[quote author=Marika link=topic=9859.msg134623#msg134623 date=1237239118]
Mijn hart stond ook stil, ik had er geen goed gevoel bij
Airconditioning and Refrigeration mechanic staat er niet meer op. Ik weet het nu echt niet meer..
De IELTS was ons struikelblok maar nu weet ik 't niet meer, doorgaan?
We kunnen, volgens mij, nog wel gaan voor een state sponsorship (Queensland) als dat ook niet veranderd wordt. Ik geloof er niet meer in en zie het nu even helemaal niet meer zitten..
Maar ik zal niet de enige zijn..
[/quote]
Hoi Marika
En ik dacht toch dat jou mannetje net als de mijne, tegelzetter was....? Verkeerd gelezen denk ik.
Maar ik hoop je een hart onder je riem te kunnen steken :
Ten eerste je moet echt die IELTS even
proberen want dan pas weet je of je zwakke punten hebt. En het kan goed zijn dat het veel beter uitpakt dan je denkt!! ( en ik neem aan dat je die 180,- extra om te proberen niet erg zult vinden want emigreren kost nou eenmaal veel )
Ten tweede, er zijn meerdere hier op het forum die hun kansen zien slinken door vermindering van visa uitgifte.Bedenk wel dat dit een tijdelijk iets is! Mensen blijven nodig, maar vanwege de crisis zijn visa's even naar beneden bijgesteld, dit blijft niet zo.
Maar het blijkt niet zo'n moeilijke opgave te zijn om je PR visa om te zetten naar een state sponsored visa. En als ze je in een andere staat wel willen, zou ik zeggen doen! Wie weet bevalt het er en anders kun je na 2 jaar gaan en staan waar je wil.
Niet bij de pakken neer gaan zitten, maar aanpakken meid! Succes!
Kom je naar de Australie fair? Dan kan iedereen je moed in praten of, gewoon lekker buurten over ons favoriete onderwerp Oz.
groetjes Ingrid