nieuwschierig

tijtje

New Member
ik lees heel veel positieve dingen over Australie maar ik ben ook heel erg benieuwd naar wat jullie nou minder leuk aan Australie vinden
Dus wat vinden jullie het leukst in Australie en wat vinden jullie minder leuk?
ben erg benieuwd
groetjes Mij
 
Leuk: natuur, klimaat, relaxtere atmosfeer en mensen

Minder leuk: sociale zekerheid in vergelijking met België

Sara
 
ik ben ook wel beniuwd, Ik kan alleen zelf niet meepraten, want ik ben er nog niet eens geweest en ga af op de geweldige berichten van iedereen en van wat ik zie op tv en in de boeken en het net
 
Hai Tijtje!

Ik weet zeker dat iemand het je gaat zeggen....: daar loopt al een draadje over.

Maar wat mij betreft doen we het hier gewoon nog een keer hoor!

;-)

Ireen.
 
tja, ik vind australie in elk opzicht geweldig, fijne mensen ontmoet, klimaat, mooi land.
er is echter 1 ding........je staat elke keer voor de verkeerde roltrap in een winkelcentrum :lol:
 
je had inderdaad gelijk Ireen
k'heb het draadje al gevonden t'heeft wel 12 pagina's en haast allemaal positief
k'had eergisteren een gesprek met iemand die alleen maar negatief was over Australie dus 'k begon al te twijfelen maar k'ben weer helemaal opgefleurt na al dat positieve bericht over Australie
waar ik eigenlijk wel heel benieuwd naar ben is of de benzine daar ook zo duur is
ik hoop het niet want dat zou weer een puntje extra zijn om mijn man mee te krijgen
 
De benzine is er wel duurder op geworden dan jaren terug, maar volgens mij is het nog steeds vele malen goedkoper dan hier in Europa.
 
Eigenlijk zijn we in Nederland wel erg veel zat.
Het weer, overcrowdness, het is hier zo vol, ik word er bijna hyper van.
De mentaliteit, over het algemeeen genomen.
De open grenzen, die zijn nl zeer slecht voor het zelfstandig ondernemerschap.
Het enige wat misschien hier beter is zijn de voorzieningen. Maar ook dat zal in de loop der tijd minder worden.

Wat is er mooier daar, nou reken maar uit!
Het weer daar, de ruiuiuiuiuiuimte, gigantisch.
En de lucht, zo schoon.
De mensen die wij er tot nu toe zijn tegengekomen zijn bijzonder vriendelijk.
Voordat wij zijn gaan kijken had ik ook enorme twijfels naarmate de tijd vorderde, maar sind ik het met eigen ogen gezien, geroken, geproefd en geleefd heb, kan ik bijna niet wachten, heb zelfs heimwee.

Maar het schiet maar niet op. Wat een klus!

Mariëtte
 
@tijtje,

de benzine is in korte tijd behoorlijk duurder geworden: van $1,29 naar $1,39 in 3 weken.......
Volgens de mensen die het weten kunnen, zit het er in dat met de huidige prijzen van de olie op de wereldmarkt $1,50 per liter betaald moet gaan worden.
Maar dat is, omgerekend naar €'s toch 'maar' €0,90 per liter.............

Zilver
 
Bier is hier best wel duur helaas... voor een box met 24 stubbies betaal je gewoon 40 dollar... dat is dus +/- 24 euro... en dan geen statiegeld terug he!

Voor een pint (+/- halve liter) in een cafe betaal je iets van tussen de 4 en 5 dollar.

Hangt er een beetje vanaf wat voor bier je neemt maar dit zijn prijzen voor 'standaard' merken als VB, Tooheys, XXXX, Carlton Draught etc. En dit zijn Brizzie prijzen al denk ik dat het niet zoveel scheelt met andere steden (toch?)
 
In de zakenwereld is nederland veel nuchterder. Hier in Oz is de 'old boys club' mentaliteit veel groter.

Banken zijn veel klantvriendelijker en geavanceerd in Nederland. In Oz proberen ze je van alle kanten te melken.

Verzekeringen zijn veel duurder hier. Net zoals de banken ook veel minder klantvriendelijk.

De huizen in de steden zijn over het algemeen van enorm slechte kwaliteit en veeeeeeel te duur.

Groente en fruit in de supermarken is slechtere kwaliteit dan in Nederland.

Ze kennen geen Quorn, goeie mayo, goeie kroepoek.

Als je dacht dat de Nederlandse TV programmamering slecht was... tis hier echt nog veel erger.





 
 
Die 'old boys club' mentaliteit klopt wel ja. Aan de oppervlakte is ook 'all good' en 'no worries' maar het komt vaak voor dat ze dat niet echt menen. Ze willen je een goed gevoel geven maar ondertussen denken ze: dat gaan we anders doen (o.i.d.). Aan de andere kant is het allemaal wel erg relaxed hier met veel coffee shop meetings en beer after work  :wink:

Van die groente en fruit weet ik niet hoor... hangt er heel erg vanaf waar je bent: welke stad/welke supermarkt. In Sydney CBD waar we een paar maanden gewoond hebben konden we inderdaad niet veel fatsoenlijke groente vinden; in Brisbane CBD is dat wat beter terwijl je in de suburbs prima kwaliteit vindt. En dit is beaamd door bezoekende NL-ers; veel meer keuze en veel betere kwaliteit. Maar ook tussen supermarkten veel verschil; als we naar de Coles in Cannon Hill gaan is het allemaal maar zozo terwijl als we naar de Woolworths in Morningside gaan (2km verderop ofzo) het echt helemaal super is.

Banken/verzekeringen/TV programmering: helemaal mee eens! TV kan me niet zoveel schelen maar met de banken is het helemaal triest. Probeer altijd zo lang mogelijk zo'veel' geld als mogelijk op spaarrekening te houden (5.4% rente: dat is dan wel weer positief!  :)) door steeds via internet te regelen dat ik net zoveel geld op de lopende rekening te hebben als ik denk nodig te hebben maar had laatst dat er een redelijk bedrag van m'n lopende rekening af moest en ik had dat niet op die rekening staan. Meteen een fee van 35 dollar aan je broek!!! Belachelijk!!!
 
[quote author=sarabaes link=topic=4533.msg56982#msg56982 date=1145620687]
Minder leuk: sociale zekerheid in vergelijking met België

Sara[/quote]

Dat heb je grotendeels zelf in de hand,
word je een gezellige buitenmens of een kluistenaar,
In Oz zijn genoeg mensen die vrienden met je wilt zijn net zoals over de rest van de wereld. :-D
Als je bedoeld ,de sociale zekerheid met je eigen familie en vrienden, dat is het leven van een emigrant. :cry:

groetjes Sara,

landgenoot,.....Jack :evil:
 
Hi,

Hoe je het ook wend of keert ieder heeft zijn eigen voor en tegens. Ieder  heeft voor zichzelf de overweging te maken van ja of nee. het gras aan de overkant is nooit in alle opzichten groener :)







Alex
 
precies, je moet er zelf iets moois van maken,
dan komt alles wel goed,

cheers,

Jack :evil:
 
mijn leuze is: je neemt altijd jezelf mee, waar je ook gaat, dus ben je niet al te veeleisend en vriendelijk, heb je het goed. of je nu in OZ bent of in nederland.
in OZ is het klimaat alleen wat beter en die rust..............................................................................
 
Dan voeg ik toch nog even toe mbt laten we t noemen "minder goede dingen in Oz":
-Vaak een slechte bewegwijzering (bv vd ene kant vd snelweg staat wel n plaatsnaam aangegeven maar va de andere kant niet!)
-Bij onder andere elke 3 itmes aan boodschappen krijg je een plastic tas eromheen, dus erg veel vervuiling!
-Bijna iedereen heeft een 4WD (vaak beide ouders) terwijl de meesten dit NIET nodig hebben, 1 auto wordt bv gebruikt puur voor boodschappen en kids naar school brengen
-Geen tot bijna geen en slechte fietspaden. Kweet wel dat de afstanden soms lang zijn, maar vaak ook niet en veilige fietspaden zet aan tot meer beweging en de auto laten staan

Verder hebk niet zo veel! Oz is verder een fantastisch land met zn voors en tegens!
 
Niets is perfekt, dus ook Oz niet.

tÍs maar net  waar de weegschaal voor iedereen doorslaat.

en kleine nadelen kun je dan wel voor lief nemen.

Dus ik neem liever Oz met wat nadelen dan mij hier af te zitten vragen hoe het zou zijn geweest als ik de lef maar had gehad met een groeiende ergernis.
 
Back
Top