NL Tweede Kamer wil verbod op kangoeroeproducten

Ik wil als vegetariër ook niet te moeilijk doen. Mijn vegaburger ligt naast de snags op de BBQ.
Er is geen Vega politie. Je legt jezelf je eigen regels op.

Als ik een salade zonder ham blokjes of zo bestel, en ik krijg hem alsnog met ham eet ik het maar op. Varkentje is nu dood. Zonde om dan alsnog weg te gooien niet? Zou dan voor niets gestorven zijn.

Op bezoek nemen we nog wel eens onze eigen dingen mee als we weten dat het lastig is voor de gastvrouw/heer om iets te maken/verzinnen enz.

@Arjan&Sytze Ik ben niet ‘beter’ dan jullie in de communicatie. Gewoon ouder 😂
Maar kan wel heeeeeeeeeeel verdrietig worden van de huidige staat van de wereld en vaak het gebrek aan compassie voor flora en fauna (waar we trouwens niet buiten staan maar gewoon onderdeel van zijn)
Ik kan daar zeker zeer ‘gepassioneerd’ op reageren. Nu een keertje niet 😉 #ouwekerel
Dank voor de toevoeging! ;)

Aan de andere kant kan proselytizing and lecturing mensen die misschien best wel hun steentje willen bijdragen, op de zenuwen werken: The Guardian: "The Senate passed a censure motion 46-12 against Senator Lydia Thorpe for her interruption of a reception for King Charles, where she yelled “you committed genocide against our people” and “you are not our king.” Misschien zijn alle Australiers het ergens wel met haar eens, maar de gewelddadige manier waarop ze de boodschap bracht heeft ook veel kwaad bloed gezet en een diplomatiek risico gevormd, leidend tot de censuurmotie. Ik denk dat je je doel kunt voorbijschieten en daarmee de hele boodschap teniet doen. Als je mensen wil overtuigen om x voor de omgeving te doen (niet op een olifant rijden, zonnepanelen installeren, vegetarisch eten, de monarchie afschaffen) kun je ze beter met suiker lokken dan met zoutzuur, en een goede onderbouwing van je argumentatie leveren. Als je ze aanvalt op hun gedragspatroon loop je de kans dat ze de kont tegen de krib gooien en met opzet juist wel vlees blijven/gaan eten.
True!

Dit vind ik altijd het lastigste aspect aan deze discussies. Als mensen niet meer in gesprek willen omdat ik me opstel als een (zout-)zure eikelbijter, dan heb ik ook verloren. Dus het is toch een beetje de toon die de muziek maakt.

Dat is altijd iets om in gedachten te houden.

Als je honger heb eet je alles. Ik ga daar heel veel in mee.
Na 9 weken in t veld als jong militair eet je wat de pot schaft en als het nog beweegt geef je t een tik.😁
Dat is altijd zo'n non-argument "Er is altijd wel iemand die het slechter heeft".
Extreem: wees blij dat je volgende week dood gaat, er is iemand die vandaag het loodje legt.

Andere tijd, andere omstandigheden, dat is niet te vergelijken.
Ik verwacht niet van mensen die net kunnen rondkomen in Afrika een "groene keuze" maken als het op eten of kleding aankomt. Zij zitten in een overleefstand. Netzo als vroeger in de oorlog.

Nu heb je echter wel (vaak) een keuze. Ik ben in de basis ook "leven en laten leven". Wil jij je identificeren als non-binair, ga ervoor! Wil jij je haar roze, blauw, geel, oranje verven, heel veel plezier. Hou jij van kleien, punniken of schapen tellen, nice.

Alleen bepaalde keuzes hebben ook effect op mij of mijn omgeving (familie,vrienden,etc). Bijvoorbeeld keuzes die impact hebben op natuur/klimaatverandering. Om dan te zeggen "moeten anderen zelf weten", dat gaat dus iets te ver, want met hun keuze laten ze jou(w kinderen) niet zomaar "leven". Dat is een lastige materie, want waar ligt die grens.

Back