Nieuwe 'Critical Skills List' (CSL)

Hopi Sandy

zie    move2australia  Rob Breumelhof

dit is het beste buro.

groet

Jaap    jaapdunselman@alice.nl
 
@Sandy:

Een beknopte uitleg over IELTS vind je hier:
http://www.xpdite.net/emigratie/ielts/
 
[quote author=os link=topic=9859.msg134649#msg134649 date=1237285363]

zie    move2australia   Rob Breumelhof

dit is het beste buro.[/quote]

Hopi Jaap,

Hoe weet jij dat.

Heb je alle andere uitgeprobeerd?
Heeft dit buro jou Australia binnen geholpen.

by the way....heb vele goede verhalen geleest over Mr. Rob.
Zeer persoonlijk en professioneel.
Toch boeken anderen bureaus ook zeer goed resultaat.

Cheers,

Jack :evil:
 
[quote author=Marika link=topic=9859.msg134623#msg134623 date=1237239118]
Mijn hart stond ook stil, ik had er geen goed gevoel bij

Airconditioning and Refrigeration mechanic staat er niet meer op. Ik weet het nu echt niet meer..
De IELTS was ons struikelblok maar nu weet ik 't niet meer, doorgaan?
We kunnen, volgens mij, nog wel gaan voor een state sponsorship (Queensland) als dat ook niet veranderd wordt. Ik geloof er niet meer in en zie het nu even helemaal niet meer zitten..

Maar ik zal niet de enige zijn..
[/quote]

Hoi Marika

En ik dacht toch dat jou mannetje net als de mijne, tegelzetter was....? Verkeerd gelezen denk ik.

Maar ik hoop je een hart onder je riem te kunnen steken :
Ten eerste je moet echt die IELTS even proberen want dan pas weet je of je zwakke punten hebt. En het kan goed zijn dat het veel beter uitpakt dan je denkt!! ( en ik neem aan dat je die 180,- extra om te proberen niet erg zult vinden want emigreren kost nou eenmaal veel )

Ten tweede, er zijn meerdere hier op het forum die hun kansen zien slinken door vermindering van visa uitgifte.Bedenk wel dat dit een tijdelijk iets is! Mensen blijven nodig, maar vanwege de crisis zijn visa's even naar beneden bijgesteld, dit blijft niet zo.
Maar het blijkt niet zo'n moeilijke opgave te zijn om je PR visa om te zetten naar een state sponsored visa. En als ze je in een andere staat wel willen, zou ik zeggen doen! Wie weet bevalt het er en anders kun je na 2 jaar gaan en staan waar je wil.

Niet bij de pakken neer gaan zitten, maar aanpakken meid! Succes! :up:
Kom je naar de Australie fair? Dan kan iedereen je moed in praten of, gewoon lekker buurten over ons favoriete onderwerp Oz.

groetjes Ingrid
 
[quote author=Marika link=topic=9859.msg134623#msg134623 date=1237239118]
Mijn hart stond ook stil, ik had er geen goed gevoel bij

Airconditioning and Refrigeration mechanic staat er niet meer op. Ik weet het nu echt niet meer..
De IELTS was ons struikelblok maar nu weet ik 't niet meer, doorgaan?
We kunnen, volgens mij, nog wel gaan voor een state sponsorship (Queensland) als dat ook niet veranderd wordt. Ik geloof er niet meer in en zie het nu even helemaal niet meer zitten..

Maar ik zal niet de enige zijn..
[/quote]

Kan me voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten, maar ik zou als ik jou was als de wiede weerga een state sponsorship aanvragen. Binnen is binnen zoals Sacha al zei. Niet te lang gaan zitten piekeren hoor, je hebt iig nog een mogelijkheid  :up:
 
Balen! meubelmaker(daar gaan we nu voor, ben docent meubelmaken) is er af en secundary schoolteacher staat er nog op en dit zijn we beiden, waarschijnlijk alles weer aanpassen!! :cry: :cry: :cry:

Gr Dennes&Lianne
 
Hey, allemaal bedankt voor jullie lieve en opbeurende reacties :smile:

Wat ik had geschreven was ongeveer 10 minuten nadat ik de nieuwe CSL had gezien... inmiddels is de state sponsorship voor Queensland de deur uit en 'as we speak' onderweg naar Brisbane!

Ik heb gelijk gebeld naar het contactnummer van de www.workliveplay.qld.gov.au en gevraagd wat er gebeurd als 'ons' beroep er ook ineens wordt afgehaald terwijl de aanvraag nog niet behandeld is? Het blijkt als je beroep op de lijst stond op het moment van aanvraag (de datum op je formulier) dan is het nog geldig!

Bovendien, ook maar meteen met DIAC gebeld, is je sponsorship dan ook nog geldig voor aanvraag van het visum ook al is het beroep van hun (sponsor-staat) lijst af!

Misschien ook wel goed om te weten voor sommigen..

De sponsorship is een jaar geldig - dus genoeg tijd om de IELTS te halen, als de eisen hiervoor niet omhoog gaan - en duurt ongeveer drie maanden voor je antwoord hebt.

Dus eigenlijk is de situatie weer zoals die was en ligt alles nog open. Het enige is dat we 2 jaar aan Queensland 'vast' zitten maar dat was toch onze 1e keuze dus waar zeur ik over :lol:

@ Ingrid, over het proberen van de IELTS hebben we het uitgebreid gehad met de leraren van BLTC, waar de IELTS in Amsterdam ook wordt afgenomen, en waar hij ook zijn cursus doet.
Om op het niveau van een 5 te komen moet hij echt nog een vervolg 'stoom'cursus doen en de IELTS-prep. Dat neemt nog een paar maanden in beslag en wordt dus niet eerder dan na de zomer voor hij een poging kan wagen. We moeten gewoon heel hard duimen (en niet alleen voor onszelf) dat de eisen blijven zoals ze zijn.. Voor jou mannetje zullen we [size=6pt] zaterdag heel hard duimen, het gaat vast goed![/size].
En ik/we gaan kijken of we naar de Australian fair kunnen komen (alleen of met z'n twee, even afhankelijk van oppas e.d.). Hebben jullie een tijd/plek afgesproken?

Anyway, nogmaals allemaal bedankt voor de postieve 'vibes', het heeft geholpen want we gaan er weer helemaal voor!

  :smile:
Marika
 
Goed zo Marika!!
Wat fijn om te lezen, want ik was bang dat je nog in een dipje zat. Maar nu zijn jullie weer hardstikke goed op weg. Echt super bezig.  :up: :up:
Zou leuk zijn als je komt naar de Australie fair, kijk maar even in het topic -agenda- Australie fair.
 
[quote author=skippie link=topic=9859.msg134775#msg134775 date=1237467473]
Zou leuk zijn als je komt naar de Australie fair, kijk maar even in het topic -agenda- Australie fair.
[/quote]

Heb ik idd gedaan maar de 28e kunnen we niet, jammer!
Maar er komt vast nog wel eens een gelegenheid..
 
Hoi allemaal

Hier even de laatste stand van zaken. Na het wijzigen van de lijst stond mijn beroep er niet meer op :oops:. We hadden een aanvraag liggen voor het skilled independent visa helaas ging dat niet meer door. Op advies van M2A gingen we over naar het sponsor visa van SA was opzich niet zo heel erg want daar wilden we toch al heen. We waren alleen bang dat het veel langer ging duren, huis volgende week opleveren, tijdelijk huren, auto verkocht, tuinstoelen in huis allemaal geen pretje dus. Maar.....................................

3 weken geleden op advies van Rob overgegaan en vandaag zijn we ingeschreven bij het diac als dat geen tempo is dan weet ik het niet meer. Rob heeft uitstekend op de situatie ingewerkt en ons er in een noodtempo doorheen gesleept helemaal geweldig.  :lol:

Rob heeft zijn uiterste best gedaan om ons met grote spoed van een sponsor visum te voorzien zo zie je maar hoe handig het is als je daar de juiste contacten hebt.

We zijn er ook bijzonder blij mee hoe Rob en Marijke ons hebben bijgestaan de afgelopen weken gewoon als mens en niet als klant heel belangrijk zeker in deze tijden. :up:

We moesten wel even slikken toen we hoorden dat mijn beroep van de lijst was maar er was direct een goede oplossing zels de zelfde dag nog geregeld dat noem ik nog eens tempo.

Helemaal blij waren we vanochtend (5.03 am) toen de telefoon ging met het bericht dat de staat SA ons wilde sponsoren ik zeg leuker kan je niet wakker worden, en in het kader van tempo ook gelijk ingediend bij het diac. :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:


Tuut tuut tuut

Groetjes Rene Sas En Rensa
 
[quote author=skippie link=topic=9859.msg135130#msg135130 date=1237911703]
en ... wat voor Nerd ben jij dan...? :wink:
[/quote]
Op kantoor noemen we het "Manus van Anus" maar dat vertalen wordt moeilijk denk ik ;)
(Afgeleid van Manus van alles: Ik krijg altijd alles in mijn maag geschoven waar anderen niet uit komen ofwel de kutklusjes)

Dan zou ik kunnen gaan voor deze 4:

- Linux
- Unix
- Network Security / Firewall / Internet Security
- Data Warehousing
 
Back
Top