Nieuwe sponsoringlijsten Queensland

[quote author=Alie Bosma link=topic=9747.msg132415#msg132415 date=1234878738]
Denk eraan dat regional dan ook Mt. Isa of Hughden, Julia Creek oid kan betekenen...
[/quote]
Ik zou dan voor state sponsored gaan, daar sta ik (mijn beroep) op de lijst
 
Ik zie nu dat skilled sponsored betekent dat je in een bepaald gebied moet gaan wonen en dat Brisbane en omgeving niet meeteld. Hmmm, dan is mijn keuze toch al wel snel gemaakt. Ga ik toch voor skilled independent.
Gwen, heb jij al je vakken in het engels gekregen ( de uitleg) bij de diploma?? Ik niet namelijk en heb alles nu vertaald voor mijn assessment, dus mocht je iets nodig hebben, geef dan een gil, dan kan ik het mailen.
groetjes,
 
Hoi Lenneke,

Ik heb mijn diploma nog niet aangezien ik nog aan het studeren ben  :grin:
Ik denk niet dat ik de uitleg van alle vakken in het engels krijg, aangezien ik al zo'n lijstje had gevraagd aan school, omdat dat handig zou zijn tijdens het regelen van een stageplaats, maar zo'n lijstje hadden ze niet eens in het NL zeiden ze  :shock:
Welke opleiding heb jij precies gedaan? Ik doe Maaatschappelijk Werk en Dienstverlening: MWD.
Ik zou het heel fijn vinden als je hem mailt!
x.gwen@live.nl

Succes met je skilled independent!

[quote author=Zwerver link=topic=9747.msg132413#msg132413 date=1234878103]
Damn, nu kwalificeer ik voor alles maar zijn de financiën ineens het probleem. Ik zou bij wijze van spreke morgen de sponsoring kunnen gaan aanvragen (werkervaring: OK, CSL: OK) maar ik krijg zo snel het geld gewoon niet bij elkaar. Had ik er nu maar niet op gerekend dat het allemaal nog wel tot 2012 zou gaan duren....
[/quote]

Dat is balen zeg!! Misschien beetje grote stap, maar ik zou denk ik zelf een lening afsluiten. Zo'n grote kans.. voor je het weet is je beroep weer van de lijst af..
 
Ook mijn hoofd tolt zolangzamerhand :lol:

Beroep op de CSL, genoeg punten voor een 175 ( skilled- ind.) - als de IELTS tenminste ooit gaat lukken- en nu sponsored Queensland  'ons ' beroep ineens wel?!
De snellere behandel tijd is wel een groot voordeel om niet het risico lopen dat het visa quotum bereikt is voor we met een 175 aan de beurt zouden zijn. Maar meer tijd is voor ons nou juist wel weer handig..

En hoeveel tijd staat er eigenlijk precies voor de behandeling van beide soorten visa?
Voor ons is extra tijd op zich wel nodig vrees ik omdat mijn man ( de hoofdaanvrager) nog tijd nodig heeft voor de IELTS.

Heeft iemand er ervaring mee om de visum aanvraag te doen met alleen een examenvraag erbij, mochten we het niet voor juni redden. En hoeveel tijd er tussen aanvraag kan zitten en het examen. Wat dat betreft is snellere behandeling weer niet voordelig.

En zou ik het sponsorship kunnen aanvragen met mijn IELTS terwijl ik niet degene ben met het-beroep-op-de lijst.

Ik weet echt even niet meer wat wijsheid is :|
 
Een voordeel.. je beroep staat tenminste op een lijst.. je hebt mogelijkheden om een visum te krijgen.. voor sommigen is het onmogelijk of bijna onmogelijk om een werkvisum (wat voor soort dan ook) voor OZ te bemachtingen.

Persoonlijk zou ik kijken naar... wat zouden de veranderingen in Juni kunnen inhouden en zou dat van invloed kunnen zijn op jullie (toekomstige) aanvraag.. als dat antwoord ja is zou ik proberen het zo snel mogelijk te regelen.. maar als jullie zeggen dan zal ons beroep er nog wel opstaan en misschien duurt het dan een paar maand langer en dat zou jullie niet uitmaken zou ik voor de lange weg kiezen (maar goed, ik zit niet in die positie en kan daar dus niet echt over oordelen.., de beslissing ligt bij jullie)
 
Hey, Alie bedankt voor je reactie, ik realiseer me nu dat het een beetje lullig klink tegenover mensen wiens mogelijkheden nu beperkt of onmogelijk zijn geworden. Vooral ook degenen die al zo lang aan het wachten zijn. Dat heb ik ook al in een ander topic opgemerkt.
Ik vindt het nu gewoon moeilijk omdat ik wel bang ben dat het na juni moeilijk/onmogelijk wordt. Ik kan niet inschatten of dat gegrond is. Ben ook benieuwd naar de meeting van Rob Breumelhof.

Ik probeer eigenlijk wat feiten op een rij te krijgen, die ik niet elders kan vinden om vandaaruit een beslissing te nemen. En vermeld voor de duidelijkheid onze situatie erbij. Niet om iemands ogen uit te steken..

Groetjes,
Marika
 
[quote author=Marika link=topic=9747.msg132810#msg132810 date=1235237102]
Niet om iemands ogen uit te steken..[/quote]

Zo voelt 't ook niet hoor.. maar ik wilde gewoon duidelijk maken dat je nu in een positie zit waarin je het kunt aanvragen (en je wou laten inzien dat het misschien in juni wel eens anders zou kunnen zijn). Ik zit zowiezo in een vage situatie met mijn beroep.. maar ik heb op dit moment ook de intentie niet om de stap te maken (zit nog met deeltijdopleiding e.d.), dus kijk nu ook niet echt naar alle mogelijkheden. Dus.. no hard feelings  :grin: 
 
No worries!

Je schrijft dat we het nu zouden kunnen aanvragen maar het 'probleem' zit 'm nu juist in de IELTS. Mijn man - de hoofdaanvrager - heeft geen engels op school gehad (in Afrika). Hij spreekt het aardig goed en verstaat vrijwel alles maar de IELTS-test is een ander verhaal.
Kort gehouden komt het hierop neer, dat ik erachter wil komen of ik ons zonder zijn IELTS (maar met de mijne) al kan laten sponsoren. En als we het op die manier aanvragen (ook nog zonder IELTS) dan niet te weinig tijd hebben, door de snelle afhandeling, om het examen nog te kunnen doen en ook nog - indien nodig -een tweede kans te hebben.

:up:
Marika
 
Je zou in principe eerst via een werkvisum naar Australie kunnen gaan.
Daarvoor hoef je geen IELTS examen te doen.

Dan als je eenmaal in Australie woont en werkt, leer je vanzelf beter Engels denk ik.
En dan kun je vanuit Australie een Permanent visum aanvragen.
 
@cosmo modo
Bedoel je een WHV of een ander visum? Want als ik Marika haar vroegere berichten door scan dan hebben ze met z'n tweeen al kinderen, dus een WHV is dan niet een optie.. of zat je aan een ander werkvisum te denken waar men geen IELTS voor hoefde te doen?
 
Tja, er zijn inderdaad al kindjes! En leeftijd hoofdaanvrager 38.
Ik ben ook heel benieuwd of er nog een ander werkvisum is!!

Allebei i.i.g.alvast bedankt voor het meedenken :up:
Marika
 
Ik heb hier op het forum ooit gelezen dat het ook mogelijk is om geen IELTS te doen en in Aussie een cursus te volgen. Ik weet alleen niet of dat ook mogelijk is voor de hoofdaanvrager.. Misschien dat anderen dat weten?
 
Bedankt voor de aanvulling!

Die optie is helaas ook niet mogelijk dan.. Misschien in NL even prive stoomcursus ofzo om de IELTS te halen dan??
 
Back
Top