie het nu even helemaal niet meer zitten..

Maar ik zal niet de enige zijn..

Gaan voor Queensland!!!! Al is het niet jouw favoriete bestemming, maakt niet uit! Binnen is binnen, geef het nog niet op. Waar de wil is, is er een weg  :cool:

Sacha

Hey Marika

wat balen zeg! Probeer in ieder geval die state sponsorship te pakken te krijgen, maar wacht er niet te lang mee want ik denk dat heel veel mensen die route gaan volgen. En hoe zit het met jullie leeftijd? Hebben jullie tijd om evt nog een paar jaar te wachten? Als wij "jong genoeg" zouden zijn zouden we het nog een paar jaar uitstellen, aangezien het door de crisis toch moeilijk is om ergens werk te vinden. Als je natuurlijk in de buurt van de 40 zit is dat al bijna geen optie meer.

Niet opgeven he, jullie zijn er nu al zolang mee bezig!

Succes!  :up:
Denise

sorry voor de vraag maar zoals ik al heb geschreven eerder,
we zijn aan de begin fase... WAT is IELTS??? :|

groetjes
Sandy

Back