Nieuwe sponsoringlijsten Queensland

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,


Vandaag heeft de State Government van Queensland zijn sponsoringlijsten voor het Skilled-Sponsored visum ( www.workliveplay.qld.gov.au/dsdweb/v4/apps/web/content.cfm?id=3709 ) en het Skilled-Regional Sponsored visum ( www.workliveplay.qld.gov.au/dsdweb/v4/apps/web/content.cfm?id=3710 ) aangepast.

Een interessant beroep op de Skilled-Sponsored lijst is dat van Computing Professional (nec). Dit kan voor veel mensen in de IT een uitkomst zijn.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=9747.msg132225#msg132225 date=1234772339]
Hallo allemaal,


Vandaag heeft de State Government van Queensland zijn sponsoringlijsten voor het Skilled-Sponsored visum ( www.workliveplay.qld.gov.au/dsdweb/v4/apps/web/content.cfm?id=3709 ) en het Skilled-Regional Sponsored visum ( www.workliveplay.qld.gov.au/dsdweb/v4/apps/web/content.cfm?id=3710 ) aangepast.

Een interessant beroep op de Skilled-Sponsored lijst is dat van Computing Professional (nec). Dit kan voor veel mensen in de IT een uitkomst zijn.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
[/quote]
Rob, het is me nog steeds niet duidelijk wat het verschil tussen een Skilled-Sponsored visum en een gewoon Skilled visum is? Wat betekend dit nou concreet? Is de doorlooptijd korter?
 
Beste "Zwerver",


Volgens de nieuwe prioriteitsregels van het ASPC is de doorlooptijd van een 'Skilled-Sponsored' visum en een 'Skilled-Regional Sponsored' visum korter dan die voor het 'Skilled-Independent' visum. Dit geldt overigens alleen voor sponsoring door een 'State Government' en niet door een familielid.

Ik ben eind deze week namens het 'Migration Institute of Australia' opnieuw de host/gespreksleider van een seminar waar ook de nieuwe directeur van het ASPC een presentatie geeft. Tijdens dit seminar zal hij de nodige informatie geven (en wat hij niet tijdens zijn presentatie vertelt zal ik in een persoonlijk gesprek met hem wel boven water krijgen  :grin:).


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=9747.msg132233#msg132233 date=1234778537]
Beste "Zwerver",


Volgens de nieuwe prioriteitsregels van het ASPC is de doorlooptijd van een 'Skilled-Sponsored' visum en een 'Skilled-Regional Sponsored' visum korter dan die voor het 'Skilled-Independent' visum. Dit geldt overigens alleen voor sponsoring door een 'State Government' en niet door een familielid.

Ik ben eind deze week namens het 'Migration Institute of Australia' opnieuw de host/gespreksleider van een seminar waar ook de nieuwe directeur van het ASPC een presentatie geeft. Tijdens dit seminar zal hij de nodige informatie geven (en wat hij niet tijdens zijn presentatie vertelt zal ik in een persoonlijk gesprek met hem wel boven water krijgen  :grin:).


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
[/quote]

Beste Rob,

Oke duidelijk. Ik zat nl. even snel het aantal punten bij elkaar te vissen en kom voor een sponsored op 140 punten, maar het zal (wederom) hangen op mijn werkervaring voor mijn skills-assessment. Ik blijf het lastig inschatten vinden of mijn 7 jaar werkervaring (waarvan pas de afgelopen 3 jaar 2 jaar FT en 1 jaar in Oz) nou wel of niet voldoende gaat zijn :p
 
Mijn toekomstige beroep staat op de 2e lijst! Regional sponsored skill...
Stel dat ik voor dat visum zou gaan.. kan iemand mij dan uitleggen wat dat inhoudt..
 
Dank je wel Rob.

Me vriend z´n beroep staat op de lijst :grin:
Dus dat is goed nieuws. Nu alleen nog uitpluizen of we met gemak in aanmerking komen of niet.
 
Gwen - volgens mij houdt regional in dat dit alleen in bepaalde staten geldt (en omdat het om QLD gaat zal het wel voor QLD gelden) Sponsored.. tja volgens mij wordt hier wel mee bedoelt dat je dan vooraf een baan hebt.. of zoiets..  :? geen idee..  QLD is wel een aanrader hoor  :up: Miscshien heeft iemand anders een beter antwoord..
 
Haha, ja dat regional snapte ik wel. Maar dat lijkt mij inderdaad geen probleem. Had al op de site gelezen dat je min 1 jaar in die regio moet werken en min 2 jaar daar moet wonen ofzoiets. En dat het visum voor 3 jaar is, maar dat ja na 1 jaar al een permanent visum aan kan vragen.
Ik zou zeggen, erg handig in mijn geval! Ik ben nog jong als ik ga en kan best 3 jaar ergens wonen, en daarna verhuizen als ik dat wil. Ook stond ik er van versteld dat mijn toekomstige beroep op de sponsoringlijst stond.

Maar wat ik eigenlijk wil weten.. Wat bedoelen ze met gesponsord door de overheid enzo?
 
Volgens mij (maar wie ben ik?  :lol: ) betekend t dat de staat (QLD in dit geval) voor jou garant staat omdat zij ervan overtuigd zijn (en misschien alles aan zullen doen) dat als je beroep op die lijst staat je wel aan een baan komt. Er is tenslotte tekort in die beroepen.
Je bindt je dan wel voor een bepaalde tijd aan die staat.

Succes
 
[quote author=rens link=topic=9747.msg132301#msg132301 date=1234813962]
Volgens mij (maar wie ben ik?  :lol: ) betekend t dat de staat (QLD in dit geval) voor jou garant staat omdat zij ervan overtuigd zijn (en misschien alles aan zullen doen) dat als je beroep op die lijst staat je wel aan een baan komt. Er is tenslotte tekort in die beroepen.
Je bindt je dan wel voor een bepaalde tijd aan die staat.

Succes
[/quote]
Voor 2 jaar i.d.d. ;)
 
Nouja klinkt voor mij helemaal super..
Nu nog maar hopen dat mijn beroep over 3 jaar nog steeds ergens in een staat op zo'n lijst staat  :grin:
Ik kon alleen niet goed vinden hoe lang je werkervaring moet hebben als je voor dit visum wilt gaan. Er stond alleen 'werkervaring', maar niet hoe lang. Iemand enig idee?
 
Misschien nog een kleine verduidelijking: State sponsored: Vrij om je te vestigen binnen de hele staat (Queensland in dit geval), Regional State sponsored: Verplicht je te vestigen (en werken) in een bepaalde gebied dat door de staat is bepaald.
 
[quote author=Sacha link=topic=9747.msg132348#msg132348 date=1234850098]
Misschien nog een kleine verduidelijking: State sponsored: Vrij om je te vestigen binnen de hele staat (Queensland in dit geval), Regional State sponsored: Verplicht je te vestigen (en werken) in een bepaalde gebied dat door de staat is bepaald.
[/quote]

Ooh oke, duidelijk. Thanks
 
Oef, wat een verandering weer, dat social worker nu op de lijst staat voor queensland. Dit zorgt er weer voor dat ik ga twijfelen wat te doen. Het liefste ben ik gewoon vrij om zelf te bepalen waar ik wil wonen, maar als het dan nog twee jaar duurt eerdat de aanvraag approved is, dat is wel iets te lang. Hoe lang duurt een state regional sponsor aanvraag?? Heeft iemand een idee?
Ben nu wel weer even in de war wat te doen.
Groetjes, Lenneke
 
Hoi Lenneke,
Ik snap dat je gaat twijfelen!
Maar misschien toch de moeite waard? 2 jaar op dezelfde plek wonen en werken is misschien helemaal niet zo erg.. Dan ben je toch al in Australie, en joh wat is 2 jaar..
Ik heb geen idee hoe snel ze hier mee zijn.
Wel leuk om een andere social worker tegen te komen hier op het forum!!
Groetjes
 
Damn, nu kwalificeer ik voor alles maar zijn de financiën ineens het probleem. Ik zou bij wijze van spreke morgen de sponsoring kunnen gaan aanvragen (werkervaring: OK, CSL: OK) maar ik krijg zo snel het geld gewoon niet bij elkaar. Had ik er nu maar niet op gerekend dat het allemaal nog wel tot 2012 zou gaan duren....
 
Denk eraan dat regional dan ook Mt. Isa of Hughden, Julia Creek oid kan betekenen...
 
Back
Top